Kerk in Kuttekoven

hier is plaats voor alle wereldreligies

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 nov 2017, 17:48

"Deze kerk stond op het punt om ontwijdt te worden maar was het nog niet"

Jongens toch - die kerk is bouwvallig en staat al leeg sinds 2006. Waar zitten jullie je druk over te maken?

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

29 nov 2017, 18:50

Frits, het gaat erom dat deze kerk NOG NIET ontwijdt was . Ik blijf ontzettend boos over wie deze toelating aan die oellewapper gegeven had om dat gedrocht van een "" kunstwerk "" daar neer te zetten op een plaats in de kerk waar normaal het kruisbeeld van Jezus Christus staat of hangt . Als ge een beschrijving van het kunstwerk (sic ) wil zien moet je maar eens de bovenstaande links aanklikken . Voor mij is het een symbolische belediging, ( duistere bedoening of niet ) van mijn geloof . In Tienen staan er volgens de krant zeven kerken die ontwijdt gaan worden en een andere bestemming gaan krijgen . Het kan me geen sikkepit schelen wat er in de plaats gaat komen , studios, filmzaal of cafés , eender watte , maar die gaan dan wel met een kerkelijk ritueel ontwijdt worden .

Aan Eben en Janx deze tip nog ; na wat grasduinen op de worldwide net heb ik een boekje ontdekt van Toon Hermans . Diep gelovig als hij was heeft hij dit boekje - Gewoon God - samen geschreven met een bevriende arts die ook non is .Dit naar aanleiding van de massas brieven die hij kreeg na zijn optredens .Jaren later beschouwde hij dit werkje als een persoonlijke biecht . Ik ben er benieuwd naar om dit te lezen . Voor velen van ons senioren is Toon Hermans ,tesaam met Wim Sonneveldt een beetje cultuur geworden .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 dec 2017, 10:58

werewoef schreef:Frits, het gaat erom dat deze kerk NOG NIET ontwijdt was . Ik blijf ontzettend boos over wie deze toelating aan die oellewapper gegeven had om dat gedrocht van een "" kunstwerk "" daar neer te zetten op een plaats in de kerk waar normaal het kruisbeeld van Jezus Christus staat of hangt . Als ge een beschrijving van het kunstwerk (sic ) wil zien moet je maar eens de bovenstaande links aanklikken . Voor mij is het een symbolische belediging, ( duistere bedoening of niet ) van mijn geloof . In Tienen staan er volgens de krant zeven kerken die ontwijdt gaan worden en een andere bestemming gaan krijgen . Het kan me geen sikkepit schelen wat er in de plaats gaat komen , studios, filmzaal of cafés , eender watte , maar die gaan dan wel met een kerkelijk ritueel ontwijdt worden .

Aan Eben en Janx deze tip nog ; na wat grasduinen op de worldwide net heb ik een boekje ontdekt van Toon Hermans . Diep gelovig als hij was heeft hij dit boekje - Gewoon God - samen geschreven met een bevriende arts die ook non is .Dit naar aanleiding van de massas brieven die hij kreeg na zijn optredens .Jaren later beschouwde hij dit werkje als een persoonlijke biecht . Ik ben er benieuwd naar om dit te lezen . Voor velen van ons senioren is Toon Hermans ,tesaam met Wim Sonneveldt een beetje cultuur geworden .

mvg-werewoef[/qhote .




Bedankt Werewoef , het gaat idd. niet om het gebruik van lege kerken voor andere doeleinden , dat is nu eenmaal een pijnlijke normaliteit , maar de boosheid is er om het gespot en belachelijk maken van onze Schepper God , die men daar eerde , dààr ging het om Frits ! 

Ik zal dat boek zeker lezen Werewoef , vriendelijke groetjes , Eben .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

05 dec 2017, 17:38

Inderdaad ebenhaezer,het stoot mij tegen de borst hoe zo een "oellewapper" zoals u hem welsprekend noemt,
zichzelf in de picture wil zetten.Zulke personen denken dat ze kunstenaar zijn,en ze willen dat dik in de verf zetten,door een wansmakelijk gedrocht neer te zetten dat niets met kunst te maken heeft.
Als ze maar in de krant of op tv komen.En of de kerk nu ontwijt is of niet doet niks terzake,men moet steeds respect opbrengen voor anderen hun geloofsovertuiging.Ik ben zelf niet gelovig,maar ik respecteer iedereen, 
die eender welke overtuiging heeft,als ze wederzijds ook maar het nodige respect hebben en hun overtuiging niet ten koste van alles aan anderen willen opdringen.En hier wringt het schoentje,onder het mom van vrije meningsuiting denk men dat ALLES toegelaten is,liefst zo vunzig en vulgair mogelijk.
Laten we eerlijk zijn,een gekruisigde koe,dit slaat nergens op en zet ons toch wel even aan het denken.
Fazal

05 dec 2017, 17:51

Inderdaad, zo'n gekruisigde koe slaat nergens op ..., maar al dat gezever over die Kuttekerk, slaat ook nergens op.
Niettemin, met alle respect voor de gelovigen die zich gepakt voelen, omdat er een of andere oelewapper 'denkt' ... dat hij een kunstenaar is. En er zijn er dan nog die er in lopen ook.
Zo kan je àlles als kunst beschouwen, en dat doen sommigen ook!
Hoera, een mirakel, Jan Hoet is uit de dood opgestaan, en zal tot het einde der tijden, 'blijven' verassen!  :wink:

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

05 dec 2017, 20:58

Fazal

Kuttekoven is een deelgemeente van Borgloon, waar mijn roots liggen.
Dat stukje zogezegde kunstenaar heeft al meer mensen geshockeerd met
zijn zogezegde kunst, o.a. ook in Sint-Truiden.
Ik vind het een schande dat de pastoor van Kuttekoven dit niet verhinderd 
heeft, ik zie de factor "kunst" niet aan een gekruisigde koe.
't Is waar, tegenwoordig wordt alles als "kunst" beschouwd, het meest vulgaire
en verwerpelijke nog het eerst.
Fazal

06 dec 2017, 12:45

Gelukkig is het geen echte koe.  :wink:

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

06 dec 2017, 20:29

:lol:    zegt dat wel! :lol:

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

07 dec 2017, 00:24

Tja, het is niet omdat iemand zich kunstenaar voelt dat ie het, voor mij althans, ook is.
De mensen zijn te goedgelovig in deze zaken en het zou uitermate interessant zijn om diegenen die hem steunen in dit idioot project te kennen ... wedden dat er een paar would-be-politici tussen zitten?
Niet met de mensen hun polevieren spelen nietwaar!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

07 dec 2017, 10:02

Volledige akkoord paca, wat heeft dit nu met kunst te maken,
denk eerder dat die zogezegde "kunstenaar" enkele vijzen los heeft.
Gast

07 dec 2017, 11:18

Moest het een echte koe geweest zijn fazal,zou de wereld te klein zijn geweest.
Alf en Gaia zouden nogal ophef gemaakt hebben. :lol:
Buiten het feit dat ik niet zo direct iemand een koebeest zie aan een kruis hangen.
Los van dit feit verheugd het me dat de meeste mensen dat ballonnetje van zogezegde kunst hebben doorprikt.
Fazal

07 dec 2017, 11:19

Toeval of niet, maar de burgemeester van Kuttekoven heet Deneuker.
I.p.v. die kunst-koe(sic), had het dus eigenlijk heel iets anders kunnen zijn.    :oops: :D :wink:
Gast

07 dec 2017, 14:19

Onze goeie vriend william schakespeare zei het reeds in de 16de eeuw:"What's in a name".

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

07 dec 2017, 19:08

Fazal, die naam komt in het Limburgse veel voor hoor, alsook de naam Champagne.
Fazal

07 dec 2017, 19:49

Ik weet het, die Limburgers pakken het er goed van.  :D