niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)
Ice

19 mei 2018, 16:09

MaLoReg schreef:Maar wat ik me afvraag: kun je je plas ophouden als je daar al bent van de dag voordien of hoe doen ze dat dan? Is geen 'royal question' maar alé, moet kunnen hé.
Langs geen kanten is er doorkomen aan......????????????? idem voor de 'royals'?????????
Ge zult nu denken: 'waar houd ze zich mee bezig' maar ik ben héél praktisch ingesteld.
Voor mannen lege bierflessen en voor vrouwen de plas-tuit misschien? :twisted:
MaLoReg

19 mei 2018, 16:20

Ice dan moet het wel ne Koninklijke plastuit zijn hé want die mensn houden het ook niet langer op dan ik of jij of gelijk wie......koninklijk of ni, it's all the same!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

19 mei 2018, 16:32

MaLoReg schreef: it's all the same!
neen hoor
daar ga je in de fout
de éne soort moet werken om geld te verkrijgen 
de andere pakken het  zoals parasieten
MaLoReg

19 mei 2018, 16:37

Verhaegen 't gaat over dien 'tuit' hé and thats all the same maar wat de rest betreft: groot gelijk juist daarom is het zo onbegrijpelijk dat het plebs staat te joelen tot hun longen uit hun lijf barsten.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

19 mei 2018, 19:34

En wie of wat zijn dan volgens jou het plebs? Beter dan een ander waarschijnlijk?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

19 mei 2018, 19:55

plebs is een woord dat door de blauwbloedige gebruikt wordt om het gewone volk aan te duiden

een ander woord der voor is : gepeupel


Rijke mensjes kijken is van alle tijden .
Er worden geen kanttekeningen meer gemaakt bij de extreme weelde.
Vroeger was een klein deel van de bevolking ook al stinkend rijk, maar die lui liepen daar niet zo mee te koop.
Uit vrees opstandige reacties van het plebs uit te lokken, vooral.
Er was toen ook al minachting voor het gewone volk, maar toch ook het idee dat
met de rijkdom een zekere ver­antwoordelijkheid kwam.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 mei 2018, 20:20

Zelf zou ik het woord niet gebruiken maar elke vogel zingt zoals hij gebekt is.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

20 mei 2018, 10:30

Toch nog een kleine randopmerking . Tijdens de plechtigheid moeten de beide echtgenoten voor God in de huwelijksbeloften elkaar trouw etc ...beloven  en ook in  'armoede en rijkdom' . Misschien had hier beter gepast ' in rijkdom en ..rijkdom' ?   Die 'armoede' werd  door hen beiden zonder een spier te vertrekken uitgesproken voor gans de wereld en  ook voor al de hoofdjes getooid met 'creaties van hoeden'  de ene al gekker dan de andere, met  wel één gemeenschappelijke eigenschap, namelijk dat ze waarschijnlijk allemaal' pokkeduur' waren en ook nog daarbij   voor hun begeleidende ' kapstokken' van mannen die zich voor het exclusieve moment in het beste wat Britse kostuummode kan bieden hadden gestoken.  Ze keken 'zuinig'  met  stiff upper lip ' toe en zagen  allemaal, te samen met God, dat het 'goed' was.

Ondertussen droeg  de nieuwbakken 'duchess' een kleed  ,of beter gezegd een 'creatie',  dat zij volgens de kranten later verwisselde  voor een andere 'creatie' ,  waarbij de kostprijzen  waarschijnlijk het 'levens'loon behelst van een gemiddelde loontrekkende.


'Plebs'  of 'gepeupel' ligt al wat beter in de mond dan ' proletariër ' zeker ?
Me dunkt dat er gisteren in Windsor en omstreken grote eer aangedaan is aan het favoriete Manifest van de Communisten . :  " Proletariërs aller landen verenigt U "  .. Oproep waar ze allemaal blijkbaar gretig gevolg aan gaven aan de kant de weg.
 Allen te samen druk wuivend en joelend naar adelijke  rijkdom en  ondertussen lijdend aan   identieke collectieve verdwazing !

Karl Marx zou hierbij toch eens in zijn baard gekrabt hebben denk ik  ! :roll:

 
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Ice

20 mei 2018, 12:22

Ondertussen droeg  de nieuwbakken 'duchess' een kleed  ,of beter gezegd een 'creatie',  dat zij volgens de kranten later verwisselde  voor een andere 'creatie' ,  waarbij de kostprijzen  waarschijnlijk het 'levens'loon behelst van een gemiddelde loontrekkende.
Wel, Phoebe, om door givenchy gemaakt te zijn en zonder twijfel peperduur, vond ik de bruidsjurk er maar heel magertjes en veel te sober uit te zien om "koninklijk" genoemd te kunnen worden.
Een kind had zulke jurk kunnen 'ontwerpen', Meghan mocht volgens de pers Kate's trouwjurk niet overtreffen. Ik vond het een lelijke jurk, toch was deze bloedmooie vrouw een stralende bruid, ze zou zelfs in een pattattenzak elegant zijn.
Het tegengestelde van de bombastische en over the top bruidsjurk van Diana destijds...maar ja, zij diende dan ook alleen maar als broedmachine om voor erfgenamen te zorgen, waarna ze 'uitgeleide' werd gedaan om de weg vrij te maken voor haar oudere rivale waarmee haar echtgenoot haar bedroog.

En ja, de rijkdom van deze koninklijke 'kolonisator' familie bij uitstek is onmetelijk en wordt angstvallig verborgen gehouden.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

20 mei 2018, 21:01

Kleed kostte 300 000 euro.
Vond het ook niet veel soeps, avondjurk was mooier.

Zouden die mensen gelukkiger zijn dan wij?
Ik zie mij al in zo'n koets zitten en maar wuiven naar
al die onbekenden.
Dan ben ik veel liever een klein anoniem huisvrouwtje......

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

22 mei 2018, 23:00

Prima Vera schreef:
MyriamC schreef:
Prima Vera schreef: Maar ja andere Koningshuizen schijnen niet zo voor schandalen te zorgen als het onze!  :lol:
Dat zou ik zo niet durven zeggen. Prins Bernhard had ook (meerdere!!) buitenechtelijke kinderen en Carl Gustav van Zweden is ook verre van onbesproken! Maar blijkbaar tillen ze er daar niet zo zwaar aan. Het zijn tenslotte ook maar mensen hé.
Ja hoor, en mij maakt het niet uit hoeveel buitenechtelijke kinderen er zijn! 't Is niet uniek. 
En je vergeet nog die Juan Carlos van Spanje... 
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

24 mei 2018, 11:10

 Van "De Columbus' reisprogramma met Wim Lybaert,  daar kan ik wel van genieten sé . Ontspannende en leuke TV !  Moest ik een BV zijn ik zou ook graag eens voor 4 dagen meegaan in die bus .

Handsmaid's tale is ook goed vind ik . Wel een beetje donker maar toch wel knap !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mei 2018, 11:14

Phoebe schreef: Van "De Columbus' reisprogramma met Wim Lybaert,  daar kan ik wel van genieten sé . Ontspannende en leuke TV !  Moest ik een BV zijn ik zou ook graag eens voor 4 dagen meegaan in die bus .

Handsmaid's tale is ook goed vind ik . Wel een beetje donker maar toch wel knap !
De Colombus kan ons niet bekoren, ik weet niet hoe het komt.
Handsmaid's tale vind ik geweldig goed maar donker zoals je zegt. Hoofdrolspeelster is een geweldige karakterspeelster die ook de hoofdact had in 'Top of the Lake', een serie in Nieuw Zeeland opgenomen, prachtig.
Midnight Sun (ook op Canvas) ziet er ook heel goed uit net zoals The Lawyer . Beide scandinavische reeksen. Die kunnen heel hard zijn maar zitten altijd prachtig in elkaar. Bovendien de panorama's die je altijd krijgt zijn mooi meegenomen.
Liefde voor muziek vind ik dit jaar ook goed in tegenstelling tot de vorige jaren. Mss omdat de zangers ons meer liggen. Wij bekijken het altijd in uitgesteld relais omdat we dan de zever (het gepraat dat dikwijls zever is) kunnen doorzappen. 

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

24 mei 2018, 12:13

The Lawyer is opgenomen en staat hier dus nog op standby  (heb nog geen tijd gehad). Ik ben ook grote fan van die Scandinavische series .
'Liefde voor muziek' kan mij dan minder bekoren . . Ik vind het ook wat fake allemaal . Dat obligatoir 'geween'  ook elke keer .
Sylvie Melody en Helmut Lotti zijn nu ook niet zo  direct mijn dada en Niels Destadtbader is wel een leuke jongen maar zo'n groot  bevlogen zanger vind ik hem nu ook weer niet .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mei 2018, 12:36

Phoebe schreef:The Lawyer is opgenomen en staat hier dus nog op standby  (heb nog geen tijd gehad). Ik ben ook grote fan van die Scandinavische series .
'Liefde voor muziek' kan mij dan minder bekoren . . Ik vind het ook wat fake allemaal . Dat obligatoir 'geween'  ook elke keer .
Sylvie Melody en Helmut Lotti zijn nu ook niet zo  direct mijn dada en Niels Destadtbader is wel een leuke jongen maar zo'n groot  bevlogen zanger vind ik hem nu ook weer niet .

Ik heb de laatste twee afleveringen gezien en het is mij dus wel bevallen, beter dan ik had verwacht. Ik zit daar ook niet naar te kijken om eerlijk te zijn. Ik hoor eerder dan kijken en dan dat geween of weet ik wat, zie ik dus niet.  :lol:
Helmut Lotti is hier wel favoriet. En de liedjes die ik niet graag hoor, zap ik dus! 

Het enige nadeel bij die Skandinavische series is dat ik er wel degelijk naar moet kijken omdat ik de talen niet beheers! :D

Bij Franstalige en/of Engelstalige volg ik ook meer door te horen dan door te kijken. Kijken is zo passief en terwijl je hoort kan je nog andere dingen doen.