niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

26 mar 2018, 13:44

Ik heb het niet zo begrepen op dat soort reality programma's. Dus niet voor mij .

Hotel Römantiek geeft mij sowieso al het gevoel van uitlach TV te zijn . Wat ze daar met die oudjes doen , hoe ze met hen praten ,  de manier waarop hun gevoelens in de etalage gezet worden , eerlijk waar  het gaat me gewoon tegen en ik begrijp soms niet dat die deelnemers dat zelf niet aanvoelen ?!

Dat ander programma met die kinderen die het syndroom van Down hebben daar kijk ik zelfs niet naar . Ik kan best geloven dat er een  respectvolle aanpak gehanteerd wordt , maar toch blijft het  weer etaleren van kinderen met een handicap die zelf niet beseffen dat hun gevoelens , reacties en  gedragingen  getoond worden terwijl ze er zelf eigenlijk geen echt besef van hebben.
Ik heb daar wat moeite mee .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2018, 13:52

Phoebe schreef:Ik heb het niet zo begrepen op dat soort reality programma's. Dus niet voor mij .

Hotel Römantiek geeft mij sowieso al het gevoel van uitlach TV te zijn . Wat ze daar met die oudjes doen , hoe ze met hen praten ,  de manier waarop hun gevoelens in de etalage gezet worden , eerlijk waar  het gaat me gewoon tegen en ik begrijp soms niet dat die deelnemers dat zelf niet aanvoelen ?!

Dat ander programma met die kinderen die het syndroom van Down hebben daar kijk ik zelfs niet naar . Ik kan best geloven dat er een  respectvolle aanpak gehanteerd wordt , maar toch blijft het  weer etaleren van kinderen met een handicap die zelf niet beseffen dat hun gevoelens , reacties en  gedragingen  getoond worden terwijl ze er zelf eigenlijk geen echt besef van hebben.
Ik heb daar wat moeite mee .
Wel dat laatste betwijfel ik want ze weten verdomd goed dat ze down hebben én dat ze anders dan anderen zijn. Ze beseffen het wel terdege hoor.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

26 mar 2018, 14:04

Dat ze beseffen dat ze anders zijn dan anderen daar kan ik akkoord mee gaan . Maar ze kunnen volgens mij zeker niet aanvoelen hoe hun gedragingen en reacties overkomen op mensen die geen  geestelijke handicap hebben . Voor hen is wat ze ervaren bittere ernst  en hun échte realiteit van ' beleven'   en bij ons heeft dat iets van ocharme hoe schoon , hoe naïef, hoe vertederend , hoe grappig . Daar hebben ze in hun onschuld en mede door hun handicap geen 'aanvoelen' bij .

Dat bedoel ik met etaleren ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 mar 2018, 14:19

Phoebe schreef:Dat ze beseffen dat ze anders zijn dan anderen daar kan ik akkoord mee gaan . Maar ze kunnen volgens mij zeker niet aanvoelen hoe hun gedragingen en reacties overkomen op mensen die geen  geestelijke handicap hebben . Voor hen is wat ze ervaren bittere ernst  en hun échte realiteit van ' beleven'   en bij ons heeft dat iets van ocharme hoe schoon , hoe naïef, hoe vertederend , hoe grappig . Daar hebben ze in hun onschuld en mede door hun handicap geen 'aanvoelen' bij .

Dat bedoel ik met etaleren ..

Ik denk dat je je bezondigd aan dat stereotype denken : ze hebben down dus ze snappen het niet.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

26 mar 2018, 17:41

Mijn Opoe zaliger placht te zeggen...
"Wat niet weet, wat niet deert "
En haar dochter (dus mijn moeder-zaliger) voegde eraan toe...
"Onbekend is onbemind"  :idea:

Mijn visie is gebaseerd op de frequente omgang met allerlei (en dus ook "anders valide") medemensen.
Empathie is geen medelijden, maar het zich inleven in anderen hun gevoel(ens).
Wat naar eigen ervaring een dankbare verrijking is.

Het heeft weinig zin een "welles-nietes" discussie te voeren.
Maar wie Down the Road niet zelf gezien heeft
kan zich bezwaarlijk een correct beeld vormen,
van de alom geprezen benadering (die trouwens Dieter Coppens siert).

sw
                                                                                                                     
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 27 mar 2018, 06:21, 1 keer totaal gewijzigd.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

26 mar 2018, 21:34

Prachtig eerbetoon SW!!

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

26 mar 2018, 23:48

Dank je wel Wolf !!
Prachtig.

Ik heb genoten , gelachen en soms een traantje laten vloeien.
Bravo Dieter.



Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

27 mar 2018, 06:52

Ik heb intussen mijn gedicht verwijderd, met dank voor wie het waardeerde
maar wil graag even afronden wat "Down the Road" betreft.

Wie meent dat Down the Road uitlach-TV zou zijn...
kan eens opzoeken waarover de film "Le huitième jour" gaat.

https://www.youtube.com/watch?v=fEBMZ_cJHf4

En tenslotte ook...  https://www.youtube.com/watch?v=PQ0-SL3_2Qc

Yo TAMBIEN.... :roll:

sw

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 mar 2018, 09:04

Silver Wolf schreef:Ik heb intussen mijn gedicht verwijderd, met dank voor wie het waardeerde
maar wil graag even afronden wat "Down the Road" betreft.

Wie meent dat Down the Road uitlach-TV zou zijn...
kan eens opzoeken waarover de film "Le huitième jour" gaat.

https://www.youtube.com/watch?v=fEBMZ_cJHf4

En tenslotte ook...  https://www.youtube.com/watch?v=PQ0-SL3_2Qc

Yo TAMBIEN.... :roll:

sw
Bedankt, ik werd er even stil van.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

27 mar 2018, 15:07

Prima Vera schreef:Bedankt, ik werd er even stil van.
Gehandicapten film en tv is blijkbaar aan een tweede leven bezig sinds Rain Man en uiteraard The Elephant Man.
Voor de cinefielen (if any) is er nog altijd Werner Herzog's meesterwerkje Kaspar Hauser (originele titel Jeder für sich und Gott gegen alle) met de al even enigmatische Bruno S. in de hoofdrol.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 mar 2018, 15:12

Prima Vera schreef: Ik denk dat je je bezondigd aan dat stereotype denken : ze hebben down dus ze snappen het niet.
Dat denk ik ook. Het is een mooi programma. Het laat ons ook eens zien hoe het is om Down te hebben. En die gasten zijn niet dom hoor!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 mar 2018, 15:51

MichelN schreef:
Prima Vera schreef:Bedankt, ik werd er even stil van.
Gehandicapten film en tv is blijkbaar aan een tweede leven bezig sinds Rain Man en uiteraard The Elephant Man.
Voor de cinefielen (if any) is er nog altijd Werner Herzog's meesterwerkje Kaspar Hauser (originele titel Jeder für sich und Gott gegen alle) met de al even enigmatische Bruno S. in de hoofdrol.
Ik werd even stil van haar gedicht !  Kleine nuance. 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 mar 2018, 15:52

MyriamC schreef:
Prima Vera schreef: Ik denk dat je je bezondigd aan dat stereotype denken : ze hebben down dus ze snappen het niet.
Dat denk ik ook. Het is een mooi programma. Het laat ons ook eens zien hoe het is om Down te hebben. En die gasten zijn niet dom hoor!
Dat laatste hebben mijn man en ik al een paar keer gezegd! Verre van dom zelfs. 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

27 mar 2018, 17:59

sw

Ik heb je gedicht gemist..... :(

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

19 mei 2018, 10:16

Vandaag is het een dag dat het 'Koninklijk gedoe' de  vele voordelen  , dewelke hen door de jaren heen verstrekt wordt  door hun 'onderdanen',  wat laat renderen en geld opbrengt  en de economie laat floreren.
Misschien wel honderd of meer verschillende attributen en souvenirs  met de beeltenis van de geliefde prins Harry en zijn actrice doen de zelfstandigen en hun winkels en  bedrijven floreren . Pubs , restaurants , hotels  as well. Kledingwinkels zien hun stocks verkocht ! Tabloids en 'boekskes ' kennen hoogdagen .
Het wordt een feestelijk gerinkel in de kassa's van Engeland's economie.

Het kan bijna niet gekker meer worden en het is ongezien hoe de Britten  uit de bol gaan . Kan men zich voorstellen .? Daar zitten er al van dinsdag op de stoep met hun Union Jacks te kamperen om  in misschien 20 seconden met absolute adoratie en dito hysterie  'The Royal Flesh' te kunnen toejuichen wanneer die ,uitgedost in extreem dure haute couture en aanverwanten, wuivend in hun koets voorbijrijden . Indien de nieuwe Hertog van Sussex en zijn hertogin  echter dan net de andere kant opkijken zijn ze er  jammerlijk aan voor de moeite  van al hun geduldig wachten..

Duizenden mensen verdringen zich op de wegen in Windsor . De ene al exentrieker uitgedost dan de andere . Koninklijk Karnaval ..

Nationale bewondering  en hysterie voor de monarchie ondersteund door TV die elke glimlach , rare hoed, misschien wel een traan en de  verwachte balkonkus voor geen goud aan de wereld wil ontzeggen .

Nu ja , 't zonnetje schijnt ginder .. die is ook 'excited ' !!!

Hopelijk krijgt de aankomende prinses , die al die toestanden  nog niet zo gewoon is , geen darmklachten onderweg .
Alhoewel   , het zou haar menselijk maken ,  wat ze tenslotte ook is nietwaar,  al laat al die 'vergoddelijking'  het wat anders  vermoeden.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....