In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 feb 2018, 08:47

en ja vannacht is mijn schoonbroer overleden, op hetzelfde uur als grootvake...
al zijn kinderen waren bij hem en een van de schoonzussen

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

23 feb 2018, 09:16

HvT, mijn innige deelneming...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 feb 2018, 10:05

Afbeelding

Goede zonnige morgen maar koud.. bbbrrrr toch heerlijk om buiten te kijken
eerst het huishoudelijke werk en straks weer een wandelingetje...
goed gekleed is dat fijn... je slaapt er ook beter van...
Gisteren nog even bij zoon geweest die werd 55 jaar... en gaat van maart a.s. op pensioen
hij was aan grote werken bezig... een nieuwe wc plaatsen en de hal en trap vernieuwen
schilderen wel te verstaan... iets wat hij niet graag doet.... maar wat nodig is....Afbeeldingdoet hij!!
Dat was nog het laatste stukje van hun huis dat nog vernieuwd moest worden ...
Nu het winter is kan hij die werken doen want als het weer beter wordt 
gaan ze weer reizen en fietsen... en dat stimuleert hem bij deze werkenAfbeeldingen gelijk hebben ze.
Hij zei gisteren nog "Genieten zolang het kan... papa is geen 55 mogen worden"
en dat is weer even slikken... :roll: :oops: :(

Dank je clive voor de samenvatting.. ik herhaal het niet... :roll:

mammyretro, ik heb alle papierwerk uitgezocht... gesorteerd en
de rest door de versnipperaar gedaan ... het is deze week met het oud papier mee...
opgeruimd staat netjes :lol:

Helena sterkte voor de moeilijke momenten die gaan komen... 
als we ouder worden verliezen we meer mensen dan er bij komen... :roll:
dat is onvermijdelijk... :cry:

omasenga heerlijk de poes op schoot en heerlijk warm onder een fleeceke
dat is winter hé... :)

Ik wens allen een mooie vrijdag en straks een zalig weekend al wordt het nog kouder :roll:

Allen een fijne vrijdag ik ga verderdoen want ik wil nog een stapje doen op de middag...
Groetjes allen en tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 feb 2018, 10:24

Goede morgen,

Helena: mijn innige deelneming. :cry:

aan iedereen een fijne dag gewenst en een leuk weekend al zal het zeer koud zijn.
Cats Rule!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 feb 2018, 10:27

HVT : innige deelneming ....

Aan alle seizoentjes : probeer te genieten van deze dag , maar het is inderdaad koud ...

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

23 feb 2018, 10:29

Sterkte, M-Helena. Het zijn zware dagen nu voor de ganse familie. Herinneringen komen steeds terug......

Hier blijven we nog een tijdje op een 'werf' zitten. Door de vrieskou kunnen ze niet chappen en ze geven nog meer vrieskou.
Die van de Elfstedentocht in NL houden zich al klaar ! Ze moeten 15 cm hebben wil het doorgaan .....
Hier poetswerk vandaag ....
Iedereen vrijdagse groetjes en tot later op de dag 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 feb 2018, 11:04

Afbeelding
Veel sterkte aan Helena en de familie...
Bewaar de mooie herinneringen... die gaan nooit weg... :(

M-J  je hebt mail.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 feb 2018, 17:13

Afbeelding

Goedenamiddag  Seizoentjes, 

HVT, onze innige deelneming met het verlies van jouw schoonbroer. Sterkte voor heel de familie. 

MJ, neen , als het vriest kunnen ze geen chape leggen. Gelukkig is het werk buiten. Probeer nog even op de  tanden te bijten. 

Mammyretro, eindelijk een  beetje door de papieren heen. 

Oma-C, het was weer heerlijk weer vandaag, maar die wind is wel ijzig koud. Maar het zonnetje scheen, dat is al veel.

Zwanenmeer, eekhoorntje nog gezien ???

Muddy Maddy, fijn dat je even komt piepen. Ook voor jullie heel veel sterkte. 

Heb vandaag eerst heel mijn HH gedaan vooraleer op PC te komen. Manlief is al thuis. Deze avond nog de  boodschappen gaan doen. Maak me een beetje zorgen om Niels, hij eet weer zeer matig. Maar gelukkig snoept hij wel appeltjes. Maar toch ....

Gisteren ging de nieuwe tablet van manlief tegen de grond , gelukkig zit er een rubberen hoes rond, is niet stuk alhoewel hij van een serieuze hoogte viel. Kosten gespaard. 

Heb net de boodschappenlijst gemaakt, hebben niet veel nodig voor deze week. 

Wens iedereen nog zo'n fijn mogelijke avond. Sterkte voor zij die het nodig hebben en liefs en een warme knuffel voor elk van jullie. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 feb 2018, 17:57

Een mooie avond iedereen, na een fijne zonnige dag... 
de zon trekt weg een mooie ondergang...en morgen is ze terug ..Afbeelding 
  
Vandaag de poets gedaan en de boodschappen na een kleine wandeling... 
bbbrrrr het was koud als je in de wind kwam...  
en nadien thuis in de heerlijke warmte... 
Alles weer op z'n plaats gezet en opgeruimd...  
ik kan er weer tegen voor een aantal dagen  Afbeelding 
  
Seffens nog een schaaltje hutsepot warm maken dat nog in de vriezer zat 
echte winterkost...dat zal rap klaar zijn en 't zal weer smaken...  

Dag M-M groetjes en sterkte... :)

Ik wens iedereen een gezellige avond en een warme nacht... 
Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 feb 2018, 07:02

Goede morgen seizoentjes,

jullie liggen allemaal nog op 1 oor want het is hier vroeg dag. zijn ook vroeg gaan slapen, ventje was moe. zijn eindafrekening zit erop, nu nog wachten op de anderen en dan kunnen ze het gaan indienen in Brussel. moet naar de cardioloog en de oogarts. maart gaat dus een kostelijke maand zijn.
voorlopig is vader stabiel. moet wel elke donderdag 6 uur chemo ondergaan. op momenten is hij zeer emotioneel en zenuwachtig. Hij moet dus xanax innemen. verleden week voelde hij zich goed genoeg om eens een uitstap te maken naar hun favoriete tearoom. dat is hem niet goed bevallen. hij probeerde te zeggen dat hij 7 weken in het ziekenhuis had gelegen maar ze negeerden hem. uit het oog, uit het hart dus. ik denk niet dat hij daar nog terug gaat gaan.
verder heeft A. hier weer haar zin gedaan. heb ik een nieuwe oven mogen kopen. ach ja: na 12 jaar en enkele maanden gaf ze de geest. nu is het een simpel oventje met hete lucht en grill+ een draaispit voor kip. ik heb nog een gewone microgolf ook. die was gisteren nodig voor mijn koude voeten.
ondertussen is ventje naar het containerpark geweest met de oude oven en een kapotte recorder. die was al lang een doorn in mijn oog. soms sprong dat gewoon aan en moest ik weer met de afstandsbediening rommelen.
het is hier min 3 maar door de wind voelt het aan als nog kouder. de zon zou wel schijnen.
hoorde van A. dat een van de vervangsters geklaagd had dat het hier zo vuil was. vuil? neen rommel.
ik heb geen toonzaal, ik heb een leefruimte met een sloddervos. trouwens we zitten in de verbouwingen en moeten nog schoonheidsfoutjes maskeren. zoals stukken pleister die ze bij de uitbraak hebben gemaakt.
maandag terug naar de dokter voor mijn bloeduitslag en de resultaten ervan bespreken. het is tamelijk druk: er zijn veel griepgevallen. en ik ben weer verdikt. ik ben een jo-jo. 
elke donderdag is het hier frietjes avond en ik ben niet van plan dat te laten. ook mijn aperitiefje de zondag niet of mijn jeneverken in bed.
Gimly heeft geen honger. die is weer gaan maffen na even geknuffeld te hebben. ik ga hem onmiddelijk op zijn korrels zetten en antihaarbal snoepjes geven want ik denk dat hij weer een zitten heeft.
ik heb de burgemeester op bezoek gehad. eindelijk. parkeerprobleem is niet op te lossen. balen dus.
door de gemakzucht van de mens die met zijn auto naar de wc zou gaan. ik zie die van hier rechtover soms ook met de auto om het hoekje om brood.
sinds de buurtdrink kreeg ik ineens een goede dag van freule maria! je zou voor minder verschieten.
verder heb ik de chiromeisjes aan de deur gehad maar ik had al een bestelling gedaan bij het buurmeisje dat leidster is.
ik ga nu mijn medicatie innemen en dan een kijkje nemen op de sociale media. een vriend was deze week jarig.
Fijne zaterdag allen, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

24 feb 2018, 09:01

goede morgen 
htv , innege deelneming ,

de zon is er al weer ,straks miss strijken 
eerst wat plooiwerk 
fijne zaterdag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 feb 2018, 09:06

Afbeelding

Goede zonnige morgen maar koud.... gezond weer dat wel

Dag M-M fijn je weer te lezen :)laat ze maar zeggen
alleen naar de dokter moet je luisteren natuurlijk
die zegt het voor je gezondheid
anders heeft het geen nut dat je er naartoe gaat :roll: :oops:

mijn wasje staat te draaien seffens kan die buiten dan vriest het droog
en strijken kan nadien of morgen..

Alle seizoentjes een fijn weekend...en hou je warm... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 feb 2018, 12:40

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes, 

Het HH is al achter de rug + de strijk ligt ook al keurig in de mand. Moeten nog een aantal kleine boodschapjes gaan doen, de grote hebben we gisterenavond nog gedaan. 
Heb in pyjama het HH gedaan en gestreken en dan pas badje genomen en mij aangedaan en dan de badkamer en slaapkamer opgeruimd. Het zonnetje schijnt weer heerlijk, het is koud , dat wel, maar we  hebben zeer zeker niet te klagen met dat mooie droge weer. Doe straks mijn rode Muppetjas aan, dat is zo eentje van imitatiebont en manlief heeft eens tegen mij gezegd dat daar veel Muppets voor geslacht zijn geworden  :). Weiger echt bont te dragen. Maar het is wel een hele warme jas met kap en ze zien me van ver afkomen  :). Laat ze maar lachen. 

Oma-C, gisteren toevallig de voetbal Genk - Antwerp gezien, 4 - O !!!!!!!! Zo kan ik het ook zulle. De wielrenners zullen koud hebben vandaag in de Omloop van het Nieuwsblad; 

Mammyretro, ook voor jullie een mooi weekend gewenst. 

Muddy Maddy, fijn jou terug te lezen. Eerlijk gezegd zou ik me dat niet laten zeggen dat mijn huis vuil is Denk dat ik zeer vlug naar de verantwoordelijke zou bellen. Ook poetsvrouwen hebben, zij het in mindere mate dan misschien, een beroepsgeheim. Zou dat vreselijk vinden als ze zoiets van mij zouden zeggen en zou dat zeker niet over mijn kant laten gaan. Sterkte voor jouw vader en voor jou als je naar de cardioloog en naar de oogarts moet. 

Niels heeft deze ochtend in 2 keer ontbeten, maar tenslotte was alles op zoals het hoort; Op welke wijze dat hij eet, deert me niet, zolang hij maar eet. Appeltjes snoepen doet hij wel . Moet morgen er nieuwe gaan halen in het groentekraam. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een mooi en zonnig weekend. Liefs aan jullie allen. 

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

24 feb 2018, 12:58

Dag seizoentjes allemaal !

Inderdaad : een ijzige harde wind , buiten ....  arme dieren die daarin moeten zitten ..
De eekhoorntjes komen s morgens al vroeg  :-) kijken wat er op het menu staat .. 
Ik las dat die in januari / februari al kleintjes krijgen .. hopelijk warm in een nestje 
MM : blij u hier terug te zien .
Aan iedereen met verdriet en pijn : veel sterkte ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 feb 2018, 17:57

Een goede avond iedereen, ben alleen buiten geweest omdat ik naar de post moest
een snijdende wind amaai... tranen in de ogen van de kou onderweg naar huis
Verder de was binnengehaald ... de strijk is voor morgenvroeg...
Dan naar de koers gekeken en een stukje meegefietst... wel hier in de warme livingAfbeelding

zwanenmeer, die beestjes zijn dat gewoon hoor die hebben een winterpels
en ze weten best waar ze hun nestjes maken....
wij zijn kasplantjes geworden tegenwoordig..vroeger speelden wij ook altijd buiten bij dit weer...
en als het ijs dik genoeg was gingen we de hele dag ijsschaatsen (na de huistaken of de school)
maar het is lief zoals jij die beestjes verwent... hier krijgen ze ook eten
en regelmatig wordt het water ververst...
maar niet met warm water want dat bevriest nog rapper... :roll: :oops:

clive ik heb geen voetbal gezien.. ik hou niet van Antwerp (sorry) :oops: :oops:
ik heb 1 tegen 100 gezien op NL1..:)

Ik wens allen een heerlijke warme gezellige avond....  en voor later....:
Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".