Kerk in Kuttekoven

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 nov 2017, 22:53

Als ik het nieuwsblad in begin deze week goe gelezen heb, zou er in deze gemeente een oetlul een soort kunstwerk( met een koe ) in de kerk gehangen hebben , wat een geweldig protest opleverde van Katholieke en christene mensen . Wat deze pippo wilde bedoelen weet ik niet , maar wat mij interesseert is dat de bisschop en sommige gemeenteraadsleden dit zomaar lieten betijen . Deze kerk stond op het punt om ontwijdt te worden maar was het nog niet . Voor de rest moet het grote deel van de christengelovige gemeenschap in Belgie opletten, ( om niet tegen de Islam in te gaan ) in hoeverre hij voor zijn huis een kerstboompje en een stalletje mag installeren en dan komt er geen reactie van de kerkelijke overheid in deze provincie of gemeente .

Zelfs van de Rik Torfs niette !! Maar tja die focust alleen maar of zijn kapsel goed zit voor de tv-cameras .

Een lezer schreef terecht dat ze dienne bisschop naar het Zwin moesten sturen, maar ergens in de godvergeten oorden van de " brousse " was beter . Zou het dan toch kunnen dat er een soort verloedering in de hogere regionen van de kerk bezig is . Een " apostasie " of zoiets als geloofsafval . :? 8O

werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 nov 2017, 09:45

werewoef schreef:Als ik het nieuwsblad in begin deze week goe gelezen heb, zou er in deze gemeente een oetlul een soort kunstwerk( met een koe ) in de kerk gehangen hebben , wat een geweldig protest opleverde van Katholieke en christene mensen . Wat deze pippo wilde bedoelen weet ik niet , maar wat mij interesseert is dat de bisschop en sommige gemeenteraadsleden dit zomaar lieten betijen . Deze kerk stond op het punt om ontwijdt te worden maar was het nog niet . Voor de rest moet het grote deel van de christengelovige gemeenschap in Belgie opletten, ( om niet tegen de Islam in te gaan ) in hoeverre hij voor zijn huis een kerstboompje en een stalletje mag installeren en dan komt er geen reactie van de kerkelijke overheid in deze provincie of gemeente .

Zelfs van de Rik Torfs niette !! Maar tja die focust alleen maar of zijn kapsel goed zit voor de tv-cameras .

Een lezer schreef terecht dat ze dienne bisschop naar het Zwin moesten sturen, maar ergens in de godvergeten oorden van de " brousse " was beter . Zou het dan toch kunnen dat er een soort verloedering in de hogere regionen van de kerk bezig is . Een " apostasie " of zoiets als geloofsafval . :? 8O

werewoef


Inderdaad Werewoef , die geloofsafval is er , en niet daar alleen , maar op alle vlakken in onze wereld , daar kan men niet naast kijken ! Trouwens dat stond ook al in de Bijbel , en was vroeger ook al gebeurd , maar de Heer gaf in Zijn Genade steeds weer een nieuw begin . Maar ook daar komt eens een einde aan , en ook dat is geweten !
Toch houdt men hier en daar nog stand , zoals ergens in Korsele , een Oost- vlaams gehucht nabij St. Maria Horebeke , een deel van de Geuzenhoek , waar men Gods Woord nog trouw blijft en in vrede en liefde met elkaar omgaat ! Dat stond onlangs nog ergens in een krant : het enige Protestants dorpje in Vlaanderen !
Je ziet Werewoef , er is nog hoop ! Maar hoelang is de vraag ? In de Bijbel staat er ' TOTDAT !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 nov 2017, 09:45

werewoef schreef:Als ik het nieuwsblad in begin deze week goe gelezen heb, zou er in deze gemeente een oetlul een soort kunstwerk( met een koe ) in de kerk gehangen hebben , wat een geweldig protest opleverde van Katholieke en christene mensen . Wat deze pippo wilde bedoelen weet ik niet , maar wat mij interesseert is dat de bisschop en sommige gemeenteraadsleden dit zomaar lieten betijen . Deze kerk stond op het punt om ontwijdt te worden maar was het nog niet . Voor de rest moet het grote deel van de christengelovige gemeenschap in Belgie opletten, ( om niet tegen de Islam in te gaan ) in hoeverre hij voor zijn huis een kerstboompje en een stalletje mag installeren en dan komt er geen reactie van de kerkelijke overheid in deze provincie of gemeente .

Zelfs van de Rik Torfs niette !! Maar tja die focust alleen maar of zijn kapsel goed zit voor de tv-cameras .

Een lezer schreef terecht dat ze dienne bisschop naar het Zwin moesten sturen, maar ergens in de godvergeten oorden van de " brousse " was beter . Zou het dan toch kunnen dat er een soort verloedering in de hogere regionen van de kerk bezig is . Een " apostasie " of zoiets als geloofsafval . :? 8O

werewoef


Inderdaad Werewoef , die geloofsafval is er , en niet daar alleen , maar op alle vlakken in onze wereld , daar kan men niet naast kijken ! Trouwens dat stond ook al in de Bijbel , en was vroeger ook al gebeurd , maar de Heer gaf in Zijn Genade steeds weer een nieuw begin . Maar ook daar komt eens een einde aan , en ook dat is geweten !
Toch houdt men hier en daar nog stand , zoals ergens in Korsele , een Oost- vlaams gehucht nabij St. Maria Horebeke , een deel van de Geuzenhoek , waar men Gods Woord nog trouw blijft en in vrede en liefde met elkaar omgaat ! Dat stond onlangs nog ergens in een krant : het enige Protestants dorpje in Vlaanderen !
Je ziet Werewoef , er is nog hoop ! Maar hoelang is de vraag ? In de Bijbel staat er ' TOTDAT !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

23 nov 2017, 22:24

Beste Eben, ik weet niet wat gij ervaart als ge in een kerk binnengaat .Maar zelfs in een lege kerk , dat toch als een huis van God wordt beschouwd, kan je de atmosfeer bijna proeven , van wat er allemaal gebeurd is in deze kerk of kapel . De atomen van de geest als verwondering en verwelkoming van een doopsel, de blijdschap en geluk bij een huwelijk en ook de droefheid en verlatenheid bij een uitvaartdienst . Dit alles gebeurt meestal onder het het kruis van de Gezalfde Zaligmaker . Is het zo verwonderlijk dat de gelovige mensen van deze gemeente woedend zijn om dat ze in deze kerk samenkwamen om al de rituele en ceremonies te beleven .

Ik was dan ook diep geschokt toen ik dit artikel in de krant las . Die kloothommel van een would-be, nep artiest had zekerst en vast duistere bijbedoelingen al dan niet van Satanische aard . Volgens onderstaande web-link was deze kerk van Johannes de Doper NOG NIET ontwijdt . Zoals ik in een ander topic al zeide zijn dit allemaal tekenen aan de wand . Owee, owee als men iets over de islam durft te spuien . Hier in Belgie mag en moet alles kunnen . Intriest word ik er van .

- http://kavlaanderen.blogspot.be/

- http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171119_03194461

grts-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

25 nov 2017, 00:39

Nogmaals van geloofsafval gesproken :

Volgens sommige bronnen zou de waarschuwing van toekomstige apostasie in het derde geheim van Fatima zijn vervat .

mvg-werewoef

ps In verband daar mee heb ik onderstaande linken op google gevonden

- https://restkerk.net/2016/10/27/editori ... en-rijtje/

- http://nl.crc-resurrection.org/speciale ... im-fatima/
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 nov 2017, 16:14

werewoef schreef:Beste Eben, ik weet niet wat gij ervaart als ge in een kerk binnengaat .Maar zelfs in een lege kerk , dat toch als een huis van God wordt beschouwd, kan je de atmosfeer bijna proeven , van wat er allemaal gebeurd is in deze kerk of kapel . De atomen van de geest als verwondering en verwelkoming van een doopsel, de blijdschap en geluk bij een huwelijk en ook de droefheid en verlatenheid bij een uitvaartdienst . Dit alles gebeurt meestal onder het het kruis van de Gezalfde Zaligmaker . Is het zo verwonderlijk dat de gelovige mensen van deze gemeente woedend zijn om dat ze in deze kerk samenkwamen om al de rituele en ceremonies te beleven .

Ik was dan ook diep geschokt toen ik dit artikel in de krant las . Die kloothommel van een would-be, nep artiest had zekerst en vast duistere bijbedoelingen al dan niet van Satanische aard . Volgens onderstaande web-link was deze kerk van Johannes de Doper NOG NIET ontwijdt . Zoals ik in een ander topic al zeide zijn dit allemaal tekenen aan de wand . Owee, owee als men iets over de islam durft te spuien . Hier in Belgie mag en moet alles kunnen . Intriest word ik er van .

- http://kavlaanderen.blogspot.be/

- http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171119_03194461

grts-werewoef


Sorry Werewoef , dat ik zolaat reageer , zit met een grote verkoudheid momenteel !
Ja ik denk dat ik net als jij , een eerbiedwaardig gevoel heb , telkens ik in een kerk of huis waar God tegenwoordig is , binnen ga ! Daar voelt ook de Heer zich thuis samen met zijn gelovigen . Daar zien we ook dat kruis wat ons telkens herinnert aan wat Christus voor ons , in onze plaats , voor ons gedaan heeft om ons eeuwig leven te schenken ! Ja , dat gevoel alleen al maakt blij en gelukkig .
Daarom kan ik mij ook zo goed voorstellen hoe het voelt als daar plotseling zo'n vreselijke ontwijding staat !
Weet je Werewoef , dat is nog maar een begin , een voorteken , want volgens de H.Schrift zal de anti-christ later een gouden beeld van zichzelf daar plaatsen , in het heiligdom in Jerusalem ! En daar gaat het langzaam aan naartoe , de tekenen aan de wand voor hen die dat zien willen !
Maar eerst komt Christus in de wolken om dezijnen op te halen , eerder kan die anti-christ niets echt doen ( 2 Thess. 2 : 6 - 7 ) . Maar beetje bij beetje zien we zijn boze macht binnensluipen om de christenheid schade toe te brengen , en dat gebeurt bij alle godsdiensten , ook een Moskee moest er aan geloven , zoals laatst in Egypte , een bloedbad min of meer , telt niet mee !

Het begint soms heel voorzichtig , vb. bij het zingen : eerst een paar gitaren , wat nog goed kan , maar al snel volgt dan een drumstel , en daar gaan we dan , de wereld in de kerk ! Of , een gebouw komt wat te leeg , en dat moet dan maar een sportterein worden ! Ja , de Heer vliegt er buiten , zo gaat dat ! Nee , het ziet er niet zo goed uit voor de ware gelovigen, en water bij de wijn en geen optie !
Een ding kan men ons niet ontnemen , onze toekomst staat vast !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 nov 2017, 23:39

Jawel, mijn goeie Eben,

Tis zoals ge zeide, het begint klein en niemand hier op dit godsdienstig forum schijnt er om te malen . Het interesseert hen niette en ondanks dat er zo een 400 bezoekers dit topic open gedaan hebben, waart gij , mijn beste Eben de enige die reageerde . Het doet mij in mindere mate denken aan dat afschuwelijk voorval in ST -Etienne, waar een oude priester in de kerk voor zijn altaar op een beestachtige wijze de keel werd opengesneden door radicale islam . Dat had mij ook zo geschokt en ik had verwacht van Frankrijk dat ze represailles zouden nemen . Dit heeft men ook maar laten betijen en gedijen . Het zijn voorwaar zekerst en vast tekenen aan de wand, alhoewel de Bijbel, dacht ik toch, waarschuwt voor het geloven in tekenen .

groeten van werewoef
AMEN en AUM

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

26 nov 2017, 23:58

Maar eerst komt Christus in de wolken om dezijnen op te halen , eerder kan die anti-christ niets echt doen ( 2 Thess. 2 : 6 - 7 )
Jezus,als de volmaakte mens, is slechts éénmaal geweest op aarde om een ommekeer in het denken van de mens te doen ontstaan. Echter, men heeft hem vermoord wegens het verstoren van machtsverhoudingen tussen het volk en de machthebbers, dit betreffende de wereldse en de priesterlijke kliek. Weinigen hebben iets kunnen vermoeden van de steun die hij de mensheid kon en wilde geven indien men hem in leven had gelaten. Maar dat is voorbij en hij komt niet terug om zich wederom te laten vermoorden.
Uit de diverse teksten, die iets van het oorspronkelijke weer geeft, kun je opmaken dat liefde, zonder daarvoor iets terug te willen verlangen, de motor ahw van het leven is. Immers, het leven zelf van de mens en al de aardse voorzieningen zoals water, voedsel en ook het zonlicht en al het overige, is opzich geheel gratis en om niemendal voor de mens zodat deze zich kan ontwikkelen naar die hoogte van liefde als het Leven zelf.
Dat er overbodige narigheid is, dat doet mens zelf, dit vanaf het moment dat deze zover was geëvolueerd dat deze verlangens kon ervaren en daar aan toegaf ten koste van andere mensenlevens.
Uit de vele opgeschreven verhalen uit die tijd geschreven door de mens met het bewustzijn van dat moment, wat inhoud dat er best iets is geschreven, bekeken en ervaren is, door die persoon, en iets of meer afwijkend is ervaren door een andere personen die verslagen hebben vastgelegd, is er geen werkelijke geschiedschrijving ontstaan maar meer deels.
Ook dat was voorzien door de mens Jezus, omreden dat hij wist wat en wie de mens is en met welk doel. Vaak wordt er in geschriften door Jezus de naam 'Vader' gebruikt maar in wezen is het een metafoor voor de Bron van alles, die (levens) Energie, die als het ware de Architect van al de levenswerking (godheid) en door het Moederschap van deze, als het ware, heeft gebaard. Daar ligt het prille begin der mensheid, allen als levensvonkjes gebaard, beginnend aan hun evolutie, wij nu nog hier op aarde maar velen zijn verder en leven daar waar wij nog geen idee van hebben of kunnen maken, maar veelal door mens wordt aangeduid als hemel, de grote jachtvelden, het Paradijs enz.
Echter er zijn vele universums waar leven is, wel gescheiden van de ons bekende en niet door de mens waarneembaar, maar die allen zijn en zullen worden beleefd door de gehele mensheid. Staat er ook niet de overleveringen geschreven van; 'Het huis mijne Vaders" heeft vele woningen?
Ook Jezus, zoals ik denk, heeft zich vanuit een ver gevorderde en geestelijk, zeer hoog ontwikkelde leefgebied, terug laten gaan naar de Aarde, dmv van geboorte. Een andere weg is er niet. Zeker, het is mogelijk dat hogere levens zich kunnen laten aanschouwen door de aardse mens maar dat kan alleen, indien het niet de vrije wil van de aanschouwende zal aantasten. ,elk mens zal en moet door eigen kracht en keuze indien mogelijk, zichzelf door te leven en te ervaren, naar een hoger geestelijk begrip en bewustzijns niveau zien te brengen.
Meer is er niet te doen. Dus maak je vrij van doem denken en aanvaard het leven zoals deze op je afkomt en probeer het beste er van te maken zonder je naaste of welk ander leven dan ook bewust te willen schaden. Steun, indien mogelijk , waar nodig en gewenst is. Vooral dat laatste is moeilijk te beoordelen. Soms is het beter je af te wenden, en het te laten ondervinden wat op zich wel het meest leerzame kan zijn namelijk, door ondervinding.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 nov 2017, 14:42

werewoef schreef:Jawel, mijn goeie Eben,

Tis zoals ge zeide, het begint klein en niemand hier op dit godsdienstig forum schijnt er om te malen . Het interesseert hen niette en ondanks dat er zo een 400 bezoekers dit topic open gedaan hebben, waart gij , mijn beste Eben de enige die reageerde . Het doet mij in mindere mate denken aan dat afschuwelijk voorval in ST -Etienne, waar een oude priester in de kerk voor zijn altaar op een beestachtige wijze de keel werd opengesneden door radicale islam . Dat had mij ook zo geschokt en ik had verwacht van Frankrijk dat ze represailles zouden nemen . Dit heeft men ook maar laten betijen en gedijen . Het zijn voorwaar zekerst en vast tekenen aan de wand, alhoewel de Bijbel, dacht ik toch, waarschuwt voor het geloven in tekenen .

groeten van werewoef[/quote .



In 2 Thess . 2 en 1 Tim . 4 , wordt gewezen op de grote afval aan 't eind der tijden , dat wordt een gigantische wetteloosheid ! Egoisme , onder de mantel van religie wordt de grote corruptie in de kerk , de verleiding van de rijkdom en een zelfgericht leven , is een massale misleiding ! De kerk is omringd door valse religieuze systemen , die over de hele wereld verspreid zijn . Ja , de grote afval begint met de liefde voor zichzelf en de liefde voor genot . En daar maken vijanden gebruik van .

Mede daardoor kwam er een boek uit over het staande blijven te midden van deze grote afval , door een ' Steve Gallagher ' , deze dingen gebeuren zeker niet onopvallend ! En we zitten er wel middenin , maar de Heer is Overwinnaar !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 nov 2017, 15:52

janx schreef:
Maar eerst komt Christus in de wolken om dezijnen op te halen , eerder kan die anti-christ niets echt doen ( 2 Thess. 2 : 6 - 7 )
Jezus,als de volmaakte mens, is slechts éénmaal geweest op aarde om een ommekeer in het denken van de mens te doen ontstaan. Echter, men heeft hem vermoord wegens het verstoren van machtsverhoudingen tussen het volk en de machthebbers, dit betreffende de wereldse en de priesterlijke kliek. Weinigen hebben iets kunnen vermoeden van de steun die hij de mensheid kon en wilde geven indien men hem in leven had gelaten. Maar dat is voorbij en hij komt niet terug om zich wederom te laten vermoorden.
Uit de diverse teksten, die iets van het oorspronkelijke weer geeft, kun je opmaken dat liefde, zonder daarvoor iets terug te willen verlangen, de motor ahw van het leven is. Immers, het leven zelf van de mens en al de aardse voorzieningen zoals water, voedsel en ook het zonlicht en al het overige, is opzich geheel gratis en om niemendal voor de mens zodat deze zich kan ontwikkelen naar die hoogte van liefde als het Leven zelf.
Dat er overbodige narigheid is, dat doet mens zelf, dit vanaf het moment dat deze zover was geëvolueerd dat deze verlangens kon ervaren en daar aan toegaf ten koste van andere mensenlevens.
Uit de vele opgeschreven verhalen uit die tijd geschreven door de mens met het bewustzijn van dat moment, wat inhoud dat er best iets is geschreven, bekeken en ervaren is, door die persoon, en iets of meer afwijkend is ervaren door een andere personen die verslagen hebben vastgelegd, is er geen werkelijke geschiedschrijving ontstaan maar meer deels.
Ook dat was voorzien door de mens Jezus, omreden dat hij wist wat en wie de mens is en met welk doel. Vaak wordt er in geschriften door Jezus de naam 'Vader' gebruikt maar in wezen is het een metafoor voor de Bron van alles, die (levens) Energie, die als het ware de Architect van al de levenswerking (godheid) en door het Moederschap van deze, als het ware, heeft gebaard. Daar ligt het prille begin der mensheid, allen als levensvonkjes gebaard, beginnend aan hun evolutie, wij nu nog hier op aarde maar velen zijn verder en leven daar waar wij nog geen idee van hebben of kunnen maken, maar veelal door mens wordt aangeduid als hemel, de grote jachtvelden, het Paradijs enz.
Echter er zijn vele universums waar leven is, wel gescheiden van de ons bekende en niet door de mens waarneembaar, maar die allen zijn en zullen worden beleefd door de gehele mensheid. Staat er ook niet de overleveringen geschreven van; 'Het huis mijne Vaders" heeft vele woningen?
Ook Jezus, zoals ik denk, heeft zich vanuit een ver gevorderde en geestelijk, zeer hoog ontwikkelde leefgebied, terug laten gaan naar de Aarde, dmv van geboorte. Een andere weg is er niet. Zeker, het is mogelijk dat hogere levens zich kunnen laten aanschouwen door de aardse mens maar dat kan alleen, indien het niet de vrije wil van de aanschouwende zal aantasten. ,elk mens zal en moet door eigen kracht en keuze indien mogelijk, zichzelf door te leven en te ervaren, naar een hoger geestelijk begrip en bewustzijns niveau zien te brengen.
Meer is er niet te doen. Dus maak je vrij van doem denken en aanvaard het leven zoals deze op je afkomt en probeer het beste er van te maken zonder je naaste of welk ander leven dan ook bewust te willen schaden. Steun, indien mogelijk , waar nodig en gewenst is. Vooral dat laatste is moeilijk te beoordelen. Soms is het beter je af te wenden, en het te laten ondervinden wat op zich wel het meest leerzame kan zijn namelijk, door ondervinding.



Beste Janx , ik wil jouw overtuiging helemaal niet schaden hoor , daar ben je helemaal vrij in , maar ik kan je daarin ook natuurlijk niet steunen , aangezien ik daarin een heel andere kijk op heb .
Jij spreekt over de vele universums waar leven is , maar zijn daar ook échte bewijzen van ? Mijn geloof in Schepper God heeft te maken met de Bijbel , die weldegelijk bestaat en er nog steeds is , dat is mijn bewijs !
Het Vaderhuis met de vele woningen , is in de derde hemel zegt Paulus , dus nog veel verder dan het gehele firmament met de ontelbare zonnestelsels . Dat heeft niets met onze sterrenhemel te maken . Schepper God is veel groter dan ons menselijk denkvermogen , daarvan zegt Paulus in 1 Cor . 2 : 9 , wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord , en wat in geen mensenhart is opgekomen , al wat God heeft bereid ... .
Maar éénmaal zal alles geopenbaard en bekend worden , wat nu nog verborgen is ( Luc. 12 : 2 ) .
Voor mij is Gods Woord nu eenmaal waarheid , daarom weet ik zeker net als alle christenen , dat de Heer Jezus terug komt zoals Hij beloofd heeft !
Ik heb mij ook inderdaad afgewend , maar dan van alles wat onbijbels is , het gaat mij ook niet speciaal om leerzaamheid en ondervinding , want we zijn allen feilbaar , maar het gaat mij om wat waarheid is , en daar kan alleen Gods Geest ons bij helpen , idd de Bron ! Dat maakt een mens gelukkig en rustig , ook als 't moeilijk gaat , en dat wens ik ook jou toe !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

27 nov 2017, 23:18

God heeft te maken met de Bijbel , die weldegelijk bestaat en er nog steeds is , dat is mijn bewijs !
Is geen bewijs opzich beste ebenheazer dat is enkel jouw denken en gevoel van dit moment.
God is voor mij, zoals je wel weet, al die levenswerkingen en al de wetmatigheden daarin.
En dat is dat, wat je alle dagen weer kan zien en ervaren is er een beter bewijs?
wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord , en wat in geen mensenhart is opgekomen , al wat God heeft bereid ... .
Maar éénmaal zal alles geopenbaard en bekend worden , wat nu nog verborgen is ( Luc. 12 : 2 )
ja zeker geheel mee eens maar als er tipjes van die sluier jou bekend gemaakt wordt dan zeg je glashard ..."Ik heb mij ook inderdaad afgewend , maar dan van alles wat onbijbels is ".
Hoe denk jij dan dat er, en hoe, er iets meer bekend zal worden aangaande wat er verborgen is?
Met veel getrompeter door hemelse boodschappers met veel bombarie? :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 nov 2017, 14:44

janx schreef:
God heeft te maken met de Bijbel , die weldegelijk bestaat en er nog steeds is , dat is mijn bewijs !
Is geen bewijs opzich beste ebenheazer dat is enkel jouw denken en gevoel van dit moment.
God is voor mij, zoals je wel weet, al die levenswerkingen en al de wetmatigheden daarin.
En dat is dat, wat je alle dagen weer kan zien en ervaren is er een beter bewijs?
wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord , en wat in geen mensenhart is opgekomen , al wat God heeft bereid ... .
Maar éénmaal zal alles geopenbaard en bekend worden , wat nu nog verborgen is ( Luc. 12 : 2 )
ja zeker geheel mee eens maar als er tipjes van die sluier jou bekend gemaakt wordt dan zeg je glashard ..."Ik heb mij ook inderdaad afgewend , maar dan van alles wat onbijbels is ".
Hoe denk jij dan dat er, en hoe, er iets meer bekend zal worden aangaande wat er verborgen is?
Met veel getrompeter door hemelse boodschappers met veel bombarie? :lol:



Inderdaad Janx , er is geen beter bewijs voor het bestaan van God , dan alles wat hier op aarde te zien is aan levenswerking en wetmatigheden ! En dat stond al duidelijk te lezen in Gods Woord , en dààrom zeg ik dat Schepper God te maken heeft met de Bijbel !
Ik heb ook absoluut met mijn vrije wil gekozen om christen te zijn en Gods Woord aux sérieux te nemen ; dat was weldegelijk mijn eigen keuze , en heb ervaren dat dit de juiste was . Geen doemdenken dus en idd. heel leerrijk want het vormde mij zoals de Heer Jezus het ons voodeed !
Verder , als ik mij ergens van afkeer , komt dat omdat de tipjes die mij bekend gemaakt werden , voor mij onjuist zijn en niet met mijn ondervinding overeen komen .
In de Bijbel staat , dat als de Heer op aarde terug komt , ons alles duidelijk zal worden .
Hij is niet alleen de Allergrootste Wijsheer , maar ook de onovertreffelijke Almachtige Schepper , die àlles tot aanzijn bracht !
Hij geeft rust en vrede in mijn hart , dat is mijn ondervinding ! Wat zou ik nog meer willen ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

28 nov 2017, 16:33

Hij geeft rust en vrede in mijn hart , dat is mijn ondervinding ! Wat zou ik nog meer willen ?
Houden zo, die vrede ...
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

28 nov 2017, 23:16

Vreemd is, dat ik me kan vinden in de antwoorden van Janx en evenzo in die van Eben . Allebeide inzichten spreken me aan . Door Eben ben ik snachts een stukje aan het lezen in het N.T , handelingen van de apostels en door Janx neem ik tegelijker tijd de Gita even bij me .
Enerzijds probeer ik een goed christen te zijn, anderzijds beschouw ik me als een slechte katholiek . Wat een schril contrast toch tussen de pracht en praal van het Vaticaan en het heiligen-leven van Franciskus en Antonius .

Aan Eben zou ik eens een tipje geven om een boek over het leven van Hildegard von Bingen eens proberen te lezen . Zij was met Thérésia van Avilla en Maria von Schonau de ontvoogders van en de emancipatie van al de vrouwen in de kerkgemeenschap .

Kan je je voorstellen dat een middeleeuwse non zoals Hildegard in die tijd een exacte beschrijving kon neerschrijven over het beleven van het orgasme bij de vrouw ? Ook haar kennis over geneeskrachtige kruiden was overweldigend .

Intussen blijf ik nog altijd kwaad over wat er gebeurd is in de Johannes-kerk in Kuttekoven .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 nov 2017, 12:31

werewoef schreef:Vreemd is, dat ik me kan vinden in de antwoorden van Janx en evenzo in die van Eben . Allebeide inzichten spreken me aan . Door Eben ben ik snachts een stukje aan het lezen in het N.T , handelingen van de apostels en door Janx neem ik tegelijker tijd de Gita even bij me .
Enerzijds probeer ik een goed christen te zijn, anderzijds beschouw ik me als een slechte katholiek . Wat een schril contrast toch tussen de pracht en praal van het Vaticaan en het heiligen-leven van Franciskus en Antonius .

Aan Eben zou ik eens een tipje geven om een boek over het leven van Hildegard von Bingen eens proberen te lezen . Zij was met Thérésia van Avilla en Maria von Schonau de ontvoogders van en de emancipatie van al de vrouwen in de kerkgemeenschap .

Kan je je voorstellen dat een middeleeuwse non zoals Hildegard in die tijd een exacte beschrijving kon neerschrijven over het beleven van het orgasme bij de vrouw ? Ook haar kennis over geneeskrachtige kruiden was overweldigend .

Intussen blijf ik nog altijd kwaad over wat er gebeurd is in de Johannes-kerk in Kuttekoven .

mvg-werewoef


Hallo Werewoef , ben blij jou beter te leren kennen , ik heb op Google dat boek bekeken , Hildegard was een wijze , zeer gelovige zuster in de Middeleeuwen , die veel goeds heeft bijgebracht en dat juich ik toe ! Ze was , behalve Profitesse ook een heel goeie arts , die , wat God geschapen had aan kruiden , ook heel goed wist te gebruiken in de geneeskunde . Ze hield van mensen en ook van muziek en had respect voor de overheid .
Maar ze ontkwam , denk ik , ook niet helemaal aan de toentijdse misleidende godenwereld , want ik stel haar gebruik van metalen en edelstenen als geneesmiddel , toch wel in vraag ? Maar ze was echt één van de vele gewaardeerde vrouwen , ook toen in het oude Testament .
Voor God maakt het niet uit of we man zijn of vrouw , rijk of arm , wijs of minder geleerd , oud of jong , Hij ziet het hart aan , hoe we van binnen zijn , en daar gaat het om !
En wat zondaars betreft , zogouw er echte spijt is , helpt Hij aan herstel en is het verleden helemaal vergeven . Zo is onze God in al Zijn Goedheid en Liefde , en ook Hij is kwaad om al wat hier in deze wereld allemaal aan 't gebeuren is , en eenmaal zal ook Recht geschieden !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .