oorkraken

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

11 dec 2017, 10:35

sinds een week heb ik sporadisch in mijn rechteroor een lichte vorm van kraken.  Het is gewoonlijk als ik geeuw of een bepaalde beweging doe. Ik ben naar de huisdokter geweest en nu blijkt dat er vocht inzit.  Hij heeft mij neusspray voorgeschreven sofrasolone, het helpt een beetje maar niet volledig.  Wie heeft er ook ervaring mee
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

meerkat
Lid geworden op: 09 jul 2006, 09:27
Locatie: Deinze

27 dec 2017, 18:18

Hallo, ik heb dit ook aan mijn rechteroor. De huisdokter zegt dat er niets mis is, mijn oren ruisen al heel lang, daar kan ik gerust mee leven.  Het gekraak heb ik al een tijdje aan mijn rechteroor, het lijkt of er vocht achter zit, als ik mijn vinger diep in mijn oor stop is het kraken even weg. Als ik buiten ben, kraakt mijn oor het meest. 
een stap achteruit, twee vooruit

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

29 dec 2017, 09:59

k heb al ongeveer 40 jaar oorsuizen en moet er mee leven.  Dat oorkraken in mijn rechteroor ben ik eerst naar de huisdokter
geweest, kreeg neusspray omdat er vocht in mijn oor zat.  Het hielp
niet en ben naar een NKO arts geweest.  Die heeft twee buisjes in mijn
neus gestoken en op een monitor kon hij zien wat er was.
Het bleek een irritatie van de buis van eust......? Ik heb neusspray gekregen op
basis van cortisonen (niet gevaarlijk).  Ik moet 4 weken alle dagen 2
maal in ieder neusgat sproeien, en na een dag of 4 was het kraken in
mijn rechteroor weg.   Een dag later kreeg ik een knarsend geluid in
mijn linkeroor. Heb contact opgenomen met de arts en kreeg melding dat
het van de irritatie was.  Soms is krassen een beetje harder en dan weer
minder.  Ik wacht af tot de 4 weken voorbij zijn en dan zie ik wel.  Het blijkt niet gevaarlijk te zijn maar is wel lastig
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

29 dec 2017, 12:32

De buis van eustachius is tussen de keel en het oor.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

31 dec 2017, 07:06

Bepaalde medicatie kunnen oorsuizingen (tinnitus) veroorzaken bij patienten. Eén van die medicatie zouden diuretica, vochtafdrijvende middelen, zijn. Dat ondervond ik zelf.

Oorkraken zou ook zijn oorzaak kunnen vinden in vervuiling door oorsmeer in het oor.
Interessant om eens te lezen is deze artikel .
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

31 dec 2017, 16:19

Toby, de medicatie die U vernoemd neem ik niet.  Oorsmeer is er een tijdje geleden uitgehaald.
Ben gisteren nog naar de spoedafdeling geweest en onderzocht door de nko van dienst.  Mijn oren zijn volledig zuiver, alles is normaal.  Moet wel twee maal daags de verstuiver gebruiken (cortisonen) en mag het niet overslaan. indien binnen 2 weken nog last moet ik terug naar de nko
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

01 jan 2018, 06:00

@pomponneke: dan kan ik u op deze nieuwjaarsdag alleen maar heel veel beterschap toewensen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

01 jan 2018, 10:24

Voor zij die een beetje Amerikaans versteen.

https://www.belmarrahealth.com/cracklin ... r-get-rid/ 
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

02 jan 2018, 10:44

toby, bedankt voor uw bericht.  Pastoor eveneens bedankt, ik heb de site aangeklikt, en heb al een deel kunnen vertalen.  Mijn kleindochter zal de rest doen.  Ik vermoed dat het te maken heeft met de buis van Eus.... Dat is dus inderdaad mijn probleem.Na vertaling zal ik het eens rustig doornemen. :wink:
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

11 jan 2018, 09:37

Ben gisteren terug naar de nko arts geweest.  Het probleem in mijn linkeroor is wel wat verbetert maar niet helemaal.  Hij heeft weer die lastige buisjes in mijn neus gestoken, en alles was ok.  Nu heeft hij terug de verstuiver voorgeschreven, pakketje van 3. Ik moet dagelijks  in mijn neus verstuiven en mag het niet onderbreken, ook als het gedaan is.  Dat is een periode van 3 maanden.  Hij zegt dat het probleem wel lang kan duren maar zal er af geraken. afwachten dus.  word vervolgt
spreekbeurt persoonlijke veiligheid