Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
MaLoReg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 10:02  Onderwerp: Electrisch grilleke ?
Mijne zoon komt vrij regelmatig van Qatar naar Antwerpen-hij is extra met zijn 'lijn' bezig
(zal wel midlife crisis zijn)en nu wil hij het voedsel enkel nog klaargemaakt op een grill maar
omdat het hier een appartementje is zonder tuin dient dit wel electrisch te zijn.
Op Google staat er iets over 'Teppanyaki' ?? Maar bij sommige staat dan dat de geur in de keuken komt.
Moet ik naar iets uitkijken dat boven mijn kookplaat kan geplaatst worden zodat het onder de dampkap
staat?
Graag jullie mening en heel graag tips aub ( zelf heb ik geen behoefte aan zoiets omdat ik niet op de lijn
moet letten maar ook hahaha ik heb weinig opbergplaats)
A la Vita.ASUS X751L series. 8GB Win-8 Intel
core 1,9Ghz
IPad-Air
Printer HP3050A
Wi-fi
pastoor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 10:26 
Maloreq,

Mijne zoon komt vrij regelmatig van Qatar naar Antwerpen-hij is extra met zijn 'lijn' bezig
(zal wel midlife crisis zijn)en nu wil hij het voedsel enkel nog klaargemaakt op een grill maar
omdat het hier een appartementje is zonder tuin dient dit wel electrisch te zijn.
Op Google staat er iets over 'Teppanyaki' ?? Maar bij sommige staat dan dat de geur in de keuken komt.
Moet ik naar iets uitkijken dat boven mijn kookplaat kan geplaatst worden zodat het onder de dampkap
staat?

*  * * * *

Hier worden de frieten gereedgemaakt in een friteuse die op de kookplaat onder de dampkap staat.
Zodra de frieten gereed zijn worden ze in een kom gelegd en handdoek en deksel erover, dan blijven ze warm. De friteuse wordt onmiddellijk naar de rommelkamer gebracht waar verluchting is voor de afvoer van de geuren.

De dampkap in de keuken blijft nog 15 minuten werken om zoveel mogelijk geuren uit de keuken te verdrijven.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
MaLoReg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 10:35 
Ben blij met je reactie Pastoor maar 'fritten' is een scheldwoord geworden haha.
hij bedoelt dus vlees/vis/kip.......en groenten..... noem maar op (brood en aardappelen zijn
al helemaal in de verdomd hoek getrapt hahaha.)
Mot nu op zoek gaan naar een electrisch toestelleke waarbij men gerechten klaarmaakt
ZONDER vetstof (zelf kan ik daar later niks meer mee doen maar ja, alles voor het kind hé).
core 1,9Ghz
IPad-Air
Printer HP3050A
Wi-fi
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 10:36 
Tepanyaki is open en bloot bakken in de keuken of eetkamer. Schaf u een gewone vleesgrill aan ( dubbelzijdig van tefal of zo). Je legt het vlees (in vele gevallen een steak of een dunne kippenfilet) er tussen en je bakt. Kan je in de eetkamer doen of in de keuken. Eventueel een gewone grillpan voor op je gas of electrisch vuur doet ook het werk. Best wel een anti aanbaklaag kiezen en je hebt ze in verschillende soorten en prijsklasses. Ga eens langs een Blokker bv of eventueel een Van Den Borre.
denlowie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 10:43 
Tepanyaki is geen gril, dit is een Japanse bakplaat waar je ook vetstoffen moet gebruiken, en zoals men hier al schreef koop een dood gewoone grill Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Helena van Troje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 11:02 
En als je een oven met grill hebt kan je die evengoed gebruiken.Voor de luttele keren dat hij overkomt zal dat wel de minste kost zijn. Als ik de grill gebruik heb ik zo een toestelletje uit draad om het vlees tussen te steken, makkelijker om het om te draaien. Ik krijg hier seffens wel alle groenen over mijn hoofd, maar om de bakplaat een beetje proper te houden durf ik die al eens te bedeken met aluminiumfolie om de jus op te vangen. 
MaLoReg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 11:11 
Welke naam dat 'ding' ook heeft maakt me niet uit, als alle vis vlees en kip + groenten er op kunnen
klaargemaakt worden -- in de keuken -- ZONER vetstof (en liefst reukloos alst kan hahaha.) Groot moet
het niet zijn (we zijn slechts met zijn tweetjes en ik eet voor een vogeltje--had zelfs de gedachten dat
hij mss die grill kan meenemen naar Qatar voor op zijn hotelkamer?
(zelf vind ik het een beetje zonde, zoals daarnet een hele dikke filetsteak gaan halen voor vanavond
(straks is hij hier en blijft tot 7/1 joepie!!!!!) en 'k zou dat heel jammer vinden om zo'n mooi stuk vlees
te grillen (maar gelukkig is de grill nog niet hier dus......)
core 1,9Ghz
IPad-Air
Printer HP3050A
Wi-fi
MichelN

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 11:53 
MaLoReg schreef:
(zelf vind ik het een beetje zonde, zoals daarnet een hele dikke filetsteak gaan halen voor vanavond
(straks is hij hier en blijft tot 7/1 joepie!!!!!) en 'k zou dat heel jammer vinden om zo'n mooi stuk vlees
te grillen (maar gelukkig is de grill nog niet hier dus......)

Er gaat helemaal geen smaak verloren, het is bovendien nog lekker ook, als je een steak deftig grilt. Je hebt dan wel een echte gietijzeren grillpan nodig, genre Staub o.i.d.; pan goed heet laten worden, het vlees, dat je minstens een halfuur op voorhand uit de koelkast gehaald hebt, insmeren met een neutrale olie (arachide of koolzaad, die kunnen het best tegen de hitte) kruiden en anderhalve minuut bakken aan ene kant, dan een kwart draaien - zo krijg je een mooi ruitjespatroon - en nog een anderhalve minuut grillen. Dan doe je hetzelfde aan de andere kant terwijl je het vuur al wat lager zet, die pannen blijven namelijk lang heet uit zichzelf. Lukt ook prima met tonijn- of zwaardvissteak. Niet vergeten dampkap op maximum te zetten.
MaLoReg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 12:11 
Dank je MichelN grillpan is ook weer een mogelijkheid-zal het met hem eens ff bespreken voor
we tot een aankoop overgaan maar ik denk dat hij iets bedoeld dat zonder vetstof kan gebruikt
worden (wij zijn vooral liefhebber van alle soorten vis en 'k dacht dat hij groenten ook op die kookplaat
wou leggen ????? Daarom las ik iets over Teppanyaki-maar ik ken er niets van. 
Moet het in ieder geval onder mijn dampkap kunnen zetten maar onder die dampkap is een electrische kookplaat en daar kan ik niets op plaatsen want dan begint die 'seinen' af te geven-dus zo'n gietijzeren
gaat gewoon op het elec vuur denk ik. (op hoeveel stel je dan de temperatuur in?) Ge leest het hé-ik ken
daar allemaal niks van. We gaan morgen op onze koop en daarom wou ik wat raad op voorhand.

Laatst aangepast door MaLoReg op Wo 27 Dec 2017, 12:18, in totaal 1 keer bewerkt
core 1,9Ghz
IPad-Air
Printer HP3050A
Wi-fi
MyriamC

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 12:14 
MichelN schreef:

Er gaat helemaal geen smaak verloren, het is bovendien nog lekker ook, als je een steak deftig grilt.

Zeer zeker. Niks zo lekker als een perfect gegrilde steak. 
MichelN

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 12:31 
MaLoReg schreef:

Moet het in ieder geval onder mijn dampkap kunnen zetten maar onder die dampkap is een electrische kookplaat en daar kan ik niets op plaatsen want dan begint die 'seinen' af te geven-dus zo'n gietijzeren
gaat gewoon op het elec vuur denk ik. (op hoeveel stel je dan de temperatuur in?) Ge leest het hé-ik ken
daar allemaal niks van. We gaan morgen op onze koop en daarom wou ik wat raad op voorhand.

Zo'n gietijzeren grillpan is geschikt voor alle elektrische vuren, ook inductie, uw kookplaat gaat dus niet beginnen piepen. Je zet de plaat die je wil gebruiken, liefst de grootste afhankelijk van de diameter, op de hoogste stand (meestal 9) en wacht tot je pan bijna begint te walmen, eens je begint te bakken kan je de stand met een punt verlagen. Je hebt echt wel en beetje vetstof nodig.
MaLoReg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 12:35 
Ik kan je volgen MichelN. Nu wil ik nog op zoek gaan naar (soort van) dieet kookboeken.
Wat denken jullie: zijn die van Pascal Naessens geschikt voor iemand die op de lijn wil letten
(met een Mama die niet kan koken)?
core 1,9Ghz
IPad-Air
Printer HP3050A
Wi-fi
MichelN

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 14:07 
MaLoReg schreef:
Ik kan je volgen MichelN. Nu wil ik nog op zoek gaan naar (soort van) dieet kookboeken.
Wat denken jullie: zijn die van Pascal Naessens geschikt voor iemand die op de lijn wil letten
(met een Mama die niet kan koken)?

Ik zou zeggen: bespaar je de moeite, al wat die truttemiekes à la Naessens en - hoe heet ze ook alweer - Sandra Bacardi op de markt brengen heeft één doel voor ogen, met name zoveel mogelijk boekskes verkopen. Hou je aan wat je lekker vindt en vergeet die dieetgoeroes, tenzij enige medische contra-indicatie. Een doorsneemens die zoals ik liefst dagelijks een lekker stukje vlees of vis en verse groenten, een kom eigen gemaakte soep op z'n bord wil, of een echte boterham met echte boter in plaats van dat vogelzaad moet dat zeker niet laten, je praat jezelf alleen maar schuldgevoelens aan en dat is op onze leeftijd volstrekt niet aan de orde. Enfin, dat is wat ik ervan denk en nu ga ik mij nog een digestiefje uitschenken (Amaretto met een paar ijsblokjes) als het gepermitteerd is. Anders ook.Smile

Laatst aangepast door MichelN op Wo 27 Dec 2017, 14:10, in totaal 1 keer bewerkt
MaLoReg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 14:10 
Hahahaha laat het je maar heel goed smaken! A la Vita.ASUS X751L series. 8GB Win-8 Intel
core 1,9Ghz
IPad-Air
Printer HP3050A
Wi-fi
kitten

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 27 Dec 2017, 17:38 
Hierin heb je zeker gelijk Michel, al die boekskes das zuiver commerce. Het enige dat je moet doen als je op je gewicht wil letten en zeker als je er wat van kwijt wil is zeer gevarieerd eten en zo weinig mogelijk verpakte bereide gerechten, dar zit verborgen suiker en zout in, niet aan te raden.
Een gezonde boterham kan echt geen kwaad, natuurlijk moet je er geen 6 eten. Een aardappel is ook niet slecht, maar  weer geen kilos verorberen. Vlees wat matigen en niet teveel alcohol. Ik denk dat frisdranken niet echt in een gezonde voeding passen. En zo kun je doorgaan, of vlees nu echt gegrild moet worden vraag ik me ook af. In een goede pan met zo weinig mogelijk bakstof, bv vloeibare Becel, kan ook echt geen kwaad, simpel en lekker.
Voor je gezondheid is regelmatig bewegen, hoeft niet echt altijd sport te zijn, veel belangrijker dan die kilo meer.

Ga naar: