niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

05 feb 2018, 21:36

Robol schreef: Wuyts legt Adri woorden in de mond die hij nooit gezegd heeft. Voor zijn straf: te voet naar Scherpenheuvel.
Niet zo moeilijk, hij ziet de toren van de basiliek staan vanuit zijn keukenraam.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

05 feb 2018, 23:13

MichelN schreef:
Robol schreef: Wuyts legt Adri woorden in de mond die hij nooit gezegd heeft. Voor zijn straf: te voet naar Scherpenheuvel.
Niet zo moeilijk, hij ziet de toren van de basiliek staan vanuit zijn keukenraam.
Vanaf mijn keuken is het ongeveer 30 km, ik heb de afstand meermaals gelopen als training, niet als bedevaarder. Heen en weer, heerlijk. Dat stresshormoon dat mijn bloedsomloop stimuleerde. Wel ettelijke jaren geleden. Adrenaline of pepernoten. Aan jou de keuze.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

06 feb 2018, 16:57

Nog eens naar een aflevering van TABOE gekeken (Philippe Goebbels)...
Dit keer leek het meer over al dan niet vermeend "racisme" te gaan,
dan over "medemensen met een beperking" én humor ofte grappen erover.

Een man van Iranese origine en een ooit geadopteerde Koreaan hadden best wat zinnigs te vertellen.
Ook een jonge man met Afrikaanse wortels deed gezapig en heel erudiet zijn verhaal.

Maar... eens bij de moslims beland werd de toon toch wat wranger. :?
Een jongeling van Turkse komaf, kon niet genoeg herhalen hoe hij de Turken als superieur zijnde bewonderde.
Allicht gevolg van de grote mond die Recep Tayyip Erdoğan opzet.

En een kerel met Marokkaanse achtergrond, zat duidelijk niet op z'n gemak in het bontgekleurde gezelschap.
Zijn Allah was het enige en onaantastbare  goddelijke wezen.
En bij de geringste verwijzing naar een eventuele grap daarover liet hij al zijn tanden zien. :twisted:
Tegelijk hing er rond zijn houding een wrevel omtrent racisme.

Nu, ja... qua racisme mogen de Turken elders de les gaan spellen, gezien hun houding tegenover de Koerden.
En de alhier opgegroeide Marokkaan zou eens in het land van zijn oorsprong mogen uitvlooien, hoe aldaar  Arabische Marokkanen, de Marokkaanse Berbers als minderwaardig behandelen.
Wat zelfs in Antwerpen(Borgerhout en Berchem) leeft, waar Berbers en andere Marokkanen elkaar mijden.

Maar Philippe G. was het om de humor te doen en gelukkig bracht het  gedeelte "zaalshow" een wat meer lichtvoetige noot in het programma.  :wink:

Eigen conclusie; De vorige afleveringen van TABOE waren heel wat beter te pruimen.

sw

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 feb 2018, 17:34

Mee eens SW

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

07 feb 2018, 14:02

Topdokters is terug. Vind ik een mooi programma.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 feb 2018, 16:14

MyriamC schreef:Topdokters is terug. Vind ik een mooi programma.
Ashes to ashes: "Get you ass off my Quattro" (DCI Gene Hunt) vind ik een catchy phrase.
Sorry, over de gebeurtenissen op de treurbuis (© Gerrit Komrij) voor 22h30 kan ik echt niet meepraten.
http://home.bt.com/images/keeley-hawes- ... 172006.jpg

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 feb 2018, 16:26

Wij konden gisterenavond de beide programma's 'groeten uit' met Jacques Vermeire en Luc Alloo bij Theo Francken wel smaken.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

07 feb 2018, 16:40

Wij ook. En Topdokters opgenomen en nadien gekeken.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 feb 2018, 18:04

Ha, nu begin ik te snappen waarom de ouwe snoepers en stoeipoezen hier zo verzot zijn op "Outlander", het zit vol met Artistiek Verantwoord Naakt! Ik ben het speciaal gaan opzoeken op Tinternet want ik had geen flauw idee waarover het ging. Niet dat ik nu zo veel wijzer geworden ben, maar soit, het gaat om de flou artistique zoals bij de diepgravende interviews van de Playboy destijds.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

07 feb 2018, 18:54

MichelN schreef:Ha, nu begin ik te snappen waarom de ouwe snoepers en stoeipoezen hier zo verzot zijn op "Outlander", het zit vol met Artistiek Verantwoord Naakt! Ik ben het speciaal gaan opzoeken op Tinternet want ik had geen flauw idee waarover het ging. Niet dat ik nu zo veel wijzer geworden ben, maar soit, het gaat om de flou artistique zoals bij de diepgravende interviews van de Playboy destijds.
Djézus..........
Ik voel me verre van een "stoeipoes" laat staan een "snoeper"
Zielig ..... noem ik dit !!
Trouwens ook de muziek is prachtig.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 feb 2018, 19:22

*Joy* schreef:
MichelN schreef:Ha, nu begin ik te snappen waarom de ouwe snoepers en stoeipoezen hier zo verzot zijn op "Outlander", het zit vol met Artistiek Verantwoord Naakt! Ik ben het speciaal gaan opzoeken op Tinternet want ik had geen flauw idee waarover het ging. Niet dat ik nu zo veel wijzer geworden ben, maar soit, het gaat om de flou artistique zoals bij de diepgravende interviews van de Playboy destijds.
Djézus..........
Ik voel me verre van een "stoeipoes" laat staan een "snoeper"
Zielig ..... noem ik dit !!
Trouwens ook de muziek is prachtig.
Inderdaad Joy de muziek is fenomenaal.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

07 feb 2018, 19:33

*Joy* schreef:
MichelN schreef:Ha, nu begin ik te snappen waarom de ouwe snoepers en stoeipoezen hier zo verzot zijn op "Outlander", het zit vol met Artistiek Verantwoord Naakt! Ik ben het speciaal gaan opzoeken op Tinternet want ik had geen flauw idee waarover het ging. Niet dat ik nu zo veel wijzer geworden ben, maar soit, het gaat om de flou artistique zoals bij de diepgravende interviews van de Playboy destijds.
Djézus..........
Ik voel me verre van een "stoeipoes" laat staan een "snoeper"
Zielig ..... noem ik dit !!
Trouwens ook de muziek is prachtig.
Er komt niet meer naakt in dan een ander doorsneefeuilleton. Wat hebben de interviews in de Playboy  hier in godsnaam mee te maken?  Ik sluit me aan bij Joy wat de muziek betreft. Ook de decors zijn prachtig. Ik ben een geschiedenisfanaat. De duistere middeleeuwen. Prachtig toch die Schotse Highlands.

P.S. Ik ben ook geen stoeipoes. Een snoeper? Ja, ik lust wel eens een reep fondantchocolade.
Maar er mag ook een vulling inzitten. Ik kocht vroeger ook wel de Jacqueschocolade voor de "prentjes".
Leerrijke chromo's.


Afbeelding
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

08 feb 2018, 02:14

Vera en Robbe ..

Downton Abbey  nog zoiets ...waar ik telkens naar uitkeek !!

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

08 feb 2018, 06:32

MichelN schreef:Ha, nu begin ik te snappen waarom de ouwe snoepers en stoeipoezen hier zo verzot zijn op "Outlander", het zit vol met Artistiek Verantwoord Naakt! Ik ben het speciaal gaan opzoeken op Tinternet want ik had geen flauw idee waarover het ging. Niet dat ik nu zo veel wijzer geworden ben, maar soit, het gaat om de flou artistique zoals bij de diepgravende interviews van de Playboy destijds.
:roll: Honi soit qui mal y pense :roll:

Spreekwoord;
`honi soit qui mal y pense

(=schande over hem die er kwaad over denkt).

 Afbeelding

sw

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

08 feb 2018, 10:27

Joy, ik herinner me de begintune niet meer, noch de titel. Ik weet dus niet of ik goed zit: het begon met een geheime ontmoeting tussen een meisje en de Engelse kroonprins in een afgelegen schuurtje.

De muziek doet me denken aan het vrouwenkoor Celtic Woman. Prachtig.

Wat muziek betreft om 23 h 45 op canvas vandaag: Pet Sounds, van the Beach Boys. The making-of. Volgens Paul McCartney de beste popplaat aller tijden. Wel een herhaling, ik heb er al eens van genoten.

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...