Kent er iemand het gebruik van een beamer?

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

zien
Lid geworden op: 03 okt 2006, 16:20
Locatie: Thuis

15 nov 2017, 19:04

Hallo beste ,
Een beamer wordt aan een laptop verbonden en wat je op je pc scherm ziet wordt geprojecteerd naar een groot doek.MAAR.....hoor je enkel de muziek vanaf de laptop of zit er aan een beamer ook een geluidsknoppeke?


Alles wat moet afgespeeld worden staat op een usb-stick , wanneer er enkel een liedje moet gespeeld worden , wat zie je dan op het grote scherm???NIKS????Dan kunnen we best een foto laten zien terwijl de muziek speelt hé!


Maar als de muziek of pps enkel via de laptop te horen is , zal dat geluid dan te horen zijn tot achter in de zaal , er zullen ongeveer 120 mensen zitten.


Oei oei oei , dat zijn zo van die dingen waar niet over nagedacht is pffff.Misschien weten jullie raad , ik kan maar proberen hé.Ik ben al gaan googlen maar heb zo geen uitleg gevonden over geluid.

Groeten Zientje
Werk op laptop Windows 10
service Pack 2,geheugen (Ram) bits 64 besturingssysteem.
Leef in harmonie met jezelf,dan leef je in harmonie met de wereld

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 nov 2017, 21:00

in een zaal heb je een geluidsinstallatie nodig ... vaak kan je daar je pc rechtstreeks op aansluiten

de beamer doet alleen maar het beeld ... het mooist is als je tijdens de muziek foto's projecteert

zien
Lid geworden op: 03 okt 2006, 16:20
Locatie: Thuis

15 nov 2017, 22:35

E.T.
Dankjewel, voor je réactie,

moest ik nog met vragen zitten gill ik wel :oops:

Fijne avond Zientje
Werk op laptop Windows 10
service Pack 2,geheugen (Ram) bits 64 besturingssysteem.
Leef in harmonie met jezelf,dan leef je in harmonie met de wereld

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

16 nov 2017, 09:54

zien schreef :" Alles wat moet afgespeeld worden staat op een usb-stick , wanneer er enkel een liedje moet gespeeld worden , wat zie je dan op het grote scherm???NIKS????Dan kunnen we best een foto laten zien terwijl de muziek speelt hé! "

Wat zie je als je op je laptop muziek afspeelt? Hetzelfde zal je dan ook op het grote scherm zien.

Ik doe ook geregeld presentaties voor OKRA met laptop en beamer. Vooraleer de eigenlijke presentatie begint en/of tijdens de pauze zet ik ook altijd wat muziek op. Mijn muziek speelt via Windows media player , en die kan je instellen dat je allerlei abstracte bewegende beelden hebt. Deze methode staat bij mij aan.
Voordeel : ik moet niet op voorhand een fotomontage maken .
Wanneer ik de muziek speel als hoofdbestanddeel van de presentatie ( bv tijdens een gezellig samenzijn) dan maak ik wel op voorhand fotomontages. Bij sommige ervan staat zelfs de tekst van de liedjes zodat de aanwezigen kunnen meezingen.