Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
jaru

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 13 Dec 2017, 23:10  Onderwerp: zwart beeldscherm
als ik mijn computer opstart dan krijg ik na de inlogscherm een zwart scherm waarbij alleen de muis nog te zien is, bij het opstarten in veilige modus heb ik wel beeld op mijn scherm.
dit probleem deed zich voor nadat ik een anti mailware programma uitgevoerd heb en die een aantal bestanden heeft verwijdert.
nu heb ik al verschillende dingen uitgeprobeerd, zoals de driver van de beeldscherm adapter updaten maar het helpt niet.
het volgende probleem doet zich ook voor.
als ik na het opstarten in veilige modus op bepaalde snelkoppelingen klik (niet bij alle snelkoppelingen) op het buroblad dan krijg ik de melding "deze app kan niet uitgevoerd worden op uw pc"
heeft iemand hier een oplossing voor?
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Dec 2017, 9:17 
al systeemherstel gebruikt , om een systeemherstelpunt aan te roepen , van voor je het euvel had ?
met andere woorden :
zet de computer eens terug naar een datum , die je voor  het mankement had , met systeemherstel

wat zegt het dan ?

let op herstellen met systeemherstel neemt soms wél enige tijd in beslag , wacht altijd tot de comp opnieuw goed werkbaar staat !
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Dec 2017, 9:35 
@jaru

-Welke antimalware-software had je geïnstalleerd?
-Nog steeds geïnstalleerd? Ja?
-Hoe werd het verwijderd?

-Bestur.syst.: Win 8.1 of Win10 Home of Pro?
Wink
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
wardje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Dec 2017, 14:24 
De voeding kan eveneens een oorzaak zijn voor het 'in zwart gaan' van een beeldscherm.
Een grafische kaart is vaak één van de grootste energievreters in een computer.
Het zal u niet verwonderen dat een voeding, net als andere componenten, onderhevig is aan slijtage.
Dikwijls zijn vuil en stof de boosdoeners waardoor de capaciteit van de voeding afneemt.
Een rechtstreeks gevolg is dat de grafische kaart onvoldoende 'stroom' krijgt wat op zijn beurt resulteert in een zwart beeldscherm.
Soms is de oorzaak het beeldscherm zelf. Het is een publiek geheim dat veel fabrikanten voedingen in beeldscherm monteren met een levensduur van +/- 5 jaar.
Misschien doet u er best aan het beeldscherm eens op een ander toestel aan te sluiten.
U kan zich mischien ook eens afvragen of je onlangs louche websites bezocht of nieuwe software geïnstalleerd? (virussen en malware); of maken de ventilatoren (voeding, grafische kaart) meer lawaai dan normaal?
Probeer ook eens door met een lamp op het scherm te schijnen om te controleren of de computer is opgestart ; zie je het bureaublad achtergrond dan is hoogst waarschijnlijk de wisselrichter of de CCFL -lamp van uw laptop stuk.
Hebt u al eens een update gedaan van de videodriver , bij het opstarten van een PC spel legt die
nogal veel beslag legt op systeembronnen; een nieuwe update van de videodriver is vereist voor het goed kunnen spelen van het spel.
Men krijgt een zwart scherm iedere keer wanneer men het spel probeert te laden.
Zo je hebt keus genoeg als je tijd vindt om dat eens na te gaan , MAAR doe  eerst de handelingen waar ze je
mee trachten vooruit te helpen, dit zijn maar enkele tips die ik geef als al het andere soms geen oplossingen biedt , wil hier zeker in niemands vaarwater terecht komen .
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Dec 2017, 16:16 
en is dat een computer of een laptop ?
jaru

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Dec 2017, 22:29 
het is een computer met win 10 home
systeemherstel had ik al uitgevoerd maar dit had geen resultaat
ik blijf een zwart scherm houden na het opstarten met de welkomscherm (scherm met keuze uit verschillende accounts) opstarten in veilige modus gaat wel goed.
het anti maleware programma wat ik gebruik had is "maleware bytes" free
ik kan ook niet meer op mijn C of D schijf komen, wanneer ik op de snelkoppeling "deze pc" klik op het buroblad (opgestart in veilige modus, want dan krijg ik geen zwart scherm) dan krijg ik de volgende mededeling

programma's kan ik wel openen met de snelkoppeling op het buroblad maar bestanden kan ik niet openen met de snelkoppeling op het buroblad (dan krijg ik de bovenstaande melding) zodoende kan ik niet met de verkenner op de C en D schijf komen.
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Dec 2017, 23:38 
@jaru

-Laat Win u eens begeleiden in het zoeken naar een oplossing:
https://support.microsoft.com/nl-be/help/14106/windows-10-troubleshoot-black-screen-problems
Resultaat?
Wink
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Sony

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 15 Dec 2017, 16:07 
jaru

Quote:
scherm met keuze uit verschillende accounts
Alle accounts getest ?

Sony
I ❤️ SeniorenNet
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 15 Dec 2017, 18:00 
er zijn toch andere manieren om windows verkenner te openen hé
zodat je door die computer kunt bladeren
windows vlaggetje +E = windows verkenner
start >alle programmas >systeem >windows verkenner
en dar staat "deze pc " ook
koppelingen op een bureaublad kunnen altijd wel eens kapot gaan
dan is het gegeven die aps te starten vanaf hun normale startprocedure
in de apps of programma lijst natuurlijk

Quote:
dit probleem deed zich voor nadat ik een anti mailware programma uitgevoerd heb en die een aantal bestanden heeft verwijdert.

start dat programma terug , ga in dat programma naar de quarantaine
en kijk welke bestanden daar inzitten

het is goed mogelijk als je die opstart , en je laat dat zwart scherm staan , die na verloop van tijd wél verschijnt , als je maar lang genoeg wacht
en anders , opstarten in veilige modus , en gaan kijken wat der allemaal in de opstart van die comp staat
alle onnodige dingen dan uitschakelen
en dan ook eens zien op welke acount die dan staat (tabbladje gebruikers in taakbeheer )
jaru

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 17 Dec 2017, 13:33 
opgelost,
na verscheidene dingen geprobeerd te hebben heb ik nu de fabrieksinstellingen opnieuw uitgevoerd
alle bestanden zijn behouden enkele programma's zijn verdwenen dit is echter geen probleem.
ik kan nu weer gewoon op mijn C en D schijf komen. 
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 17 Dec 2017, 17:15 
@jaru

Is altijd een snelle, degelijke oplossing, én het wordt routine!
Wink

Ga naar: