Wielerploeg

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

21 dec 2017, 09:23

Wieler ploeg stuurt drie renners naar huis die slaappillen hadden gebruikt op trainings kamp ,zonder dat de leiding daarvan weet had
Als die ene renner wel op tijd wakker geworden was had men hem niet naar het ziekenhuis moeten brengen
En had men niets over dat zaakje gehoord
Er werd niets gezegd waarom deze drie renners,dit zouden gebruikt hebben
Want dit gaat niet over 1pilletje dat zij genomen hadden
En waarom zijn die slaappillen gebruikt,niet om te slapen ,maar om gewicht te verliezen zonder dat de spieren minderen

Drie jonge mannen uit èèn ploeg die slaappillen nodig hebben om te kunnen slapen en allen hadden een hogere dosis genomen
Twee kreeg men wakker de derde niet daarom naar het ziekenhuis,,en moesten zij naar huis om dat zij medicatie hadden genomen zonder weten van de ploeg
Dit is weer zo een mooie doofpot Operatie

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

21 dec 2017, 12:57

Doofpotoperatie ? Het betreft hier geen verboden produkt.....Het zijn gewoon stomme toeren van gasten die graag hun zin doen en niet de ploegorders opvolgen !
Doe wel en zie niet om !

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

22 dec 2017, 12:48

Ben zelf jaren in het profwereldje actief geweest
10jaar puffers moeten gebruiken vele dopings controle nooit gepakt,want ik mocht het gebruiken mits beperking natuurlijk
Dit kan ook met die slaappillen het geval zijn natuurlijk niet verboden bij een bepaalde hoeveelheid
Het is toch niet normaal, dat men drie renners van een ploeg bijna niet wakker kreeg,ene moest zelfs naar het ziekenhuis omdat men hem niet wakker kreeg
Moet wel lukken drie renners uit een ploeg die zich zo te buiten gaan met slaappillen
Zegd genoeg wat voor hen die pillen kunnen beteken,geen lucht denk ik
Is niet de eerste ploeg die renners naar huis gestuurd hebben die zelf veel boter op hun hoofd hadden,maar zich zelf hebben ingedekt met die dingen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 dec 2017, 18:59

marcelvm; daar u in het profwereldje aktief bent geweest , wat denkt u van het puffergedoe van Froome en van(het zogezegd elektrisch motertje) van Cancellarra.
Heb onlangs op youtube nog een verslag gevolgd van een italiaan die iedere wedstrijd ontleed met beelden waarop toch (naar mijn bescheiden mening) toch merkwaardigheden te zien zijn;
Het interesseert mij omdat ik nogal veel fiets zowel met de racefiets, MTB, creatief (met vrouwke) als nu onlangs ook met de retro racefiets.
Moet wel zeggen nooit in clubverband , hou niet van in groep rijden ,heb al veel malheuren en valpartijen gezien dat ik beter ben op mijn eentje kwa snelheid of afstand. :D

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

23 dec 2017, 18:23

Een toeschouwer heeft toch eens een voorval gefilmd
Waarin een renner van fiets veranderd. ,en er in paniek geroepen werd laat die fiets verdwijnen
Het woord verdwijnen klopt niet helemaal,maar die fiets moest zovlug mogentlijk weg
Weet niet meer de koers of datum,maar meerdere zullen zich dat nog herineren
Dat het gebeurde was zeer zeer verdacht

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 mar 2018, 09:47

Team Sky en Froome staan weer in een slecht daglicht ; er zou een bestelling geweest zijn met testosteronpleisters, en afgeleverd op het hoofdkwartier.
Team sky  beweerde dat het een vergissing was van de leverancier , nu heeft onderzoek uitgewezen
dat achteraf werd gevraagd aan de medische leverancier via email om te bevestigen dat de levering een vergissing was.
De puffer van Froome is ook zo een raar geval ; Een astmapuffer oke maar wie zegt dat daar niet iets anders inzit?
Zoals gewoonlijk heeft hij alles volgens de regels genomen , waarom heeft hij dan plots zo'n resultaat? 
Een renner met astma dat 4 keer de tour wint met een ploeg die er zo bovenuit steekt is verdacht. De entourage van Sky is zowat een copy-paste van die van RS-Postal. En inderdaad als ze Sky verlaten komen ze geen poot meer vooruit zoals ook Porte. Dringend schorsen voor 2 jaar zowel de ploeg als de renners en de entourage levenslang.
Oplossing is nochthans simpel. Uci maakt lijst van wat je mag gebruiken. Voor ieder produkt buiten deze lijst richten ze een centraal medisch comité op waar je producten van buiten de lijst moet aanvragen en waar de renners jaarlijks onderzocht worden... Vinden ze dan iets abnormaal , dan vlieg je eruit... Een beetje moed is vereist.
Maar wat zegt het spreekwoord "geld trekt recht wat krom is " :)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

05 mar 2018, 11:10

Bradley Wiggins van Team Sky heeft een middel om allergieën en ademhalingsmoeilijkheden te behandelen gebruikt en dit tijdens de Tour in 2012 die hij als eerste Brit won.
Niet uit medische noodzaak, maar om de verhouding kracht ten opzicht van gewicht te verbeteren.
Heb het nooit normaal gevonden dat gewone renners superknechten werden bij Sky, ze konden ineens alles sprinten , klimmen , tijdrijden en km's aan een stuk op kop rijden met of tegen wind dat deerde hen niet, anderen kon maar amper het wiel houden.
Maar eens er een Sky renner van ploeg wisselt, hoort men er niets meer van.
Team SKY is stilaan van zijn sokkel aan het vallen,misschien dat de "toppers" daarom zo weinig wedstrijden reden,minder kans om betrapt te worden,was niet normaal dat enkel de renners van die ploeg allemaal supergoed presteerden in de tour.
Straks is er geen tourwinnaars meer sedert de periode Jacques Anquetil, en die zat ook aan de snoep. Het spektakel blijft mooi, maar ze zullen gedopeerd blijven rondrijden, dat deden ze vroeger en nu nog. De renners die ooit de tour wonnen zonder doping zijn op één hand te tellen.
Langzaam maar zeker sluit het net zich rond dit schandelijke ploegje, tot nu toe worden ze nog altijd uit de wind gezet door met name de UCI.Het benieuwd mij hoe lang men dit nog wenst vol te houden, dat is meteen ook een indicatie hoe verrot deze mooie sport die ik zo in mijn hart draag de dag van vandaag geworden is!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 mar 2018, 14:27

Eindelijk; wie aan de klink hangt kan ook voor één maand geschorst worden volgens UCI.
Want terugkeren naar het peleton achter een ploegwagen is schering en inslag ( is zuivere koersvervalsing, valpartijen en pech zijn nu eenmaal de risico's van het vak)
Herinner mij nog dat Arnaud Demar minuten achter was na een valpartij; hing enkele km aan de wagen , deed mee voor de spurt en jawel hij won nog ook.
Wil maar zeggen "trop est trop".
Gisteren op Nokere Koers rijden op voetpad en nog niet uit koers nemen; waarvoor dient de wedstrijd jury dan?
Froome liep zelfs te voet de "Ventoux" op; nam dan een niet gekeurde fiets om verder te rijden en stond op het einde in Parijs op het podium ( met een puffer in zijn pollen ) :D

Conclusie de wedstrijdjury's beginnen trekjes te vertonen als het Voedselagentschap :D
Zou dat een besmetting kunnen zijn die door fijn stof verschillende instanties treft ? :D
Koers is een schone sport ,maar ge moet nu ook niet alles door de vingers zien ook , maar ja sponsers willen hun naam als eerste over de meet zien vliegen en dat is kassa,kassa.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

16 mar 2018, 13:36

Gilbert beweert er zijn al koersen gewonnen met een motertje in het frame , dat hij dat moet zeggen als topcoureur dat hij het bewijs levert neen altijd insinuaties.
Dat hij iemand in het vizier heeft zal wel Cancelarra denk ik ,maar ja ze hebben ook geen bewijs.
Als ze dat willen vermijden van te fietsen met een motertje , is op te lossen fiets kapot dan heb je pech, fietsen controleren voor en na de koers.
Dan heb je ook geen Cancelarra stoten meer waar hij 6 keer van fiets wisselde zonder reden en plots op de muur demareerde zonder ook maar recht te staan en op een onnatuurlijke wijze.
Bij topsport is veel te veel grof geld gemoeid wat automatisch leidt tot corruptie en doping!
Nu Gilbert zou graag Milaan -San Remo op zijn palmares hebben , nu hopen dat hij in zijn opzet slaagt.
Nu we mogen chauvinistisch zijn t'is toch een Belg.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 mar 2018, 14:39

Van Aert is ook zo een fenomeen . Rijdt eens een koerske mee en verslaat daar de grote mannen. 

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 mar 2018, 15:26

voorn schreef:Van Aert is ook zo een fenomeen . Rijdt eens een koerske mee en verslaat daar de grote mannen. 
Ach ja, weer zo 'n kenner:. "rijdt eens een koerske mee", Van Aert rijdt al sinds 2014 na het veldritseizoen bij de eliterenners op de weg en zijn progressie door hard trainen is blijkbaar weer een doorn in het oog van de nitwits.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

16 mar 2018, 20:09

MichelN schreef:
voorn schreef:Van Aert is ook zo een fenomeen . Rijdt eens een koerske mee en verslaat daar de grote mannen. 
Ach ja, weer zo 'n kenner:. "rijdt eens een koerske mee", Van Aert rijdt al sinds 2014 na het veldritseizoen bij de eliterenners op de weg en zijn progressie door hard trainen is blijkbaar weer een doorn in het oog van de nitwits.
Ter herinnering : 2016 : Wint tijdrit Ronde van België voor Tony Martin
                                          Wint Schaal Sels
                                          Dwars door het Hageland : 2de plaats ( Terpstra 1 ste )

                              2017 : Winst Elfstedenronde
                                           G.P. Pino Cerami
Doe wel en zie niet om !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 mar 2018, 10:24

Start Froome in de Tour of niet ?
ASO zou hem weren als er geen uitspraak is in de mogelijke dopingszaak.
Als je nog weet dat Contador destijds voor een veel lagere dosis  werd geschorst ; zouden ze hem ook niet mogen laten starten.
Vraag mij af de mensen die astmapatient zijn moeten constant deze onzin aanhoren: "Iemand die aan astma lijdt kan de Ronde van Frankrijk vier keer winnen. " je kan je ook afvragen: welke doktor schrijft nu een astma patient voor dat hij aan topsport moet gaan doen ?
Vindt dat zeer grof tegenover die astma patienten.
Het UCI moet maar eens sneller werk maken zodat er duidelijkheid is voor de Tour van start gaat.
Is de macht van Sky dan zo groot?
Hier krijgt de UCI eens de kans het wielrennen een beter imago te bezorgen in de strijd tegen het gebruik van verboden middelen en nog altijd zwichten ze voor geld en macht!!!

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

23 mar 2018, 09:04

Ik ga mee in de redenering Wardje  . Die ploeg Sky lijkt  Supermankrachten te hebben zowel de  kopmannen als de knechten . Ergens moet het toch stoppen hé ?! Ook voor Froome bij wie men naar mijn mening veel te veel eieren onder zijn zeemvellen achterwerk legt ...

Soms vraag ik me wel af hoe houden die renners dat vol . De controle op doping is zoals men zegt vrij streng en goed opgevolgd heen ten dage . Maar neem nu koersen zoals Milaan San Remo van verleden week .  300 km .' bulten'  in slecht weer . Ook coureurs blijven toch mensen hé ?

In de Tour en andere Ronde's   , al die zware bergritten ... niet normaal toch ?

Ik blijf er echter wel een beetje respect voor houden , tenslotte doen ze het  toch en in tegenstelling tot  in het voetbal waar veel voetballers  'bescheten' streken hebben en cinema verkopen op en naast het veld  is de stiel van renner toch wel zwaar te noemen .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 mar 2018, 13:43

Phoebe ;

Zonder afbreuk te doen aan voetbal zeg ik altijd een voetballer kan minuten op het veld lopen en geen bal aangeraakt hebben, een wielrenner als die minuten niet duwt valt hij om , ik wil maar zeggen ge kunt u als voetballer bij wijze van spreken rond lopen en niet betrokken zijn bij de match.
Die topvoetballers om 2x 45 min het beste' van jezelf te geven is ook geen kattepis ,die malen ook nogal wat km's af en niet op het gemak neen altijd sprinten, doe dat maar eens 10 min. en een bal onder controle houden nu het zijn profs.
Een metser die gans de dag zijn steentjes legt is ook een (sport) maar op het einde van de dag is zijn loon zo hoog niet, staat op geen reclamebord, en  er wordt niet op hem gewed "hoeveel stenen gaat hij morgen leggen" :lol: