Waarschuwing valse mails Zalando

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.
Ice

14 dec 2017, 00:47

Ik kreeg twee mails binnen zogezegd van Zalando, eentje om te 'verwelkomen' als klant en eentje zelfs met een 'bestelling' + attachment tbv 29,90€
Op een gmail account dat ook nog foutief was (met een punt die er niet is), verkeerde naam, adres voor levering etc....

Duidelijke vervalsing, een gewaarschuwd mens telt voor twee...

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 dec 2017, 11:41

Ice,
Op een gmail account dat ook nog foutief was (met een punt die er niet is), verkeerde naam, adres voor levering etc....
Een foutief e-mail adres ? en toch kwam die e-mail bij jou terecht ?
Zou het niet kunnen dat het wel degelijk een e-mail adres is voor de
persoon die vermeld staat en die jij aanduidt met "verkeerde naam" ?
Neemt niet weg dat het eigenaardig is dat een fout e-mail adres
toch aankomt.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

14 dec 2017, 12:51

Google heeft voor de adressen van Gmail redelijk veel mogelijke alternatieven

allereerst worden punten volledig genegeerd, sennet.mederwerker@gmail.com of sennetmederweker@gmail.com zullen beide werken en in dezelfde mailbox terecht komen.

Bovendien kun je ook met + extra dingen toevoegen en toch nog laten aankomen sen+ioren+net.mederwerker@gmail.com werkt bv ook.

Het is dus zeer goed mogelijk dat iemand zich gewoon vergist heeft van email adres.


Kleine tip, bij inschrijven op sites waar je verwacht dat ze jou adres gaan doorverkopen of voor spam gebruiken kan je dus bv sennetmedewerker+spam@gmail.com gebruiken en in gmail een filter op instellen dat die automatisch als spam gemarkeerd worden
Ice

14 dec 2017, 14:25

Ik heb de website van Zalando nog nooit bezocht, laat staan ingeschreven of iets besteld...die hebben dus email adressen elders gehaald of gehackt....voor mij dus duidelijk fake, waarvoor ook deze waarschuwing: meteen verwijderen!

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

14 dec 2017, 14:32

Ice schreef:Ik heb de website van Zalando nog nooit bezocht, laat staan ingeschreven of iets besteld...die hebben dus email adressen elders gehaald of gehackt....voor mij dus duidelijk fake, waarvoor ook deze waarschuwing: meteen verwijderen!
Of iemand heeft een bestelling gedaan met zijn gegeven maar perongeluk jouw email adres gebruikt ?
Ice

14 dec 2017, 15:13

Ik denk het niet, het leveringsadres bestaat ook niet...

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

14 dec 2017, 20:32

Jammer, maar Zalando loopt al enkele jaren tegen veel onbetaalde facturen aan:
https://ecommercenews.eu/zalando-defrau ... ion-euros/

Ook dergelijke mails zijn in omloop, maar dat geldt voor de ganse sector:
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/it ... -accounts/

Het wordt met de dag mooier: de kleine garnalen zoals dezen en de grote walvissen in Panamapapers en andere sterke pepers.
Vrijheid/blijheid voor, bijna, iedereen, toch?

Aperitiefje of... slaapmutsje?
https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=183076
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

14 dec 2017, 20:46

@sennetmedew.

Heb eens geprobeerd om uit te voeren hetgeen je hierboven aangeeft.
Probeer te versturen met gmail op de 2 email-adressen van u.

Resultaat?
Euh....geen van beiden worden afgeleverd...


Afbeelding

Afbeelding


:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/