'Waarom De Wever niet langer voorzitter vd N-VA kan blijven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 nov 2017, 13:44

"ofwel zijn het simpelweg toegestane relaties waar men via insinuaties een criminele hoek aan wil breien. "

Ik zal dan wel iets gemist hebben, maar ik zie nergens het breien van criminele hoeken. Meermaals stelt men dat er- voorlopig -strikt genomen juridisch gezien weinig aan de hand is. Maar qua normvervaging en vriendjespolitiek is het een ander verhaal.
En dat de burgervader met het verlenen van hand- en spandiensten aan Land Invest het algemeen belang dient...laat ik daar even mijn twijfels aan hebben. De banden tussen enerzijds een aantal Antwerpse NVA'ers en anderzijds hun favoriete bouwpromotor Eric van der Paal van Land Invest gaat al een hele tijd terug in de tijd. Als in een grote stad als Antwerpen achtereenvolgens
de stadsbouwmeester opzij geschoven werd, de dienst "stadsontwikkeling " gewoon opgeheven werd en ambtenaren die hun job willen doen en vragen stellen bij bepaalde bouwprojecten zonder meer op een zijspoor gezet worden...dan is er iets zeer vreemd aan de hand. Het gaat telkens om zeer betwiste projecten die allemaal toegeschoven werden aan Land Invest: het megaproject op de Slachthuissite, de Linstower aan de tunnelplaats, de torens aan het Kattendijkdok...En dan is er nog de onmiskenbare link met de failliete optima Bank en het Luikse Ogeo Fund - de grote financier van Land Invest. Hier linkt NVA met de o zo verfoeide Waalse PS..Op het recente veel besproken etentje van Van der paal in "Het fornuis" waren- naast de NVA kopstukken- ook wonder o wonder van corruptie verdachte Ps'ers als Mathot en Joris aanwezig....overigens zijn de banden van De Wever met een bepaald deel van de Luikse PS niet nieuw- ze dateren reeds van de tijd toen hij nog geen burgemeester was zoals recent uitgelekte lobbydocumenten bewijzen..


Afbeelding

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

18 nov 2017, 13:58

Politiekers weten als geen ander hoe ze Jan Met De Pet kunnen manuplieren.Meestal spreken ze de taal van den toog en dat legt hun dan ook geen windeieren Momenteel is veiligheid en imigratie het item waar men best op scoort.Het sociale (wat de meesten direct zou moeten aanbelangen) word ondergesneeuwd.Voor elke verkiezing profileren de meesten zich als hét alternatief voor alles wat mis ging en beloven dan als zij het voor het zeggen zouden krijgen hun wereld er anders zou gaan uitzien.Helaas... 10x helaas kunnen de meesten niet meer bieden dan wat de vorigen te bieden hadden.De waarheid én realiteit is dat er in de politieke wereld geen mirakeloplossingen bestaan om in een handomdraai het bestaand systeem 180gr om te gaan draaien..Vele goede intenties zullen dan ook vlug sneuvelen op het altaar van de economische situatie.Allen wil en kan Ja Met De Pet in de meeste gevallen geen onderscheid maken met wat kan en niet zal kunnen en moeten ze dan de ay after vaststellen dat niks blijkt of is zoals beloofd.
Gast

18 nov 2017, 14:16

plopperdeplop schreef:....De waarheid én realiteit is dat er in de politieke wereld geen mirakeloplossingen bestaan om in een handomdraai het bestaand systeem 180gr om te gaan draaien..Vele goede intenties zullen dan ook vlug sneuvelen op het altaar van de economische situatie.Allen wil en kan Ja Met De Pet in de meeste gevallen geen onderscheid maken met wat kan en niet zal kunnen en moeten ze dan de ay after vaststellen dat niks blijkt of is zoals beloofd.
Bij de Chinezen heeft er wel een mirakel oplossing onder Deng Xiaoping op economisch gebied plaatsgevonden. Het is allemaal een kwestie van competentie bij zowel de politiekers als in de bedrijfswereld. Destijds heeft Gaston Eyskens met een limineus idee Vlaanderen doen opbloeien , maar met iets dat tegenwoordig niet meer werkt. Er zal maar een nieuwe bolleboos op een nieuw idee komen om Vlaanderen er terug bovenop te helpen , maar die ga je tegenwoordig niet tegenkomen , en al zeker niet onder het NV(A) gespuis. Snel gewin en corruptie zwaaien de plak , iets wat ons steeds maar dieper de put zal induwen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

18 nov 2017, 14:18

Erik Van der Paal heeft zijn reputatie eer aangedaan ... zoals hij Annick de Ridder vastpakt ... :lol:
We mogen al eens vertwijfeld lachen niwaar, maar zoals Kris Vanmarsenille het vandaag verwoorde in GvA :
Dit verjaardagsfeest hadden ze beter aan zich laten voorbijgaan, maar niet alle slijk moet naar de N-VA gegooid worden want de CD&V was ook aanwezig !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 nov 2017, 14:57

"want de CD&V was ook aanwezig "

Het verschil is natuurlijk dat het de NVA is die zo'n bijzondere band heeft met Land Invest en niet de CD&V

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 nov 2017, 14:57

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
frits1955 schreef:"Wat als ik van jouw posting niets geloof? "

Het is geen kwestie meer van "geloven" - het gaat hier over feiten. Feiten die je zelf na kunt lezen .
Ofwel zijn die zgn. 'feiten' illegaal, en dan moet die linkse Knacker naar het gerecht stappen, ofwel zijn het simpelweg toegestane relaties waar men via insinuaties een criminele hoek aan wil breien.
Er is/was al een reukje aan de bouwvergunningen die Land Invest in de wacht sleept. Als de mentaliteit onder de bevolking zich zo zou wijzigen dat men intolerant wordt voor dergelijke praktijken , dan worden uw 'gelegaliseerde 'feiten' niet meer geaccepteerd. Gaan de politiekers zich dan nog verder wagen op dat terrein , met de kans dat ze hiervoor gedoodbliksemd worden bij een verkiezing ?

Er komt een keerpunt in dat gedrag , wees gerust. Daar zorgen journalisten ( o.a. met hun Paradise papers en dergelijke acties ) en uiterst links voor - en die zijn niet meer te stoppen , ondanks al de banbliksems over communisme en ander gelul.
"Als de mentaliteit wijzigt (...) " en "Er komt een keerpunt, wees gerust": allemaal geblaas in de wind.
Is er een inbreuk op de wet gebeurd? Aangeven, Knacker! Zo niet: insinuaties, meer niet.
Wat is er toch aan de hand dat mensen niet meer logisch kunnen denken?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 nov 2017, 15:18

frits1955 schreef:"Socrates heeft hier al meermaals geschreven dat het succes van de N-VA er slechts gekomen is door het optreden van Bart De Wever in De Slimste Mens. Kort daarna waren het verkiezingen en schoot de partij naar de top. "

:lol: Ok- het succes van de NVA is te wijten aan een ....televisieoptreden. Ik geloof niet dat je dat zelf ernstig neemt.
Ik ben het daar niet mee eens, maar Socrates - toch een gerespecteerd forumlid - is daar bloedernstig over.

Neen, migratie en veiligheid zijn wel degelijk belangrijk. Maar het economisch-financiële luik van de beslissingen van deze regering zijn gewoon veel belangrijker voor de portemonnee en bankrekening van de modale Vlaming dan het steeds terugkerende riedeltje over migratie. Het fiscale wanbeleid en de afbouw van de sociale zekerheid van en door deze regering zijn gewoon veel essentiëler voor de gewone mens dan het migrantenverhaal.
Veel essentiëler? Ja, dat vindt jij. Laat de mensen erover stemmen, en dan weten we waar de prioriteiten liggen. De andere partijen - en vooral de oppositie - zullen toch niet nalaten om de mensen in te lichten wat voor hen belangrijk is, zeker? Wel, laat ons zien hoe het afloopt.

Migratie is voor veel Vlamingen een topprioriteit. De zogezegde afbouw van de soc. zekerheid is dat niet. Maar ja, als de oppositie geen enkele andere stok heeft om mee te slaan, zal ze het eerste het beste aangrijpen om de boze wolf mee te lijf te gaan. De oppositie kan toch moeilijk óók zeggen dat migratie en veiligheid het belangrijkst zijn, want dan geeft ze de regering gewoon gelijk.
Afbeelding
Dus lanceert men verdachtmakingen zoals onze julio met zijn starttopic graag kopieert. Ach ja :roll: we kennen onze pappenheimers.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 nov 2017, 15:26

"Laat de mensen erover stemmen, en dan weten we waar de prioriteiten liggen. "

Zo is dat.
dejules

18 nov 2017, 16:16

Wil. schreef: Migratie is voor veel Vlamingen een topprioriteit. De zogezegde afbouw van de soc. zekerheid is dat niet.
Voor iemand uit de levenslang benoemde ambtenarij komt is de afbouw vd soc zekerheid geen punt want a/ hij draagt er niets aan bij en b/ die afbouw geldt niet voor hem. Wat is er mis met migratie? Heeft u angst dat de moslims aan uw dubbel pensioen gaan knagen?
Gast

18 nov 2017, 16:50

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
frits1955 schreef:"Wat als ik van jouw posting niets geloof? "

Het is geen kwestie meer van "geloven" - het gaat hier over feiten. Feiten die je zelf na kunt lezen .
Ofwel zijn die zgn. 'feiten' illegaal, en dan moet die linkse Knacker naar het gerecht stappen, ofwel zijn het simpelweg toegestane relaties waar men via insinuaties een criminele hoek aan wil breien.
Er is/was al een reukje aan de bouwvergunningen die Land Invest in de wacht sleept. Als de mentaliteit onder de bevolking zich zo zou wijzigen dat men intolerant wordt voor dergelijke praktijken , dan worden uw 'gelegaliseerde 'feiten' niet meer geaccepteerd. Gaan de politiekers zich dan nog verder wagen op dat terrein , met de kans dat ze hiervoor gedoodbliksemd worden bij een verkiezing ?

Er komt een keerpunt in dat gedrag , wees gerust. Daar zorgen journalisten ( o.a. met hun Paradise papers en dergelijke acties ) en uiterst links voor - en die zijn niet meer te stoppen , ondanks al de banbliksems over communisme en ander gelul.
"Als de mentaliteit wijzigt (...) " en "Er komt een keerpunt, wees gerust": allemaal geblaas in de wind.
Is er een inbreuk op de wet gebeurd? Aangeven, Knacker! Zo niet: insinuaties, meer niet.
Wat is er toch aan de hand dat mensen niet meer logisch kunnen denken?
Inbreuk ? Onlogisch ? :lol: Het is "grensoverschrijdend politiek gedrag" :)

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

18 nov 2017, 19:00

Als migratie en veiligheid een topprioriteit is zoals er eentje hier schrijft dan mogen voor die partij(en) die daar garen bij spinnen de aanslagen en migratiegolven nog een tijdje doorgaan zekers?Stel u eventjes voren dat er geen aanslagen of migratie meer zouden zijn dan valt voor hun toch de voedingsbodem weg waar zij zieltjes blijven mee winnen.Hoe meer aanslagen hoe zekerder van stemmenwinst.Mooi toch :lol:
Gast

18 nov 2017, 19:05

plopperdeplop schreef:Als migratie en veiligheid een topprioriteit is zoals er eentje hier schrijft dan mogen voor die partij(en) die daar garen bij spinnen de aanslagen en migratiegolven nog een tijdje doorgaan zekers?Stel u eventjes voren dat er geen aanslagen of migratie meer zouden zijn dan valt voor hun toch de voedingsbodem weg waar zij zieltjes blijven mee winnen.Hoe meer aanslagen hoe zekerder van stemmenwinst.Mooi toch :lol:
Raar dat het VB hierbij weinig in het nieuws komt. Gecensureerd door de NV(A) ?

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

18 nov 2017, 19:58

Feiten zegt men hier.

Welja: een aantal politiekers van PS, MR, OVld, CD&V en N-Va waren uitgenodigd op een verjaardagsfeestje van Meneer Van der Paal. Die meneer en zijn bedrijven zijn actief in de bouwwereld en hebben dus overal kennissen. En die meneer nodigt uit wie hij wil.

Dat zijn de feiten. Om daaruit conclusies te trekken dat men met het geld van de burgers speelt, is er ver over.

Wat mij betreft is dat een incident dat de moeite van het bespreken niet waard is.
Zodra er onregelmatigheden zouden kunnen BEWEZEN worden, dan moet er ingegrepen worden, en dan sta ik daar achter.

Tot nu toe is het voor mij pure bullshit, opgerakeld door een verborgen camera van het Anarchistische groepje Apache.[/b]

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 nov 2017, 20:08

plopperdeplop schreef:Als migratie en veiligheid een topprioriteit is zoals er eentje hier schrijft dan mogen voor die partij(en) die daar garen bij spinnen de aanslagen en migratiegolven nog een tijdje doorgaan zekers?Stel u eventjes voren dat er geen aanslagen of migratie meer zouden zijn dan valt voor hun toch de voedingsbodem weg waar zij zieltjes blijven mee winnen.Hoe meer aanslagen hoe zekerder van stemmenwinst.Mooi toch :lol:
De bevraagde Vlamingen (laat ons veronderstellen een representatief staal) vinden dat het allerbelangrijkst, en niet die ene die dat vermeldt. Er wordt nergens iets gesuggereerd over een partij die daar haar voordeel uit haalt. JIJ laat ons doordenken in die lijn, Plopper.

Even kijken of die gedachtegang verder wel logisch is.

1. Als er geen aanslagen of migratie zouden zijn, dan was vanzelfsprekend een ander item de topprioriteit. Elke partij - en zeker degene die de meerderheid uitmaken - zouden dáár dan mee bezig zijn en zouden daar dan weer 'zieltjes mee winnen'.

2. Niets houdt de oppositiepartijen tegen om óók het thema veiligheid/migratie bovenaan hun agenda te plaatsen en zich zo te verzekeren van stemmenwinst. Even mooi toch voor de oppositie?
Hoe frequent aanslagen ons zullen treffen, hangt helemaal niet af van welke partij in de regering zit. Het overkomt ons en het houdt de mensen klaarblijkelijk bezig.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

18 nov 2017, 22:09

MOLCO schreef:...
Zodra er onregelmatigheden zouden kunnen BEWEZEN worden, dan moet er ingegrepen worden, en dan sta ik daar achter.
Er zijn in het verleden al onregelmatigheden met de bouwvergunningen geweest en ik dacht dat Frits die hier reeds aangehaald heeft ! Wellicht was dat super "etentje" een bedanking voor die bewezen diensten , nietwaar .... en misschien ook een aanzet tot nog meer van dat soort ondertafel praktijken. Had Land Invest iets in Gent of Brugge gepland , ging de gastheer dan ook die desbetreffende burgemeesters op een etentje getracteerd hebben ?