Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

15 mei 2018, 18:35

frits1955 schreef:""Ik denk zo  , als die 55  opgewonden Palestijnen met hun 8 kinderen wegbleven van dat hek aan de  Israëlische grens  dan
worden ze niet beschoten en ergo ,  bleven ze dus  in leven ."

Ik denk zo...als de mensen van het verzet tijdens WOII niets gedaan hadden tegen een vreemde kolonisator zouden ze ook niet doodgeschoten zijn, gefolterd of in Breendonk beland zijn.Bij uitbreiding mag dit gelden voor elke regio/land/etnie...dat bezet is door een kolonisator die het land inpalmt. Ik denk zo...als men niets doet aan een flagrante  onrechtvaardigheid loopt men geen gevaar, maar zal er ook niets veranderen. Ik denk zo...dat zij die in deze kolommen vertwijfelde Palestijnen afdoen als "ramptoeristen" niet alleen getuigen van een vorm van immoraliteit maar ook van een verregaande vorm van hypocrisie als ze het daarentegen volmondig opnemen voor andere minderheden in een land waar een bestaand gezag ( de staat Spanje) met geweld gaat optreden tegen een minderheid( Catalanen).
Maar eigenlijk gaat het hier helemaal niet om het lot van Palestijnen/Arabieren - sommige forumgebruikers zweten uit elke porie afkeer tegen al wat anders is en zeker als het een andere kleur heeft of een andere godsdienst heeft. Het maakt geen verschil of het nu om de Palestijnse kwestie gaat, over hoofddoeken, over anders gekleurde sporters of artiesten...
Hou jij je belerende vingertje als moraalridder maar stilletjes bij jezelf, je weet toch dat er dan drie vingers naar jezelf wijzen?
Geestelijk gezonde mensen met een rechtvaardigheidsgevoel gooien niet alle situaties in de hele wereld op één hoop, maar die weten dat elk conflict een andere oorzaak heeft en dat vergelijken al te belachelijk is.
Zij weten ook wíe de eigenlijke kolonisator is, ze merken zelfs het verband op met de problemen van gelijkgezinde, koloniserende bijgelovigen in onze westerse maatschappijen...iets waarvoor struisvogels de kop voor in het zand blijven steken, ondanks de dagelijkse bewijzen..
En jij gaat weer eens anderen vertellen wat zíj vinden waar het om gaat...man man...neem nog een pilletje want dat afkeer/racisme verhaaltje is lang achterhaald en heeft helemaal niks te maken met meningen over ongerechtigheid en wantoestanden die terecht mógen aangeklaagd worden!
De mond snoeren van vrije meningsuitingen op die manier en omdat ze niet stroken met jouw mening lukt al lang niet meer.  :roll:
Gast

15 mei 2018, 18:49

Ice schreef:....
Nogmaals: leer het verschil maken tussen een land in vrede en een land in oorlog, tussen een terrorist en een soldaat... :roll:
Ja , een oorlog tussen stenenwerpers en gasten die speelgoedraketten maken , en een supermodern gesofisticeerd leger. Ze hebben er al een film over gemaakt ( of beter , er een boek over geschreven .. ) : The War After Armageddon ( https://www.ammoland.com/2015/02/the-wa ... ld-future/ :) )
Laatst gewijzigd door Gast op 15 mei 2018, 21:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2018, 18:50

The Spirit of Flanders schreef: @frits
Ge vergeet de geblokkeerde grens met Egypte
Waarom, in godsnaam, zouden die Egyptenaren die grens blokkeren, vraag ik me af? Het gaat toch om moslims, broeders onder elkaar? Allemaal leden van de oemma? Iemand enig idee?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 mei 2018, 20:14

""De mond snoeren van vrije meningsuitingen op die manier en omdat ze niet stroken met jouw mening lukt al lang niet meer."

Maar mens toch - ik snoer toch niemand de mond? Dat interesseert mij volstrekt niet. Wie zich de mond laat snoeren door wat anderen schrijven is een sukkel .Iedereen kan hier  toch zijn  zeg doen en de argumenten gebruiken die hij/zij wil. En of je nu rekening wil houden met die argumentatie of niet kies je zelf . De meesten zitten hier toch in hun eigen echoput en voelen zich daar blijkbaar goed bij. So be it.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2018, 23:12

In oktober 2015 gaf een  geestelijke die lid is van Hamas een speech. Daarin liet hij nog eens horen wat de échte reden is van de Palestijnse haat tegen Israël. 

 Hamas Cleric and TV Host Abu Funun: We Will Not Leave a Single Jew, Dead or Alive, on Our Land

('Wij zullen geen enkele jood, dood of levend, op ONS LAND laten wonen.)

Iyad Abu Funun: Let me say something clearly to the Zionists, something that should reach all those enemies – whether left-Wing, right-wing, secular, religious, or extremist. Regardless of their appearance or the color of their skin, they are on the land of Islam, and the Muslims, on the land of the Prophet's nocturnal journey. Any of our enemies living on this land must understand that they have no place on this land.

('Hoe ze er ook uitzien of wat de kleur van hun huid ook is, ze bevinden zich op het land van de islam en de moslims; op het land van de nachtelijke vlucht van de profeet. Om het even wie van onze vijanden die op deze grond woont, hij moet begrijpen dat er voor hen geen plaats is op dit stuk grond.')

bron en dit is de video

De diepste grond voor 'het probleem Israël' is een religieus probleem : eens islamitische grond, altijd islamitische grond.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 mei 2018, 08:18

Wil. schreef: De diepste grond voor 'het probleem Israël' is een religieus probleem : eens islamitische grond, altijd islamitische grond.
Inderdaad. Een hebzuchtige, egoistische, onverdraagzame, racistische, haatdragende, wreedaardige, gestoorde soort is het.
Met één soort op de planeet valt nergens samen te leven: de islamieten.
Ondank is 's werelds loon
Ice

16 mei 2018, 09:56

Wil. schreef:In oktober 2015 gaf een  geestelijke die lid is van Hamas een speech. Daarin liet hij nog eens horen wat de échte reden is van de Palestijnse haat tegen Israël. 

 Hamas Cleric and TV Host Abu Funun: We Will Not Leave a Single Jew, Dead or Alive, on Our Land

('Wij zullen geen enkele jood, dood of levend, op ONS LAND laten wonen.)

Iyad Abu Funun: Let me say something clearly to the Zionists, something that should reach all those enemies – whether left-Wing, right-wing, secular, religious, or extremist. Regardless of their appearance or the color of their skin, they are on the land of Islam, and the Muslims, on the land of the Prophet's nocturnal journey. Any of our enemies living on this land must understand that they have no place on this land.

('Hoe ze er ook uitzien of wat de kleur van hun huid ook is, ze bevinden zich op het land van de islam en de moslims; op het land van de nachtelijke vlucht van de profeet. Om het even wie van onze vijanden die op deze grond woont, hij moet begrijpen dat er voor hen geen plaats is op dit stuk grond.')

bron en dit is de video

De diepste grond voor 'het probleem Israël' is een religieus probleem : eens islamitische grond, altijd islamitische grond.
Precies.
Maar verdedigers van die 'arme' palestijnen vinden dat wij in een echoput zitten.. :roll:
dat intussen zulke wraakzuchtige, hypocriete bijgelovigen reeds tussen ons leven en hier dezelfde streken hebben - met het slachtoffer uit te hangen worden al hun eisen ingewilligd - willen ze niet zien, hun en ónze kleinkinderen zullen de prijs daarvoor betalen.
In geen islamitisch land kan een ongelovige grond kopen, hier in europa krijgen ze er nog subsidies voor ook.
Behalve via de baarmoeder en via de politiek is grondbezit dé manier voor een wereldwijd kaliefaat en dat met medewerking van eu en onze eigen politiek.

Wat zich nu afspeelt in Israël is een voorbeeld van hoe de toekomst voor onze kleinkinderen er zal uitzien: onderwerping aan en leven onder het juk van sharia of....oorlog.
...moslims komen er zelfs openlijk voor uit: ze plegen meineed bij politiek mandaten, onze wetten gelden niet voor moslims, ze worden zelfs niet gestraft voor overtredingen, ze willen van België een islamitisch land maken, sharia invoeren en onze politiek laat begaan, ze passen er zelfs al wetten voor aan.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mei 2018, 22:22

Er zijn 'martelarenfoto's' verschenen van minstens 10 personen die werden doodgeschoten de voorbije week. Deze 10 kerels zijn allemaal leden van Hamas, de terroristenorganisatie.

Afbeelding

Een andere moslimterreurgroep Saraya al-Quds geeft ook de namen van 3 van haar gedode leden vrij.

Israël beweert in totaal 24 mensen te hebben gedood die zeker lid waren van een terreurorganisatie.

bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 sep 2018, 03:01

Hier gaan mijn en uw, beste lezer, belastingcentjes naartoe :

naar die vuile palestijnse terroristen.
Onze federale en Vlaamse regeringen steunen de Jodenhaat.
En toch plezant dat belgique zoveel geld op overschot heeft he.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~ae92bc1a/
Ondank is 's werelds loon

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

23 okt 2018, 16:53

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/22/ee ... a-a2752261


zouden die  ook iets  krijgen van onze regeringen ?
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 okt 2018, 13:54

De P.A. - de Palestijnse Authoriteit - de officiële leiding in Palestijns gebied, heeft een video gelanceerd waarin Hitler wordt benoemd als degene die door Allah was gezonden om de joden te straffen.

Afbeelding
Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 mar 2019, 10:14

De P.A. (Pal. Autoriteit - de overheid) heeft op haar officiële facebookpagina uitgelegd waarom de Holocaust moest plaatsvinden: de joden verdienden het om uitgeroeid te worden 'omdat ze zijn wie ze zijn'.

Via het officiële tv-kanaal werd een video uitgezonden waarin de haat tegenover joden wordt geëtaleerd:

Afbeelding

"De mensheid zal nooit met hen kunnen samenleven" zo bezweert de prediker zijn kijkers. Hij onderbouwt zijn stelling met een resem quotes uit de koran. Het moet wel zijn dat hij de teksten uit hun verband rukt' of 'er de verkeerde lezing aan geeft' want het zijn quotes waarvan ik er ook al enkele heb gegeven en die mij de commentaar opleverden dat ik een verkeerde, uit het verband gerukte lezing geef.

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mar 2019, 19:59

Een hoge pief van de religie van de vrede in N.-Z. heeft het vuurtje weer wat opgepookt: volgens hem zat de Mossad achter de schietpartij in Christchurch.
Als je soera 5:82 leest, dan is dat stukje tekst helemaal in overeenstemming met de visie van die man:
5:82 Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. 

→ The chairman of a New Zealand mosque said he believed Israel’s Mossad organized the Christchurch attacks that killed 50 people, outraging New Zealand’s Jewish community.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 apr 2019, 11:14

De staat Israël int belastingen op het inkomen van Palestijnse werknemers die in Israël komen werken. Die belastinginkomsten worden dan overgedragen aan de P.A. (Pal. Autoriteit).

Nu heeft Israël beslist om dit jaar 138 miljoen ontvangen belastinggeld NIET over te dragen aan de P.A. De redenering daarachter is deze: de P.A. betaalt jaarlijks dezelfde som van 138 miljoen aan 'martelaren' en hun families omdat die 'martelaren' vastzitten in Israëlische gevangenissen nadat ze terreuraanslagen hadden gepleegd in Israël of als vergoeding omdat ze zijn omgekomen bij hun terreurdaad.

Nu heeft de P.A. de eigen burgers die zich geregeld medisch laten verzorgen in Israël, verboden om die zorgen nog te gaan halen in de Israëlische ziekenhuizen. De betaling van de medische kosten (ten belope van 100 miljoen/jaar) gebeurt nl. door de P.A. en die geeft er de voorkeur aan om de terroristen te blijven betalen, liever dan de mensen de mogelijkheid te bieden zich medisch te laten verzorgen bij de vijand.
Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 apr 2019, 19:14

Wie meent dat de situatie in het Midden-Oosten in essentie teruggaat op het ontstaan van de staat Israël, vergist zich. De kern van het probleem gaat terug op het leven van Mohammed en de 'nederzendingen' die hij ontvangen heeft van Allah.

Een New Yorkse mufti zegt het nog eens duidelijk hoe het zit:
Afbeelding
Mufti Muhammad Ibn Muneer zei dit in antwoord op een vraag hoe moslims moeten omgaan met joden. Wanneer moslims vriendelijk, beleefd en correct omgaan met niet-moslims (en dus ook met joden) dan is dat enkel om hen zodoende te overhalen om ook moslims te worden. Maar echte nauwe vriendschapsbanden met een niet-moslim zijn uit den boze, aldus de wijze man.
Bron

Klopt: de koran bevat dit vers:

S 5: 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Stel je het omgekeerde voor: een westers (religieus) leider of politicus zegt dat atheïsten / christenen de moslims moeten haten.
Stel je dat even voor …. wekenlang zouden de media zich daarop storten. Nu zegt iemand met enig gezag dat in New York, en dat passeert gewoon. Geen rimpeling in het water.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.