serre met inhoud van 70 m3 vorstvrij houden

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

14 nov 2017, 17:41

Je brengt mij op een idee! Ik heb nog twee keramische lampen uit mijn solferpotten liggen. Elk 100 watt.

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

14 nov 2017, 17:44

@ Stevens-willy, je brengt me op een idee. Ik heb twee solferpotten waarin in elk een keramische lamp zit van 100 watt. Deze lampen geven geen licht maar ze geven zoveel warmte dat de solfer verdampt als de druivenscheuten beginnen uit te lopen.

Itsme
Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
Locatie: Grens Hageland - Kempen

15 nov 2017, 11:07

Toen ik nog een tuin had groef ik in de winter een oude plastieken vuilbak (met deksel) in de grond.
Hierin legde ik de dingen die konden bevriezen - witloof, wortelen, bloemknollen, etc....
Het deksel was op ongeveer grondniveau - op het deksel taste ik dan tuinafval, loof, afgevallen bladeren etc.
Heb nooit iets bevroren gehad.. en je kon er in wanneer je maar wou.
Chi pecora si fa, il lupo mangia

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

15 nov 2017, 12:08

Itsme schreef:Toen ik nog een tuin had groef ik in de winter een oude plastieken vuilbak (met deksel) in de grond.
Hierin legde ik de dingen die konden bevriezen - witloof, wortelen, bloemknollen, etc....
Het deksel was op ongeveer grondniveau - op het deksel taste ik dan tuinafval, loof, afgevallen bladeren etc.
Heb nooit iets bevroren gehad.. en je kon er in wanneer je maar wou.
Een zeer goede oplossing maar voor ongeveer 100 knollen is dat wat te weinig denk ik. Bedankt in ieder geval voor de tip!!