niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

04 aug 2018, 16:23

MyriamC schreef:Deze kniesoor kijkt met zo'n weer geen TV. Die zit buiten en leest een spannend boek.
Het verzameld werk van Barbara Cartland en Knotten van Wilgen door de Eeuwen heen.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 aug 2018, 16:47

MichelN schreef: Het verzameld werk van Barbara Cartland en Knotten van Wilgen door de Eeuwen heen.
Neen, de Bouquet reeks. :roll:

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

05 aug 2018, 11:57


Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

07 aug 2018, 19:56

Ben eens benieuwd welke spelletjes en kwissen er weer op de najaarsprogrammering staan van onze eigen zenders :lol:

Bwaah 8O
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

14 aug 2018, 09:33

Op NPO  ( Nederland dus) lijkt het toch wat minder komkommertijd te zijn dan op de Vlaamse zenders . Gisteren , een verleden week opgenomen film  'Goodbye Lenin'  bekeken  die toch wel bovenuit stak, vond ik . 
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 aug 2018, 15:39

lea*** schreef:Geven ze vaker zulke klassiekers?
Welja, Canvas heeft er voor de zomermaanden wel enkele absolute toppers in de programmatie staan, vanavond bijvoorbeeld Visconti's "Rocco e i suoi Fratelli" met een piepjonge Alain Delon en een voor de rest van haar carrière -voor mij dan toch - schier onuitstaanbare Annie Girardot. Het is de geschiedenis van een zuidelijke verarmde familie met vier zonen die op zoek gaat naar een beter leven in Milaan, vervolg op het scherm.
Het moge duidelijk zijn dat ik 1 speciale boon bewaar voor de Italiaanse grootmeesters - bruggenbouwers niet te na gesproken, zei hij cynisch - die mij als filmliefhebber ontelbare uren filmgenot hebben geschonken. Ter vergelijking, de huidige en minder recente Hollywood shit boeit mij voor geen halve eurocent. Hooguit een aanval op de chips en borrelnootjes.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 aug 2018, 20:21

Dank u Michel!

Volg jij "Vlucht......" op Ned. 3?

Keigoede Nederlandse reeks over een vliegtuig dat neerstort.
Arts x had erop moeten zitten richting Barcelona, maar het
blijkt dat hij niet voorkwam tussen de passagiers.
Op de bewakingscamera's staat hij samen met een Iranese
vrouw en die haar zoontje, blijkt achteraf dat hij al meer dan 7 jaar
een relatie heeft met die vrouw.
Ze stonden samen aan de operatietafel in Iran en hebben elkaar
zo leren kennen.
Zijn vrouw Liv is in alle staten en samen met zijn broer Erik gaat ze
op zoek naar haar overspelige man.
Zijn andere broer Haje is verliefd op Liv!!!
Arts x wordt gedrogeerd door twee ongure types en ontvoerd.
Nog steeds een raadsel wat die ongure types van hem willen.

Vandaag is de derde aflevering, spannend hoor Michel!!

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

16 aug 2018, 23:02

Phoebe  :
Op NPO  ( Nederland dus) lijkt het toch wat minder komkommertijd te zijn dan op de Vlaamse zenders . Gisteren , een verleden week opgenomen film  'Goodbye Lenin'  bekeken  die toch wel bovenuit stak, vond ik . 

Waar  is de tijd dat heel Vlaanderen naar Nederland  keek ??  Mies Bouwman  , Willem Duys , Berend Boudewijn etc waren  hier in Vlaanderen  kind  in  huis.
In HBVL  staat  in de TV gids de programmatie van de Nederlandse zenders  zelfs   niet vermeld !  Op VRT wordt Flikken Maastricht uitgezonden  met  ondertitels  , alsof wij Vlamingen  geen Nederlands  begrijpen.


Nu  kijken op Nederland  1   : Laat  op 1 !! met Nadia   Moussaid !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

17 aug 2018, 12:01

sibarita schreef:Phoebe  :In HBVL  staat  in de TV gids de programmatie van de Nederlandse zenders  zelfs   niet vermeld !  Op VRT wordt Flikken Maastricht uitgezonden  met  ondertitels  , alsof wij Vlamingen  geen Nederlands  begrijpen.
Nu  kijken op Nederland  1   : Laat  op 1 !! met Nadia   Moussaid !
Er zijn al genoeg kwekshows op onze eigen zenders.
Wij begrijpen wel degelijk het Nederlands, maar niet het onverstaanbare gekakel dat ginds blijkbaar de norm geworden is.
Dat de Nederlandse tv-programma's niet meer in de kranten vermeld worden heeft te maken met copyrights opgelegd door de NPO. Makkelijk te omzeilen met bv deze link: https://www.zita.be/tv-gids

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

18 aug 2018, 10:21

Flikken Maastricht is niet zo mijn ding . Die kop  en manier van acteren van Victor Reinier werkt onwaarschijnlijk op mijn zenuwen . Af geserveerd dus .
Ik kan ook niet meer zo mijn dada vinden in Amerikaanse series . De Criminal Minds'en , NCIS'n , Guardian's ,en andere eenheidsworsten boeit me niet (meer .)
Ik maak nu wel een uitzondering met American Gothic .. Kan er nog net door .
Ik ben verkocht aan de Deense/Zweedse en Britse series. Kwaliteit ligt stukken boven  dat Amerikaans amalgaam.
Praatshows , bwa .. soms en de duidingsprogramma's op Canvas … tja .. zijn wat voorspelbaar , maar dat komt door de presentators . Men weet perfect al op voorhand wat men mag verwachten en  krijgt  bij interviews met Bart Schols, Kathleen Cools en Ivan De Vadder . Een beetje doorspekt met hun eigen (politieke) voorkeuren en wat bevooroordeeld naar mijn mening.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

18 aug 2018, 10:53

"Flikken Maastricht" en "Moordvrouw" volg ik nog altijd.
Vroeger keek ik niet naar "Flikken Maastricht" omdat het hoofd en de manier van acteren van Angela Schijf mij irriteerde, nu heb ik dat zo niet meer.

Binnenkort begint er op Ned. 3 een nieuwe serie, Nederlandse serie: "Ik weet wie je bent", zal ook goed zijn denk ik.

De ondertiteling bij "Flikken Maastricht" vind ik wel nodig, ik versta de Nederlanders niet altijd goed en dan mis ik toch een deel als er geen ondertiteling bij is.

De Scandinavische series zijn zeker top, maar "The Bridge" heb ik nu wel even gehad, man is nog altijd een trouwe kijker van deze serie.

Maandag begint "De Rechtbank" terug, kijk ik ook heel graag naar. 

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

20 aug 2018, 17:30

sibarita schreef:Phoebe  :
Op NPO  ( Nederland dus) lijkt het toch wat minder komkommertijd te zijn dan op de Vlaamse zenders . Gisteren , een verleden week opgenomen film  'Goodbye Lenin'  bekeken  die toch wel bovenuit stak, vond ik . 

Waar  is de tijd dat heel Vlaanderen naar Nederland  keek ??  Mies Bouwman  , Willem Duys , Berend Boudewijn etc waren  hier in Vlaanderen  kind  in  huis.
In HBVL  staat  in de TV gids de programmatie van de Nederlandse zenders  zelfs   niet vermeld !  Op VRT wordt Flikken Maastricht uitgezonden  met  ondertitels  , alsof wij Vlamingen  geen Nederlands  begrijpen.


Nu  kijken op Nederland  1   : Laat  op 1 !! met Nadia   Moussaid !
Ondertitels is een goeie zaak, al eens gedacht aan de slechthorenden ?????
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

20 aug 2018, 17:34

michelN schreef :Dat de Nederlandse tv-programma's niet meer in de kranten vermeld worden

In HLN staan ze nog altijd , maar misschien betalen die voor de copyright  

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

20 aug 2018, 17:37

Voor een goeie film kijk ik op canvas. Cultuur, concerten, opera en muziek springen daar La Trois (RTBf3) en  France 3 ver bovenuit.  De waspoederzenders … opnemen en doorspoelen.
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

20 aug 2018, 17:40

lea*** schreef:
MichelN schreef:Ik ben eens benieuwd hoeveel van die kniesoren hier  ("niks op tv ") gisteravond de Italiaanse klassieker Nuevo Cinema Paradiso gezien hebben. Meeslepende muziek van Ennio Morricone, uitstekende vertolkingen van o.m. Philippe Noiret - al twaalf jaar dood jammer genoeg - Jacques Perrin en een topregisseur Giuseppe Tornatore, kortom een heerlijke brok nostalgie, schitterend in beeld gebracht met reminiscenties aan de hoogdagen van het neorealismo.
Prachtig !



Dat heb ik helaas gemist Michel.

Heb gisteren naar "Moordvrouw" gekeken.

Mij concentreren gaat nog niet goed, dus kijk ik naar

eenvoudige programma's die gemakkelijk te volgen zijn.

Fijne zaterdag gewenst!
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.