In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2017, 16:03

Dames en dieren, schrijvers en lezers, we slaan van vandaag onze tenten op in de Winter kwartieren van de Seizoentjes.

WINTER

Afbeelding

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

20 dec 2017, 16:11

Goedenavond seizoentjes allemaal . 
Dank aan Helena voor het openmaken van de topic naar de winter ....:-) 
Dank aan alle lieve seizoentjes van wie ik al een kaartje mocht ontvangen ...Mijn kaartjes deed ik donderda in de rode postbus ... en blijkbaar zijn  ze vandaag bij de meesten pas aangekomen/ .... van een snelle postservice gesproken ... ;-) 

Afbeelding

Veel moed en sterkte aan iedereen ! :-) 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

20 dec 2017, 16:44

goede avond allen 
clive ,dank je voor het kaartje ,zat in de bus deze namiddag 

hier maar triest weer ,en al donker 
ja ,de winter is begonnen 

bobijntje , je vroeg me of het forum al plat ligt ,
als het zo doorgaat ,zal het niet lang meer duren 
ik kan er niet meer op ,zelfs niet met mijn tablet 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2017, 17:54

AfbeeldingEen gezellige avond verder aan alle seizoentjes
Dank Helena voor de nieuwe topic :wink:,

zwanenmeer dat is toch nog snel gegaan?  van zaterdag tot nu met die kaartjes
ik had jouw kaartje gisteren al..we zijn pas woensdag
als je moest zien welke bakken kaarten die postmensen
te verwerken krijgen dees dagen... :roll: :oops: vroeger ging er soms een week over... :oops:
Schoondochter gaat in deze periode altijd een paar weken werken daar
om te sorteren....van haar weet ik dat...

Alle namen noemenis moeilijk want ik heb mijn lijstje hier niet..en mijn hoofd staat er niet naar
Toch wil ik iedereen een aangename avond en een goeie nacht...
Morgen moet ik al om 9u bij de radioloog zijn en
daar is het ook altijd wachten-wachten...  dus zullenjullie mij 
niet vroeg zien verschijnen... en s middags terug naar de huisarts 
voor bloeduitslag en de uitslag van de X-Ray een drukke dagdus
Maar jullie zien me wel weer komen  :wink:

Slaap lekker straks en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

20 dec 2017, 18:42

goede avond ,
straks een oterhammetje eten ,
ik heb de keuken gedweild en meer niet 
morgen de kerst boodschappen doen ,
smorgens naar de gym ,en de verpleegster komt
rond 11u30 om mijn infuus  te doen ,

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 dec 2017, 21:14

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

HVT, dank je wel voor de verhuis. 

En al aan allen dank van wie ik een kerstkaart kreeg, ze hangen  mooi te wezen aan het lint.  Ben  blij te horen dat de mijne aangekomen zijn. Vorig jaar had ik vierkante kaartjes gestuurd en toen zijn er een deel niet aangekomen of heel laat. Nu gebruik ik " buiten formaat " kaarten, enkel nog voor de buren. 

MJ, nog 1 nachtje slapen, ben echt verheugd dat jouw manlief echt thuis is dan.

Het ging hier ook niet zo goed vooruit vandaag, maar tenslotte is alles gedaan geraakt. Niels is zichtbaar beter, maar vraagt nog veel aandacht. Is altijd zo als hij ziek is geweest of nog  een beetje is. Moet nog antibiotica nemen en oordruppels. En dat laatste heeft hij echt niet graag. Maar wat moet, moet. 

Moest vandaag bij de apotheek zijn en kreeg een leuk kerstzakje met allemaal staaltjes, heel lief vond ik..

Oma-C, kaarsje brandt. Dat  alles goed mag zijn, de uitslag van de RX en de bloeduitslag. 

Morgenavond al wat boodschappen gaan doen ,  de dag erna weer en dan de 23° en  de 24° de bestellingen gaan afhalen. Zoals het vlees voor het hoofdgerecht, het bloemstukje enz. En de 25° platte rust denk ik zo en ' s avonds gewoon een kaasschotel met zijn drietjes. We maken het eigenlijk ook druk, eigen schuld. Maar wil dan toch manlief een beetje verwennen, hij verdient dat. 
Morgen zijn laatste dag en dan vrijdag moeten we in de voormiddag al in Hasselt zijn en namiddag dan terug naar hier, want heb dan een afspraak met de manicure. Die stond al lang vast, het feit dat we in Hasselt moeten zijn niet. Komt me niet zo goed uit, maar ja. En dan mag manlief van thuis uit werken. 

Zo, Niels is aan het zeuren om te gaan slapen, ga hem zijn zin geven en ga het zelf ook niet te laat maken vandaag, moeten morgen vroeger op , want manlief moet naar Leuven morgen. 

Ik wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte slaapwel. Liefs. 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 dec 2017, 22:46

Hallookes iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis naar reeks 9, we kunnen weer verder :D.

Mijn kerstkaartjes zijn ook eindelijk de deur uitgeraakt.Je besteed daar meer tijd aan ,dan je denkt.Wie graag een kaartje wenst, laat het maar weten :D.

Zijn net terug van een kerstshow .De opbrengst gaat naar het goede doel.Dochter speelde samen met 3 anderen viool.Het was een geslaagde show , er werd heel veel gelachen.

Dames, tot morgen.
Ga nu slapen , het was een drukke dag, zoals altijd.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 dec 2017, 23:01

Bedankt, M-Helena, voor de verhuis .
Iedereen een goede nacht rust gewenst..
Tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 dec 2017, 08:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Heb een drukke maar haalbare dag voor de boeg. 

Oma-C, ik denk vandaag extra aan jou. Hoop ook dat je  niet te lang moet wachten op radiologie. 

Ik heb weinig te vertellen deze ochtend ga dadelijk Niels eten geven en zijn antibiotica en dan ga ik badje in en doe meteen boven al alles. 

Het is weer een miezerige en sombere dag, dan moeten we het binnen maar gezellig maken. 

En voor MJ en manlief is het feest vandaag. 

LIefs aan jullie allemaal en maak er een fijne dag van. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 dec 2017, 08:53

Goede morgen seizoentjes,

MJ: 't is nu de uren aftellen en manlief is thuis!
ventje hier heeft wilde plannen. uitslapen, eerst naar het shoppingcenter. dan boodschappen gaan doen, in de middag doet hij mij naar de kine zodat ik het niet vergeet en dan een misschien een frietje gaan stekken. onze klantenkaart was vol dus moest die nog uitgerekend worden.
moest gisteren voor ventje naar het secretariaat van de dokter en liep buurman onkruid tegen het vege lijf. hij zei goede dag, ik ook.
moeder moest gisteren naar de cardioloog. ze werd gevoerd door haar achternicht. moeder moest de fietstest doen en vroeg moet dat? waarop de verpleegster : ja madam dat moet. dwars tot het einde. het is allemaal in orde, maar ik hoorde haar klaagzang van wij zijn alle twee ziek en je komt niet. ja, en dan van vermoeidheid wèèr van de trappen duikelen en dit keer m'n nek breken. santè m'n ratje.
fondue bij de beenhouwer besteld. voor nieuwjaar waarschijnlijk gourmet/raclette met ons nieuwe toestel.
moest rucola hebben maar de winkel had er geen meer. vandaag komen er nieuwe. maar ik denk dat ik ze uit een andere winkel ga meebrengen. ga gegrilde peren maken met hervekaas.
moet nu natuurlijk uitzoeken waar A. mijn grillpan verstopt heeft.
Gimly is zo een arm katje dat echt niets krijgt van eten. ik verwaarloos hem enorm. hij staat aan de gangdeur te miauwen omdat hij ventje boven gehoord heeft. want dan krijgt hij wèèr een zakje.
ventje heeft toch kado's gekocht. ze gaan moeten op de kast staan en moeten nog in papier.
Voor Gimly weten we het nog niet. hij heeft 2 jaar geleden een nieuwe krabpaal gehad en heeft er nog nooit naar toe gekeken. spelen doet hij ook niet zoveel. en het is ook geen schootzitter tot ventjes teleurstelling .Vinny was ook geen schootzitter maar ventje kon daar mee doen wat hij wilde. altijd snorren.
Fijne donderdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2017, 15:16

Oef, eindelijk! Ik zal dan toch niet zonder kerstboom eindigen dit jaar.
Bijna gedaan. Nog even de naaimachine bovenhalen voor een finishing touch.
Morgen dan de tafel dekken, dan kan eventueel zaterdag nog een laatste boodschap gedaan worden.
Bij voorkeur moet gerust worden, vooraleer zondag de storm te trotseren.
De planning blijft voorlopig, mits enige flexibiliteit, te kloppen.
We zijn nog op schema.En ons tong hangt nog niet op ons tenen.

Ik heb nog niets gehoord van de patatjes waar ik aan de jongste om gevraagd heb.
Even goed staat die vanavond om een uur of tien nog hier met die patatten...

Vandaag de grote dag MJ! Nog heel veel moed en doorzettingsvermogen bij de verdere revalidatie hé!
Geniet van de kerstdagen tezamen.

Oma-C nog niet gepasseerd. Het zal aanschuiven zijn in de kliniek.
Hopelijk is alles gunstig verlopen.

Alle andere meisjes nog een fijne dag vandaag!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 dec 2017, 17:34

Hallookes iedereen,

MM: fondue staat op de 1ste plaats met Kerstmis.De vraag werd gesteld in de slimste mens wat de belg het meeste eet op Kerstmis.Kalkoen staat op de 4de plaats.
Zal mij dat ook eens kopen want fonduen is wel plezant.
De krabpaal bij dochter hangt bijna aan flarden, ze heeft het al moeten herstellen.Raar dat gimly er niet naar kijkt.Nu heeft ze nog 2 katten( moeder en dochter).Voor het katertje heeft ze een heel goede thuis gevonden.De mensen waar hij nu woont , wonen heel landelijk en hebben een grote tuin.Nu kan hij tenminste buiten lopen, wat op een appartement niet kan.Op het laatst was het niet meer te doen met dat katertje.Wel heel lief , maar altijd vechten met zusje dat steeds banger werd.

MJ:  vandaag manlief thuis.Van een kerstcadeau gesproken :D :D.Nu zal er voor jullie beiden een rustigere periode aanbreken en oost west, thuis best :D.

Hier ligt manlief in de lappenmand.Toen we gisterenavond thuis kwamen , voelde hij zich niet goed.En vannacht overgeven, buikkrampen, koude rillingen en spierpijn.Vanmorgen enkel een tas koffie gedronken, dat er nadien ook uit moest.Hij heeft van gans de dag niet gegeten, is het beste.Morgen zal het wel beter zijn.Zoonlief en schoondochter hebben het vorige week ook gehad.

Dames, tot morgen.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

21 dec 2017, 17:35

Voor OMA C :hopelijk is je dag goed verlopen ... we missen je hier ...
MJ : veel moed en sterkte bij het verdere genezingsproces ;

aan alle seizoentjes en vooral de zieken , veel sterkte 
MM  en de andere seizoentjes , dank voor de nieuwjaarswensen ...

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2017, 18:18

Afbeelding
Eindelijk rustig terug thuis 't was een ferme wandeling vandaag en dat 2 keer
eerst naar de ene kant van het dorp en na de middag naar de andere kant..
zo blijven we fit zegt men... :oops: :roll:
Ik heb bijna de hele dag bij dokters doorgebracht vandaag 
en alles tevoet afgelegd omdat ik niet durfde fietsen wegens de vele draainissen
ik heb nl weer last van M  en de ene dag is de andere niet 
Vandaag was het weer niet te best...te draaierig om te fietsen...
want ik wil niet vallen op de drukke banen
Dus tevoet naar de radioloog vanmorgen daar was het lang wachten
en dan over de middag thuis een boke komen eten en dan naar de huisarts 
(uitslag van bloed was goed) 
Weten dat het telkens bijna 3/4 uur tevoet is...heen en terug 
De winkels zijn dichtbij maar de dokters wonen ver.. 
Gelukkig moet ik daar niet elke dag zijn...AfbeeldingAls het goed weer is zie ik het als een mooie wandeling... 
Vandaag was het vochtig en miezerig... maar ik ben er vanaf...
een voorschrift meegekregen voor de kinesist want er zit een zenuw klem tussen de 5-6e wervel
vandaar die hevige hoofdpijnen altijd... de ene dag meer als de andere 
en ik kan er niets anders laten aan doen dan deze 9 beurten kine... 
en verder als dat weer niet helpt...leren mee leven...
maar na al die jaren weet ik dat al wel...Afbeelding
Voor allen slaapwel straks en tot morgen...Ik heb nog niks bijgelezen... te moe :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

21 dec 2017, 21:54

@ Maria Johanna en Manlief




 Afbeelding en Afbeelding  thuis!!!!!

Nu kunnen jullie alles op jullie eigen tempo doen, geniet ervan
dat jullie weer terug samen zijn en de rest....komt ook wel goed!!!
Geniet nu... niet morgen