etikette, beleefdheid en respect

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 dec 2017, 14:02

socrates schreef:.......Ik vermoed dat dit model zo goed als uniek is; het is een echt verstandshuwelijk geworden.........
Ik vermoed dat dit wel méér voorkomt dan je zou denken......

Willy Naessens is met zijn Marie-Jeanne Lowie toch al vóórgegaan....... al dan niet met hier en daar misschien een klein verschil in de situatie.

https://www.hln.be/showbizz/tv/marie-je ... ~a1a8613e/

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

24 dec 2017, 14:06

Ik denk niet dat Naessens nog bij zijn vrouw woont.
Herbert Flack daarentegen woonde nog wel bij zijn vrouw.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

24 dec 2017, 14:15

Toch zie ik dit enigszins anders. Hoe kan men emotieloos naast iemand leven. Als dat zo is, dan is het inderdaad een uitzonderlijk geval van menselijke verstandhouding in de positieve zin.
Eerder volgens mij een soort van " ik ben gelukkig zo, doe jij maar ! " act van een vrouw die toch haar man nog graag ziet. Het groene monster is onder controle, maar versteend zo stilletjes aan het hart.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

24 dec 2017, 14:38

kitten schreef:Toch zie ik dit enigszins anders. Hoe kan men emotieloos naast iemand leven. Als dat zo is, dan is het inderdaad een uitzonderlijk geval van menselijke verstandhouding in de positieve zin.
Eerder volgens mij een soort van " ik ben gelukkig zo, doe jij maar ! " act van een vrouw die toch haar man nog graag ziet. Het groene monster is onder controle, maar versteend zo stilletjes aan het hart.
Dat ontbreken van emoties wederzijds was ook wat mij inspireerde om het geval uniek te noemen. Zouden er mensen bestaan die de emotie"jaloezie" totaal niet kennen ?  Nochtans zie ik daar in het "geval Lowie" toch wel een verschijningsvorm van; den lowie is namelijk gefrustreerd  omdat hij bij familie en kennissen van zijn bedpartner blijkbaar niet meetelt, hij mist erkenning. Zijn jaloersheid verwoordt hij door te zeggen dat "zij" altijd  veel kaartjes krijgt en hij geen enkel. Den lowie werd in zijn perfecte relatie dan toch gediscrimineerd, volmaaktheid is dan tóch niet menselijk :lol:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

24 dec 2017, 15:28

Van jaloezie kan pas sprake zijn als de partner nog gevoelens heeft voor diegene die een andere man of vrouw prefereert.
Ik ken nogal wat ouderen die volledig op elkaar zijn uitgekeken ,  en zich wegcijferen voor kinderen, familie...of op financieel vlak, apart wonen niet aankunnen.
Wat bv, Kitten en denlowie ondervonden is een immens verschil in opvatting. 
Kitten leed onder het bedrog, wilde haar man nog steeds, terwijl Lowie en zijn eega perfect kunnen leven in vriendschap.
In zulke situatie is dat toch alleen maar toe te juichen ?
Dat hij zich wat gekwetst voelt door die kaarten waar hij geen deel van uitmaakt, komt natuurlijk omdat hij met die dame een liefdesband heeft.
Ik merk dat de vrouwen die hier lezen, meer begrip kunnen opbrengen voor zijn situatie.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

24 dec 2017, 19:47

Reini schreef: Ik merk dat de vrouwen die hier lezen, meer begrip kunnen opbrengen voor zijn situatie.
Ik ben daar niet zo zeker van maar laat liever de vrouwen hier zelf op reageren.
Ik blijf denken dat denlowie een uitzonderlijke situatie beleeft.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

24 dec 2017, 19:52

Natuurlijk is ze uitzonderlijk, anders zou men er hier geen aandacht aan schenken Socrates.
Maar in zulke gevallen vind ik dat ze navolging verdient, de wereld zou er sito presto een stukje aangenamer door worden.
Men moet er wel van uitgaan dat de 2 partners elkaar nog wel graag mogen, maar dat de liefde man-vrouw over is.
Het is dus speciaal, maar wel mogelijk.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

24 dec 2017, 20:00

Reini schreef:Natuurlijk is ze uitzonderlijk, anders zou men er hier geen aandacht aan schenken Socrates.
Maar in zulke gevallen vind ik dat ze navolging verdient, de wereld zou er sito presto een stukje aangenamer door worden.
Men moet er wel van uitgaan dat de 2 partners elkaar nog wel graag mogen, maar dat de liefde man-vrouw over is.
Het is dus speciaal, maar wel mogelijk.
Ik acht het weinig realistisch; mensen zijn nog steeds  meer emotie dan ratio. In het specifieke geval van Lowie moet je al drie mensen vinden die zich in die ongewone verhoudingen kunnen schikken, niet evident.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

25 dec 2017, 09:59

Dat de Lowie zich bekeert tot de islam, dan is zijn situatie normaal.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

25 dec 2017, 10:21

berretz schreef:Dat de Lowie zich bekeert tot de islam, dan is zijn situatie normaal.
Dit moet zeker niet hoor, maar ik ben zo geen lafaard die vrouw en kinderen dumpt langs de kant van de armoede, die naar het OCMW moeten gaan bedelen, zoals er zoveel zijn.

En dan maar co ouderschap aanvragen en de kinderen een week bij de mama en een week naar de papa, dit is echt een voorbeeld van opvoeding.

De ene geeft geld en kan zich een advocaat veroorloven en de andere moet het stellen met een advocaat van de juridische bijstand een pro - deo , en gepluimd word tot op het vel.

Als men elkaar jaren kent dan blijf je vrienden voor het leven punt.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 dec 2017, 10:26

Ik blij er bij Lowie dat je situatie uitzonderlijk is maar des te meer perfect voor iedereen vermits, zoals je schrijft, iedereen er zich heel goed bij voelt. Voor je kinderen wash et alvast een meerwaarde dat ze gewoon in een huishouden konden blijven vertoeven. Voornamer is dat ze een mooi voor beeld van vriendschap hebben leren kennen.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

25 dec 2017, 21:20

De wereld zou een betere plaats zijn in als we een voorbeeld nemen aan Lowie ???????
Ik kan mij n oren niet geloven, in dit geval mijn ogen . Liefdeloos naast een vrouw leven en met een ander naar bed gaan, waar gaan we naar toe, naar een koele berekende maatschappij?
Nee hoor, geef mij dan maar liefde met zowel de uforie als de pijn en smarten.
Want wie sprak daar van jaloezie? Als Lowie al niet overweg kan met singular kaartjes, wat dan als zijn inwonende ex een verhouding begint?

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

26 dec 2017, 07:22

kitten schreef: Als Lowie al niet overweg kan met singular kaartjes, wat dan als zijn inwonende ex een verhouding begint?
Ik denk dat je zo iets totaal verkeerd ziet !

De liefde is zoals een vaatje olie, als daar een zeer klein gaatje in komt dan sijpelt daar zeer traag olie uit, en op een gegeven moment is de olie weg, dit is net het zelfde als in de liefde.
Wat ik in mijn eerste 2 jaar van mijn huwelijk mee gemaakt heb is bepalend geweest voor het verlieft worden op een andere vrije vrouw, deze is één van de liefste vrouwen die ik ooit tegen gekomen bent, met één zeer groot nadeel nl zelf behoudings drang, dat zo een futiliteit als een kerstkaartje me van streek brengt is natuurlijk zeer raar, maar daar zijn andere spanningen de oorzaak van, heb haar daar op gewezen en ze zei dat ze daar nooit aan gedacht heeft, niks meer, niks minder, dit neem ik aan en de tijd zal het uitwijzen.
Kerst heb ik door gebracht met vriendin, en nieuwjaar breng ik door met ex en de kinderen en kleinkinderen en achterkleinkind.
Iedereen tevreden ook de kinderen, want een gezin komt ook op de eerste plaats .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 dec 2017, 10:36

Socrates als jij de mening van een vrouw wil hierover:

Ik persoonlijk zou zo een situatie absoluut niet aan kunnen. Bij mij zou het zijn: kiezen of delen.
Ik durf er voor uitkomen dat ik een vrij jaloers iemand ben.

Daarom ook dat ik elke jonge vrouw aanraad te zorgen dat ze alleszins financieel onafhankelijk blijft.

Financieel onafhankelijk, want zelfs als je partner je niet gewoon voor een ander verlaat, dan kan die ziek worden, of verongelukken of sterven of weet ik veel wat. Daarom moet die geen tachtig zijn.

Een ander punt van discussie is:"Iedereen kan verliefd, met de nadruk op verliefd, worden op iemand anders dan zijn partner. Het is maar wat je met die verliefdheid aanvangt."

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 dec 2017, 10:39

Wat mij intrigeert lowie, is jouw reden om je huwelijksperikelen hier op een publiek forum te komen uitstallen. Waarom al die details over je dubbele huwelijk ?
Wat kunnen buitenstaanders eraan doen of welke raad had je dan verwacht in vreband met die "behoudsgezinde" kaartjes ?
Kan je begrijpen dat niet veel vrouwen zoals je eega, bereid zouden worden gevonden om, in ruil voor kost en inwoon, jouw meid voor alle werk te spelen ? Kan je begrijpen dat niet veel vrouwen zoals je bedpartner, bereid zouden zijn jou zo maar te delen met je eega. Denk je dat veel vrouwen geloven dat je totaal gevoelloos, dag in dag uit met iemand kan samenwonen ? Jouw oplossing lijkt dan wel ideaal, geen vechtscheiding, kinderen zijn tevreden enz. maar is een scheiding in der minne, waarbij de bezittingen eerlijk worden verdeeld en beide partners zonder belemmeringen van welke aard ook een nieuw leven kunnen beginnen ? Niet alle scheidingen zijn vechtscheidingen, net zoals jij nu met je vrouw "bevriend" blijft, kunnen gescheiden parteners vrienden blijven, die gaan dan wel niet meer samenwonen. Ook voor de buitenwereld is die situatie veel duidelijker, het probleem van de kaartje zou zich in dat geval zeker niet voordoen.
Als er een lek is in je olievat zal de olie er inderdaad uitlopen maar, vooral in het begin van je relatie, is die olie passie, niet noodzakelijk liefde. Liefde is wat er over blijft als de passie is gestild. Liefde is de ander laten voorgaan, als men dat niet meer kan opbrengen, kan men beter na verstandelijk overleg, de relatie stoppen om pas  daarna de passie elders te gaan zoeken. Het blijft verbazend dat een vrouw, jouw eega, bereid wordt gevonden om, in ruil van materiële voordelen, jouw inwonende meid te blijven spelen en voor al haar vienden en kennissen door te gaan als de dupe van de zaak, de bedrogene. Om dat te compenseren moeten de voordelen die zij uit de deal haalt wel heer belangrijk zijn.
Laat het middel nooit het doel vervangen !