Waarom veel islamterreur en bijna geen christenterreur?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

18 dec 2017, 21:02

MOLCO schreef:Zware kost mannen. 
...
Inderdaad , zware kost , maar kost voor de rubriek "religie" :)  Ik krijg toch de indruk dat er hier een paar ook eens ge-de-radicaliseerd moeten worden.  Misschien moeten die  eens een vijftal jaar in Mechelen gaan wonen om wat geestesverrijkende lucht op te snuiven ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 dec 2017, 21:11

Onze politici buigen zich terdege over 'terreur'. Maar indien men probeert er onderuit te komen door met de woordjes te spelen, dan moeten we de zaak vanzelfsprekend even op scherp zetten. Dat is intussen gebeurd en die uitweg is dicht.

De praktijk bewijst dagelijks dat er een serieus pak str.... aan de islamitische knikker zit.

• Eergisteren nog in Gamboru, Nigeria: 4 burgers die bij een hulpkonvooi waren, werden afgemaakt door jihadi's. Is Nigeria ook één van die landen waar de westerlingen de diepere oorzaak vormen?

• Een paar dagen eerder in Moghadishu, Somalië: een zelfmoordenaar van de Shahid brengt zich tot ontploffing in een trainingskamp voor politiemensen. 18 doden. Waar zit de westerse hand hier alweer verborgen?

• Dan vergeet ik nog dat in Shingal in Irak een massagraf werd ontdekt nadat IS er weg was. 90 doden.

Eén constante: bijna altijd moslims, geen christenen, geen boeddhisten, geen wederdopers, geen animisten, .....
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

19 dec 2017, 12:22

Documentaire Sinan Can: in het spoor van 'is'
Sinan Can gaat in conflictgebieden kijken na de val van het kaliefaat en praat met overlevenden die.....dankbaar zijn voor de hulp van het westen bij hun bevrijding van deze terroristen. Deze mensen beginnen aan de wederopbouw van hun land.
Zij vinden het onbegrijpelijk dat europese moslims met de terroristen kwamen 'meestrijden' tegen de bevolking.
Er wordt een hele administratie gevonden met een oa een eigen munt, loonbrieven etc..achtergelaten door de jihadi's. De gruwelen van daesh/is worden beschreven én ook dat velen van die terroristen nu in europa zitten, ondergedoken in slapende cellen.
Deze mensen begrijpen niet dat het westen deze 'beesten' nog toelaat in hun landen. 
'Er is niks menselijk meer aan beesten die zulke misdaden begaan' - de woorden van Irakezen die de vernielzucht van hun huizen overschouwen, net als de openbare executie plaatsen waar mensen werden onthoofd, gekruisigd en de lijken 3 dagen lang hingen om angst te zaaien bij de bevolking.....

Een dringende noodzaak voor linkiewinkies, geitenwollensokken en voorál politici om de realiteit eens onder ogen te zien en dat deze beesten zich nu verschuilen in onze maatschappij en tussen ons leven (met goedkeuring van de politieke gangsters!)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 dec 2017, 12:30

Ice schreef: 
'Er is niks menselijk meer aan beesten die zulke misdaden begaan' - de woorden van Irakezen die de vernielzucht van hun huizen overschouwen, net als de openbare executie plaatsen waar mensen werden onthoofd, gekruisigd en de lijken 3 dagen lang hingen om angst te zaaien bij de bevolking...
Uit het allerheiligste boek:

Soera 8: 57 Als gij hen in de oorlog ontmoet, jaag dan degenen die achter hen zijn vrees aan wegens hen, opdat zij er lering uit mogen trekken.

Me dunkt dat de mannen van IS hun basistekst kennen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2018, 11:34

Hier een kort overzicht van de laatste 3 dagen en wat er aan islamterreur in naam van de "godsdienst"  heeft plaatsgevonden:
 Afbeelding
Het schoot me te binnen dat er in de uitspraken van de profeet en van Allah him/her/itself goede aansporingen worden gevonden om de opgesomde islamterreur te rechtvaardigen.

Mohammed: "Ik ben zegevierend gemaakt door terreur".- elke moslim dient hem als voorbeeld te nemen
 
Allah:
"Als gij hen in de oorlog ontmoet, jaagt dan degenen die achter hen zijn vrees aan wegens hen, opdat zij er lering uit mogen trekken."

“Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.”



Nu begin ik aan de laatste 3 dagen van christenterreur + hindoeterreur + boeddhistenterreur en eveneens met de focus op aanslagen die in naam van de godsdienst hebben plaatsgevonden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

26 mar 2018, 13:45

Wil. schreef:Het is nochtans veeleer een politieke zaak.
Er is maar één zgn. godsdienst die aan al de anderen die er niks mee willen te maken hebben, oplegt hoe ze zich moeten gedragen in de gebieden waar zij het voor het zeggen hebben.

Regels opleggen voor een ganse gemeenschap, dat is per definitie politiek.
Jij als zelfbenoemde katholiek, heiliger dan de paus, doet toch net hetzelfde Wil !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

26 mar 2018, 13:54

Ice schreef: Documentaire Sinan Can: in het spoor van 'is'
Sinan Can gaat in conflictgebieden kijken na de val van het kaliefaat en praat met overlevenden die.....dankbaar zijn voor de hulp van het westen bij hun bevrijding van deze terroristen. Deze mensen beginnen aan de wederopbouw van hun land.
Zij vinden het onbegrijpelijk dat europese moslims met de terroristen kwamen 'meestrijden' tegen de bevolking.
Er wordt een hele administratie gevonden met een oa een eigen munt, loonbrieven etc..achtergelaten door de jihadi's. De gruwelen van daesh/is worden beschreven én ook dat velen van die terroristen nu in europa zitten, ondergedoken in slapende cellen.
Deze mensen begrijpen niet dat het westen deze 'beesten' nog toelaat in hun landen. 
'Er is niks menselijk meer aan beesten die zulke misdaden begaan' - de woorden van Irakezen die de vernielzucht van hun huizen overschouwen, net als de openbare executie plaatsen waar mensen werden onthoofd, gekruisigd en de lijken 3 dagen lang hingen om angst te zaaien bij de bevolking.....

Een dringende noodzaak voor linkiewinkies, geitenwollensokken en voorál politici om de realiteit eens onder ogen te zien en dat deze beesten zich nu verschuilen in onze maatschappij en tussen ons leven (met goedkeuring van de politieke gangsters!)
En wat zeggen diezelfde Irakezen, Libiërs, Egyptenaren, Syriërs, Afghanen enz...over de westerse katholieke bommen en raketten, die hun huizen en familieleden op een MODERNE manier vernietigen !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2018, 14:19

Er bestaan geen katholieke/islamitische/animistische/boeddhistische/hindoeïstische/atheïstische enz... bommen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

26 mar 2018, 14:34

Wil. schreef:Er bestaan geen katholieke/islamitische/animistische/boeddhistische/hindoeïstische/atheïstische enz... bommen. :roll:
Enkel diegene die ze produceren, verkopen, bezitten en afvuren zijn de schuldigen. En waar bevinden deze personen zich het meest ? 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mar 2018, 14:44

Ga eens 4 postings hogerop kijken wat ik daar schreef.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

26 mar 2018, 14:45

Wil. schreef:Ga eens 4 postings hogerop kijken wat ik daar schreef.
Heeft het katholieke westen zijn bombardementen stopgezet ?  :x
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 jul 2019, 14:47

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden. Mooie metafoor voor de verhouding tussen het christendom en de islamideologie; de vredesduif van de paus wordt onmiddellijk aangepakt door 'de zwarte ridder'


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jul 2019, 10:51

Deradicalisering: het is een term die vandaag steeds frequenter te horen is. De overheid meent dat ze 'geradicaliseerde moslims' weer op het juiste spoor kan brengen als zij enkele gesprekken doen met een sociaal assistente en/of een brave imam .

In januari '19 is in de Filipijnen een aanslag gepleegd op een christelijke kathedraal. De man en de vrouw (Indonesisch echtpaar) zijn door zo'n deradicaliseringsprogramma gegaan. Vervolgens hebben ze de aanslag gepleegd. Meer dan 20 doden en 102 gewonden.

Proficiat aan degenen die zo'n programma op poten hadden gezet. Ook bij ons wordt in de gevangenissen moeite en geld gespendeerd aan 'deradicalisering' .

We hebben zelfs een schooljuffrouw - Mevr. Hermans, directeur van het Atheneum op de Rooseveltplaats in Antwerpen - die zichzelf heeft op het schild gehesen als 'experte'. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

25 jul 2019, 10:59

Wil. schreef:
25 jul 2019, 10:51

We hebben zelfs een schooljuffrouw - Mevr. Hermans, directeur van het Atheneum op de Rooseveltplaats in Antwerpen - die zichzelf heeft op het schild gehesen als 'experte'. :roll:
Mevrouw is statutair?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jul 2019, 11:04

Absoluut! Ze was misschien een goede schooldirecteur maar het probleem is dat ze zich op een terrein heeft begeven waar ze geen kennis van heeft. De dwaasheid ligt vervolgens vooral bij degenen die haar ophemelen: de vrt bijvoorbeeld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.