niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

30 dec 2017, 08:01

de laatste weken is er weinig te zien op tv. herhalingen, stokoude films, de ene kerstfilm na de andere, oude shows enz. goed dat er op de digicorder nog een aantal vroeger opgenomen films staan...
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

30 dec 2017, 08:29

vagelis schreef:de laatste weken is er weinig te zien op tv. herhalingen, stokoude films, de ene kerstfilm na de andere, oude shows enz. goed dat er op de digicorder nog een aantal vroeger opgenomen films staan...

Men zou eerder kunnen stellen : de laatste jaren ! Reality tv , vreetprogramma's , oeverloze discussies ( voetbal ), styling , renovaties...

Ik heb het boek herontdekt..... 8)
Doe wel en zie niet om !
MaLoReg

30 dec 2017, 10:33

Ben het volledig eens met Vagelis-eigenlijk is het een echte schande: heel de dag filmkes voor
kinderen en voor de rest wat onnozel lulkoek.
Nu kun je wel zeggen dat er zenders genoeg zijn en dat is ook zo maar daar draait het niet om,
onze eigen zenders geven bullshit.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

30 dec 2017, 11:31

Jullie hebben gelijk, ik kijk sowieso zeer weinig TV maar nu is het winter en helaas niks speciaal te zien.

Zit ganse avonden op het internet !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

30 dec 2017, 12:02

MaLoReg schreef:Ben het volledig eens met Vagelis-eigenlijk is het een echte schande: heel de dag filmkes voor kinderen en voor de rest wat onnozel lulkoek.
Definieer eens wat jij onder "wat onnozel lulkoek" verstaat? Voor mij zijn dat alle vormen van spelletjes, soaps, uitlach- en bedeltelevisie, al vind ik dat er daarnaast toch nog een gevarieerd film- en docu-aanbod bestaat, zij het doorgaans pas als de zogenaamde prime time gepasseerd is. Geen probleem voor mij, ik ga niet met de kippen op stok. VRT-tv bestaat uit meer dan Eén, hoor.
Nu kun je wel zeggen dat er zenders genoeg zijn en dat is ook zo maar daar draait het niet om,
onze eigen zenders geven bullshit.
Ze geven misschien wel bullshit, maar wie een beetje kritisch selecteert vindt zeker zijn gading, al is dat niet iedere dag het geval.
Ik stel wel vast dat op buitenlandse zenders het er precies net hetzelfde aan toe gaat.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

30 dec 2017, 12:08

denlowie schreef:Zit ganse avonden op het internet !
Zie maar dat ge d'r niet af valt, idem met seks op tv!

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

03 jan 2018, 11:45

Misschien is er toch nog iets om naar uit te kijken. Natuurlijk heeft niet iedereen dezelfde smaak.  Mijn favorieten: Vanaf 4 januari: Van algemeen nut ( eens proberen), vanaf 7 januari: vervolg van Salamander, voor de liefhebbers: vanaf 7 januari: Bates Motel, op 8 januari: Mij overkomt het niet ( reportage over mensen die ongewild iets veroorzaakten)

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

03 jan 2018, 12:07

Wat mij betreft, ik klaag niet.

Vrede op aarde vind ik een mooi programma. Ik kijk naar "Thuis", geniet van het veldrijden, van tussen kunst en kitsch op Nederland, ik heb genoten van de slimste mens, ik geniet van Linda De Win en Villa Politica, een stevige discussie is nooit weg, Zorro op Caz, jeugdsentiment, enz. enz. er is wel altijd iets te vinden naar ieders gading. Voor de rest: een rustige wandeling in de natuur, een goed boek, een oude strip, een gedichtje schrijven, naar de vogeltjes kijken op de voederplank en vooral genieten van het leven. Zonder klagen.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

03 jan 2018, 14:06

denlowie schreef:Jullie hebben gelijk, ik kijk sowieso zeer weinig TV maar nu is het winter en helaas niks speciaal te zien.

Zit ganse avonden op het internet !
Oeie...
Hou je van mensen?
Hou je van dieren?
Wel, ik zou je dan aanraden om wat meer naar National Geographic en of animal planet te kijken.
En je kan er nog uit leren ook.
Niet erg gezond om uw avonden te verprutsen op het internet.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

03 jan 2018, 15:38

Eerlijk gezegd vind ik Netflix een hele aanwinst. Er zitten een heleboel goede films en spannende reeksen op. ook kijk je zonder reclame, : uitstekend.
Voor mezelf is er wat teveel sport op tv, maar ja, smaken verschillen.
De PC is dan weer meestal YouTube of Watch Series, beide goed voor heel wat film en series.
Fazal

07 jan 2018, 19:11

*Joy* schreef:
denlowie schreef:Jullie hebben gelijk, ik kijk sowieso zeer weinig TV maar nu is het winter en helaas niks speciaal te zien.

Zit ganse avonden op het internet !
Oeie...
Hou je van mensen?
Hou je van dieren?
Wel, ik zou je dan aanraden om wat meer naar National Geographic en of animal planet te kijken.
En je kan er nog uit leren ook.
Niet erg gezond om uw avonden te verprutsen op het internet.
Gelijk heb je *Joy*!

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 jan 2018, 08:57

Fazal schreef:
*Joy* schreef:
denlowie schreef:Jullie hebben gelijk, ik kijk sowieso zeer weinig TV maar nu is het winter en helaas niks speciaal te zien.

Zit ganse avonden op het internet !
Oeie...
Hou je van mensen?
Hou je van dieren?
Wel, ik zou je dan aanraden om wat meer naar National Geographic en of animal planet te kijken.
En je kan er nog uit leren ook.
Niet erg gezond om uw avonden te verprutsen op het internet.
Gelijk heb je *Joy*!
Daar geeft men ook allemaal herhalingen.
En de koploper vandaag 08/01
op 4 dat zijn allemaal herhalingen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

08 jan 2018, 09:35

Gisteren ( 07/01/2018 ) eindelijk iets mooi bekeken om 20.15u : Ireland with Simon Reeve , een Britse documentaire !
Doe wel en zie niet om !

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

08 jan 2018, 09:47

De drie vorige Simon Reeve's  staan op VRT nu.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

08 jan 2018, 12:10

Waarom is er niets te zien op TV?
Simpel antwoord : er zijn véél te veel zenders.gevolg hiervan is dat er niet voldoende programma's kunnen gemaakt worden om op al deze zenders voldoende variëteit te kunnen geven. Om hun zenduren toch gevuld te krijgen moeten ze dan wel teruggrijpen op herhalingen of programmas van bedenkelijke kwaliteit. En het strafste is dan wanneer ze deze programma's van mindere kwaliteit ook nog eens gaan herhalen.