In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

21 jan 2018, 20:48

goede avond allen 

kom even langs ,gisteren en vandaag druk 
gisteren naar decathlon geweest ,vandaag kwam zoon met gezin 

verder geen nieuws ,zal als ik morgen tijd vind eens bijlezen 

bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 jan 2018, 06:58

Goede morgen seizoentjes,

de ierse steak is me niet bevallen. om 2 u 's nachts commandeerde mijn maag dat ie er uit moest.
gisteren geen telefoon gehad dus alles zal wel ok zijn aan het oostelijk front.
ventje hoopt dat zijn twee collega's genezen zijn.
moet vandaag naar de ziekenbond bellen ivm met een misverstand.
de waterkerssoep moet op anders is dat "gekeerd" tegen de tijd dat A. komt. ga zelf wat broodjes afbakken en ik heb nog beleg genoeg.
Vandaag vegen, swifferen en moppen.
eet vanavond spaghetti met ventje.
en waar zit die dekselse kat? ha, meneer heeft er niets beters op gevonden dan op het matje voor de trap te gaan liggen. per momenten begrijp ik dat beest niet. hij heeft vers drinkwater maar verkiest het moeraswater van de papyrus. die een doorn in het oog is van A. dat staat in de keuken aan het raam en planten moeten in de gang overwinteren zegt zij. ventje buigt niet. die plant blijft daar staan tot het lente is. als ze daarover begint hef ik mijn handen op en zeg dat ik over die plant geen zeggenschap heb. het is ventjes plant.
vanaf morgen is het weer (h)openbaar vervoer voor hem. de benzine is weer opgeslagen. en dan verkiest hij het (h)openbaar vervoer. spaarzaam als hij is...
ga nog een paar blikjes finly in de koelkast steken. als ik straks mijn rustpauzes hou is dat wel lekker met een koel drankje en een stukje boek. Ragdoll is bijna uit en dan is het de beurt aan een deflo.
ik hoor gekraak. hij is bezig met zijn korrels. als hij vandaag geen vlees wil zo veel te beter.
de stijfheid is uit mijn benen. morgen fruitsap gaan halen en kijken of ik nog genoeg caps van A.'s favoriete koffie heb. moet ook de dampkapfilters doen als zij zich bezighoud met de kastdeurtjes af te wassen.
straks mijn agenda uit mijn toolbox halen en eens kijken wanneer ik tijd zou hebben om eens naar de pedicure te gaan. ik heb besloten mijn haar niet meer te kleuren. vind peper en zout kleur ook mooi en naar het schijnt is het de mode van grijs haar te hebben zelfs als je 20 bent.
Fijne maandag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jan 2018, 08:32

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, het wordt inderdaad later donker, dat vind ik fijn. En jij hebt gisteren na het HH gezellig naar sport gekeken. Moet je nu nog steeds naar de kine gaan ? Hopelijk helpt het / heeft het geholpen. 

Anjelier, de taart is op wat bewijst dat ze weer heel lekker was. Hoe is het met jouw mama ? 
Het was gisterenochtend inderdaad serieus glad. Niels krijgt medicatie voor ontworming. Als we zijn jaarlijkse spuiten gaan halen, krijgt hij daar al een anderhalve pil en 6 maanden later, krijgt hij opnieuw anderhalve pil. Die pipetjes komen voor hem te duur uit. Schrijf dat dan in mijn agenda wanneer hij zijn tweede pil moet hebben. Anders zou ik dat glad vergeten. 

HVT, jij ook naar de kine vandaag, ik ook. En je gaat precies een wat rustigere week tegenmoet. Goed zo, de boog moet niet altijd  gespannen zijn.

Mammyretro, hoe is het met jouw bronchitis ? Voel je je terug al wat beter? Hoop van harte van wel.

Muddy Maddy, oei, ziek is geweest deze nacht. Nu, als het op jouw maag ligt, kan het er beter uitkomen. Niels, die verzot is op vers water, durft dat ook, bijvoorbeeld uit een plas drinken, terwijl ik hem hier binnen constant vers water moet geven elke keer als hij uit zijn bak gedronken heeft. En je hebt gelijk wat jouw haren betreft, grijs is inderdaad de nieuwe trend van dit jaar, zilvergrijs eigenlijk, maar ik zou er echt niet mee staan. 

Ga eens beginnen aan het HH, ga vandaag ook wassen in plaats van morgen, want morgenochtend ben ik er niet, dan moet ik naar het ziekenhuis voor een CT van mijn longen. Eer dat ik daarvan thuis ben zal het al ver na de middag zijn  en dan krijg ik mijn 3 gesorteerde machines niet meer gewassen en droog. Dus doe ik e was vandaag en de strijk is dan voor morgen. Hoop dat alles  goed mag zijn met de CT. 

Zo, ga plaats maken voor Oma-C. Ik wens ieder die ziek is of pijn heeft veel beterschap. Doe iedereen de groetjes. Liefs en een dikke knuffel voor wie er graag eentje heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jan 2018, 11:42

AfbeeldingAan allen een goede maandag, hier miezelregen, maar niet echt koud... :wink:

Veel sterkte en beterschap aan alle zieken... 
Ben terug van de kine 't was daar ook hoesten en proesten,
je vraagt je dan af waar je het opdoet...Afbeelding de laatste keer kine dus ineens betaald ook
en nadien nog een paar andere dingen die in orde gemaakt moesten worden
sommige zaken brengen veel geloop mee...maar gedaan is gedaan...Afbeelding

Iedereen hier in ons hoekje een fijne dag...en beterschap aan wie het kan gebruiken
bijna middag en tijd om iets te eten te zoeken... 't was vroeg dag vandaag... :oops:
Sorry voor het egoberichtje... tijd tekort nog een paar dagen...
Groetjes allen en tot later...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

22 jan 2018, 15:20

goede namiddag allen 

clive ,ja ,ik voel me al beter ,had de courage om de 
benedenkuis te doen , 

vandaag de verjaardag van oudste kl zoon ,mon petit boy 
zoals ik hem al altijd noemde en nog zeg 
maar zo klein is hij nu ook niet meer 
15 jaar ,is de zoon van domi ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 jan 2018, 16:45

Hallookes iedereen,

Clive: moeder mag morgen naar huis.Ze zal blij zijn, want ze is zo graag thuis.

De dagen lengen al een beetje.Mijn heide hier vooraan het venster staat in bloei.Is wel vroeg,  normaal is dat in februari.Hij heeft wel een beetje geleden onder de werkzaamheden hier met de aanleg van het terras.Maar  het is een sterke plant.

Morgen naar de kapper, is hoog dringend.Als ik bij ouders ben , kan ik niet gaan, omdat ik te laat thuis ben.Ik vertrek hier iets na 12 uur, dan zijn de dames van s' morgens al de deur uit, en die van in de namiddag zijn er nog niet.Heb ondervonden dat dat een goed uur is, dan moet je niet te lang wachten.

Straks eten we rode kool met chipolata.Zal vlug klaar zijn, want de rode kool komt klaargemaakt uit de diepvries.Is toch gemakkelijk, zo vlug eten hebben :D.

Dames, tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jan 2018, 18:01

Afbeelding


Goede avond iedereen, 't is weeral avond :)
de dagen vliegen even hard als vorig jaar :roll:
In de vlucht bijgelezen en ik hoop dat alles goed komt met de zieken...
Dat iedereen hier gezond blijft en dat het snel lente wordt :)

Een goede nacht straks en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 jan 2018, 19:30

De dagen vliegen inderdaad voorbij. Bij het maken van de afspraken bij de kine zaten we ineens al in februari.
Vanmorgen naar de kine en van namiddag naar een voordracht over de geseksualiseerde media en wat dat doet met de jongeren. Van Professor Eggermont wil ik best les krijgen. Geen een keer huh of eigenlijk of gelijk welk stopwoordje. Bedachtzaam, rustig, niet bang even een stilte te laten vallen en heel helder. En zoals iemand die gewoon is rekening te houden met de timing van zijn voordrachten, binnen de toegestane tijd. Wat maakt dat we niet te lang op onze bus naar huis moesten wachten. :D Mooi meegenomen.

Morgen komen ze voor de tuin. Ben benieuwd. Ik vrees dat die denken een mooi onderhouden tuintje te vinden, waar ze drie planten moeten uitsteken en drie andere in de plaats zetten. Ik vrees dat die zullen verschieten. Daarbij zijn die mannen grote projecten gewoon....Maar ze zijn van hun woord, want ze hebben al een mailtje gestuurd dat ze er zullen zijn.
Daar kan de chauffagist en de dakwerker een puntje aan zuigen.
We zullen die dakwerker nog eens achter zijn vodden gaan zitten.
Ik hoor hem al zeggen:"Ja maar, mevrouw bij u zijn geen pannen weggevlogen, (allez, ik denk he toch niet). Ik moet eerst de daken dichten die nu getroffen zij door het noodweer. Dat van u kan nog een beetje wachten."
Tja, allicht, wat maken een paar maanden op een heel jaar. De offerte is aangevraagd verleden jaar in januari!!!! En achter uw rug zeggen ze dan dat je een lastige klant bent....

Goed nieuws Anjelier voor je moeder. Het is toch wat hé als men goed voor zijn ouders wil zorgen. Die tijd is hier gepasseerd. Het was een behoorlijk drukke tijd.Toch blij dat we dat hebben kunnen doen. Wij hebben zo van 2008 tot 2011 van het ene ziekenhuis naar het andere rusthuis gependeld. Als dat dan niet meer hoeft, ja, dan is iedereen overleden....Schoonvader,schoonmoeder,schoonzus, oom, nog een oom, nichtje, moeder en man...

Mammyretro dat is zo geen ti boy niet meer hé: 15 jaar al! Hoe gaat het met hem nu? 

We gaan eens opruimen in de keuken. Ik heb gebraadje gemaakt in de kleipot=(rohmertopf) en die moet afkoelen voor je er iets kan aan doen om proper te maken.

Slaap wel voor straks allemaal.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

22 jan 2018, 20:23

goede avond allen 

htv,neen het is geen petit boy meer  :lol:,
maar voor mij blijft het altijd zo ,met hem gaat het goed 
enfin ,zegt  hij altijd ,maar hij is geen grote prater ,de laatste keer 
op messenger toch een half uurtje gepraat 

de dagen lengen al behoorlijk ,vooral als de zon er is 

angelierken ,fijn dat je moeder naar huis mag 

helena ,als mijn beide sch zussen zo zouden praten ,die vinden soms zelfs geen tijd om sch ma te bellen 
jongste sch zus is nog niet bij haar ma geweest 
dit jaar ,ze schreef me dat ze ziek was na haar vakantie en ma niet wilde aan steken 
een telefoontje is toch rap gedaan  :? :?
ze zei me ,jullie waren ook ziek ,heb haar geantwoord ,dat papy 
zelfs al was hij ziek toch naar ma moest gaan ,met haar brood 
en dat jij er niet was ,om het te brengen ,
enfin ,ze heeft toch gisteren getelefooneerd naar haar moeder 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 jan 2018, 07:01

Goede morgen seizoentjes,

ja, de dagen vliegen voorbij. seffens is het valentijn. daar doen wij dit jaar nu eens niet aan mee.
ze zijn nog bezig met de eindafrekening. in maart moeten ze dan de papieren naar Brussel doen.
bovendien in februari mag je niet drinken. alleen water. deze maand mochten we niet klagen, volgende maand moeten we stoppen met drinken en in maart? seffens moeten we nog belastingen betalen op ademen. zie ik doe niet mee aan niet klagen!
misverstandje van de ziekenbond is opgelost.
als het wat meer licht is, de spaghettiafwas doen. mijn watermeloentje is eindelijk in stukken.
en wat vond ventje in de frigo? kwarteleitjes van 1 jaar geleden. moet die niet meer koken, die zijn eraan voor de moeite.
heb ook nog gekookte eieren liggen van verleden jaar.
die dekselse kat heeft weer de deur opengekregen. is weer papyruswater gaan drinken. nu staat hij hier met bevende staart rond te draaien.
gisteren veel last gehad van mijn rug. nu is de luchtvochtigheid 82%.
Gimly heeft weer goesting om op tafel te liggen. ze hebben hier eigenlijk nooit een vaste slaapplaats gehad, zelfs geen kattemandje of meubeltje. en plaats voor zo'n krabpaal met ligplaatsen heb ik niet. hoe de nederlandse sofaleden dat wel kunnen weet ik niet want de huizen zijn daar nog kleiner dan een studioke bij ons. en dat staat vol met krabpalen en dergelijke meer.
er zijn er zelfs die een aparte kattekamer hebben. maar die hebben meestal meer dan 1 kat.
Gimly is naar buiten. voor de derde keer al. ventje zegt dat hij blij zal zijn als de temperaturen hoger dan 18° zijn, dan kan de achterdeur open blijven. behalve als we weg gaan natuurlijk of als ik zie dat hij gaat dutten. vandaag leesvoer gaan halen. en dan de zetel in om ze te lezen.
ben gisteren eindelijk in het einde van ragdoll geraakt en nu heb ik al een halve deflo uitgelezen.
FIjne dinsdag, groetjes en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jan 2018, 09:47

Afbeelding

Goede morgen iedereen... zo vergeet ik niemand :)
Voorlopig nog geen zon maar ze probeert wel...

M-M je hebt geluk dat het in de koelkast te koud is
anders liepen de kwarteltjes er rond :lol:
en de deur kan nog niet openstaan wegens te koud
maar een kattenluik is handig en je kan het sluiten wanneer je wil... :roll:

Helena ik had al lang een andere dakwerker gezocht...
een jaar moeten wachten is geen reclame :roll: maar ja...
goed dat ze veel werk hebben
maar dan moeten ze zo geen afspraak maken..vind ik...

mammyretro, ja de jaren vliegen vooruit en kleine kinderen worden groot... :roll:

Alle seizoentjes een fijne dinsdag, ik heb weer vanalles in de planning
hopelijk blijft het droog... :) groetjes allen en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 jan 2018, 09:56

Dag seizoentjes allemaal ,

niet  veel nieuws hier / gisteren naar osteopate geweest en dus vandaag rustig aan doen op bevel ...  :oops: :roll:

beterschap aan de zieken en herstellenden ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 jan 2018, 11:41

Voila se de mannen van hun woord hebben mijn tuin een revisietje gegeven.
Er staan een heleboel nieuwe plantjes in, de grote kloefers zijn eruit en ik heb heel veel goede raad gekregen. Ik heb meteen advies gevraagd voor de border achteraan aan het terras, want ik blijf geen Keukenhofje spelen met bollen erin en eruit. Lage vaste beplanting met blijvende bollen ertussen. Ben benieuwd wat het gaat geven, want die mannen zijn geen kleine hofjes gewoon.
De zon schijnt hier, maar er is eigenlijk geen echt werk in de tuin, want die mag pas definitief op lentemodus in maart.

Ja, die dakwerker hé! Ik weet niet hoe dat juridisch in mekaar zit. Ik heb de offerte getekend in maart verleden jaar. De man heeft ondertussen twee chirurgische ingrepen ondergaan, daar heb ik dan al begrip voor opgebracht. Nu heb ik dan weer de malchance dat er een storm geweest is en de helft van de daken weggevlogen is....Maar ik denk niet dat je een overeenkomst zomaar mag verbreken. Ik heb gelukkig nog geen cent betaald. Trouwens als ze een voorschot nodig hebben voor ze beginnen liggen ze bij mij in de schuif van  niet solvabele firma's.Daarenboven ben ik zo wantrouwig, dat ik de firma altijd eerst check op Linked in of anderszins via de falingen in de streek...
Ze moesten het weten....

Ja, wat ga ik nu doen met dat goede weer hé? Het zolderproject is nog niet afgewerkt, maar ik zou liever buiten spelen....

Dames, wie kan gaan wandelen of fietsen ik zou dat nu direct doen, want straks gat het weer regenen...
Nog een prettige dag iedereen, geniet van wat jullie allemaal van zin zijn te doen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 jan 2018, 15:46

Hallookes iedereen,

Er zit hier een "nieuwe " voor het scherm :D, ben net terug van de kapper.

HVT: moesten mijn ouders wegvallen,ik zou ineens een zee van tijd hebben.Nu klaag ik er soms wel eens over van hoe druk het soms is, ouders en af en toe ukkepuk.Moest het weg vallen , ik zou het missen.Ik heb nu ook veel meer sociale contacten dan vroeger.Thuis bij mijn ouders komt wel wat volk over de vloer, verpleging, dienst voor de maaltijden aan huis, buren springen soms binnen, familie, kinisist.

Deze voormiddag takken geruimd in de tuin, er waren er nogal wat afgevallen door de storm.Die gooi ik allemaal op een hoop, later verhakseld manlief die, en gaat het op de composthoop.

Straks ajuinsoep maken.Manlief is dit weekend met een heleboel ajuinen thuisgekomen.Hij was samen met zijn broer en zus naar het ouderlijke huis gegaan, en vonden daar nog voedingsmiddelen, ook nog in de frigo en diepvries.Dus ajuinsoep maken is de oplossing :D.
Schoonouders zijn content in het wzc.Ze hebben daar een heel grote kamer, met uitzicht op het veld.

Dames, tot morgen allemaal.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

23 jan 2018, 16:41

Vanmorgen naar de bib geweest, ik kan weer eventjes voort met lezen.
Het was hier deze voormiddag mooi weer maar nu weer donker en erg winderig.
Ben eens benieuwd voor morgen. Wij zitten toch al een hele poos te sukkelen met de verwarming, ze is niet echt kapot maar we moeten regelmatig naar de kelder om ze manueel weer aan te zetten omdat ze in alarm staat. Het is nog een tamelijk nieuw systeem dus versleten is ze zeker niet. In de loop van december is hier vijf keer iemand van de verwarmingsfirma geweest, er is al al het mogelijke aan vervangen maar het resultaat blijft hetzelfde. Nu kregen we vorige week een flinke rekening voor al die werken en onderdelen.
Een beleefde mail teruggestuurd en daar zijn ze van geschrokken. Nu komt er morgen iemand kijken, want "niet betalen" daar zijn ze toch wat bang voor.