administrator

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

06 dec 2017, 23:44

Ben de enige gebruiker op mijn laptop en ben administrator.

Als ik een programma wil downloaden en instaleren dan weigert mijn computer mij dat omdat ik zogezegd volgens de computer geen administrator ben maar ik krijg een pop up met de keuze uit JA of NEE om dat programma dan te downloaden en te instaleren onder de map AA.

Dit gebeurde vroeger niet, en kon ik gewoon programma's installeren onder de "C" of "Program Files" of "Program Files(x86)"

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 dec 2017, 10:45

Altijd handig voor helpers als je ook in je bericht een  link naar het progr. plaatst wat je wil downloaden.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 dec 2017, 11:48

janieburton,

Altijd eerst een installatie programma downloaden.
Op de download klikken met de rechtermuisknop.
Klikken op Als administartor uitvoeren

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

07 dec 2017, 23:17

Sony schreef:janieburton,

Altijd eerst een installatie programma downloaden.
Op de download klikken met de rechtermuisknop.
Klikken op Als administartor uitvoeren

Sony
Ok dank je voor de info.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

07 dec 2017, 23:22

pcekspeer schreef:Altijd handig voor helpers als je ook in je bericht een  link naar het progr. plaatst wat je wil downloaden.
Was een programma voor elektronica schema's/printplaat lay out te maken, Eagle. ondertussen al verwijdert omdat het te ingewikkeld is.

Zoek iets dat simpel is want ik wil een 2 simple schema's( een met 6 onder delen en een met 7 onderdelen) in een printplaat layout zetten.

Maar had het ook met een programma dat ik op cd had staan

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

08 dec 2017, 08:41

Zoek iets dat simpel is want ik wil een 2 simple schema's( een met 6 onder delen en een met 7 onderdelen) in een printplaat layout zetten.
Daarover is op internet veel te vinden zoek maar eens.
Misschien zit hier iets tussen: Klik.
of hier: Klik.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 dec 2017, 10:51

@janie

--In je antwoord een link plaatsen naar een site, zie hieronder:
https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=201038

In de adresbalk kopieer je het adres en plak het in je bericht op sennet.

--Windows geeft standaard aan waar progr. geïnstall. worden, waarbij AA niet voorkomt.

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

08 dec 2017, 11:18

pcekspeer schreef:@janie

--In je antwoord een link plaatsen naar een site, zie hieronder:
https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=201038

In de adresbalk kopieer je het adres en plak het in je bericht op sennet.

--Windows geeft standaard aan waar progr. geïnstall. worden, waarbij AA niet voorkomt.

:wink:
Ja maar dan plaats Windows het in programma files maar sommige programma's wil ik gewoon op de C schijf plaatsen zodat ik het gemakkelijk kan terug vinden om het te verwijderen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

08 dec 2017, 11:22

franç schreef:
Zoek iets dat simpel is want ik wil een 2 simple schema's( een met 6 onder delen en een met 7 onderdelen) in een printplaat layout zetten.
Daarover is op internet veel te vinden zoek maar eens.
Misschien zit hier iets tussen: Klik.
of hier: Klik.
Dank je voor de link's. 

PCB zou ik laten maken in een technische school, daar ik van elke PCB ongeveer 50 stuks moet hebben

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 dec 2017, 11:25

janieburton,

als je een programma installeert wordt steeds aangegeven waar het
programma zal geplaatst worden, dit path kunt je aanpassen.
bvb door c:\AA in te typen op en in de plaats waar het voorgestelde path
vermeld staat.
sommige programma's wil ik gewoon op de C schijf plaatsen zodat ik het gemakkelijk kan terug vinden om het te verwijderen.
Een programma dat geïnstalleerd is in C:\Program Files of C:\Program Files(86)
is altijd terug te vinden via Softawre --> Een programma verwijderen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

13 feb 2018, 23:36

Vandaag een update willen instaleren van CCleaner.

Als ik deze update wil downloaden dan geeft mijn computer aan dat ik niet de administrator machtiging heb en geeft mij de optie dat ik de download wel kan downloaden in de map "Downloads".

Ik kan deze update niet plaatsen bij de map CCleaner in de map Program Files.

Er is maar een account op mijn laptop.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 feb 2018, 09:26

downloaden staat origineel altijd ingesteld op de map downloads
eventueel kan men die instelling zelf veranderen naar behoefte

qua installatie is het gewoon normaal als je ccleaner download hij in de map "downloads" opgeslagen wordt
als men hem dan instaleerd zal hij altijd in program files geinstaleerd worden in een eigen map
als der al een voorgaande ccleaner staat , wordt de nieuwe automatisch geinstaleerd op de plaats van de oude , de oude wordt dan automatisch verwijderd

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

18 feb 2018, 10:41

verhaegen schreef:downloaden staat origineel altijd ingesteld op de map downloads
eventueel kan men die instelling zelf veranderen naar behoefte

qua installatie is het gewoon normaal als je ccleaner download hij in de map "downloads" opgeslagen wordt
als men hem dan instaleerd zal hij altijd in program files geinstaleerd worden in een eigen map
als der al een voorgaande ccleaner staat , wordt de nieuwe automatisch geinstaleerd op de plaats van de oude , de oude wordt dan automatisch verwijderd
Als ik ccleaner download en ik klik daarna op de pop up "uitvoeren/instaleren" dan gebeurt er niets en blijft de download van de nieuwste versie van ccleaner in de map downloads.

Heb het nummer van de versie die geïnstalleerd is opgeschreven en het nummer van de nieuwste versie van ccleaner en vergeleken en het blijft steeds de oude versie, de nieuwste versie blijft in de map downloads en is niet geïnstalleerd.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 feb 2018, 11:19

je krijgt de keuze tussen "uitvoeren/instaleren - opslaan "
je moet kiezen voor "opslaan "
dan wordt die gedownload en in de map opgeslagen
dan bladerd men naar die map downloads via windows verkenner (dat geel mapje dat der in de balk vanonder staat) en dubbelklikt men op die gedownloade en opgeslagen ccleaner bestand
dan zal die normaal wél beginnen met het installatieproces (of je klikt er met de rechtermuisknop op en kiest :
als administrator uitvoeren )
en hij zal dan een map voorstellen , dat zal dan dezelfde map zijn waar de oude geinstaleerd staat
dan verwijderd hij de oude en zet de nieuwe op die plaats


nooit recht op die popup klikken waarin staat : instaleren -uitvoeren
altijd klikken op "opslaan"

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

18 feb 2018, 11:42

Gebruik je de browser IE om Ccleaner te downloaden en te installeren, klik hier:
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download/standard

Afbeelding

Hoe te downl. en installeren klik hier:
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... t=ccleaner
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/