niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

24 mei 2018, 13:01

Daar heb je dan gelijk in Prima Vera . Bij Franstalige/Engelstalige series  zijn de onderschriften dikwijls niet van dezelfde 'gevatheid' dan wat je 'hoort' spreken .  Ik ben dan echter wél blij met die onderschriften want ik vind  die gedubte boel  die men elders quasi overal ziet maar niks ! .

Goeie acteurs zoals bvb. De Niro e.a. hun stem afpakken en daar wat ersatz opplakken is verschrikkelijk vind ik . Het is ook logisch dat Duitsers/Franstaligen/Engelsen geen talen aanleren zoals wij ,  door te horen en te lezen wat er gezegd wordt  omdat er een andere stem gebruikt is die hùn taal er over dubt.
De film verliest van zijn waarde wanneer men aan het origineel raakt.

Zo bvbv. in het nieuws op RTBF dimt men ook bij interviews  van anderstaligen de originele stem en laat een spreekstem in het Frans alles zeggen . Heel stom is dat toch  en vervelend ook om naar te kijken (en te luisteren)?
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 mei 2018, 13:15

Phoebe schreef:Daar heb je dan gelijk in Prima Vera . Bij Franstalige/Engelstalige series  zijn de onderschriften dikwijls niet van dezelfde 'gevatheid' dan wat je 'hoort' spreken .  Ik ben dan echter wél blij met die onderschriften want ik vind  die gedubte boel  die men elders quasi overal ziet maar niks ! .

Goeie acteurs zoals bvb. De Niro e.a. hun stem afpakken en daar wat ersatz opplakken is verschrikkelijk vind ik . Het is ook logisch dat Duitsers/Franstaligen/Engelsen geen talen aanleren zoals wij ,  door te horen en te lezen wat er gezegd wordt  omdat er een andere stem gebruikt is die hùn taal er over dubt.
De film verliest van zijn waarde wanneer men aan het origineel raakt.

Zo bvbv. in het nieuws op RTBF dimt men ook bij interviews  van anderstaligen de originele stem en laat een spreekstem in het Frans alles zeggen . Heel stom is dat toch  en vervelend ook om naar te kijken (en te luisteren)?
Volledig akkoord, van die gedubte stemmen krijg ik het heen en weer en ik moet het dus ook niet!  :lol:

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

13 jun 2018, 07:09

Gisteren op één, de columbus, met daarna Tom en Harry. Denken ze bij de VRT dat wij allemaal aan het dementeren zijn?
Fazal

13 jun 2018, 11:30

Nee, ze zijn ervan overtuigd. 

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 jun 2018, 20:13

Fazal schreef:Nee, ze zijn ervan overtuigd. 
:lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Fazal

14 jun 2018, 20:08

En de bewijzen zijn er, en misschien hebben ze wel gelijk.
Vanaf morgen krijgen we van 13:35 u tot 23:15 u voetbal, voetbal, en nog eens voetbal.
En dit zo ver als je in de TV-boekskes kan kijken. En jawel, allemaal op VRT (op één dus)!
Ze gaan die debielen, weer, en nog maar eens, goed in de watten leggen se.  :P 
Daar gaan natuurlijk en eigenlijk bijna onvermijdelijk, voetbal-indigesties, èn ... scheidingen op volgen!
Maar dat raakt die voetbalgekken hun kouwe kleren niet.
Ne maat van mij komt de volgende veertien dagen zijn deur niet uit.  :wink:

De kampioenen, de kampioenen ..., wij zijn de beste van het land.  8)
Afbeelding

Pol van Doortje zal er ook bij zijn. :D

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

14 jun 2018, 22:20

Fazal schreef:Pol van Doortje zal er ook bij zijn. :D
Wie is Pol van Doortje? Enlighten me please.
Fazal

15 jun 2018, 08:04

Recht op antwoord.  :idea:

'Pol' van Doortje, is een personage dat in de eeuwig herhaalde en vervelende, onnozele, ergerniswekkende serie 'De kampioenen' speelt. En Doortje is zijn lief waarmee hij in de serie samenwoont. Haar medespelers noemen haar 'tante nonneke'.

Een serie om je dood te lachen, tenminste, als je tijdens het kijken een flinke dosis lachgas gebruikt.
Nog maar eens een serie voor debielen dus. :wink:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 jun 2018, 14:41

Misschien krijgen we straks nog een extraatje  'real TV'  bezijden de matchen van vandaag . Ik lees dat er in Brussel een paar honderd agenten standby  staan voor de match Marokko-Iran .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

15 jun 2018, 15:01

Fazal schreef:Recht op antwoord.  :idea:

'Pol' van Doortje, is een personage dat in de eeuwig herhaalde en vervelende, onnozele, ergerniswekkende serie 'De kampioenen' speelt. En Doortje is zijn lief waarmee hij in de serie samenwoont. Haar medespelers noemen haar 'tante nonneke'.
Ha bon, nu kan ik tenminste een beetje volgen. Als ze die serie (hopelijk) nog eens herhalen zal ik beslist eens kijken want ik moet de eerste aflevering nog zien.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 jun 2018, 15:29

 In de TV gids nog niet gezien , Micheln ?  Ze zijn er al mee bezig . :D

Of je er een verder 'enlighted' effect gaat door krijgen ,  d.i. door te kijken,  dat valt nog maar te bezien .
Wel eerder je tenen in het oog houden , ze zouden misschien wel kunnen gaan krullen .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 jun 2018, 14:40

Phoebe schreef:Wel eerder je tenen in het oog houden , ze zouden misschien wel kunnen gaan krullen .
Maybe it's too intellectual for me:
https://www.youtube.com/watch?v=fb-f8CTafHs

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 jun 2018, 20:29

Ik zal dan ook wel een debiel zijn maar ik heb ooit toch hard gelachen met "de
kampioenen" zoals toen Boma (Marijn de Valck) bezoek kreeg van zijn bazige
moeder (Jenny Tanghe).
De capriolen van Carmen (Loes van den Heuvel) waren vaak ook de moeite.
Wat zijn debielen toch wijze mensen, kunnen genieten en lachen met onschuldige humor.
De herhalingen zijn té, dat vind ik ook, maar mensen met minder verstandelijke
vermogens blijven "de kampioenen" leuk vinden.

Michel, misschien toch eens even kijken en zelf je mening vormen, dan
hoef je de mening van anderen niet over te nemen.
Fazal

16 jun 2018, 21:00

lea*** schreef:Ik zal dan ook wel een debiel zijn maar ik heb ooit toch hard gelachen met "de
kampioenen" zoals toen Boma (Marijn de Valck) bezoek kreeg van zijn bazige
moeder (Jenny Tanghe).
Was niet de moeder van Boma, wel die van DDT (Dimitri De Tremerie).

De rol van Jacques Vermeire als garagist in De Kampioenen, was op zijn lijf geschreven.
Maar dat is dan ook altijd het enige geweest wat ik heb goed gevonden aan J. Vermeire.

Niettemin, toen waren die afleveringen nog enigszins het kijken waard, maar sinds die voddemarchand Fernand Costermans, zijn plaats heeft ingenomen, is het een echte serie voor kleuters geworden.
Ik begrijp zelfs niet dat een goeie acteur zoals Jaak Van Assche, zich wil lenen voor zo een dwazekloterij.

"Man man man, miserie miserie". :cry:
Maar inderdaad, heel die klucht op zichzelf al, is één en al miserie.  :?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 jun 2018, 21:16

Ik vond de reeks ook beter toen DDT ipv Costermans voor de vrolijke noot zorgden.
Ik ben geen fan van komieken dus ook niet van Jacques, als mens waardeer ik hem wel,
't is een goede vader voor zijn kinderen.
Och ja, de keren dat we gelachen hebben neemt niemand ons nog af.
Die herhalingen zijn echt wel overdreven.