In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 feb 2018, 07:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C,  ik heb gisterenvoormiddag ook een extra ommetje gemaakt met de fiets. Via een naburig dorp terug naar huis gereden. Was warm aan en de frisse lucht deed me echt goed. Was om 11.00H vertrokken en was om 13.00H pas terug thuis, met een paar tussenstops. 

Zwanenmeer, fijn hé, dat zonnetje. Alles gaat dan eens zo vlug vooruit , vind ik. 

HVT, weeral een drukke dag achter de rug. Normaal dat je dan moe bent op het einde van de dag. 

Anjelier, fijn te horen dat het goed gaat met jouw mama. Het is ook nog even wennen voor haar natuurlijk. Wij kopen Niels' zijn dieetvoeding, brokjes en vlees, ook in Nederland, dat scheelt zich echt heel wat €'s per maand. Ze zijn daar opmerkelijk goedkoper en die voeding is op zich al duur genoeg. 

Vandaag boven poetsen, dan is dat ook weer achter de rug. Is mijn minst favoriete poetsdag. Maar het moet toch elke week gebeuren natuurlijk. Met de lenteschoonmaak ga ik nog even wachten tot dat ik wat minder moe ben want dat is weer erg de laatste weken. Moet een nieuwe puf gebruiken voor mijn longen van de pneumoloog en ik heb de indruk dat ik daar nog meer moe van ben. Maar moet het nu eenmaal innemen, niets aan te doen.  

Zo, ga Niels zijn ontbijt geven. 

Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke woensdag. Sterkteknuffel voor ieder die er eentje kan gebruiken. 
Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 feb 2018, 09:17

AfbeeldingEen zonnige maar koude morgen....
Liever zo dan de regen van ervoor
goedgekleed kan je buiten komen.:) Geniet ervan ...

Fijne Valentijnsdag ... maak het mooi....
Als je alleen bent heb je er niks aan
maar voor wie nog met 2 is zou het elke dag Valentijn moeten zijn... :)

Aan alle zieke familieleden ... veel sterkte en moed... :?

Allen een aangename dag vandaag... de week gaat weer halfdoor
amuseer u allen en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

14 feb 2018, 10:11

Fijne woensdag aan alle seizoentjes!! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 feb 2018, 10:58

Valentijn, sorry, wat een gezever. Je moet mekaar alle dagen even graag zien.
En als je alleen bent wordt je nog een keer extra met je neus op de feiten gedrukt.

Hallo goede morgen allemaal!

De zon schijnt en ik ben in blijde verwachting van de komst van de dochter met de kleinkinderen voor de middag. En het is nog altijd voor de middag.
Ze komen de vergeten fietstassen van met kerst halen en de verkleedkleren nakijken, zodat ook die mand kan afgevoerd worden. 

Ik dacht er vandaag een kookdag van te  maken, maar dat kan straks ook nog.
Selder met balletjes.
Spaghettisaus.
Blinde vinken met champignons.

Allez, de liefde spat uit de luidsprekers dat het niet mooi meer is op Klara.
Maar ik zou liever zien dat ze de spontaan de vuilbakken buiten zetten dan liefdesgedichtjes schrijven...

Ach, ik had zeker niet te klagen...

 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 feb 2018, 18:27

Afbeelding

Helena ik hou ook niet van dat commerciële gedoe,
maar iedereen doet wat ie wil... net als met de eindejaarsfeesten :roll: :oops:
Een drukke dag ... ja dat doe je jezelf aan hé... hahaha
niks met alles mag en als je een goede dag hebt kan je veel... :wink:

Ik wens allen een fijne avond en een rustige warme nacht...
Slaap lekker allemaal... en tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 feb 2018, 20:19

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Manlief is nog niet thuis. Zal er straks wel doorkomen . 
Ik heb alles gedaan gekregen wat op mijn lijstje stond, alleen bedje moet nog worden opgemaakt.Maar dat doen we met zijn tweetjes. Is dan op 5 minuutjes gedaan.
Al een tijdje niets van MJ gehoord, zal het druk hebben natuurlijk. 

Hoor net de auto stoppen, manlief is net thuis. Ga  even naar zijn verhalen luisteren.

Liefs  aan jullie allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft. En voor straks  een zachte slaapwel. 

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

14 feb 2018, 20:34

goede avond 

hvt ,ja ,dat zou inderdaad beter zijn  :D

hier was het ook koud 

vandaag weer nieuws gekregen ,we hadden een afspraak 
in het gerechtshof ,
de ex van domi krijgt wat ze wou ,hoop allen dat het nu eens stopt 

ik zit weer met een blaas onsteking ondanks dat ik die cranberry tabletten nam ,

cliv ,het bed is opgemaakt  :) :)

valentijn is ook niet voor ons ,zal valentijn 2018 niet vlug vergeten 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

15 feb 2018, 07:46

Goede morgen

Mijn à.b kuur slaat niet aan mag terug naar de dokter
Mijn gym gaat ook niet door,want zal teveel naar HT w.c moeten gaan

Ik ga onder de douche tot later
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 feb 2018, 07:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Mammyretro, veel beterschap. Vervelend en soms zelfs pijnlijk zo'n blaasontsteking. Had daar vroeger nooit last van, maar het laatste jaar wel. De leeftijd zeker? 

Heb gisteren voor mijn Valentijn een heel mooi en spannend boek gekregen van manlief en een mooi kaartje en hij was op zijn beurt blij verrast met zijn geschenkje en het kaartje. Wij vieren dat niet echt, Valentijn, houden van is elke dag, maar we kopen sinds we bij elkaar zijn op Valentijn elkaar een klein geschenkje Maar uit gaan eten of zo, hebben we nog nooit gedaan. Maar ben heel blij met mijn boek van Jo Nesbo. Lees die heel graag. 

Er is al een machine tere wasjes op zijdeprogramma aan het draaien, straks alles ophangen. En dan vandaag alles dweilklaar maken voor morgen. Moet ook nog naar shopping voor vlees voor de spaghettisaus die ik vandaag ook nog ga maken, en een brood. Ga met de fiets, hoop tussen de regendruppels door te kunnen gaan. Of me dat gaat lukken, weet ik nog niet. 

Ga mijn zeurende Labrador ontbijt geven en dan badje in en dan beginnen met het HH. 

Ik wens iedereen een mooie donderdag. Beterschap aan de zieken en hun familie en sterkte voor wie het nodig heef. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 feb 2018, 09:42

Afbeelding

Goede morgen, geen zon vandaag...en veel licht is er ook nog niet, maar ja..
't kan nog aardig doen tot het mei is... :roll: we moeten pakken wat er komt.

clive al een hele planning gemaakt... sterkte ermee... :)

mammyretro, beterschap, rusten en warm houden denk ik dat het beste helpt
je vermoeien als je medicatie moet nemen voor zoiets is niet aan te raden...
en ja... bepaalde dagen vergeet je nooit... sterkte :roll:

M-M en M-J sterkte en moed...

En voor alle seizoentjes nog een gezellige dag en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

15 feb 2018, 10:54

Hallo seizoentjes,
Weeral een tijdje geleden, merk ik weer ......
Manlief is al bezig met te koken ..... jaja, jullie lezen het goed ! Ik schil wel de patatjes enz., maar hij staat al aan het kookfornuis ! En dat vanaf gisteren al !
Ga af en toe wel eens kijken of ik niet kan helpen, maar .... onopvallend !
Ik hoor al iets 'pruttelen', zal eens gaan kijken !
Dames, tot de volgende . Wsl straks wel hoor !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 feb 2018, 17:48

AfbeeldingBoodschappen gedaan er was wel een koude wind... :oops:
Een broodje gebakken en de gewone huistaken gedaan.
ik ben content over mijn dag.. :)

M-J, fijn je weer eens te lezen... :)
je man maakt goede vorderingen...al aan de kookpot... :)

Een gezellige avond aan allen...
een goede nacht straks... en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

15 feb 2018, 20:07

Had hier al iets geplaatst maar 't is verdwenen.
Amai M-J, dat is heel goed nieuws hoor, dat geeft moed hé.

De eerste ploeg kleinkinderen is afgehaald en weer naar huis, morgen invasie van zoon en aanhang, daar blijven er ook twee van tot zondag. Momenteel dus even uitblazen. De poetsvrouw kwam vandaag dus dat was een goed moment.

Groetjes aan iedereen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 feb 2018, 21:17

Hallookes iedereen,

Manlief is met spaanse woef naar de hondenschool.Is al eventjes geleden wegens slecht weer.Als het regent of erg koud is , gaan ze niet.Hoop dat spaanse woef een beetje beter zijn best doet, want de laatste keren was het niet schitterend.En manlief kan daar wel een beetje over klagen :D.

Vandaag met vader bij moeder geweest, was de eerste keer sinds ze vorige week in het hersteloord verblijft.Voor vader is het ook een eindje rijden ( wij rijden dan wel , maar toch), en hij is moeilijk te been.
Nadien zei hij , dat hij geschrokken was , dat ze zo mager is.Haar stappen is toch iets verbeterd , vind ik, ze loopt met een rollator .Bijna dagelijks gaat ze daar naar de revalidatie.

MJ: fijn te  lezen dat je man al aan de kookpot staat.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 feb 2018, 08:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Eerst en vooral, een dikke proficiat aan manlief van MJ. Wat een grote stap vooruit. 

Anjelier, Spaanse Woef is misschien in zijn puberteit dat hij zijn best niet meer doet op school  :).
Fijn te lezen dat jouw mama met behulp van een rollator wat kan stappen. Nu zouden er nog een paar kilootjes moeten bijkomen. 

Oma-C, gisteren met de fiets naar shopping moeten rijden en daar droog aan gekomen en droog terug thuis geraakt. En vond het ook helemaal niet koud buiten. 

Mammyretro, veel beterschap gewenst. Hoop dat dan andere medicatie wel aanslaat.

Wingerd, de volgende lading kids. Jullie zullen jullie werk wel hebben; Maar als ik het zo lees, genieten jullie er enorm van

HVT, alle kasten nu bijna in orde ? 

Muddy Maddy, als je de tijd hebt mee te lezen , heel veel sterkte voor jouw vader en voor jullie allemaal. 
Kaarsjes branden voor iedereen die het nodig heeft. 

Wasmachine is hier al aan het draaien met de spullen van Niels, daarna nog 3 gewone machines te gaan en de strijk is voor morgenochtend. Was gisteren weer zo moe en heb dan geen spaghettisaus meer kunnen maken, dus ga ik voordat ik badje ga nemen, de groenten al snijden en op een zacht vuurtje zetten. Ben wel altijd vlug moe, maar sinds ik medicatie moet nemen voor mijn longen, vind ik echt dat ik nog vlugger moe ben dan anders en dat ik me echt uitgeput voel. Echt niet leuk. Sorry voor het klagen, er zijn ergere dingen natuurlijk. 

Zo, wasmachine is uitgedraaid, ga zijn spullen in de droogkast stoppen en dan ga ik starten met het HH. Neem dan af en toe wel een pauze. 

Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke vrijdag. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.