tandproblemen kliksysteem

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Erienne
Lid geworden op: 20 okt 2007, 11:55
Locatie: Grimbergen

29 nov 2017, 12:42

Ik heb sinds enkele jaren een kliksysteem voor mijn onderste tanden, met 2 "pinnekens", en het ging goed.
Maar sinds een paar maanden heb ik een probleem met één "pinneke". Als ik de tanden uitneem om te kuisen hangt het "pinneke" eraan.
Dus, al dikwijls naar de tandarts geweest, die het tracht te regelen maar het lukt maar niet. Na veel
vijlen eraan en wat weet ik nog (voor hem onaangenaam en voor mij ook) was zijn besluit : wij zullen de volgende keer (hij is voor 3 weken met verlof nu) wat tandvlees wegsnijden om zodoende het "pinneke" er dieper in te steken. Ik kan het gebitje wel in mijn mond steken, maar als ik een koekje of zoiets wil eten, wordt het echte schommel van de ene kant naar de andere. Dus onmogelijk.
En in afwachting gebruik ik een tandkleefmiddel (ik heb een tube fixodent gekregen) en dat houd
goed.
Ik ben wat twijfelachtig en heb zelfs al gedacht naar de tandenkliniek van de UZ in Jette gaan.
Heeft iemand ervaring met die tandenkliniek ?
Erienne

ADIFRAN
Lid geworden op: 27 mei 2007, 16:27
Locatie: Brugge

08 jan 2018, 22:00

Beste Erienne, Ik weet niet of je ondertussen al een oplossing hebt maar toch even de ervaring die wij hebben opgedaan in de laatste drie jaar met onderste tandprothese van mijn echtgenote. 
Ongeveer 5 jaar geleden werd bij haar ook een uitneembare klikprothese geplaatst op 4 implantaten (dat zal het wel zijn dat jij bedoelt met "pinnekes" hé). In 't begin ging dat goed maar na enkele maanden al moest er wat bijgewerkt worden aan de prothese wegens ongemakkelijk in de mond. Het uitnemen en inklikken ging wel goed, daarmee nooit problemen gehad. Na een jaar of 2 moest ze bijna maandelijks langsgaan bij de tandarts omdat de prothese steeds opnieuw ergens in de mond begon te schuren. Uiteindelijk wisten ze zelf niet meer goed wat te doen en konden ze blijkbaar niets anders doen dan telkens wat proberen bij te werken. 
Ten einde raad zijn we na veel opzoekingen en navragen terecht gekomen bij Dental Reizen in Berg-en-Terblijt in Nederland niet ver van Maastricht. 
Daar hebben ze de uitneembare prothese vervangen door een vaste prothese op de 4 bestaande implantaten (die in België zeer goed geplaatst werden !) tot volle tevredenheid van mijn echtgenote. Zeer goede service, duidelijke en correcte afspraken over hoe en wat, de prijs, garantie. 
Dit is nu iets meer dan 3 jaar geleden en al die tijd zonder enig probleem. Kort voor Nieuwjaar is er dan een ontsteking opgetreden onder één van de tanden en zijn we opnieuw langsgeweest voor controle. Opnieuw zeer goed opgevangen en probleem opgelost. 
En dit alles aan prijzen die tot 2/3e goedkoper zijn dan bij ons. 
Zeker aan te raden en even een afspraak maken en langsgaan voor informatie kan nooit kwaad, toch ? 
Wij zoden het in ieder geval aanraden. 
Laat maar eens weten wat je ervan denkt.
Groetjes

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

09 jan 2018, 13:21

Ik kan u maar één adres geven van een zeer goede tandarts :
Van der borght Luc
Opwijk
Werkt samen voor implantaten met fantastische team stomatologen.  Vanaf dag één vaste tanden op de implantaten.  Plaatsen zonder pijn.
Voorbereiding en planning wordt zeer nauwkeurig gedaan.  info@tandartsopwijk.be

Succes.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.