Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
joke09

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 20 Nov 2017, 11:42  Onderwerp: HUREN ......... OPZEG DOOR VERHUURDER
Hallo, wie kan helpen?

Mijn kleindochter en haar vriend huren een appartement in Gent waar ze studeren, nu krijgen zij hun opzeg van de eigenaar omdat hij het appartement wil verkopen.

Het contract is voor één jaar en nam een aanvang op 01/08/2017 om te eindigen op 31/07/2018, er staat ook in dat het contract kan worden beëindigd mits één van de partijen ten minste 3 maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekend. De ouders hebben dit contract mee getekend als borg voor de kinderen, omdat de eigenaar zou zeker zijn dat hij zijn centjes krijgt, dat is geen probleem, alles is oké.

Zij vinden het zeer spijtig, dat ze op zo'n korte tijd het appartement moeten verlaten, ze hebben het volledig geschilderd en proper gemaakt, een plaatsbeschrijving betaald van 500¤, dat was verplicht, hebben gordijnen laten maken en alles grondig gepoetst, want het was zeer vuil, kan een eigenaar op zo'n korte periode de opzeg doen, en zouden zij recht hebben op een schadevergoeding en hoeveel maanden moet de eigenaar opzeggen, zij zitten nu in grote moeilijkheden, hun studies zijn erg belangrijk voor hen, zij zijn 22 en 25 jaar, dus geen kinderen meer.

Ik vind dit zeer erg voor m'n kleindochter, kan er iemand helpen, want overal waar ik zoek moet er betaald worden, als iemand meer op de hoogte is dan hoor ik het graag. Bedankt, Jo
Breng een beetje geluk
in het leven van anderen
en voel hoe de warmte
op jezelf terugkaatst.
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 20 Nov 2017, 11:52 
Normaal kan hij enkel de huurovereenkomst opzeggen als hij er zelf in komt wonen of één van zijn familieleden. In het andere geval mag hij geen opzeg doen. En ik dacht dat het sowieso zes maanden was opzeg door de verhuurder mbt verkoop. Misschien eens een kijkje nemen op de site van huurdersvereniging? 't Is wel zonde dat ze er zo veel werk in gestoken hebben. Maar .... waarom werd dat appartement ook maar voor één jaartje verhuurt? Misschien hadden ze daar eens over moeten nadenken hebben. Was het de intentie van de verhuurder om te verkopen?
joke09

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 20 Nov 2017, 12:06  Onderwerp: Huren.... Opzeg verhuurder
Ik denk dat de meeste appartementjes en kamers aan studenten maar verhuurd worden voor één jaar, en de eigenaar heeft hier niets over gezegd dat hij eraan dacht het appartement te verkopen, dat moet toch al in zijn hoofd gezeten hebben, misschien wou hij gewoon het appartement netjes hebben, wij hebben hier wel meer dan een week geschilderd, want overal waren er zwarte vochtvlekken, + de verplaatsing die we elke dag moesten maken van Bornem naar Gent en terug. Denk dat we er niets kunnen aandoen, zal een kijken op de huurdersvereniging zoals u zegt, bedankt voor uw reactie. Breng een beetje geluk
in het leven van anderen
en voel hoe de warmte
op jezelf terugkaatst.
kitten

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 20 Nov 2017, 15:14 
De verhuurder die gaat verkopen zegt normaal niet op. De koper, nieuwe eigenaar dus, kan pas opzeggen bij het tekenen van de notariële aankoopakte, een opzeg van 6 maanden.

Ga naar: