foto's versturen vanuit map via email

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

12 dec 2017, 00:36

vroeger stuurde ik altijd foto's door vanuit mijn map afbeeldingen via mail. Ik selecteerde dan de foto's die ik wilde versturen en klikte rechts op ' kopiëren naar email-geadresseerde'. Daarna kreeg ik een kadertje te zien waarin ik zelf kon kiezen in welke grootte ik deze foto's wilde doorsturen. Ik koos altijd voor groot, omdat je dan ongeveer een 35 stuks in één keer kunt doorsturen. (in de originele grootte kan je er maar 1 versturen) en de grootte toch nog aangenaam was om naar te kijken nl. schermgrootte.  Vorige week deed mijn pc een grote update en vandaag blijkt dat ik geen foto's meer kan doorsturen op deze manier. Ik weet niet of die update er iets mee te maken heeft, maar ik heb het pas vandaag ontdekt. Ik doe alles hetzelfde als vroeger en als ik kies voor 'groot' en ik klik op bijvoegen, dan zie ik de foto's die ik geselecteerd heb verschijnen in het kadertje, maar verder gebeurt er niets. Hier stopt het. Ze zitten dus niet in een nieuwe mail zoals vroeger. Vroeger moest ik gewoon maar mijn mail openen, de afzender ingeven en tekst bijschrijven en de foto's zaten al vanzelf in de bijlage. Hoe komt het dat dit nu niet meer gaat. Ik kan ze nog wel meesturen door op 'delen' te drukken en dan te kiezen voor mail, maar dan staan ze in de mail in de oorspronkelijke grootte en zo kan ik er dan maar 1 tegelijk doorsturen. Ik vond het vroeger wel gemakkelijker dat ik zelf de grootte van de door te sturen foto's kon kiezen. Ik heb al gekeken of ik het standaard mailprogramma moest veranderen, maar dan lukt het nog steeds niet. Ra, ra, ra ???
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

12 dec 2017, 20:33

Nouchka;

Misschien eens melden met welk mail program U werkt en wel mail program U standaard staan hebt. Zo kunnen de helpers U waarschijnlijk beter helpen.

Andere mogelijkheden om uw foto's te versturen is via b.v. OneDrive of Drive, dropbox daar hoef je ze niet te verkleinen. Ook is het mogelijk dat U uw foto's op voorhand verkleind b.v.

via deze 
https://www.seniorweb.nl/software/image ... or-windows

of via een apps in de windows store

Afbeelding
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

12 dec 2017, 21:33

Als ik veel foto's moet doorsturen, dan doe ik dat met We Transfer (de gratis versie, tot 2 GB in één keer).
Het is heel eenvoudig en de foto's worden in originele grootte doorgestuurd.
-Bestanden toevoegen
-Email adres van de geadresseerde invullen
-Je eigen email adres
en doorsturen.

Je krijgt bericht als de bestanden zijn verstuurd en ook als ze zijn gedownload door de geadresseerde.

https://wetransfer.com/

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

13 dec 2017, 09:55

ik werk normaal met microsoft office outlook, en die staat ook als standaard programma aangegeven op mijn pc.  Maar ik heb ook het mailprogramma van windows 10 . Heb al geprobeerd om dit als standaard programma te gebruiken, maar bij beiden lukt het niet meer om de foto's zoals vroeger door te sturen.  Bedankt voor de link naar een programma om de foto's vooraf te verkleinen. Als het niet meer lukt zoals vroeger dan kan ik dat misschien gebruiken, maar zoals ik het vroeger deed was wel de meest simpele en vlugste manier. Ik ken zeker wetransfer en ik gebruik dat ook regelmatig maar dan enkel als ik heel veel foto's in de originele resolutie moet door mailen. Ik vind het toch erg dat ik dat programma zou moeten gebruiken als ik bv. 5 of 6 fotootjes wil doormailen naar iemand. Er zijn ook mensen die niet zo bedreven zijn met een computer die foto's die ze krijgen met wetransfer niet kunnen of durven openen en het is juist om aan zulke mensen eens een fotootje te sturen dat ik graag op de gewone manier tewerk zou gaan. Waarom veranderen ze dat nu ineens dat dit niet meer kan !!!!
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 dec 2017, 11:24

Nouchka,
Waarom veranderen ze dat nu ineens dat dit niet meer kan !!!!
Dat lukt nog altijd met Office Outlook 2013
Wat is de extensie van die afbeeldingen ?
.bmp afbeeldingen (foto's) worden automatisch omgezet in .jpg afbeeldingen.


Sony
I Afbeelding SeniorenNet

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

13 dec 2017, 11:30

Een mogelijkheid die ik veel gebruik met de foto's van activiteiten van mijn vereniging is  Google foto's.
Simpel in gebruik. De bestemmelingen krijgen een link naar de site waar de foto's staan, kunnen ze daar bekijken en indien gewenst naar hun eigen pc downloaden.
Ook belangrijk om weten : enkel de personen naar wie de link verstuurd wordt kunnen de foto's zien.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

13 dec 2017, 11:40

Ik werk nog altijd met office 2007, maar tot hiertoe ging het altijd en nu ineens niet meer.  Zou het kunnen dat het nog werkt bij office 2013 en niet meer bij office 2007 ? En het gaat wel degelijk om foto's in jpg.  Ook het werken met google foto's is me bekend, want ik zit ook in een vereniging en ik stuur inderdaad de foto's van onze activiteiten met een link door naar de leden, maar dat is mijn probleem niet. Ik wil gewoon eens een stuk of 5 tot 10 fotootjes doormailen naar een vriendin of zo zonder al die poespas. Vroeger was dat een fluitje van een cent. Heb nu Resize Image app gedownload, en daar kan je inderdaad foto's mee verkleinen en dan direct kiezen voor : versturen per mail en dan zitten ze in de mail....dus als het niet meer gaat zoals vroeger dan zal ik in de toekomst dit programma maar gebruiken.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 dec 2017, 14:12

@nouchka

Open Win10Mail
Geef je eigen email-adres als bestemmeling
Als onderwerp typ je:     3x .jpg
Als tekst type je:     hh
Bovenaan klik je op Invoegen en vervolgens op Bestanden.
Ga naar je Afbeeldingen/foto's en selecteer achter mekaar 3 .jpg's
Klik Verzenden

Komen ze toe?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 dec 2017, 10:05

beste pcekspeer, neen natuurlijk zijn ze niet verzonden want ik krijg op deze manier geen keuze kadertje te zien om ze te verkleinen, dus zitten ze in de originele resolutie in de mail als bijlage en dat is veel te groot. Dat is juist het probleem.Ik krijg dan de melding dat ze in de map concepten gezet zijn omdat ze niet kunnen verstuurd worden.  Als ik ze vroeger verstuurde vanuit mijn afbeeldingen map kreeg ik een kadertje met de keuze in welke grootte ik ze wilde versturen. Nu krijg ik nog altijd dat kadertje als ik naar mijn afbeeldingen map ga, en ik kies de grootte en klik op 'bijsluiten, maar vroeger stonden ze dan daarna automatische in de bijlage van mijn mail, die ik enkel nog hoefde door te sturen maar nu gebeurt er niets meer. Hij voegt ze inderdaad bij, maar daarna vind je geen mail terug waar ze inzitten.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

14 dec 2017, 10:42

@nouchka

-De 3 .jpg zijn opgeslagen bij concepten en niet toegekomen in je inbox?
-De 3 jpg die je als test wilt versturen naar je eigen emailadres, eerst verkleinen door erop te RECHTSklikken en klik op Bewerken.
Paint zal het bestandje openen en je klikt op "Formaat wijzigen" naar bijv 50%
Lukt verzending wel?

-Je kan al je foto's ook uploaden naar OneDrive bijv., daarin kan je dan aangeven welke foto's met welke mensen kunnen gedeeld worden.
En, niet onbelangrijk, je hebt dan ook gelijk een backup van al je materiaal.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 dec 2017, 11:23

Nouchka
Vorige week deed mijn pc een grote update
Windows 8.1 ?
Sinds oktober is de ondersteuning van Office 2007 gestopt.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... ed-support
Of dat van invloed is op de werking ?
Zoals eerder beschreven lukt het wel met Outlook 2013.

Je kunt het Internet e-mail programma Outlook.com gebruiken.
https://login.live.com/login.srf?wa=wsi ... ndid=90015#/
Je moet daar wel eerst een account maken als je dat nog niet hebt.
Afbeelding
Start een Nieuw bericht.
Vul de bestemming in.
Vul een onderwerp in.
Typ eventueel een bericht.
Klik onderaan op Inlineafbeeldingen invoegen
(het kadertje met de bergen)
Navigeer op je computer naar de map met je foto's.
Selecteer de gewenste foto's.
Klik op Openen
Je kunt die ook een voor een in het bericht uploaden.
Als die in het bericht staat rechts klikken en de grootte aanpassen.
Ook als je die verkleint naar 25% komt die toch toe op ware grote.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

14 dec 2017, 13:34

Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan?!

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 dec 2017, 13:56

Je hebt gelijk,
het gaat ook in het mail programma van Windows 10
In een bericht met de cursor in het tekstveld.
Klik bovenaan op invoegen.
Klik op Afbeeldingen.
Selecteer op de computer welke afbeelding.
Klik op Invoegen.
Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding.
klik op Formaat wijzigen.
Klik op het gewenste formaat.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

16 dec 2017, 11:24

Hallo Sony, bij de gegevens van mijn pc hier in de topic staat er inderdaad nog altijd dat ik met windows 8 werk. Dat was mijn pc toen ik hem kocht. Tegenwoordig heb ik stuurprogramma versie 10.0.16299.15 na alle updates die er al gedaan zijn. (kan ik dat zelf aanpassen bij seniorennet of moeten jullie dat doen ?) En toen ik hem kocht zei men in de winkel dat ik nog gerust mijn microsoft office 2007 kon gebruiken want dat die nog perfect werkte. Dat heb ik dan maar gedaan omdat een professionele laatste nieuwe  versie toch wel veel geld was. Dus......nu weet ik dat die versie 2007 niet meer ondersteund wordt. Waarschijnlijk zal het dus wel hieraan liggen dat ik geen foto's meer kan versturen zoals ik vroeger deed.  Wat pcekspeer betreft. Als ik uw tips volg om een foto te versturen met het mailprogramma van windows 10 dan klik ik op bewerken en kan ik inderdaad de foto's 50% verkleinen voor ik ze oplaad in mijn mail, maar als ik ze verklein zitten ze niet in de mail als bijlage. Ik vind nergens een knop om ze in de mail te zetten, en als ik op de paperclips klik en ze zo in de mail zet (zonder te bewerken) als bijlage zijn ze nog in de originele versie. Ook wat Sony zegt : windows mail en klikken op invoegen en daarna op afbeeldingen dan staat de foto in de tekst en dan heb je nog wel de mogelijkheid om hem te verkleinen, maar als je bv. 15 foto's wilt meesturen doe ik dat wel liever als bijlage en niet in de tekst. want als je er 15 in de tekst moet zetten en allemaal apart moet verkleinen is het ook wel een groot werk..  De link van Sony om het internet e-mail programma outlook.com te gebruiken kan ik niet openen. Ik krijg steeds een foutmelding. Heb het dan zo geprobeerd door naar mijn outlook mailprogramma te gaan, maar ik vind nergens:'inlineafbeeldingen invoegen' terug. En als ik bij outlook klik op de paperclips om iets als bijlage mee te sturen en dan de foto's selecteer, dan kan ik rechts klikken en op bewerken klikken. Maar als ik ze dan 50% verklein dan staan ze daarna ook niet in de mail juist zoals bij het mailprogramma van windows 10. Dus ik denk in mijn geval dat ik best werk met die 'Image Resizer' die ik nu op mijn pc heb staan. Dat lijkt me het meest gelijkaardig met de manier dat ik vroeger werkte.  Alles op de drive zetten is ook nog een mogelijkheid. Ik werk wel met de drive maar tot hiertoe heb ik er nog niet al mijn afbeeldingen op gezet.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 dec 2017, 12:19

Goed lezen?

Eerst de foto bewerken met Paint (bijv. naar 50%), dan die gewijzigde foto opslaan door te klikken op de diskette bovenaan
Op die manier heeft die al de juiste grootte in je Afbeeldingen.
Je klikt in de opgestelde mail op Invoegen/Bestanden en kies je Foto.
Klaar,

Of je deelt je gewenste foto's via OneDrive van Win met wie je ook maar wilt.
Die personen hebben een aantal weken de tijd om de foto's op te halen of te bekijken.

Toch niet moeilijk hé.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/