Kerst en geschenkjes

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

01 dec 2017, 23:12

Ook heel goed idee Helena maar is dat nog te koop?
Zou wel tof zijn-danke!

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 dec 2017, 23:35

bol.com heeft dat. Waarschijnlijk ook in speelgoedwinkels te vinden.
MaLoReg

01 dec 2017, 23:42

Ik ken het, is zo'n doorzichtig plastic (als glas) bolleke op een voetje en als je er mee schud
dan geeft het een vallende sneeuw effect. Maar totaal geen idee welke benaming men daar
aan geeft.
Wat me wel verbaasd: mannen reageren hier ook op mijn vraag maar die krijgen/wensen blijkbaar
geen geschenkjes want idees geven ze niet-raar toch?

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

02 dec 2017, 00:07

Google maar eens op 'sneeuwbol' (in afbeeldingen). De sneeuw vliegt je om de oren! :D :D

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 dec 2017, 09:46

MaLoReg    ; uw zoon had als antwoord zie ik "jouw en sneeuw", zie hier een link in namelijk ,als je weet dat hij deze winter ergens verlof kan nemen , misschien ben je beiden te vinden voor een weekend of midweek sneeuw in de ardennen ( lekker eten , wandelen in de sneeuw of langlaufen) als er ligt in de ardennen natuurlijk anders moet je richting Duitsland.
Dan heeft hij het allebei "jouw en sneeuw" :) :)
MaLoReg

02 dec 2017, 10:10

Dat zal zijn idee niet geweest zijn Wardje want hij is hier maar kort (4 dagen). Hij bedoelde echt véél zachte grote sneeuwvlokken in Antwerpen, van wegen de sfeer. Bovendien ben ik zelf de mening toegedaan dat hij vakantie
moet nemen met mensen van zijn leeftijd. Dat idee wat jij hebt opperden wij een tweetal jaren geleden maar toen
brak ik enkele ruggenwervels en ging dat niet door (ik bang om te vallen in de sneeuw).
Hij wou dat ik naar Qatar kwam voor die periode maar enkel de 24e heeft hij vrij en dan zit ik daar in een hotelkamer dus dat heb ik afgeschoten. Kerst vieren we altijd samen maar dit jaar zal het een rare Kerst worden. 

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

02 dec 2017, 10:56

MaLoReg schreef: Hij wou dat ik naar Qatar kwam voor die periode maar enkel de 24e heeft hij vrij en dan zit ik daar in een hotelkamer dus dat heb ik afgeschoten.
Ik wil wel gaan in jouw plaats want in Qatar ben ik nog niet geweest. :wink: :wink:
Grapje hoor!!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 dec 2017, 11:11

Myriam C  :lol: :lol: :lol:

Altijd ambiance als MaLo Reg een vraagje stelt.  :D
MaLoReg

02 dec 2017, 11:56

Heb toch nog jullie inbreng nodig want binnen 10 dagen staat hij hier en zelf vanochtend opgestaan
met een zwaar hoofd (lijkt 4 x zwaarder dan anders) een neus en keel die dicht zitten dus wijselijk ga
ik dit we-end binnen blijven-beetje Vicks smeren...hoestdrankje nemen...... 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 dec 2017, 18:16

Afbeelding


Ook verkrijgbaar bij Action en Hubo.

Veel beterschap MaLoReg.
MaLoReg

02 dec 2017, 18:21

Dus dat is zo'n sneeuwbol-kende ik wel maar vind dat er minstens een kerstboom zou moeten instaan.
Nu heb ik dan al 2 dingen: armbandje en sneeuwbol (enfin 'k heb nog niks want zit hier te luieren in kamerjas).
Zal ook voor een Dupont aansteker gaan kijken want hij moest die van hem afgeven in New Zealand (is
wel uitzonderlijk want overal anders mag die mee).
Hebben jullie vandaag bij 't shoppen geen idees opgedaan? :lol:  

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

13 dec 2017, 14:20

MaLoReg schreef: Hebben jullie vandaag bij 't shoppen geen idees opgedaan? :lol:  

Och jazeker
"MaLoReg"
Dit zijn mijn geschenkjes.


Iedereen zorgt voor iedereen

Nog veel shopping plezier !!
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

15 dec 2017, 11:22

Nu, ja...zo uitzonderlijk zijn probleemgevallen niet, als het op geschenkjes (geven en/of krijgen) aankomt.
Ikzelf heb NOOIT graag cadeautjes gekregen....Afbeelding
Mogelijk doordat ik als kind, na het voorlezen van mijn nieuwjaarsbrief,
bij mijn peetvader telkens iets kreeg dat mijn moeder (zijn dochter)
vooraf was gaan kopen en omdat het altijd nuttig moest zijn, was het nooit speeltuig.Afbeelding

Truitjes, schoenen en wat dan ook, ik moest het vooraf aanpassen,
waarna het werd ingepakt en later stiekem aan mijn peetvader gegeven 
zodat ik dan "blij verrast" dat pakje moest aanpakken en openen. Afbeelding

Later heb ik dan toch een heel ander eindejaargenoegen leren smaken.
Nl. mezelf heel goed voelen bij wat ikzelf aan anderen kon schenken.
En zo begonnen mijn bezoekjes aan alleenwonende bejaarden.
Waar een bezoekje op zich (zeker in de eindejaarperiode), voor hen al heel veel betekent....
Als men dan met en warm gevoel in het hart,
afscheid neemt, voelt dat aan als een prachtig geschenk. :idea:

De zoon van MaLoReg zou het als een geschenk kunnen beschouwen,
dat zijn ma er nog is  - om hem te verwelkomen - telkens hij behouden thuiskomt.
Zeker wanneer dat thuiskomen in het historische gedeelte van Antwerpen is.

Want gezien ikzelf na 38 jaar in 't Stad gewoond te hebben, door omstandigheden in een
boerengat in West-Vlaanderen ben beland, heb ik mij nog geen dag "thuis" gevoeld.
Maar, ja...de lokale inwoners alhier beschouwen me dan ook als een "aangespoelde"... :)

Succes nog met de zoektocht en wie andere cadeau-problemen wil kennen,
kan naar het TV-nieuws kijken na 1 januari, om vast te stellen,
wat er aan (foute?)geschenken zoal omgeruild wordt.

sw

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 dec 2017, 11:28

Silver Wolf    Er wonen veel mensen in dat "boerengat" , als je je echt nooit hebt thuis gevoeld wat belet jouw om daar weg te gaan ,moet vind ik triestig zijn om ergens te wonen waar je je niet kunt settelen.
Als het echt om persoonlijke redenen gaan ,moet je dat hier natuurlijk niet vermelden , (ik heb daar dan trouwens geen zaken mee uberhaupt)
MaLoReg

15 dec 2017, 11:32

Silver Wolf ge slaat de nagel op de kop, 't énige wat hij vroeg en dan ook krijgt is: 'mij' en 'sneeuw' maar in zo'n
omdraai bolleke. Van boodschapjes doen komt niks in huis, zodat 14 dagen geleden plots een hardnekkige bronchitisch opgedaan en nu is het thuiszitten en goed oppassen dat ik niet in de tocht kom.
Dus mij heeft hij en die zogezegde sneeuw dus ook-all his dreams come true. Zo lang we elkaar hebben is alles goed.
Ja, SW wat jij schrijft over wonen op den buiten dat wil ik gerust geloven, 't stad heeft iets, ook al is het druk en rommelig en Multi Multi.......toch...... Wij hebben een huis op den buiten met grote tuin en soms, als ik wat emotioneel dromerig ben dan denk ik aan ploeteren in de tuin en een lieve grote herdershond naast mij........
Ach, tis goed in t stad en daar zal ik dan ook blijven.
Voor jullie allen een fijne Kerst en zeker een gezond en gelukkig Nieuw Jaar!