niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

10 jan 2018, 11:47

verhaegen schreef:een tijdje geleden was het op den duits , nog telkens bonanza
is wél eens plezierig om ze terug te zien
En ikke was toen verliefd op Little Joe ...
Waar is de tijd ..van "flipper" en "Skippy" :)

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

10 jan 2018, 14:12

Over die stokoude films ben ik het niet eens, die kunnen soms wel 's vernieuwend overkomen , na al die bullshit tegenwoordig !!!
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 jan 2018, 14:27

is en was in kleur hoor

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 jan 2018, 15:28

Wieke65 schreef:Inderdaad, als fervente TV kijker constateer ik sinds maanden veel flauwe kul op TV. Mijn zapper heeft veel te doen. Positief is " La trois"  (RTBF3) sinds een jaar ongeveer op antenne. Geen zever en weinig reclame. 
Mooie documentaires en concerten.
Ik moet altijd een beetje lachen als ik die nostalgici bezig hoor van "vroeger was het toch beter", sorry hoor mannen (en vrouwen): probeer maar eens tien minuten van "Schipper naast Mathilde" of godbetert "'t Pleintje" uit te kijken zonder dat je de onweerstaanbare neiging krijgt het behang met je blote nagels van de muur te krabben of je partner af te toeken, idem Vlaamse soaps en andere Kampioenen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jan 2018, 16:59

Van 'Schipper naast Mathilde zijn er gelukkig geen afleveringen meer in de archieven bewaard gebleven behalve de laatste  aflevering zeker ? Die hebben ze 'for nostalgia's sake' eens uitgezonden en inderdaad : tenenkrullend.

Ikzelf kan het  nog moeilijk opbrengen om  films  te herkijken uit de jaren 1970-1980 .. Mijn hemel ,  actiefilms uit die tijd zijn zodanig voorbijgestreefd !. Die eerste James Bond's met Connery en Moore . Ik hou het geen 5 minuten meer uit ! En dan die grote vedette uit die tijd Charlton Heston die in zijn films  maar 3 uitdrukkingen op zijn gezicht kon acteren .. Pff..
Behalve een paar die ik kan appreciëren zoals de trilogie van The Godfather en enkele cultfilms waar ik dan  veel moeite doe om het speciale, door critici  erin aangeprezen, tracht te ontdekken zoals bvb. bij die van Hitchcock . Ik denk dan altijd : wat is het dat ik niet zie  of opmerk in The Birds en Psycho ?
 Veel meer dan dat zijn die oudere films  aan mij niet besteed.
Dan nog liever de zwart/witte uit de jaren 1940.

Van de Vlaamse TV zijn de enige series die me nog een beetje kunnen bekoren die van De collega's omdat men daar herkenbare situaties kon in vinden maar van De Kampioenen en de 10.000ste herhaling spaar ons  aub. Trouwens de personages in de serie zijn door de jaren  heen risées geworden van zichzelf, vind ik.  Verkleutering ..Het is om met je schoen naar te smijten . Hun films mot ik ook niet al heb ik voor Jan Verheyen als Vlaamse regisseur wel respect.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

10 jan 2018, 17:40

Ik moet altijd een beetje lachen als ik die nostalgici bezig hoor van "vroeger was het toch beter"...

Sorry hoor...

Ik heb nooit gezegd dat het vroeger beter was, iedereen heeft toch een beetje jeugdsentiment in zich, volgens mij. Zoals met muziek, the golden sixties, de rock van vroeger, Elvis blijft voor mij "The King".
Alles is een kwestie van smaak. Ik kijk nooit naar "familie", maar als mensen daar van genieten, so wath...

Ik heb wel een guilty pleasure en dat is "Thuis".
Twee voor twaalf met Astrid Joosten op de Nederlandse buis geniet ik ook van.

Ieder diertje zijn pleziertje, voor mij geen films met robotten, planetenoorlogen, die moderne tekenfilms.
Die tekenfilms van Walt Disney, Mickey Mouse en co, vind ik veel "kunstiger".

En ja Charly Chaplin, de dikke en de dunne, die vind ik nog steeds fantastisch.

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

10 jan 2018, 17:47

De klassieke TV-zenders bieden nog enkel oersaaie en dito slechte B-films aan...
Hoewel ze er de nodige reclame in foefelen en zelfs nog bij het begin van de titel,
daar snel nog een of twee reclamespots aan toevoegen.

Telenet bakt dat reclameoffensief zo bruin, dat wanneer men even een programma "op stop zet" omdat men een plaspauze wil inlassen er prompt reclame verschijnt.
Wie bij Telenet een TV-gids heeft (en daarvoor extra betaalt = ongeveer 7 €/maand)
om van daaruit de recorder te programmeren, krijgt bij het openen van die TV-gids,
direct reclame op het scherm.
Wel te verwijderen via DEL-(ete) knop, maar vroeger bleef in een hoekje het programma, dat men bekeek zichtbaar, zodat de huisgenoten dat nog deels konden volgen, terwijl iemand programmeerde wat opgenomen moest worden.

De quotering van films in TV-gidsen op papier lijkt ook erg onbetrouwbaar en dat komt allicht omdat bepaalde uitgevers van bladen met TV-bijlage, ook in enkele commerciële zenders participeren en het is hun enkel te doen om publiek te lokken.

Het einddoel is, dat men als modale TV-kijker betaaltelevisie inschakelt. :idea:

sw

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

14 jan 2018, 18:25

Robol schreef:Ik moet altijd een beetje lachen als ik die nostalgici bezig hoor van "vroeger was het toch beter"...

Sorry hoor...

Ik heb nooit gezegd dat het vroeger beter was, iedereen heeft toch een beetje jeugdsentiment in zich, volgens mij. Zoals met muziek, the golden sixties, de rock van vroeger, Elvis blijft voor mij "The King".
Alles is een kwestie van smaak. Ik kijk nooit naar "familie", maar als mensen daar van genieten, so wath...

Ik heb wel een guilty pleasure en dat is "Thuis".
Twee voor twaalf met Astrid Joosten op de Nederlandse buis geniet ik ook van.

Ieder diertje zijn pleziertje, voor mij geen films met robotten, planetenoorlogen, die moderne tekenfilms.
Die tekenfilms van Walt Disney, Mickey Mouse en co, vind ik veel "kunstiger".

En ja Charly Chaplin, de dikke en de dunne, die vind ik nog steeds fantastisch.

Robbe
Hier volledig mee eens, hebben zowat dezelfde smaak wat TV betreft. Geen Potter en Starwash gedoe.
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 jan 2018, 08:28

Welja , 'De dikke en de dunne' kan ik ook nog appreciëren . Charlie Chaplin wat minder .
Disney tekenfilms ( de oudere)  die zijn inderdaad tijdloos.
Kwissen : laat ze maar komen . 'Twee voor twaalf' is super en zo ook 'Per Seconde Wijzer 'zo ook 'Met het mes op tafel' .
Ook geen 'Starwars' voor mij . Ik heb zelfs nog geen enkele gezien uit heel de serie .
Geef mij maar films zoals 'Goodfellas' : schitterend !   en alles van Quentin Tarantino .  Heb ze allemaal al meerdere keren gezien en ik geniet er steeds toch weer opnieuw van .
The soundtrack van 'Goodfellas' is trouwens ook top.

Nu opnieuw  op TV zeer goeie serie 'Fargo' te genieten !

Dat wij van  de muziek uit The Sixties houden heeft, denk ik,  te maken met onze leeftijd  die we toen hadden . Onze 'jonge' tijd.
Wij hebben door de jaren heen een verzamelingske aangelegd van muziek uit die tijd , al kan mijn man dat nog méér smaken dan ikzelf.
Elvis , je bent er voor of niet  ; Zijn muziek is ' not so my cup of tea' behalve  dan voor een  paar liedjes .
Mijn favoriete muziek is eerder jazzy en  de 'crooners'  . The Rat Pack op radio 2 's zondag avonds is top !.
Billie Holiday is dan weer een van mijn grote favorieten en gooi er Sinatra  , Fitzgerald ook maar bij  om het bij de bekendste in dit genre te houden.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

15 jan 2018, 12:15

Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 jan 2018, 12:18

Fargo is inderdaad héél goed.
Die andere serie (Before we die of zo iets) op Canvas is ook zeer goed. De meeste Scandinavische reeksen die ze op Canvas geven zijn van goede kwaliteit. Op Play More geven ze nu ook 'Alex' en 'Monster' zijn ook beiden heel goed (Scandinavisch).

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 jan 2018, 12:58

Ik hou ook echt veel van die Scandinavische series.
Ik heb echter geen Play More (enkel Play) en ze zenden  de vierde jaargang van The Bridge nu uit op Play More . Ik heb dus pech :cry:.
Ik hoop maar dat ze het nog zullen uitzenden op Canvas naderhand.

Ik heb ook een stuk (ik was efkes  te laat) van The Young Pope op Fox gezien  ( met Jude Law en Diane Keaton ) Lijkt ook wel goed . Ik heb in elk geval de serie geprogrammeerd.

Home Fires  ( een serie op Eén- kort na de middag) dat zich afspeelt in een Engels dorpje  - 1939 en oorlogsjaren  - over een clubje van vrouwen  en de belevenissen in hun huisgezinnen ,  valt ook mee . Serie maar pas gestart verleden week of zo .

Het lijkt er op dat we beiden wat dezelfde smaak hebben  hé  Prima Vera :D
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 jan 2018, 13:27

Phoebe schreef:Ik hou ook echt veel van die Scandinavische series.
Ik heb echter geen Play More (enkel Play) en ze zenden  de vierde jaargang van The Bridge nu uit op Play More . Ik heb dus pech :cry:.
Ik hoop maar dat ze het nog zullen uitzenden op Canvas naderhand.

Ik heb ook een stuk (ik was efkes  te laat) van The Young Pope op Fox gezien  ( met Jude Law en Diane Keaton ) Lijkt ook wel goed . Ik heb in elk geval de serie geprogrammeerd.

Home Fires  ( een serie op Eén- kort na de middag) dat zich afspeelt in een Engels dorpje  - 1939 en oorlogsjaren  - over een clubje van vrouwen  en de belevenissen in hun huisgezinnen ,  valt ook mee . Serie maar pas gestart verleden week of zo .

Het lijkt er op dat we beiden wat dezelfde smaak hebben  hé  Prima Vera :D
Loopt idd door elkaar! Die Home Fires hebben ze heel lang geleden eens uitgezonden en die is ook reuze goed. Wij houden wel van die soort series zoals je daar had Polmar, die van dat warenhuis (hebben we volledig kunnen volgen op NPO), dan Downtown Abbey, je hebt er nog een aantal! Maar bv die serie van Victoria hou ik niet van ook niet die van Versailles, daar krijg ik de zenuwen van! :D   Voor de rest hebben ze de laatste jaren toch al een aantal goede series gegeven en bv Father Brown en Call the Midwife zijn ook reuze goed.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

15 jan 2018, 16:50

Verder blijft men "herhalingen"....herhalen. :?
Wat bij mijn Opoe & haar medebewoners (in het bejaardenhome) niet echt opvalt.
Zodat VTM nog maar eens "Gaston & Leo" van stal kon halen.

Bij "Loslopend Wild" verwachtte ik even wat leute van de nieuwe afleveringen, maar het programma lijkt in navolging van de "intro" licht op hol geslagen.
De (opgenomen) eerste aflevering was al voldoende, om snel de STOP-knop in te drukken.
De korte als grap bedoelde sketches flitsten in ijltempo voorbij, zodat ze zichzelf achterna holden en de "jingle" - die er in overdosis tussen gemonteerd was - werkte al even snel op de zenuwen.

"Beste Kijkers" startte z'n vijfde jaargang, maar na één aflevering kon het me niet langer bekoren.
De wedijver tussen de panelleden en "la Meskens"  liepen meer dan eens uit de hand
en iedereen wou om ter rumoerigst de show stelen, terwijl ze daarbij zichzelf zaten uit te lachen. :lol:
(Zonder preuts te willen zijn, vond ik een clip waarin het panel moest raden wat een vrouw van de vloer opraapte, nogal smakeloos, want het bleek een tampon te zijn, die uit haar heu... :oops: was gegleden.
Maar blijkbaar horen al dan niet licht - maar ook vaak bruin - aangebrande scenes en/of woordspelingen bij wat dan een vrije culturele beleving heet te zijn.)

Gelukkig zijn al de programma' s die ik wens te toetsen en/of bekijken, vastgelegd op de "Digicorder"
en hoef ik mijn beperkte TV-uurtjes niet nodeloos te verprutsen.
Noch aan eindeloos herkauwde reclameblokken,  noch aan zielige pogingen om de plezantste zijn.

Ps.: Waar is de tijd van "Marc Uyterhoeven..." :!: :?:

sw

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

15 jan 2018, 19:46