Blokken en Ben

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

29 dec 2017, 08:20

Iedereen zal wel zijn eigen mening hebben over de presentator, maar ik vraag mij toch af waarom Ben steevast bij de laatste gestelde vraag aan de kandidaat die dan het woord heeft zegt "Het moet juist zijn"?

Moeten al de andere antwoorden dan niet juist zijn?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 dec 2017, 09:53

Da's pure gewoonte van Ben, na meer dan 20 jaar ontwikkel je je eigen methodes en eigen gezegdes. Meer moet je daar niet achter zoeken denk ik.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

29 dec 2017, 10:00

Het moet juist zijn, bij fout antwoord wint de tegenkandidaat. Hij zegt het alleen bij verschil van minder dan 50 punten. Ik zie daar geen graten in.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 dec 2017, 10:25

Robol schreef:Het moet juist zijn, bij fout antwoord wint de tegenkandidaat. Hij zegt het alleen bij verschil van minder dan 50 punten. Ik zie daar geen graten in.
Het is mij zelfs nog nooit opgevallen dus zal het me zeker ook niet geïrriteerd hebben of zo. Trouwens blokken staat hier op tussen de soep en de petatten bij manier van spreken. Er wordt nooit effectief naar gekeken zo van: nu ga ik me neerzetten en eerst naar Blokken kijken. Hier staat het gewoon op en fungeert het eerder als achtergrond.
MaLoReg

29 dec 2017, 10:29

Seg mensen-zo kun je wel op alles aanmerkingen hebben. Is een leuk programmatje en
méér moet ge daar niet achter zoeken. Ben Crabbé doet dit al zo lang dus, 't zal wel goed zijn zeker?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 dec 2017, 11:18

MaLoReg schreef:Seg mensen-zo kun je wel op alles aanmerkingen hebben. Is een leuk programmatje en
méér moet ge daar niet achter zoeken. Ben Crabbé doet dit al zo lang dus, 't zal wel goed zijn zeker?
Vind ik er ook van en van mij mag hij nog 20 jaar doorgaan! Het enige dat hij zou moeten stoppen is het zingen van zijn kerkliederen! Daar heb ik schoon genoeg van!  :lol: :lol: :lol:

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

29 dec 2017, 11:45

Ik heb toch nergens laten verstaan dat ik dit een slecht programma vind, het wordt hier trouwens op de digicorder dagelijks opgenomen om er toch maar geen van te missen, ik vroeg mij enkel maar af waarom hij dat telkenmale bij die laatste vraag zegt of mag dit soms niet, er worden hier anders nogal vragen gesteld waar ik nog veel meer zou kunnen op aanmerken ...

Trouwens, ook al zegt hij dit niet, als iemand op een vraag als antwoord Rolling Stones geeft wordt het niet goedgekeurd, het moet zijn ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
Gast

29 dec 2017, 12:10

maar ik vraag mij toch af waarom Ben steevast bij de laatste gestelde vraag aan de kandidaat die dan het woord heeft zegt "Het moet juist zijn"? 
Denk eerder dat hij dat vermeld wanneer de kans bestaat dat beide kandidaten nog een kans maken op de overwinning. Wanneer de overwinnaar reeds vast staat denk ik niet dat hij dat zal zeggen. Gisteren heeft hij het dus niet gezegd. 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 dec 2017, 12:20

Danny. schreef:Ik heb toch nergens laten verstaan dat ik dit een slecht programma vind, het wordt hier trouwens op de digicorder dagelijks opgenomen om er toch maar geen van te missen, ik vroeg mij enkel maar af waarom hij dat telkenmale bij die laatste vraag zegt of mag dit soms niet, er worden hier anders nogal vragen gesteld waar ik nog veel meer zou kunnen op aanmerken ...

Trouwens, ook al zegt hij dit niet, als iemand op een vraag als antwoord Rolling Stones geeft wordt het niet goedgekeurd, het moet zijn ...

Groetjes

Danny
Hoi Danny, had het zo niet opgenomen hoor! 'k Vond je vraag vrij gerechtvaardigd en zoals je zegt er worden hier wel andere soorten vragen gesteld!  :lol: :lol:

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

29 dec 2017, 12:55

Ieder mag zijn mening uiten maar volgens mij was er niemand kritisch t.o.v. Ben Crabbé.
Ik kijk sporadisch en bij het voorstellen van de kandidaten  worden de familienamen nogal eens verklaard, wat me als heemkundige interesseert .Ik wens iedereen veel kijkgenot, ook in het nieuwe jaar.

Ja, Danny het is THE Rolling Stones!
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jan 2018, 11:42

Ik kijk ook ,  niet altijd, maar soms wel eens naar Blokken .Ik vind het concept wel goed . Vandaar dat het ook zo veel jaren kan blijven bestaan, denk ik.
Ben Crabbé , bwa,  kan er door als presentator, is gevat maar soms werkt hij wel op mijn systeem met zijn (dikwijls flauwe) grappen TEN KOSTE van de kandidaat. Het lijken dan wel 'uitlach-grappen' en dat vind ik gewoon ongepast.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

11 jan 2018, 09:47

Wat ik dan weer irritant vind is dat Crabbé, nadat hij de vraag stelt blijft doorbabbelen tegen de kandidaat
die het antwoord dient te geven zodat die afgeleid is en dan ook vaak de 'blokjes' fout zet (maar dat zal
mss ook zo de bedoeling zijn?)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

11 jan 2018, 10:45

Crabbé is een linkse luller, zoals ze er graag van hebben op de VRT.
In 1999 deed hij onomwonden een oproep om voor de PVDA te stemmen.
Hij steekt zijn haat voor het VB ook niet onder stoelen of banken.
Zoals vele mediafiguren.
Ze zouden beter hun kwek houden als het over politiek gaat, want ze worden via de VRT betaald met eenieders belastingcentjes!
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 jan 2018, 10:47

maior domus schreef:Crabbé is een linkse luller, zoals ze er graag van hebben op de VRT.
In 1999 deed hij onomwonden een oproep om voor de PVDA te stemmen.
Hij steekt zijn haat voor het VB ook niet onder stoelen of banken.
Zoals vele mediafiguren.
Ze zouden beter hun kwek houden als het over politiek gaat, want ze worden via de VRT betaalt met eenieders belastingcentjes!
Dat is normaal anders vallen er stiltes en dat is niet  toegelaten, ongeschreven wet in medialand.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

11 jan 2018, 11:25

Een opname duurt langer dan een uitzending op TV, er zullen ongetwijfeld wel bloopers zijn die geknipt worden. Voor de rest telt het showgehalte, je kan het moeilijk een quiz van hoog niveau noemen.
Of Ben Crabbé een linkse luller is, weet ik niet, hij zal wel eens op iedereen kappen. De tweespraak met zijn jury vind ik wel eens grappig. Zijn show is een opwarmertje voor het Nieuws, gewoon verstand op nul zetten en meespelen.

Sorry als ik hier een lijn laat liggen.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...