Mensenrechten

Hier is plaats voor openbaar debat.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

03 dec 2017, 10:25

-"De internationale pers reageert geamuseerd en verbaasd op het nieuws dat prins Laurent zijn mensenrechten geschonden ziet. Van de BBC tot de Amerikaanse feministische nieuwssite Jezebel en een Argentijnse krant… onze prins is wereldnieuws."-

Alle "gewone"  werknemers die in Belgie op pensioen gaan na 45 jaar werken, houden amper 50% van hun nettoloon ever. Is dat dan geen schending van de mensenrechten ? Er moeten wel 48 ministers en 8 staatssecretarissen hun 'loon" verdienen en hun pensioen"tje" later met die afhoudingen veilig stellen.

Prins Laurent en in het gareel lopen, het is een moeilijke relatie. Toch hangt er nu veel vanaf: zijn dotatie van om en bij de 300.000 euro namelijk. Die dotatie krijgt hij intussen al 15 jaar, pas sinds 2013 betaalt hij er belastingen op. Van het bedrag komt 90.000 euro op de persoonlijke conto van prins Laurent. Dat is ongeveer zo'n 7.500 euro bruto per maand. 220.000 euro is bedoeld voor werkingskosten. Mocht Laurent die som zien verminderen of zelfs helemaal zien verdwijnen, zal dat pijn doen. Zelfs prinses Claire zal dan moeten werk gaan zoeken,  Laurent is te oud en kan niets.
Bij de Coburgers ligt geld gevoelig.
Kijk maar naar koning Albert. Hij is niet tevreden met zijn "pensioen" van 923.000 euro.  Aan Albert was méér beloofd - in de orde van het bedrag van de Nederlandse prinses Beatrix, om en bij de 1,4 miljoen - voor zijn verdiensten als koning. Maar dat vond niet iedereen in de regering kunnen. In 2013 schreven Le Soir en De Standaard zelfs dat de koning aan de regering had gevraagd om enkele kosten te dragen, zoals de verwarming van Kasteel Belvédère en de brandstof van het koninklijke jacht.Ook Laurent is al eens creatief met cijfers. Zo raakte hij in 2015 in opspraak omdat hij privé-uitgaven als beroepskosten had ingediend. Het ging onder meer om kassabonnen van de supermarkt, de factuur van een skivakantie en de schoolrekening van zijn drie kinderen. Hij betaalde uiteindelijk 16.000 euro terug aan de Belgische staat.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

03 dec 2017, 18:01

Een monarchist of royalist is een aanhanger van de monarchistische staatsvorm, bekend als monarchie.
In een monarchie staat een staatshoofd aan het hoofd dat wordt opgevolgd door middel van erfopvolging,
zoals dat onder andere het geval is in Nederland en België. ...
(Bron = Wikipedia)

:roll: Ik persoonlijk zie in "royalist" eerder de woorden "royaal" en "list".
En naast een dictatuur is "het KONINGSHUIS" de meest ondemocratische instelling die er bestaat. :!:

Een schande, dat dit profitariaat zo scoort in een land met een overheidsschuld van meer dan 100 % van het BBP
waarvan de overheid in iedere burger zijn zakken graait, om nog wat extra inkomsten te vergaren.
Terwijl de gezondheidszorg, de vergrijzing en de pensioenen nog nauwelijks kunnen gefinancierd worden,
paradeert Mathilde in de duurste pakjes en loopt Flipper er bij als een wereldvreemde autist.
De "Lorre" is helemaal de pedalen kwijt en zijn eega (die van opleiding landmeter is),
renteniert mee op onze kosten.

Een handvol deels seniele en alleszins Francofone oudjes staat her en der hysterisch te krijsen
vief la reine!!! vief le roi... :!:
(Zouden dat seniele bejaarden zijn, die stiekem wat drinkgeld opstrijken, om daar onnozel te doen :!: )

Sommigen beweren dat wij niet zonder een koning verder kunnen :?:
Omdat er Walen en Vlamingen zijn en zelfs halfslachtigen, die verbeulemanst zijn.

Maar... Premier Michel is een Waal en nogal geliefd in Vlaanderen.
Enne, dan die zever dat na verkiezingen de koning raadplegingen moet starten.
Waarvoor dient dan de stembusgang. Zijn die cijfers niet voldoende???
Terwijl een uitredende premier, toch ook kan vaststellen wie er aan zet is, voor de vorming van een nieuwe ploeg.

Gewoon heel die bende royale profiteurs verbannen naar Bokrijk of Plopsaland als curiosum.
En anders zal er ook nog wel een plekje zijn in dat illegale bouwsel in "Opgrimbie"
(wat ooit een koninklijke schenking was.)

sw

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 dec 2017, 20:06

Heel die royale poppenkast zouden ze beter zo snel mogelijk opdoeken.
Maar dat zal alleen kunnen middels een staatsgreep, want het koningshuis heet "het cement van België".
Inderdaad, het water is zo diep tussen Wallonië en Vlaanderen en Brussel, dat enkel het koningshuis de boel bij elkaar houdt.
Zonder die poppenkast houdt België op te bestaan.
En dat zijn ze niet van plan te laten gebeuren.
Daarom dat enkel een staatsgreep dit kan bewerkstelligen.

Nu moet mij wel van het hart dat ondanks ik een republikein ben en dus anti-koningshuis, dat ik Laurent de meest menselijke en de sympathiekste van de hoop vind.
Ondank is 's werelds loon

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

03 dec 2017, 20:21

"Nu moet mij wel van het hart dat ondanks ik een republikein ben en dus anti-koningshuis, dat ik Laurent de meest menselijke en de sympathiekste van de hoop vind."
Dat is correct, MAAR als Laurent troonopvolger zou zijn geweest zijn , was die  "gebrainwashed" geweest zoals den deze nu. 
Maar binnen enkele jaren (hoop ik) is dit zeer" ondemocratisch " circus voorbij.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
Gast

03 dec 2017, 20:40

“ Nu moet mij wel van het hart dat ondanks ik een republikein ben en dus anti-koningshuis, dat ik Laurent de meest menselijke en de sympathiekste van de hoop vind.


Het is net omdat Laurent tegen de schenen van zijn eigen kaste schopt, bewust of onbewust, dat hij zo geliefd is bij de niet-koningshuis gezinden. Bij de koningsgezinden mag je gerust zijn dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn.
Voor mij mag hij gerust nog een hele tijd blijven en voortdoen zoals hij bezig is, iemand moet ons koningshuis toch op de wereldkaart zetten. :lol:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

05 dec 2017, 06:43

Dicksy schreef:“ Nu moet mij wel van het hart dat ondanks ik een republikein ben en dus anti-koningshuis, dat ik Laurent de meest menselijke en de sympathiekste van de hoop vind.


Het is net omdat Laurent tegen de schenen van zijn eigen kaste schopt, bewust of onbewust, dat hij zo geliefd is bij de niet-koningshuis gezinden. Bij de koningsgezinden mag je gerust zijn dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn.
Voor mij mag hij gerust nog een hele tijd blijven en voortdoen zoals hij bezig is, iemand moet ons koningshuis toch op de wereldkaart zetten. :lol:
We hebben wel andere en echte stand-up-comedians,
die een flink stuk goedkoper zijn.
Zoals Marc Van Peel b.v..

sw

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 dec 2017, 09:23

"Voor de N-VA is het essentieel dat aan het hoofd van een democratie een verkozen staatshoofd staat, en niet een eerstgeborene. De burgers moeten
zelf kunnen bepalen wie aan het roer staat. Voorrechten op basis van
geboorte zijn niet meer van deze tijd. De monarchie is achterhaald. "

Statement van de NVA - waar wacht De Wever op?