Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

15 mei 2018, 13:48

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Phoebe schreef:Sadisme ?  Neen  Sof , met gezond verstand heeft dat te maken ..
Als die dommerik daar wegblijft dan loopt hij geen gevaar !

Alleen kan men hier vaststellen dat jij bij gebrek aan argumenten gewoon persoonlijk en vooral beledigend wordt . Ik hoef dit van jou niet te pikken !!!
Als gij geen wansmakelijke uitspraken neerpent gaat ge van mij ook geen reactie op je persoonlijkheid krijgen. Zo simpel is het. Ik pik dergelijk sadisme ook niet , zelfs als dit niet persoonlijk is bedoeld.
Sof, het is niet omdat een mening over feiten die zich hebben afgespeeld jou niet aanstaat, dat je met gerichte en persoonlijke, ongefundeerde insinuaties moet bovenkomen. Je hebt een discussie onmiddellijk verloren als je er Hitler moet bijsleuren.
Phoebe heeft geen mening geuit , ze had het over een "ramptoerist" .... Een scherpschutter die zo maar één persoon in de vlakte in zijn vizier neemt en voor zijn plezier neerknalt , dat is een SS praktijk.
Laatst gewijzigd door Gast op 15 mei 2018, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

15 mei 2018, 13:53

Zo, sof? Dus iemand, die zijn eigen leven in gevaar brengt, beschouwen als ramptoerist is geen méning? Wat is dat dan?  :roll:
En néé, dat is geen ss-praktijk, dat heet 'oorlog'.....
Laatst gewijzigd door Ice op 15 mei 2018, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 mei 2018, 13:59

Welja Ice , men kan het zich afvragen wat iemand  , die volgens aangeven van SOF niet bij de groep behoorde en daar apart wat wegwandelde , daar in hemelsnaam komt doen tussen al dat geweld  waar de kogels in het rond vliegen ??
Er was tussen de slachtoffers blijkbaar ook een baby-tje van 8 maanden . Wie neemt er in hemelsnaam zijn kinderen mee naar een gebied waar geweld gebruikt wordt en  waar men op voorhand al  wist dat het er zou komen indien de grens belaagd werd ?
Laatst gewijzigd door Phoebe op 15 mei 2018, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

15 mei 2018, 14:00

Ice schreef:Zo, sof? Dus iemand, die zijn eigen leven in gevaar brengt, beschouwen als ramptoerist is geen méning? Wat is dat dan?  :roll:
sadisme ! Als gij het slachtoffer zoudt worden van één of andere gek , ga ik dan ook mogen schrijven " ge moest maar op die plaats en op dat tijdstip er maar niet geweest zijn" ? Kom zeg , een beetje zinvol verstand a:u;b.

Als een gek in een school in de VS of de gek in Noorwegen of de Bende Van Nijvel zomaar mensen in het vizier neemt en neerknalt , dan is het een terrorist , maar als een Israelische soldaat dat doet , dan is het blijkbaar gerechtvaardigd .... Ja man ....
Ice

15 mei 2018, 14:09

The Spirit of Flanders schreef:
Ice schreef:Zo, sof? Dus iemand, die zijn eigen leven in gevaar brengt, beschouwen als ramptoerist is geen méning? Wat is dat dan?  :roll:
sadisme ! Als gij het slachtoffer zoudt worden van één of andere gek , ga ik dan ook mogen schrijven " ge moest maar op die plaats en op dat tijdstip er maar niet geweest zijn" ? Kom zeg , een beetje zinvol verstand a:u;b.
Komaan, zég!
Dat is géén sadisme, dat is je méning geven, je MAG iemand een ramptoerist vinden als ie zijn eigen leven opzettelijk in gevaar brengt! Wij mogen dat ook dommeriken noemen!

Als ik wéét dat aan die grens gevochten wordt, dat de grens verdedigd wordt én er gewaarschuwd werd om daar wég te blijven, dan ga ik niet het gevaar OPZOEKEN en mijn leven in gevaar brengen door daar te gaan rondwandelen in de hoop overhoop geschoten te worden en als martelaar gevierd te worden. Maak het even!

Dat heet eigen schuld, dikke bult - de palestijnen konden overigens ergens anders 'betogen', in de straten bijvoorbeeld ipv aan de grens om hun 'ongenoegen' te uiten?
Of zijn ze daar te dom voor?
Oh, nee, er móeten slachtoffers geofferd worden zodat israël de schuld voor de slachtoffers kan in de schoenen geschoven worden, zij mogen immers hun grens niet verdedigen en moeten de provocatie van de palestijnen over hun kant laten gaan?


@Phoebe: we weten toch wat kinderen betekenen voor dat soort? 
Laatst gewijzigd door Ice op 15 mei 2018, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

15 mei 2018, 14:15

The Spirit of Flanders schreef:
Als een gek in een school in de VS of de gek in Noorwegen of de Bende Van Nijvel zomaar mensen in het vizier neemt en neerknalt , dan is het een terrorist , maar als een Israelische soldaat dat doet , dan is het blijkbaar gerechtvaardigd .... Ja man ....
Appelen en peren....leer het verschil te maken tussen terroristen en OORLOG!
Astemblieft!! :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2018, 14:20

Volkomen mee eens!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 mei 2018, 14:20

1)De Israelische soldaten die daar in Gaza de  grenzen  van hun land verdedigen handelen  waarschijnlijk wel op bevel  van hogerhand .
2) Personen die als' lone wolfs' willekeurige aanslagen plegen ,gelijk waar in de wereld , dat zijn terroristen .

De slachtoffers in het 1e geval  zijn dat zelf toch gaan opzoeken  , slachtoffers in de 2e geval zijn toevallige slachtoffers.

Zo zie ik dat ook , Ice .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2018, 14:22

Ik wil dit nog wel eens herhalen:

Sommigen beginnen het ook door te hebben. Terreurgroep Hamas gebruikt de bevolking van Gaza simpelweg om meer aandacht te krijgen. Aandacht betekent voor hen toestroom van fondsen + het 'morele gelijk' want de grote, stoute Israëli slaat de kleine Arabier die zich enkel met een katapult kan verdedigen. :cry: Snik-snik.
De kerel die dit zegt is geen van de minsten.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 mei 2018, 14:36

""Ik denk zo  , als die 55  opgewonden Palestijnen met hun 8 kinderen wegbleven van dat hek aan de  Israëlische grens  dan
worden ze niet beschoten en ergo ,  bleven ze dus  in leven ."

Ik denk zo...als de mensen van het verzet tijdens WOII niets gedaan hadden tegen een vreemde kolonisator zouden ze ook niet doodgeschoten zijn, gefolterd of in Breendonk beland zijn.Bij uitbreiding mag dit gelden voor elke regio/land/etnie...dat bezet is door een kolonisator die het land inpalmt. Ik denk zo...als men niets doet aan een flagrante  onrechtvaardigheid loopt men geen gevaar, maar zal er ook niets veranderen. Ik denk zo...dat zij die in deze kolommen vertwijfelde Palestijnen afdoen als "ramptoeristen" niet alleen getuigen van een vorm van immoraliteit maar ook van een verregaande vorm van hypocrisie als ze het daarentegen volmondig opnemen voor andere minderheden in een land waar een bestaand gezag ( de staat Spanje) met geweld gaat optreden tegen een minderheid( Catalanen).
Maar eigenlijk gaat het hier helemaal niet om het lot van Palestijnen/Arabieren - sommige forumgebruikers zweten uit elke porie afkeer tegen al wat anders is en zeker als het een andere kleur heeft of een andere godsdienst heeft. Het maakt geen verschil of het nu om de Palestijnse kwestie gaat, over hoofddoeken, over anders gekleurde sporters of artiesten...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2018, 14:40

Gaza wordt niet bezet. Degenen die de grens met Israël willen doorbreken, doen dat met een doel. Ze zijn geen verzetstrijders. Indien Palestijnen het gevoel hebben dat ze worden bezet, dan zou dat met meer recht kunnen uitgesproken worden op de West Bank, maar daar kwamen diezelfde Palestijnen niet in opstand. Raar, hé?

Herlees de visie nog eens van Al-Habbash hierboven, een Palestijn nota bene.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 mei 2018, 14:51

""Gaza wordt niet bezet."
Neen- Gaza is een openluchtgevangenis. Alles gecontroleerd door de Israëli - toegangen, water, het luchtruim en de toegang tot de zee.
Gast

15 mei 2018, 15:01

Phoebe schreef:1)De Israelische soldaten die daar in Gaza de  grenzen  van hun land verdedigen handelen  waarschijnlijk wel op bevel  van hogerhand .
......
Iemand die van hogerhand aan een sluipschutter het bevel geeft om een "eenzame" Palestijn neer te schieten die niet eens een steen in de hand had , dat ook zijn SS praktijken ....
Ice schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Als een gek in een school in de VS of de gek in Noorwegen of de Bende Van Nijvel zomaar mensen in het vizier neemt en neerknalt , dan is het een terrorist , maar als een Israelische soldaat dat doet , dan is het blijkbaar gerechtvaardigd .... Ja man ....
Appelen en peren....leer het verschil te maken tussen terroristen en OORLOG!
Astemblieft!! :roll:
appelen en peren zijn allebei vruchten , Palestijnen en israeli's zijn allebei mensen. :) Oorlog ? Dat maak jij er van.

@frits
Ge vergeet de geblokkeerde grens met Egypte
Gast

15 mei 2018, 17:54

Raar is dat er nu geen nieuws meer komt over Syrie. Ligt de oorlog daar stil en zitten ze er misschien allemaal voor de TV te kijken naar de Palestijnse gebeurtenissen ? :)

Onze media , dat is blijkbaar ook maar rampentoeristmedia :roll:
Ice

15 mei 2018, 18:09

The Spirit of Flanders schreef:
Phoebe schreef:1)De Israelische soldaten die daar in Gaza de  grenzen  van hun land verdedigen handelen  waarschijnlijk wel op bevel  van hogerhand .
......
Iemand die van hogerhand aan een sluipschutter het bevel geeft om een "eenzame" Palestijn neer te schieten die niet eens een steen in de hand had , dat ook zijn SS praktijken ....
Ice schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Als een gek in een school in de VS of de gek in Noorwegen of de Bende Van Nijvel zomaar mensen in het vizier neemt en neerknalt , dan is het een terrorist , maar als een Israelische soldaat dat doet , dan is het blijkbaar gerechtvaardigd .... Ja man ....
Appelen en peren....leer het verschil te maken tussen terroristen en OORLOG!
Astemblieft!! :roll:
appelen en peren zijn allebei vruchten , Palestijnen en israeli's zijn allebei mensen. :) Oorlog ? Dat maak jij er van.

@frits
Ge vergeet de geblokkeerde grens met Egypte
Nu wordt het helemaal gortig: nu ga je nog beweren dat deze oorlog die al meer dan ZESTIG JAAR woedt, zelfs geen oorlog ís?! 8O

Ja en de slachtoffers van aanslagen door terroristen, geloofsbroeders van palestijnen, in landen waar géén oorlog is, zijn óók mensen!
Nogmaals: leer het verschil maken tussen een land in vrede en een land in oorlog, tussen een terrorist en een soldaat... :roll: