In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2018, 08:50

AfbeeldingGoede morgen alle maatjes... een zonnige morgen aan allen
het wordt zo te zien een mooie dag  :wink:dusgeniet er van...Problemen ach ja, technische probs kan ik zelfniet oplossen hé :oops:
Ik zit te wachten op de chauffage-man.... mijn thermostaatzou kapot zijn
volgens het uitproberen en de uitleg van gisteravond...
en hij komt kijken eneventueel vervangen...
Het is nog te koud zonder verwarming...vooral in de badkamer :oops:
Dus geen markt vandaag....

clive dank dat je eraan denkt :?... (de eerste 3 weken van maart) 
ja die momenten komen elk jaar weer terug hé
maar ik zwem er wel weer door.... zoals altijd :roll: :oops:


Allen een fijne dag en tot later...ah... de bel gaat...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2018, 12:29

Dag iedereen,


Even pauze.
De eerste was hangt op, de tweede was steekt in.
Gisteren al de reserve badhanddoeken in de machine gestoken.
Na 21 uur rap in de linnendroger  gedroogd. Je kan niet altijd betrouwen op de weersvoorspellingen.

Nu wacht mij de grote taak om al de reserve zakdoeken te strijken.
Ik ga er een deel van in gebruik nemen. Ik wist zelf niet dat ik die nog had liggen.
Waarom het goed is af en toe niet alleen de kasten, maar ook de dozen in die kasten uit te ruimen.
De kledingcontainer in de buurt zal weer gevoederd worden seffens.
Ik ben nog aan het prakkeseren hoe ik die zakken ga vervoeren.
Het is een beetje zot om dat met de wagen te doen, gezien die container op het hoekje van de straat staat op nog geen honderd meter van hier. We zullen alles in een zak doen en te voet gaan, een paar keer over en weer, want dat weegt zwaarder dan je denkt.

Het terras is weer vrij van bladeren. Het vuil van de tuin is ook weg.
Stukje bij beetje geraakt het toch weer allemaal gedaan.
Ik popel om plantjes te gaan halen.
Hopelijk vergeet oudste zijn belofte niet dat hij met mij naar het tuincentrum zou gaan.

Ik heb gisteren met K. al kalk gehaald voor de gazon en ook mest en onkruidverdelger en anti-mos in één.
Nu nog Green Kill voor de paadjes en het terrasje voor het tuinhuis en de oprit en dan kan daar de kuis actie ook gestart.

Ja hoor ik weet dat er in het weekend nachtvorst verwacht wordt. :D

Duim duim duim dat de chauffageman een oplossing vindt, oma-C. 
Wat is dat toch met onze chauffages de laatste tijd????
Eerst bij mij, dan bij Wingerd, nu bij jou.

Hopelijk heeft Niels zijn "kater" goed uitgeslapen. :wink:
Gimly aan de beterhand.
MM doe toch maar een klapke met die Russische visagiste, zo leert ze nog wat bij. ik doe dat ook elke keer met de poetsvrouw voor ze begint eerst een tasje thee en ondertussen Nederlandse les...

Aan iedereen een fijne woensdag.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2018, 14:52

Helena van Troje schreef:Dag iedereen,
Duim duim duim dat de chauffageman een oplossing vindt, oma-C. 
Wat is dat toch met onze chauffages de laatste tijd????
Eerst bij mij, dan bij Wingerd, nu bij jou..
@ Helena,  ik heb vuur en warm water hoor, geen probleem... 
eerst was het een stuk in de brander dat vervangen moest worden..
Nu s het de thermostaat die niet meer luistert...
ik kan die nog wel handmatig bedienen...dus ik zit niet in de kou
Dat ding moet vervangen worden...geen probleem...
maar 't is ambetant dat je steeds moet bij geven of minderen ... :roll:
de brander werkt wel goed sedert de reparatie
Er is nu voorlopig goed uitgelegd hoe ik het ding in gang hou...
'tja.... techniek... :roll: :oops:

allen een fijne dag verder... tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2018, 17:43

AfbeeldingGoede avond iedereen... niet veel te vertellen.. sorry

Ik wens jullie allen een rustige nacht straks ...
groetjes iedereen entot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 mar 2018, 20:49

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Kom even  welterusten zeggen. 

Liefs aan elk van jullie. 

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

14 mar 2018, 22:57

Lieve Clive en Niels

Sorry maar de bloemenbesteller is 
onderweg ergens blijven hangen :oops:

Afbeelding


Ben dus nog vlug wat appeltjes als zoenoffer
gaan kopen.....

Afbeelding


Een late gelukkige verjaardag nog voor Niels!!!!
Geniet nu... niet morgen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 mar 2018, 07:01

Goede morgen seizoentjes,


ben bezig in het kijken naar de verfilming van mr mercedes van stephen king op mijn tv. natuurlijk is het totaal niet zoals in het boek.
ben nu mijn koude voeten aan het verwarmen.
gisteren lasagne gegeten en 's avonds pita lam.
Gimly is weer naar buiten. heeft gisterenavond niets gegeten, denk dat hij doorheeft dat er metacam in zijn eten zit.
helena: praten kan je toch niet want tijdens de wachttijd van het weken van je hand, zit ze op d'r gsm.
aan het dromen geweest dat ik een wc bril reinigde met wonderspons. 8O en dan te zeggen dat ik een dromenvanger boven mijn bed hangen heb. weer bijgeloof.
ventje heeft vandaag veel tijpwerk.
vandaag de rest van mijn mandjes medicijnen , nog een doos uit een kast nakijken, swifferen ( kathaar) en stof met nat.
Gimly heeft zich op tafel gelegd om zich uitgebreid te wassen. moest A. dat zien: oei. maar Gimly is toch zo rap als kijken naar boven als ze komt. hij begint nu en dan eens komen loeren als ik de deur naar de gang heb gesloten. voor hij er vandoor gaat. over buurman heeft de nacht gedaan.
mooie roze zonsopgang: regen of wind. denk het laatste.
volgende week alweer lagere temperaturen. hoop op een zalige zomer.
Fijne donderdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

15 mar 2018, 07:46

Goede morgen
Gisteren een fijne wandeling gehad
Wel niet veel km ,maar et is even buiten zijn die téld

Vanmorgen opgestaan met maagpijn, , straks als het niet
Overhet een Doliprane nemen

Ik hheb genoeg van altijd die pijn en problèmenIk probeer nogtans mijn gedachten verzetten
Maar lukt niet altijd , ,zelfs zelden
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 mar 2018, 08:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Bobijntje, de bloemenbestellers zijn ook niet meer wat het geweest zijn  :D. Maar de appeltjes hebben hem gesmaakt. Moest dank u wel van hem tegen jou zeggen. 

Muddy Maddy, misschien de maagmedicatie apart in een stukje paté doen. Doe ik ook zo met Niels' zijn medicatie. Maar als ik het goed voorheb, mag Gimly morgen stoppen met zijn medicatie. Het is maar een tip. 

Mammyretro, hoop dat de maagpijn overgaat. Niet leuk als je altijd zoveel pijn hebt en zorgen. Ik wens jou heel veel sterkte. 

Heb vandaag al mijn volle kop koffie omgestoten, gelukkig zonder veel erg, want mijn agenda lag ook op tafel en die heb ik net kunnen redden. Tafel meteen gepoetst. 

Moet vandaag alles doen wat ik normaal morgen zou doen Niels' zijn spullen zitten al in de droogkast en het matje van de gastentoilet zit al in de wasmachine. Dat zijn beiden dingen die ik meteen terug kan leggen als ze droog zijn.
Morgen ben ik er in de ochtend niet, manlief moet om 09.00H in Leuven zijn tot 11.00H en ik ga met hem mee want om 15.00H moeten we dan in Hasselt zijn. Om 10.00H zijn de winkels in Leuven open en dan ga ik wat windowshoppen, ik amuseer me wel Maar anders moet manlief van Leuven terug naar Antwerpen komen en even later al terug vertrekken naar Hasselt. Kan ik beter meteen meegaan en kunnen we van Leuven rechtstreek naar Hasselt, lijkt me gemakkelijker. Kan dan ontbijten in Leuven.  Enige nadeel is dan dat Niels lang alleen gaat zijn. Maar het is maar voor een keertje dat kan hij wel aan. Laat zijn slaapbank dan uitgeklapt zodat hij op zijn gemak kan slapen. 

Zo, ik wens heel veel sterkte aan zij die het nodig hebben. Ik doe jullie allemaal de groetjes. Maak er een fijne donderdag van. Liefs en dikke knuffel aan elk van jullie. 

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

15 mar 2018, 10:14

Hallo dames,

poetsvrouw is hier bezig maar de living is al gedaan dus kan al aan de computer.
Gisteren haartjes laten knippen en kleuren, hou ik niet van maar ben er nu weer voor even vanaf.
Woef is net even buiten geweest met de poetshulp, daar is hij ook goede maatjes mee.
Dat is een super gemakkelijke hond om medicatie te nemen. Dat heeft hij zelden nodig, maar als hij iets moet nemen eet hij het op als een snoepje. Met onze vorige honden nooit meegemaakt.
Seffens komt dochter voor ons koken ! zomaar eens. Ze heeft haar eerste stage met veel succes achter de rug en heeft nu een klein weekje vrij vooraleer aan de tweede stage te beginnen. Toch een dapper meiske hoor.

En wij...wij duiken nog eens onder...jullie zullen me binnenkort wel terugzien.
Bye-kes om het op zijn tegenwoordig Antwerps te zeggen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2018, 10:23

AfbeeldingGoedemorgen aan alle maatjes.. 'tis nog even een zonnige morgen
maar ik vrees dat
het niet zo blijft... er is veel wind en nu en dan wordt het donker...
afwachten wat we krijgen...ja maart is een vuile taart ... :roll:
en dan zijn we er nog niet vanaf...want april doet ook wat ie wil ...en dat is
ook meestal niet zoschitterend met al z'n grillen.
dus nog niet te rap jubelen over lente.... af en toe eens eenmooie dag ertussen
of een paar dagen.. :).en daar moeten we van genieten en blij mee zijn...
Maar met geduld en boterhammen... :) komt het wel...

clive, een rare week voor jou die alles uitgestippeld hebt... doe maar rustig
en geniet van het windowshoppen ... :) 't is eens iets anders

mammyretro ik denk dat jouw maagpijn van de stress komt...en de zorgen 
als die weg zouden zijn denk ik dat je maagpijn ook beter is..
(Ik ben geen dokter maar ik zie veel van wat hier ook ooit speelde) :oops: sterkte...
en een fijne wandeling gedaan... het zijn niet de kilometers die tellen ...
elke dag een goed half uur buiten bewegen is voldoende zegt de dokter...
meer is meegenomen natuurlijk... :lol:

M-M, maak er een aangename dag van... :) met allerlei werkjes..
fijne donderdag vandaag en geniet van wat je doet... 
nog alles hetzelfde met je vader.? sterkte...

Dag bobijntje in de rapte... 

M-J, Helena, anjelierken, zwanenmeer, en de ander maatjes allen een fijne donderdag...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 mar 2018, 12:19

In de lappenmand vandaag. Morgen beter zeker.

Prettige dag iedereen.
Ik ga nog wat slaap inhalen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 mar 2018, 15:11

Hallookes iedereen,

Ben hier enkele dagen niet geweest wegens druk druk druk.

Clive: eerst en vooral een heel fijne late :oops:verjaardag gewenst voor Niels, dat hij nog vele jaartjes gezond mag blijven.Die slaplantjes koop ik in het tuincentrum.Alles zelf zaaien doe ik niet meer, enkel nog wortelen , bonen, spinazie,rode biet, erwten.Al het andere zijn plantjes die ik koop.

HVT:spinazie zaai je in april .Je hebt ook soorten voor in de zomer, herfst en zelfs winter.Als het een moeilijk stukje grond is, kan het zijn dat de spinazie niet zal groeien, dat vraagt nl.een goede voedzame bodem.Voor moeilijke stukjes kun je bv.rode biet,raapjes,selder,radijs.

Oma-C: op 5 à 6 weken zijn de slaplantjes groot genoeg om te eten.Ondertussen heb ik dan al nieuwe gekocht zodat ik steeds sla te beschikking heb tot september , oktober.Ik koop zelden sla in de winkel.

Zoonlief had zijn serre ook al gebruiksklaar gemaakt .Ik ga  tomaten zetten zei hij 8O 8O 8O.Dat zal toch maar in de meimaand zijn, zei ik tegen hem.Vorig jaar had hij veel opbrengst van die tomaten, dat groeit wel gemakkelijk in een serre.Ik heb ook elk jaar een goede oogst.

Voila, nu genoeg geschreven over de groententuin :D.Ukkepuk slaapt hierboven, daarmee dat ik vlug eens langskwam, want als hij wakker is, lukt het niet.Je merkt wel aan hem dat hij 4 weken in China is geweest, spreekt soms chinese woordjes.Hij begrijpt het nederlands, maar spreekt het niet.Ik denk soms dat dat voor hem ook niet gemakkelijk is , zo 3 talen .Denk wel dat het zal beteren als hij naar de kleuterschool gaat.Hier thuis spreek ik er enkel nederlands tegen, geen engels.Ah ja, we zien wel hé.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2018, 18:06

Afbeelding

Goede avond allemaal, regen van na de middag :roll: en het stopt niet
gezellig is anders maar niks aan te doen... gelukkig hebben we een goed dak

anjelier, vroeger hadden wij ook alles uit de tuin tot patatten toe :)maar sedert
ik alleen ben kon ik het niet meer bijhouden... een groot huis en de tuin.. en die grond
was een paar huizen verder in de straat en is ondertussen ook bebouwd
we mochten die gebruiken en zo bleef het proper...de eigenaar content en wij ook...

mijn schoondochter kwekt ze in bakken en altijd met een paar dagen verschil
dan zijn de kroppen sla niet allemaal tegelijk klaar... en als ze op reis zijn mag ik 
ze meenemen als ze klaar zijn...nu kan ik niet hoed meer tegen rauwkost
sedert mijn gal weg is... het vliegt erdoor :lol: niet plezant hoor en ik eet het zo graag...

Helena, op tijd rusten en naar je lichaam luisteren... morgen komt ook nog langs :oops:
Voor alle seizoentjes een gezellige avond... en een rustige nacht... tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 mar 2018, 20:15

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Kom welterusten zeggen, het is morgen vroeg dag. 

HVT, veel beterschap, rust maar goed. 

Liefs en een dikke knuffel voor allen.