Rippen en anti virus

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 dec 2017, 21:07

Ik draai al een hele tijd op een tower met OS Windows 7 Home Premium, met succes, het programmaatje MP3Ripper als alternatief voor Windows Media Player. Beiden deden het goed toen de computer nog bewaakt werd door het anti virus programma Avira, free version.

Daar kwam verandering in toen ik op de computer een betaalde versie van Bitdefender Security 2018 installeerde. Geen enkele van de rip programma's werkte nog naar behoren. Zelfs andere nieuwe geïnstalleerde rip programma's weigerden ...

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat het mogelijks kwam door beperkingen opgelegd en ingeschakeld in Bitdefender. Ik kwam tot de vaststelling dat wanneer ik de functie "Veilige Bestanden -  Beschermde Mappen -  Toegang Toepassing" uitschakel, er naar hartelust kan geript worden.
(zie afbeelding onderaan).

De vraag is nu of er daar andere gevaarlijke consequenties aan verbonden zijn door die functie uitgeschakeld te laten in Bitdefender tijdens het rippen ?
Bedankt voor een reactie.  :) :)


Afbeelding
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

09 dec 2017, 22:18

Veilige bestandenRansomware is schadelijke software die probeert om bestanden te versleutelen en te
gijzelen in ruil voor losgeld. Gebruikers moeten de hackers betalen om
terug toegang te krijgen tot bestanden zoals foto's, video's of
belangrijke documenten.Veilige bestanden biedt bescherming tegen ransomware voor belangrijke bestanden
op het systeem. Enkel vertrouwde toepassingen krijgen toegang tot
bestanden die in uw beschermde mappen opgeslagen zin.Standaard worden de mappen Documenten, Bureaublad, Afbeeldingen en Video's beschermd.Meer lezen over Veilige bestanden
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 dec 2017, 06:35

@janneke dust2 : bedankt voor de commentaar. Daaruit blijkt dan toch het belang om deze optie/functie van Bitdefender wel degelijk ingeschakeld te laten.

Maar wat ik me afvraag, is dan of ik voorheen toen Avira de honneurs waarnam, ik dan zomaar steeds in permanent risico ripte ?

Hoe kan ik dan wanneer die functie in Bitdefender ingeschakeld is, überhaupt toch muziek rippen ?  :roll:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 dec 2017, 09:15

Toby schreef:@janneke dust2 : bedankt voor de commentaar. Daaruit blijkt dan toch het belang om deze optie/functie van Bitdefender wel degelijk ingeschakeld te laten.

Maar wat ik me afvraag, is dan of ik voorheen toen Avira de honneurs waarnam, ik dan zomaar steeds in permanent risico ripte ?

Hoe kan ik dan wanneer die functie in Bitdefender ingeschakeld is, überhaupt toch muziek rippen ?  :roll:
Zoals je zal weten en gelezen heeft beschermd Bitdefenderstandaard  de mappen documenten,afbeeldingen, video’s en uw bureaublad.
Ik zou deze functie niet uitschakelen, hetgeen je wel kandoen is als je wil rippen uw internet verbinding uitschakelen en dan Veilige bestanden uitschakelen,
na het rippen terug inschakelen en uw internet verbinding activeren. 
Dit is nu het verschil tussen free en betalende versies,
B.t.w. ik gebruik Bitdefender Total Security 2018.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 dec 2017, 10:43

@benq : jammer, maar ook dat brengt geen soelaas.
Na uitschakelen van de toegang tot het net, weigert het programma toch nog om tot rippen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

10 dec 2017, 10:57

Volgens Bitdefender kan je zelf instellen welke programma's te vertrouwen zijn. Dus ripper instellen als te vertrouwen programma en het probleem is opgelost.
Hier de tekst van Bitdefender:


Met Bitdefender Veilige bestanden kunt u:• persoonlijke bestanden, zoals documenten, foto's of films, veilig houden tegen aanvallen van ransomware.Telkens wanneer een toepassing probeert om naar een van de beschermde bestanden
te gaan, wordt door Bitdefender een pop-up weergegeven.• Kies welke toepassingen uw beschermde bestanden mogen wijzigen of verwijderenOPMERKING: De functie Veilige bestanden is standaard geactiveerd. 
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 dec 2017, 18:07

@Janneke dust2 :

Klopt. Even toegang verlenen in "Toegang Toepassing" en het loopt blijkbaar op wieltjes.
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp en meedenken aan allen in dit topic. 

Als er nog problemen opduiken in dit zaakje, laat ik wel iets weten.  :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !