kan geen mails verzenden

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

06 dec 2017, 22:21

Sinds een paar dagen kan ik geen mails meer verzenden.
Wanneer ik een NIEUWE  mail aanmaak en verstuur komt hij wel terecht in de map "verzonden items" , maar de mail komt niet aan bij de bestemmeling.
Wanneer ik een ontvangen mail beantwoord  komt dat antwoord wel aan.
Waaraan kan dat liggen.

Ik werk met windows live mail , windows 7  en proximus

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

06 dec 2017, 23:32

Fout in het mailadres van de bestemmeling
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

07 dec 2017, 09:08

janneke dust2 schreef:Fout in het mailadres van de bestemmeling
dat is het zeker niet, want het gaat om verschillende mails en verschillende mailadressen

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

07 dec 2017, 09:55

stuur eens een mail naar jezelf.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

07 dec 2017, 10:01

janneke dust2 schreef:stuur eens een mail naar jezelf.
ook al geprobeerd.

Eerst mail verstuurd naar mezelf vanaf PC : kreeg deze mail niet binnen.

Dan mail verstuurd naar mezelf vanaf laptop ( ook windows7- windows live mail en proximus) : kreeg mail wel binnen.
Probleem situeert zich dus blijkbaar op PC

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

07 dec 2017, 10:19

misschien bij de geblokeerde  mails , of spam of dergelijks

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

07 dec 2017, 10:25

verhaegen schreef:misschien bij de geblokeerde  mails , of spam of dergelijks
niets van dat alles , nergens te vinden

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 dec 2017, 12:11

flupke2,

kijk de account instelling voor uitgaande mail na:

Informatie over de server voor uitgaande e-mail
  1. Serveradres: relay.proximus.be 
  2. Poort: 587
  3. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
  4. Vereist verificatie: vink dit vakje aan.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... #/section3

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

07 dec 2017, 17:48

De oplossing aangegeven door sony werkte  ook niet
Na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden.
Ik heb mijn laptop genomen  waar alles wel nog correct werkte.
Dan stap voor de stap de  accountinstellingen op mijn pc aangepast zoals ze op mijn laptop staan en alles werkt weer.
Ter info geef ik hier even die instellingen weer voor de uitgaande mail ( want dat was het probleem)  :
Serveradres  : relay.skynet.be
Poort : 25
Vereist een beveiligde verbinding (SSL) : géén vinkje
Vereist verificatie : géén vinkje

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

07 dec 2017, 21:00

Als dit de instellingen zijn op uw laptop kan je dan ook mails zenden als je ergens bent waar ge op het internet gaat via een andere provider dus geen skynet of proximus.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

08 dec 2017, 09:54

janneke dust2 schreef:Als dit de instellingen zijn op uw laptop kan je dan ook mails zenden als je ergens bent waar ge op het internet gaat via een andere provider dus geen skynet of proximus.
geen idee 
Ik ga met mijn laptop nooit op internet behalve thuis .

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 dec 2017, 10:27

Ja, als Proximus zelf misleidende info geeft dan wordt het helemaal moeilijk:


Afbeelding
Bedankt voor het antwoord en de info.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

08 dec 2017, 10:36

Sony schreef:Ja, als Proximus zelf misleidende info geeft dan wordt het helemaal moeilijk:


Afbeelding
Bedankt voor het antwoord en de info.

Sony
Volledig akkoord. De info die hierboven staat kreeg ik zelfs in een rechtstreeks chatgesprek met een medewerker van Proximus die mij stap voor stap hielp en zelfs een paar keer een mail naar mezelf liet sturen als test. Als het uiteindelijk toch niet lukte kreeg ik te lezen dat het aan WLM zelf zou liggen en ze mij niet verder konden helpen. 
Dan ben ik op het idee gekomen om eens te vergelijken met de instellingen op mijn laptop vooraleer verder beroep te doen op iemand anders ,  en ziedaar : het werkte  :)