Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
marcelvm

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 26 Nov 2017, 10:30  Onderwerp: 60a70graden
Ik moet een kamer verwarmen tot 70graden
Kamer is 4op5meter
Moet electrich gebeuren hoeveel kilowatt heb ik nodig
Paul Siemons

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 26 Nov 2017, 10:42 
Is dat maar eens ne keer dat ge die temperatuur moet halen (spanplafond plaatsen?) dan kan je electrische verwarmingsvuurtjes huren of gaat ge er ne permanente sauna van maken dan zul je andere oplossingen moeten zoeken.

Hoeveel vermogen er in die kamer moet ingebracht worden om die temperatuur te bereiken is moeilijk te zeggen denk ik?
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 26 Nov 2017, 11:51 
Wat ik weet is die berekening die als basis genomen wordt; neem een kamervan 4mx4mx2.5m en je wil die verwarmen tot 20° bij een buitentemperatuur van 0° heb je 2550Watt/ uur nodig .
Dus marcelvm aan jou om je eens aan het rekenen te zetten.
Als je als nog een een paar graden zou te kort komen kan ik nog altijd u een warmtekanon bezorgen.
(grap hé Very Happy )
Charlie Maru

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 26 Nov 2017, 12:21 
Vergeet dan ook niet rekening te houden met de isolatie-coefficient van uw muren.
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 26 Nov 2017, 13:17 
marcelvm
ALs we ervan uit gaan dat je 50 kubieke meter lucht dient te verwarmen tot ongeveer 60 a 70°.
Dan heb je een elektrische kachel nodig van minimum 6,6 KW, dan heb je thuis een voeding nodig van 3x240V (driefasig) of 400v+ N(drijfkracht).

Als je wil opwarmen met infrarood toestel 50 a 65° heb je 15a 20 ampere's nodig.
nu moet jij voor jezelf uitmaken wat voor jou het beste lijkt. Smile
MichelN

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 26 Nov 2017, 14:54 
wardje schreef:
Als je wil opwarmen met infrarood toestel 50 a 65° heb je 15a 20 ampere's nodig.
nu moet jij voor jezelf uitmaken wat voor jou het beste lijkt. Smile

Ahum, dan zal je wel wat meer nodig hebben dan zo'n infrarood stralertje en een dag of drie geduld, zelfs met 6,6kW ga je niet ver lopen.
Reken maar minstens op 10-12kW aan industriële weerstanden en bijhorende regelapparatuur plus een flinke dosis geduld, op voorwaarde dat die ruimte geschikt is om met dergelijke temperaturen om te gaan.
benq

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 27 Nov 2017, 9:01 
U meld niet waarom en hou je dit liever privé, dus
Sorry voor mijn antwoord is niet slecht bedoeld, en zeker niet kwestie hygiëne
Maar ben je soms op reis geweest?
Want de vraag om de kamer extreem hoog te verwarmen +70° dit doet mij denken aan de vervelende bed wantsen, die beestjes kan men enkel maar verwijderen en bestrijden door professionele hulp,
genoeg gewerkt nu genieten
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 27 Nov 2017, 11:14 
marcelvm ;
Bij dit regenweer kennis gecontacteerd die een zoon heeft die zich bezighoudt met warmtetechniek enz, en omdat MichelN er mij op wees dat ik bijlange niet genoeg vermogen had en groot gelijk had hij; die zegt mij het volgende:
Bij een geisoleerde ruimte (dubbel glas, 2 binnenmuren en 1buitenmuur) rekent men 77 W per kubieke meter lucht om 20° C te bekomen., per 2° hoger komt 10% er bij.
Ga hier de berekening niet zitten uitrekenen ,maar komt hier op neer ,dat je voor 70° C te bekomen voor 50 kubieke meter lucht (4x5x2.5=50 kubieke meter)
327W per kubieke meter x 50= 16350KW.
Dus had mij nog ferm misrekend ,dus je zou een elektrische brander moeten hebben van 16350 KW.
Zo MichelN ik heb weer wat bijgeleerd
Smile
marcelvm

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 29 Nov 2017, 9:23 
benq schreef:
Want de vraag om de kamer extreem hoog te verwarmen +70° dit doet mij denken aan de vervelende bed wantsen, die beestjes kan men enkel maar verwijderen en bestrijden door professionele hulp,

Goede detective bent u
Een kamer echt helemaal opwarmen tot (60a65 graden paar uur en de beestjes zijn dood
Dit vertelde mij een prof zo tussen door terwijl hij bezig was,maar om kamer zo warm te krijgen kon niet volgens hem
Deed me wel nadenken ,dat het perfect kan mits voldoende kilowatt
Daarom wil ik tot 70graden gaan
benq

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 29 Nov 2017, 12:07 
marcelvm schreef:
benq schreef:

Goede detective bent u
Een kamer echt helemaal opwarmen tot (60a65 graden paar uur en de beestjes zijn dood
Dit vertelde mij een prof zo tussen door terwijl hij bezig was,maar om kamer zo warm te krijgen kon niet volgens hem
Deed me wel nadenken ,dat het perfect kan mits voldoende kilowatt
Daarom wil ik tot 70graden gaan

Iemand uit mijn kennis kring heeft deze vervelende beestjes meegebracht uit de USA, goedkoop overnachting, hij wou ook zijn kamer opwarmen maar heeft toch professionele hulp ingeroepen ze zitten niet enkel tussen de lakens en matras maar ook in alle kieren en spleten van de kamer, en zeker dat U een oude woning heeft met planken vloer en plinten.
Ik mag hier geen reclame maken maar rentokil heeft daar geweest en alles ontsmet en behandeld, hebben dit in twee keer moeten doen hij was er toen vanaf.
Nog iets waar je moet mee opletten dat is bezoek, ongewild neem je deze mee naar de woonkamer en ze kunnen meereizen met uw vrienden of familie, neen echt niet onderschatten.
En dit heeft niets te maken met hygiëne, je brengt ze gewoon mee, hoe vervelend dit ook is.

Succes.
genoeg gewerkt nu genieten
popov1

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 29 Nov 2017, 21:03 
gebruik een warmelucht blazer op gas. die wordt ook gebruikt door de spanplafond installateurs.
marcelvm

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 13:07 
Ik ken een splinternieuw hotel waaren een week open en hadden al een probleem met die beestjes

Ga naar: