Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
westvlaming

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 15 Nov 2017, 16:18  Onderwerp: Egypte reis met 7 plus reizen & Nijl cruise , ervaring
In het vroege voorjaar plannen wij een Egypte reis met 7plus reizen.
Na 2 dg Cairo : inschepen op de MS Amarco 5 .Daarna nog 2 dagen extra in Luxor.
Heeft er iemand ervaringen, ? Tips zijn welkom.
Alvast dank .
mvg Westvlaming.

[/u][/i]
de zon komt hoe dan ook, morgen terug !
MaLoReg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 17 Nov 2017, 9:51 
Wat jaartjes geleden heb ik dit gedaan is zeker aan te raden (wel opletten dat ge medicatie meeneemt gezien het eten daar helemaal anders is met als gevolg voor ons mensen diaree). A la Vita.ASUS X751L series. 8GB Win-8 Intel
core 1,9Ghz
IPad-Air
Printer HP3050A
Wi-fi
MyriamC

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 17 Nov 2017, 13:13 
MaLoReg schreef:
Wat jaartjes geleden heb ik dit gedaan is zeker aan te raden (wel opletten dat ge medicatie meeneemt gezien het eten daar helemaal anders is met als gevolg voor ons mensen diaree).

Wij hebben deze reis ook gedaan, zowat 25 jaar geleden. Zeer zeker de moeite waard!
Ik vond de hygiëne op het schip zeer goed. Bij ons is er toen niemand ziek geworden tijdens de cruise. Dat kunnen ze zich ook niet permitteren ... één man ziek --> de hele boot ziek!
Medicatie tegen diarree van hier meenemen heeft ook geen enkele zin. Moest je diarree krijgen, dan ga je bij de plaatselijke apotheek een doosje Antinal halen en je bent er zeer snel vanaf.
Vooral ook oppassen met té koud drinken in té warm weer. En te veel zon kan ook diarree veroorzaken. Onderschat de temperaturen op de Nijl niet ... wij hadden daar in maart een eind boven de 30°.
nonkeldi

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 18 Nov 2017, 23:02 
Hallo,

hebben 20 jaar terug ook cruise op de nijl gemaakt, prachtige ervaring op mooi schip met lekker eten en ieder kamer een eigen buitenbalkon, maar oppassen voor rauwe groenten merendeel die er aten hadden te maken met erge diarree, gelukkig waren wij verwittigd en bleven ervan af hoe lekker ze er ook uitzagen. Het was juist de dag voor we naar Aboe Simbel zouden gaan en velen konden daardoor het mooie bezoek niet meemaken. Zeker de piramiden (binnenin) bezoeken en Egyptisch museum in Caïro indien mogelijk, verder genieten maar.
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 32 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 731 INTEL- 64 bits- WINDOWS8.1 - HDD 500Gb-RAM 4 Gb-CCleaner-NOD32-Anti-malware
Luc Cant

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 12 Dec 2017, 13:55 
Hey, we zijn jaren geleden ook naar Egypte geweest, gewoon mijn vrouw en ik.  De reis werd netjes georganiseerd door een Egypte-kenner. We zijn 2 dagen in Cairo geweest, het museum is een must en uiteraard ook een bezoek aan de pyramiden. Wij zijn hier niet binnen geweest, omdat er gewoon ook niets te zien is. Daarna naar Aswan met het vliegtuig ,vervolgens met de boot naar Luxor en met de bus naar Hurghada. We hebben geweldig mooie en indrukwekkende gebouwen en monumenten gezien. Ik ben wel tweemaal even ziek geweest van het eten.
Egypte stelt als landschap niet veel voor, de Nijl is (was toen) sterk vervuild. De straten waren ronduit vuil. De stad Cairo heeft een roodbruin uitzicht. In Hurghada was niets te zien behalve luxueuze  hotels en wat kitscherig toeristisch gedoe. Informeer u zeker goed op voorhand of er in uw hotels ook alcoholische dranken kunnen besteld worden. Naar Egypte gaan is zeker de moeite waard omwille van zijn historisch verleden.
Succes
Wandelen & zeilen

Ga naar: