niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

17 jun 2018, 15:27

lea*** schreef:Wat zijn debielen toch wijze mensen, kunnen genieten en lachen met onschuldige humor.
De herhalingen zijn té, dat vind ik ook, maar mensen met minder verstandelijke
vermogens blijven "de kampioenen" leuk vinden.

Michel, misschien toch eens even kijken en zelf je mening vormen, dan
hoef je de mening van anderen niet over te nemen.
Als er nu iets is waar ik nooit op af ga dan is het wel de mening van anderen, anderzijds heb ik jou noch iemand anders een debiel genoemd omdat hij/zij een fan is van FC De Kampioenen. Ik kan er ook moeilijk over oordelen aangezien ik er nooit naar kijk. Met uitzondering van de vrijdag- en zaterdagavond begint mijn tv-avond niet voor halfelf of wat later en die avonden zijn dan voorbehouden aan Scandi-drama's of Britse series op Canvas of NPO. Ik ben dus totaal onwetend van wat er zich in zogenaamde prime time afspeelt, vandaar het gat in mijn cultuur wat Pol of Doortje betreft.
Overigens zijn Britse sitcoms ook al heel lang niet meer van wat ze ooit geweest zijn, het is eerder huilen met de pet op. Ik zou niet weten wat tegenwoordig van ver of nabij nog in de buurt komt van Blackadder, The Young Ones, AbFab, Allo Allo, Only Fools and Horses, One Foot in the Grave, The Thin Blue Line, Father Ted ...laat staan Fawlty Towers en noem maar op.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

17 jun 2018, 16:04

Michel

Natuurlijk heb jij niemand een debiel genoemd, zei ik ook niet.
Fazal ging erg tekeer tegen mensen die naar "De kampioenen"
kijken maar hij weet wel dat de bazige moeder de ma van DDT
was, dus heeft hij er ook naar gekeken.
Allo allo, fawlty towers en ook schone schijn vond ik heel goed.
De rest van uw opsomming ken ik niet.

Jij gaat niet af op de mening van anderen, dat meende ik toch,
vandaar mijn opmerking. Niet kwaad bedoeld hoor.
Fazal

17 jun 2018, 17:17

Van debielen had ik het eerder over degenen die de ganse dag door naar o.m. het voetbal kijken, en in hun zetel (letterlijk) zitten te roepen, te tieren, en te springen als de bal dichtbij-, of in het doel belandt.

Het is natuurlijk hun goed recht om debiel te (willen) zijn en te (willen) blijven.
Als zij dat zelf plezierig vinden ..., voor mij niet gelaten.
Alleen spijtig dat de TV van iedereen debielen tracht te maken. Hebben ze er nu nog niet genoeg???

Ik noem het echter geen debielen die herhaling na herhaling naar onnozelheden zitten te kijken, omdat er gewoon niets anders is.
Een televisietoestel, en een digitale verbinding, kosten handenvol geld, en daar wil je dan toch (tenminste) iets uithalen.
Soms kijk je gewoon naar iets dat op niks trekt, en dan zeg je bij uzelf: "och, als 't maar beweegt he."  :?

Voor mij is dat eigenlijk niet zo'n probleem als er zgz niets is op den TV, want ik neem alles op waarvan ik denk, ola, dat kan leerzaam, of misschien ontspannend zijn. Op voorhand weet je dat natuurlijk nooit. Soms delete ik sommige opnames al na een paar minuten, omdat die gewoon niet te smaken zijn.

Maar ondanks er ook op zenders National Geographic, Discovery World, ID, History, Discovery Science, De Evenaar en ook op Animal Planet, kanalen, waarvoor ik (nõg maar eens) bijbetaal, steeds weer herhalingen van herhalingen zijn, vind ik sommige uitzendingen daar doorgaans toch wel interessant.

Natuurlijk hou ik zeker ook rekening met de interesse van mijn huisgenote, al kunnen die interesses wel eens heel uiteenlopend zijn. 

Niettemin, herhalingen van series aangehaald door MichelN, zoals daar zijn 'Allo allo', 'Fawlty Towers', en ook 'Bompa' op zaterdag en zondagvoormiddag, vind ik (persoonlijk dan) nog altijd het van het voor wat het komische betreft.

Ter info: deze drie series kan je op CAZ vinden, dit, voor wie het interesseert natuurlijk. 
Laatst gewijzigd door Fazal op 18 jun 2018, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

18 jun 2018, 11:43

fazal schreef : "Maar ondanks er ook op kanalen zoals National Geographic, Discovery World, ID, History, Discovery Science, De Evenaar en ook op Animal Planet, kanalen, waarvoor ik (nõg maar eens) bijbetaal, steeds weer herhalingen van herhalingen zijn, vind ik sommige uitzendingen daar, doorgaans toch wel interessant. "

Moet jij voor die zenders extra betalen?? Bij mij zitten ze in het basispakket 
Fazal

18 jun 2018, 11:57

Voor "DOCU" en "LIFESTYLE" betaal ik ± 10 Euro/maand bij, BTW incl.! 

Docu
: Discovery World; ID; Discovery Science; History; Nat Geo Wild.
Lifestyle: OUTtv; Food Network; Travel Channel; Fashion.

Wel bij Telenet. Ik weet niet hoe het bij Proximus is.
 

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

03 aug 2018, 20:50

Ik ben eens benieuwd hoeveel van die kniesoren hier  ("niks op tv ") gisteravond de Italiaanse klassieker Nuevo Cinema Paradiso gezien hebben. Meeslepende muziek van Ennio Morricone, uitstekende vertolkingen van o.m. Philippe Noiret - al twaalf jaar dood jammer genoeg - Jacques Perrin en een topregisseur Giuseppe Tornatore, kortom een heerlijke brok nostalgie, schitterend in beeld gebracht met reminiscenties aan de hoogdagen van het neorealismo.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

04 aug 2018, 08:27

MichelN schreef:Ik ben eens benieuwd hoeveel van die kniesoren hier  ("niks op tv ") gisteravond de Italiaanse klassieker Nuevo Cinema Paradiso gezien hebben. Meeslepende muziek van Ennio Morricone, uitstekende vertolkingen van o.m. Philippe Noiret - al twaalf jaar dood jammer genoeg - Jacques Perrin en een topregisseur Giuseppe Tornatore, kortom een heerlijke brok nostalgie, schitterend in beeld gebracht met reminiscenties aan de hoogdagen van het neorealismo.


Dat heb ik helaas gemist Michel.

Heb gisteren naar "Moordvrouw" gekeken.

Mij concentreren gaat nog niet goed, dus kijk ik naar

eenvoudige programma's die gemakkelijk te volgen zijn.

Fijne zaterdag gewenst!

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 aug 2018, 09:17

Deze kniesoor kijkt met zo'n weer geen TV. Die zit buiten en leest een spannend boek.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

04 aug 2018, 10:02

Michel


Op welke zender werd die "nuevo Cinema Paradiso" gegeven?

Geven ze vaker zulke klassiekers?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

04 aug 2018, 11:27

lea*** schreef:Michel
Op welke zender werd die "nuevo Cinema Paradiso" gegeven?
Geven ze vaker zulke klassiekers?
Was op Canvas 22h vrijdagavond, Paradiso is een film zonder pseudo interloktueel gezwets, gewoon rechttoe rechtaan een mooi nostalgisch verhaal vertellen met de drie elementen die de basis van een goeie film vormen: 1. een goed scenario, 2. een goed scenario en 3. een goed scenario.

Ik heb er geen weet van of ze op Canvas nog zo direct klassiekers geven, ik heb nl geen programmaboekskes. Best is eenvoudig de website van Canvas raadplegen. Als je je registreert kan je nog altijd (gratis) gedurende korte tijd de film bekijken, ik geloof dat die een week of wat online blijft.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/nuovo-cine ... -paradiso/
MaLoReg

04 aug 2018, 11:49

'k Heb hem gezien-de moeite. Canvas geeft meestal de betere programma's.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 aug 2018, 12:00

MyriamC schreef:Deze kniesoor kijkt met zo'n weer geen TV. Die zit buiten en leest een spannend boek.
Dat doet de deze ook: buiten zitten en een mooi boek lezen.

@lea*** op Canvas hebben ze veelal klassieke films en ook toffe en speciale kortfilms.
Soms wel eens een beetje laat op de avond. 

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 aug 2018, 12:47

sorry hoor

buiten vééls te warm naar mijn zin
van 10 uur s'morgens tot 11 uur s'avonds is de temperatuur buiten hoger dan binnen in huis
dus blijf ik lekker binnen
vanaf het lager dan 25 wordt gaan hier pas de deuren/ramen open


zelfs onder de eikenbomen in de tuin is het te warm , als der wind staat  gaat het daar nog
mijne kerstboom in de voortuin , meer dan 6 meter hoog is kapot
helemaal verdord
maar die gesubsidieerde voetbal, daar mag het gras wel groen zijn hé

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 aug 2018, 13:47

verhaegen schreef:sorry hoor

buiten vééls te warm naar mijn zin
van 10 uur s'morgens tot 11 uur s'avonds is de temperatuur buiten hoger dan binnen in huis
dus blijf ik lekker binnen
vanaf het lager dan 25 wordt gaan hier pas de deuren/ramen open
Gisteren was het inderdaad laat op de avond nog warm. Maar ik zit al de hele dag binnen, al dan niet in de airco, ben blij dat ik eens een luchtje kan scheppen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

04 aug 2018, 14:18

Dank jullie wel Michel en Helena.
Ik kijk veel canvas maar dit heb ik tot mijn grote spijt gemist.
"Een goed scenario" vind jij wel heel belangrijk hé Michel!

Verhaegen

Wij ontbijten buiten op het terras, dan blijf ik binnen in de 
buurt van de airco.
Mijn buxus is ook helemaal verdord, zo zonde!!