Gekleurde horizontale balken op tv scherm

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

26 dec 2017, 22:12

Ik heb een Panasonic TV van 6 jaar oud, en ik ben daar tot nu toe zeer tevreden over geweest.
De laatste tijd komen er soms plots gekleurde balken op het scherm en worden de gezichten vervormd.
Het is mij wel opgevallen dat dit bij de ene zender meer is dan bij de andere.
Ik kijk b.v. iedere avond op Ned.1 naar het journaal van 8 uur, en als ik pas op die zender  heb ingesteld is het meestal prijs, en grote horizontale gekleurde balk, en vervorming van het beeld.
Na een poosje wordt het beeld wel weer beter, maar af en toe flikkert de kleurbalk weer op.
Ik kan me voorlopig niet voorstellen dat mijn tv al versleten is na 6 jaar.
Ik heb gebeld met telenet, en zij hebben met mij het signaal gecontroleerd, en dat was prima.
De technicus zei, dat het mogelijk aan de HDMI kabel kon liggen.
Ik heb een nieuwe gekocht, en alle verbindingen gecontroleerd, maar het probleem blijft bestaan.

Bij deze doe ik een poging om te weten te komen, of er nog tips zijn voor en oplossing.
Zou het b.v. aan de digicorder kunnen liggen ??.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank  voor eventuele reactie(s)

Vriendelijke groet,

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet, dan er onder !

Laptop ACER ASPIRE A517-51-S58YI
MS Windows 10 64 Bit SP1 Intelcore i5-CPU @ 1.60 GHz, 8,0 GB RAM
Intel uhd Graphics 620
Firefox- Thunderbird- Norton 360

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

26 dec 2017, 22:38

Horizontale balk wijst normaal op een analoog probleem. Ge heb toch geen hdmi en scart kabel tusen uw TV en de telenetbox. Indien ja, doe die scart weg.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

26 dec 2017, 22:46

Bedankt janneke voor je reactie.

Ik heb wel degelijk zowel een HDMI en een Scart kabel aangesloten tussen digicorder en tv.
Die laatste ga ik morgen zoals je voorstelt eens verwijderen, en het dan eens aanzien.
Voornoemde aansluiting gebruik ik echter wel al jaren, en dan zonder problemen

Ik wil nog wel even toevoegen dat die gekleurde balk alle kleuren van de regenboog heeft.
Ik meld me morgen wel weer, want ik moet nu even weg.

Vriendelijke groet,

Ferna

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

27 dec 2017, 22:21

Hallo janneke,

Ik heb scart kabel uit tv getrokken- ( was verbonden met mijn CD speler) -, en ik meen toch een duidelijke verbetering te zien.
Die grote kleurbalken heb ik vandaag niet meer gezien, wel passeert er af en toe nog en lijntje, en krijg ik soms heel even nog een vervormde weergave te zien.
Morgen ga ik nog eens kijken of het verwijderen van de chrome cast aansluiting nog wat verbetering geeft.
Je hoort nog van me.

Vriendelijke groet,

Ferna

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

27 dec 2017, 22:41

Als de scart van de DVD speler komt kan dat geen kwaad.Er mag enkel een  HDMI verbinding zijn tussen de TV en de digibox.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

27 dec 2017, 22:45

Sorry dat ik niet duidelijk was; de scartkabel was de verbinding tussen mijn DVD recorder en mijn tv, en zat dus ook in mijn tv.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

02 jan 2018, 10:24

In de eerste plaats de beste wensen voor het nieuwe jaar.


Ik heb het een tijdje aangezien, en constateer toch een flinke verbetering.
Die grote kleurbalken zie ik niet meer, wel af en toe een kleine misvorming van een stukje van het beeld, en een kleine verkleuring.
Voor mij nog geen reden om een nieuwe tv aan te schaffen.

Nogmaals mijn hartelijke dank voor je gewaardeerde medewerking.

Vriendelijke groet,

Ferna

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

02 jan 2018, 13:51

Ferna,

Telenet meet tot aan de modem.

Steekt de kabel goed in de modem en goed in de digicorder? 

Als EN de HDMI  kabel tussen de digicorder en de TV ( digitaal )  EN de scart tussen de digicorder en de TV ( analoog ) een slecht beeld geven, dan ligt de fout Of bij de digicorder OF bij de kabel tussen de digicorder en de modem.

Een nieuwe digicorder krijgt men gratis bij de Telenet winkel.

Er bestaat een apparaat om de straling te meten tussen de modem en de digicorder ( dat moet 100 % zijn, en indien niet slechte beelden ).  De kabel tussen de modem en de digicorder moet kwaliteit Telenet zijn.  Hier kwam een signaal van 1 % op de digicorder. Op de modem ( op de zolder ) stonden 3 versterkers achter mekaar ( een voor een TV op de slaapkamer, een voor een TV in de keuken en een voor de TV in de living) en hier staat maar een TV in de living. Ik heb de drie versterkers losgemaakt van de modem en versterker met kabel elk apart getest, er was er een die 100 % leverde, probleem opgelost.  
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

02 jan 2018, 14:17

Slecht signaal bij digitale TV geeft blokjesvorming of geen beeld maar geen balken. Balken wijst op een analoog probleem.
In deze tijd van het jaar zijn er ook uitzendingen uit de oude doos en daar kunnen ook dergelijke beelden in zitten.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 jan 2018, 23:28

Meestal een slecht kontakt van de hdmi stekker . Je hebt ook nog instraling bvb bij een goedkope hdmi kabel .
Er zijn toestellen met een voeding in het stopkontakt en door  die draad loopt gelijkstroom met een magnetisch veld rond.
Die electrische snoeren verleggen kan ook wat doen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

07 jan 2018, 22:05

Bedankt boeffer voor je reactie.

Ik heb zoals ik in mijn startberichtje vermelde eerst en vooral een nieuwe HDMI kabel gekocht.
En dat was geen goedkope; ik meen dat ik er € 28,- voor betaald heb.
Dus daar zou het niet mogen aan liggen.
Ik heb kabel wel eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken, en in het begin dacht ik dat ik daarna beter beeld had, maar dat heeft zich niet bevestigd.

Vriendelijke groet,

Ferna 

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

21 jan 2018, 00:28

Opletten met HDMIkabels, nooit inpluggen bij een spelend toestel, je kan er de HDMI ingang mee kapot maken. Afgaand op de fouten die je daar opsomt, dient de fout in de TV gezocht te worden, het meest voor de hand liggend is een defect main board. Dat kan je nalopen, ga in de menu van de tv, als dat venster perfect zonder fouten getoond wordt, is de T-Con module nog goed, een T-con kan gelijkaardige fouten opleveren, maar dan voor alles, ook het menu venster.
   
The key to happiness
Stay away from idiots

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

23 jan 2018, 22:11

Venster perfect in menu van de TV  !.

Toch nog steeds storingen in beeld, vervormde gezichten af en toe gekleurde blokken.
Gisteren bij kijken naar BBC entertainment blokken in de gezichten en tijdje stilstaand beeld.

Vervelend; begin op den duur toch te denken dat ik aan een nieuwe tv toe ben, al is de "oude" nog maar 6 jaar oud.

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

23 jan 2018, 22:32

Als de tv 6 jaar oud is mag je nog niet klagen, ik heb al tv's gehad, van 2 jaar oud en defect.
Nochtans is Panasonic het betere merk met de minste uitval.   
Beter een nieuw toestel kopen, moderne tv's kosten ook niet zoveel meer.
Laten repareren zou ik niet doen, een main board vervangen kan duur uitvallen, dat is de centrale processor van uw toestel, hierin worden alle signalen, beeld en geluid verwerkt, plus de in en uitgangen.
The key to happiness
Stay away from idiots

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

23 jan 2018, 22:42

Met die laatste beschijving van de problemen zou ik zeggen, te zwak TV signaal.
Trek de coax kabel een uit de digibox of digicorder, steek deze reug in en maak ook eens een draaibeweging met de stekker.
Doe dit ook aan de kant van de stekdoos.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019