In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 feb 2018, 09:04

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes, een groet vanuit  het zonnige Antwerpen...
't doet deugd als het zo licht is....
ik heb eerst de mailbox leeggemaakt en dan even komen kijken hoe het hier isAfbeelding

clive, sterkte.... altijd moe zijn is heel lastig...ja die longen... :roll:

M-M sterkte voor je vader en de familie, :?

anjelier, woef niet veel zin in werken...  :) en mama iets beter in stappen
maar bijkomen is niet zo eenvoudig...je kan haar niet volproppen met snoep
en zoetigheid dat is ook niet gezond :oops:...erg voor je papa ook...

wingerd volop in het jonge volkje... je blijft wel bezig.. :)

Helena even pauze..met kasten leegmaken..? :wink:

mammyretro, sterkte en beterschap, blaasontsteking kan pijnlijk zijn :roll:

M-J, wat fijn dat je man zich al goed voelt om aan de kookpot te staan..proficiat..!!

zwanenmeer druk met beestjes voederen.. plezant hé.. :)

omasenga, genieten van de familie allemaal :)

bobijntje alles een beetje naar wens..?

hopelijk niemand vergeten.. :oops: Allen een mooie dag vandaag
als het iets minder fris is ga ik de ramen wassen buiten, 't is nodig :oops:

Groetjes allemaal en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

16 feb 2018, 10:17

Uitgeput, Clive, sluit je aan bij mijn clubje...vreselijk is dat, hoewel ik probeer er niet over te klagen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 feb 2018, 10:43

Hallo allemaal, zo te lezen wordt het hoog tijd dat het een beetje beter weer wordt.

Daar is de lente, daar is de zon, ...maar ik hoop dat ze weldra zal komen, hoe ging het ook weer het liedje van Jan de Wilde.

Even op adem komen en later met goede moed verder met de kasten hé.
Gisteren een dagje met zus doorgebracht.
Op bezoek geweest bij tante S., zus van ons moeke. Mijn kranige tante.
Zo bezorgd om mijn zus of ze het nu wel alleen kan trekken...
Of ze haar huis niet  teveel mist en haar grote tuin...
's Avonds nog vlug een hapje gaan eten in de L_G.
Vandaag alleen kine, maar seffens een beetje opruimen in de strijkkamer.
Als de zon schijnt wil ik altijd wassen en de strijk blijft dan wel eens liggen.
Gelijk gewoonlijk is die heel braaf en gaat die niet van plek.

Geniet allemaal op een of andere manier van het heerlijke dagje vandaag.
 

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

16 feb 2018, 15:14

Lag het maar enkel aan het weer...?? 't zou simpel zijn.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

16 feb 2018, 16:30

Even een 'vlugge groet' ! :wink:
Manlief is al naar huis aan het komen, dan weer een gezellig en fijn avondje....
Vandaag is het exact 6 maand geleden dat hij die hersen-infarct heeft gehad .......

En nu tafel dekken, enz., zodat we direct aan tafel kunnen gaan als hij zijn training uitgedaan heeft en vervangen door iets lichters ! Maar éérst 'een pintje', natuurlijk ! Hij is het al gewoon dat het 0,0 alcohol bevat. Alcohol is uit 'den boze' met alle medicatie die hij moet nemen ......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk. Moet nu wel verder doen of hij moet zelf ook nog de tafel dekken !

Tot de volgende .
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 feb 2018, 18:17

Afbeelding

Goede avond iedereen...M-J fijn dat je man al zover beter is... plezant toch... :wink:

wingerd waarom zou je het klagen noemen als iemand zegt dat hij of zij pijn heeft.. :roll:
over wat moet een mens altijd schrijven...?
beterschap wensen kan niet... en als iemand pijn heeft noem je het klagen..?
ik vind dat raar... op onze leeftijd hebben we allemaal kwalen.. 
laat ze gerust schrijven dat het lastig is... ik noem dat niet klagen..
sorry...als je dit brutaal vindt.. :roll: :oops:...

Vandaag een zalig zonnige dag ... alle ramen gewassen
Ik heb mijn wringtoestel goed kunnen gebruiken vandaag... de handen willen niet goed mee.. :oops:
en dan nog naar het district gestapt met de aanvraag voor een nieuwe ID... 
Die aanvraag zat in de brievenbus... en ik heb het ineens in orde gebracht...
Je weet nooit wat er morgen is... :roll: Ik heb nog een groot uur gestapt ..het was zalig in de zon... :)
Maar nu ben ik moe.. ik ga eten maken... en dan bankhangen..
fijne avond allen en slaapwel straks :wink: tot morgen.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

16 feb 2018, 18:28

Voor alle seizoentjes :
een goed weekend ! 

Blij met het goede nieuws bij M J // en meeleven met de ongemakken en pijn . veel moed aan iedereen !! 

Afbeelding

Ben vandaag gaan babysitten .....:-)     roll / mijn kaars is ook uit .... k denk aan jullie , Wingerd ... ;-) ;-) 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

16 feb 2018, 18:35

Verkeerd begrepen oma-C ? Ik denk het...want ik bedoel gewoon dat ik niet graag over mijn altijd moe zijn klaag...niet op iemand anders bedoeld !

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

16 feb 2018, 18:36

Dank je Zwanenmeer...voor je gedachten  :D!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

16 feb 2018, 18:54

goede avond 
omac ,ja deze namiddag was het wat kouder hier dan deze morgen 
was met de fiets gaan toeren 
ja ,die handen willen niet altijd mee ,

wingerd ,het mooie weer doet er ook aan ,altijd die regen werd ik ook beu

mj, ,blij te horen dat het beter gaat met je man ,alcohol is voor niets goed
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 feb 2018, 21:34

Hallookes iedereen,

Ik vind dat klagen je ook kan opluchten.Als je het kan zeggen tegen iemand, kan dat deugd doen.Daarmee is het probleem niet opgelost, maar je draagt het niet meer alleen.Ik kan soms ook klagen over dingen, maar vind dat niet erg.Ook als anderen klagen tegen mij, vind ik het oké.

Clive en Oma-C: denk niet dat moeder veel zal bijkomen, in het hersteloord eet ze ook zo weinig.Al wat ze kwijt is in gewicht, komt er niet meer bij.
Clive: over die medicatie waar je zo moe van wordt, kun je geen ander medicament vragen dat dezelfde werking heeft.Manlief heeft ook ooit veranderd van medicatie wegens bepaalde bijwerkingen.Misschien dat dat voor u ook mogelijk is.

Heb vanavond advocaat gemaakt.Had nogal wat eitjes liggen in de frigo en elke winter maak ik dat.Nu moet ik nog enkele weken wachten tot hij dik genoeg is.Heel lekker op een ijsje of gewoon puur.

Nu heb ik in onze boom aan het venster een voederslinger gehangen waar 5 bollen aanhangen, zowel vetbollen als pindanetjes.Je moest eens zien hoe de meesjes daar dol op zijn, die slinger hangt steeds heen en weer te bengelen door de vogeltjes.Echt mooi om te zien.Heel toevallig gezien in een dierenwinkel.En heb hem heel hoog gehangen zodat spaanse woef er niet bij kan, want die eet ook vetbollen 8O.Straks begint hij nog te fluiten :D :D.

Dames, tot morgen.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

17 feb 2018, 09:53

Ik ga ook akkoord over dat klagen, ben zelf heel dikwijls een luisterend oor, maar denk dat er hier iets verkeerd is overgekomen...

Wij voederen de vogels hier ook veel bij, heerlijk om ze hier te zien samenklitten en rondslingeren.

Kinderen van zoon zijn heel gezeglijk, valt best mee.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 feb 2018, 10:12

Afbeelding

Sorry wingerd ik heb het begrepen.... :oops:
vroeger was het forum "Lief en leed" ten tijde van Libelle
ik veronderstelde dat het gewoon mee verhuisd was naar hier...
Elk schrijft wat ie wil .... :? 

De zon is er nog niet ... de witte was staat tedraaien en de vaatwasser ook...
genieten van de voordelige elektriciteitsfactuur van 'tweekend ....
dat kan 's avonds in de daluren ook maar ik heb nietgraag dat lawaai 's avonds...
en zeker niet 's nachts
Er zit geen zuchtje wind het zal niet goed drogen buiten...

Voor allen een fijn weekend...  :wink:  De zon is er!!!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 feb 2018, 10:51

knip en plak: mijn zaterdag ziet eruit als die van oma-C

de zon komt erdoor hier

een fijne dag iedereen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 feb 2018, 11:19

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma -C, de wasjes die een lang programma nodig hebben, doe ik ook altijd in het weekend. Dat is toch meestal opplooiwas waar ik verder geen werk aan heb. Of van die echte wissewasjes, die apart moeten worden gewassen, dat doe ik ook regelmatig in het weekend . En  ' s nachts laat enkel de vaatwasser  draaien, enfin, om 22.00H laat ik die draaien. Geniet van het zonnetje namiddag. 

MJ, lees met plezier wat jouw manlief al kan.  Dat geeft me echt een warm gevoel. Proficiat aan jullie beiden. 

HVT, neen, spijtig genoeg gaat de strijk niet lopen,  dat zou natuurlijk leuk zijn als die zelf naar de kasten zou lopen. 

Anjelier , moest zo lachen om een fluitende Spaanse Woef. En andere medicatie zou inderdaad een optie zijn ware het niet dat deze ongeveer de enigste is, die bij mijn andere medicatie " gaat". 
Spijtig dat jouw mama eet als een musje. Nu, haar dwingen wat meer te eten zou een averechts effect hebben, vrees ik. 

Zwanenmeer, een leuke dag achter de rug. Maak er dan maar meteen ook een mooi weekend van, dat verdien jij wel. 

Ik ben later vandaag, maar heb dan ook geslapen tot 08.30H . Had mijn GSM niet gezet. Ben dan opgestaan en een tas koffie gedronken en meteen begonnen aan de strijk. En heb ook al de spaghettisaus in bakjes gedaan en in de diepvries gedaan. Straks nog een paar kleine boodschappen gaan doen.

Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijk weekend. Beterschap aan zij die ziek zijn of pijn hebben en aan hun familie. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.