Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
lotte

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 9:28  Onderwerp: HETE LUCHT FRITEUSE
Gaarne ervaringen delen over dit toestel. Thx
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 9:58 
Voor de enkele keer dat wij nog friet bakken, veel liever met de gewone frietpot. Daarenboven als je voor 4 of 5 man bakt, duurt dat uren.  Kroketten e.d. duurt ook zo lang en de smaak vind ik ook niet je dat. Bovendien verbruik je dan ook héél véél electriciteit.  Dus nee wel kennis mee gemaakt maar dat is dus niet voor herhaling vatbaar.
Ik heb wel een vriendin die er zelfs al cake of vlaai in gemaakt heeft en die was daar tevreden over. 
Wiana

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 10:16 
Het is misschien wel gezonder, lotte, maar zo vaak frituur je toch niet ? Of toch?
Vrienden van me hebben zo'n frituurpan en echt, die frietjes zijn helemaal niet zo lekker !

Geef me maar de goede, ouderwetse, Belgische friet !

Misschien eerst es gaan proeven bij kennissen die al zo'n toestel hebben ? Wink
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 11:06 
Lotte, een tijd geleden heeft hier al een heel topic gestaan betreffende dit onderwerp. Ga even via zoeken en je vindt het waarschijnlijk terug. 'k Denk dat je daar je antwoord tussen zal vinden.
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 11:10 
Wij hebben al 3 jaar een airfreyer met een inhoud van 1,2 kg.
Voor 1 portie tot ze klaar zijn  duurt het18 min.
Voor het voorbakken 1 soeplepel olie in een kom en schudden om de bruine tint van de
frieten te bekomen.
Nu mijn vrouw gebruikt dat voor alles en nog wat , je moet er leren meewerken.
In het begin vond ik dat ook wat raar, maar vind ze nu lekker, t'is een gewoonte.
Niet dat ik nu nooit geen bakje friet van de frituur meer eet , maar de ene frituur is ook de andere niet.
Thuis is het ook zo ,hangt af wat voor olie je gebruikt , maar vind het normaal dat er mensen zijn die geen friet willen van een airfreyer  nu de prijs is navenant.
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 11:40 
wardje schreef:
Wij hebben al 3 jaar een airfreyer met een inhoud van 1,2 kg.
Voor 1 portie tot ze klaar zijn  duurt het18 min.
Voor het voorbakken 1 soeplepel olie in een kom en schudden om de bruine tint van de
frieten te bekomen.
Nu mijn vrouw gebruikt dat voor alles en nog wat , je moet er leren meewerken.
In het begin vond ik dat ook wat raar, maar vind ze nu lekker, t'is een gewoonte.
Niet dat ik nu nooit geen bakje friet van de frituur meer eet , maar de ene frituur is ook de andere niet.
Thuis is het ook zo ,hangt af wat voor olie je gebruikt , maar vind het normaal dat er mensen zijn die geen friet willen van een airfreyer  nu de prijs is navenant.

1 portie duurt 18 minuten zeg je, 't is overduidelijk dat dit maar bedoeld is voor 1 eter of 2 kleine eters. Stel je voor zoals wij die minstens drie porties nodig hebben? Daar is gewoon niet aan te beginnen.
En hier thuis gebruiken wij altijd en immer dezelfde bakolie dus die smaak is ook constant. De frituur daarentegen daar kan je mij geen plezier mee doen. Als ik frituurfriet eet denk ik dat ik nog geen halve hoeveelheid van zo'n portie van de airfryer opeet. In ieder geval komen wij hier toe met een klein pak friet voor ons 2. 
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 13:53 
Prima Vera    met portie bedoel ik wel in één maal voor 2 personen van 600g a 700g ,we eten nog vlees en groenten ook.
Heb nog juist eens  de handleiding erbij genomen  1,2 kg is baktijd  22 a 24 min., dus om te starten met 4 personen ,hebt ge toch nog tijd om indien nodig  direkt er nog te maken.(opnieuw indien nodig 1,2 kg)
lotte

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 16:10 
Mijn bedoeling was een tweede toestel aan te kopen in het vooruitzicht van de feesten.
Na het lezen van jullie reacties - waarvoor dank - is mijn beslissing vlug gemaakt,
met de airfryer frietjes of croquetten bakken duurt me veel te lang.

grtjs
lotte.
benq

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 17:28 
Als het dan toch maar enkel voor de feestdagen is doe hetzoals grootmoeder,Een gietijzeren pot met frit vet.Het nadeel is wel dat je der bij moet blijven kwestie oververhitting en brand gevaar.Ik heb die hete lucht frietjes ook eens geproefd maarvind het brol, geef mij maar de ongezonde druipende frituur vet frietjes.  genoeg gewerkt nu genieten
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 19:03 
Beste friet word in vet of olie gebakken.

Maar slechte friet word je ook na een tijd gewoon!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
voorn

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 15:30 
Wij bezitten zoo een friteuse.
Men moet de tijd goed inschatten
Het is alleen bedoeld voor één baksel (Duurtijd)
Maar met ons tweetjes erg tevreden.( maximum 1 kilo en dat eten we nog niet op)
Komen de kinderen; dan de oude vetpot.
kitten

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 22:59 
Ik heb al jaren een Airfryer van Philips, voor mij is dat ideaal, je moet natuurlijk de juiste frit of kroketjes gebruiken en inderdaad de juiste baktijd, een portie voor  2 is net geen 12 minuten. Ik bak er van alles in ook loempias en zo. In de mijne gaat helemaal géén vet. Er zijn verschillende types van dit soort toestel? In de ene soort draait de frit, daar moet nog wat vet bij ,  in de andere soort draait het warmte element die heeft helemaal geen vet nodig.
Natuurlijk zijn verse frietjes , 2 x gebakken in een gewone ketel beter, maar soms vraagt de gezondheid ook wat meer zorg.
Cyper

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 22:59 
In de Test Aankoop van deze maand staat dat ze een enorm stuk verbeterd zijn sedert de eerste modellen jaren geleden op de markt kwamen: de frieten zijn heel goed. Maar zoals hier ook gezegd, kwam uit hun test dat het niet geschikt is om kleine beetje frieten te maken, dat je beter een portie voor het hele gezin in één keer maakt. 
Meer weet ik er ook niet van, maar de Testaankopen doen hun tests heel grondig. 
(en ik lees dat dan weer heel grondig)
benq

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 8:53 
kitten schreef:

Natuurlijk zijn verse frietjes , 2 x gebakken in een gewone ketel beter, maar soms vraagt de gezondheid ook wat meer zorg.

Kitten schreef:
“Natuurlijk zijn verse frietjes , 2 x gebakken in een gewone ketel beter, maar soms vraagt de gezondheid ook wat meer zorg.”

Eten jullie dan nooit producten uit blik of glas?
Indien ja, daar zitten veel meer schadelijke stoffen in om deze jaren goed te houden.Ban dan ook maar deze producten. 
genoeg gewerkt nu genieten
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 9:24 
benq schreef:
kitten schreef:

Kitten schreef:
“Natuurlijk zijn verse frietjes , 2 x gebakken in een gewone ketel beter, maar soms vraagt de gezondheid ook wat meer zorg.”

Eten jullie dan nooit producten uit blik of glas?
Indien ja, daar zitten veel meer schadelijke stoffen in om deze jaren goed te houden.Ban dan ook maar deze producten. 

Niet overdrijven! Gesteriliseerde producten hebben geen bewaarmiddelen of zo nodig en die bewaren jaren. 

Aangezien wij maar één keertje om de 2 a 3 weken friet eten, verkiezen wij echt wel de 'echte' frieten.  Wink

Ga naar: