'Waarom De Wever niet langer voorzitter vd N-VA kan blijven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

18 dec 2017, 10:40

Belgische nationaliteit afpakken, opsturen naar Marokko, en dan zorgen voor gezinshereniging. Simpel toch?

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

18 dec 2017, 10:41

voorn schreef:... De Wever kaarte aan dat slechts 1% van de binnenkomende containers gecontroleerd worden.
Misschien weet hij dan ook dewelke ?
Niemand is vies van een lucratieve bijverdienste werd er door de gespreksdeelnemers geopperd ...
Gast

21 feb 2018, 08:58

Ons Weverke komt de laatste tijd zo weinig in het nieuws , hoe komt dat ? Heeft hij de griep ?  Ik begin hem te missen :lol:

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

22 apr 2018, 11:13

The Spirit of Flanders schreef:Ons Weverke komt de laatste tijd zo weinig in het nieuws , hoe komt dat ? Heeft hij de griep ?  Ik begin hem te missen :lol:
Ja maar....die heeft naast zijn burgemeesterschap, partij voorzitterschap en schaduw premier ook nog andere bezigheden hoor ! Want ook al telt voor ELK aards wezen een dag maar 24 uur, toch slaagt deze superman erin om zich jaarlijks voor te bereiden op een marathon.

"De mentale ervaring is niet te beschrijven, je moet het eens doen," antwoordt Bart De Wever op de vraag wat er nu zo leuk is aan marathonlopen. De burgemeester van Antwerpen loopt vandaag in zijn stad de 10 Miles, en hoopt onder zijn tijd van vorig jaar te duiken. "Ik zou onder de 4 uur willen scheren. En dat gaat net lukken, of net niet. Ik vrees er wel voor want het is warm."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/22 ... reen-aanb/
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

22 apr 2018, 11:31

Vrijzinnige schreef:....

"De mentale ervaring is niet te beschrijven, je moet het eens doen," antwoordt Bart De Wever op de vraag wat er nu zo leuk is aan marathonlopen. De burgemeester van Antwerpen loopt vandaag in zijn stad de 10 Miles, en hoopt onder zijn tijd van vorig jaar te duiken. "Ik zou onder de 4 uur willen scheren. En dat gaat net lukken, of net niet. Ik vrees er wel voor want het is warm."

...
Tijdens de hoorzitting over de F16 zat die ook in het parlement , ergens achteraan , te snoezen. Houdt die daar geen onbeschrijfelijke mentale ervaring aan over ? Dat hij lopen "ervaart" zal wel door de endorfines komen , zulke mensen geraken ook vlug verslaafd aan .... alles wat Antwerpen rijkelijk aanwezig is waar de riolen van overlopen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 apr 2018, 11:32

Ik begrijp die heisa rond die 10 miles niet.Het is net of dit is een bijzondere prestatie.
In onze tijd liep elke milicien op het einde van zijn legerdienst de 16 km; met bepakking en wapen i.p.v sport uitrusting.
En dat is ook 10 miles.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

22 apr 2018, 12:04

voorn schreef:Ik begrijp die heisa rond die 10 miles niet.Het is net of dit is een bijzondere prestatie.
In onze tijd liep elke milicien op het einde van zijn legerdienst de 16 km; met bepakking en wapen i.p.v sport uitrusting.
En dat is ook 10 miles.
En voor de start van die 16 km waren er al allerlei andere proeven gebeurd zoals 100 meter man dragen, koord klimmen, over muurtje van 80 cm springen ZONDER het te raken  enz ...De 16 km moest dan binnen de 2 uur worden afgelegd en bij aankomst moest er nog over een evenwichtsbalk van minimaal 4 meter lang gegaan worden.
Bij mislukken in één van die proeven : alles opnieuw enkele dagen later   

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

22 apr 2018, 13:01

voorn schreef:Ik begrijp die heisa rond die 10 miles niet.Het is net of dit is een bijzondere prestatie.
In onze tijd liep elke milicien op het einde van zijn legerdienst de 16 km; met bepakking en wapen i.p.v sport uitrusting.
En dat is ook 10 miles.
Maar voorn, die miliciens waren amper 18 a 19 jaar, en.....die deden een gans jaar door NIETS anders dan zich voorbereiden op die 16 km.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

22 apr 2018, 13:46

Vrijzinnige schreef:
voorn schreef:Ik begrijp die heisa rond die 10 miles niet.Het is net of dit is een bijzondere prestatie.
In onze tijd liep elke milicien op het einde van zijn legerdienst de 16 km; met bepakking en wapen i.p.v sport uitrusting.
En dat is ook 10 miles.
Maar voorn, die miliciens waren amper 18 a 19 jaar, en.....die deden een gans jaar door NIETS anders dan zich voorbereiden op die 16 km.
Op het einde van de opleiding moest iedere KROO 9 km lopen binnen het uur , ook met de bottinen aan en ZONDER voorbereiding. De meesten waren rond de 21 jaar. De KRO's moesten zelfs nog meer lopen en met uitrusting + geweer , ook zonder voorbereiding. En beetje drill nu en dan deed de conditie niet zomaar stijgen.

p.s. 't zou me nu niet meer lukken ... :cry:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 apr 2018, 14:54

In de pantserschool in Stockem werden de reservisten vanaf de eerste week getraind voor de 9 en 16 km.
Later in de eenheid behoorde ik tot het sport peleton, die dagelijks liepen i.p.v de vlaggegroet.
Wij wonnen dan ook de Cross Pieron 3.5 km in 12 min met lichte bepakking op parkcircuit.
Gast

22 apr 2018, 16:11

voorn schreef:In de pantserschool in Stockem werden de reservisten vanaf de eerste week getraind voor de 9 en 16 km.
Later in de eenheid behoorde ik tot het sport peleton, die dagelijks liepen i.p.v de vlaggegroet.
Wij wonnen dan ook de Cross Pieron 3.5 km in 12 min met lichte bepakking op parkcircuit.
Ik behoorde tot de KROO TTR doetjes ( de 6de ) en wij moesten dat allemaal niet doen. :lol:

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

22 apr 2018, 17:10

The Spirit of Flanders schreef:
voorn schreef:In de pantserschool in Stockem werden de reservisten vanaf de eerste week getraind voor de 9 en 16 km.
Later in de eenheid behoorde ik tot het sport peleton, die dagelijks liepen i.p.v de vlaggegroet.
Wij wonnen dan ook de Cross Pieron 3.5 km in 12 min met lichte bepakking op parkcircuit.
Ik behoorde tot de KROO TTR doetjes ( de 6de ) en wij moesten dat allemaal niet doen. :lol:
Ook bij de TTr  moesten die tests gedaan worden ( zelf was ik bij 2e, later bij 17e TTr) . En IEDEREEN heb ik die tests weten doen, zonder rekening te houden met eender welke rang. Maar soms kon het gebeuren dat je op de dagen van de tests "van dienst" was  ( zoals bv in het transmissiecentrum dat permanent bezet was) en dan kon het gebeuren dat je later vergeten werd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 apr 2018, 17:44

Het kroonstuk van de 16 km  was de laatste 100m met een zgn gewonde soldaat lopen in de gekende greep.
Gast

22 apr 2018, 19:37

flupke2 schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
voorn schreef:In de pantserschool in Stockem werden de reservisten vanaf de eerste week getraind voor de 9 en 16 km.
Later in de eenheid behoorde ik tot het sport peleton, die dagelijks liepen i.p.v de vlaggegroet.
Wij wonnen dan ook de Cross Pieron 3.5 km in 12 min met lichte bepakking op parkcircuit.
Ik behoorde tot de KROO TTR doetjes ( de 6de ) en wij moesten dat allemaal niet doen. :lol:
Ook bij de TTr  moesten die tests gedaan worden ( zelf was ik bij 2e, later bij 17e TTr) . En IEDEREEN heb ik die tests weten doen, zonder rekening te houden met eender welke rang. Maar soms kon het gebeuren dat je op de dagen van de tests "van dienst" was  ( zoals bv in het transmissiecentrum dat permanent bezet was) en dan kon het gebeuren dat je later vergeten werd.
Jaar ? Ik begon op 1 januari 1975 in Peuti , 4 maand , en daarna 6 maand Luedenscheid ( laatste lichting die 4 maand in Belgie bleef , en de eerste lichting KROO die slechts 10 maand moest doen ) De tests die jij beschrijft hebben wij nooit moeten doen ! Als ik me echt goed herinner , dan moesten we in Peutie nu en dan gaan lopen in sport kledij en gaan voetballen aan de oude kazerne van Vilvoorde ( waar het bovenal stonk van de fabriek ernaast ) , maar iemand 'gewond' dragen kan ik mij niet herinneren.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

23 apr 2018, 08:53

voorn schreef:In de pantserschool in Stockem werden de reservisten vanaf de eerste week getraind voor de 9 en 16 km.
Later in de eenheid behoorde ik tot het sport peleton, die dagelijks liepen i.p.v de vlaggegroet.
Wij wonnen dan ook de Cross Pieron 3.5 km in 12 min met lichte bepakking op parkcircuit.
Wel voorn, als je al die herinneringen, inspanningen en tijd, nuchter gaat bekijken dan kan het toch niet anders dat ook jij tot de slotsom zal komen, dat de Antwerpse burgemeester, NVA voorzitter, federaal parlementair en bestuurder gemeentelijk havenbedrijf een BUITENAARDS wezen moet zijn, en dat deze GEEN normale nachtrust van 6 tot 8 uur nodig heeft.  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen