niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

19 jan 2018, 09:15

MichelN schreef:Oei, er is er precies weer eentje z'n beklag gaan maken  bij de mods.
Oei, er is er precies weer eentje die duidelijk aan een (nieuwe) bril toe is,
om te kunnen lezen wat er werkelijk geschreven staat.
Maar als men hier rondzwerft om pestkop :twisted: te spelen,
doet dat er allicht niet toe.

sw

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

27 jan 2018, 11:10

.
Prima Vera schreef:Idd Vagelis 'k wou het hier juist komen plaatsen! 
Joepie! :D
Joepie, ik hoop dat alle liefhebbers gekeken hebben.
Wat een "Cast"

Outlander || Faith 

Eindelijk "iets" op TV.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

27 jan 2018, 12:09

*Joy* schreef:Eindelijk "iets" op TV.
Niks voor mij, ik hou niet van bleitfilms, kostuumdrama's, epische zwaardgevechten in slow motion, romantische onzin, zwangere vrouwen in barensnood, kortom alles waarin baby's, kinderen, bejaarden, garagehouders, worstenfabrikanten, collegestudenten(m/v), sport en sportlui een hoofdrol in spelen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

27 jan 2018, 12:12

Silver Wolf schreef:
MichelN schreef:Oei, er is er precies weer eentje z'n beklag gaan maken  bij de mods.
Oei, er is er precies weer eentje die duidelijk aan een (nieuwe) bril toe is,
om te kunnen lezen wat er werkelijk geschreven staat.
Maar als men hier rondzwerft om pestkop :twisted: te spelen,
doet dat er allicht niet toe.
Wel eigenaardig dat mijn posting nog geen paar uur later al verdwenen was. Tiens, hoe zou dat komen?

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

28 jan 2018, 15:16

Ha, Outlander, het kan zijn dat MichelN daar niet van houdt, maar zo te lezen heeft hij een zéér beperkte smaak.
Ik ben er gek op, alhoewel ik alles op DVD heb, kon ik niet nalaten om nog eens te kijken naar deze prachtige aflevering. Voor deze aflevering is Catriona Balfe ( Claire) verleden jaar genomineerd voor een Golden Globe, spijtig genoeg heeft ze het beeldje niet veroverd.
Het is inderdaad eindelijk is eens reeks die gaat over de gevoelens en standpunten van een sterke vrouw en niet de ene of de andere gezwijmel van een stomme actieheld. Natuurlijk is  mijn vrouwelijk oog ook wel gestreeld door de prachtige mannen in kilt, en soms ook wel zonder.
Vanaf nu gaat het weer richting Schotland en komt die onafwendbare historische ondergang van het Schotse volk dichterbij. Spannend!

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

29 jan 2018, 08:50

MichelN schreef:Niks voor mij, ik hou niet van bleitfilms, kostuumdrama's, epische zwaardgevechten in slow motion, romantische onzin, zwangere vrouwen in barensnood, kortom alles waarin baby's, kinderen, bejaarden, garagehouders, worstenfabrikanten, collegestudenten(m/v), sport en sportlui een hoofdrol in spelen.
Inderdaad, dan is er voor U niets op TV, je kan beter uwTV wegdoen spaar je veel geld uit. :P
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Gast

29 jan 2018, 09:01

Niks voor mij, ik hou niet van bleitfilms, kostuumdrama's, epische zwaardgevechten in slow motion, romantische onzin, zwangere vrouwen in barensnood, kortom alles waarin baby's, kinderen, bejaarden, garagehouders, worstenfabrikanten, collegestudenten(m/v), sport en sportlui een hoofdrol in spelen.
Hier is de tv ook voor ons madam. Alleen ‘s zaterdags tussen 17 en 20.00 uur palm ik hem in voor de Duitse voetbal en voor de CL als Bayern München wordt uitgezonden of andere Duitse ploeg. Voor de rest best te missen maar ieder zijn meug.  :lol:

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

29 jan 2018, 09:48

Outlander vind ik een prachtige reeks, een vleugje romantiek, gemengd met historiek.
Ik kom bij het zappen wel eens terecht bij een zender, de naam ontschiet me, bij een reeks en ook hier kom ik niet op de naam. Maar ik geniet van de typische Engelse humor. Een clan oude heertjes, met o.a. ex-kapitein Peacock die er een rol in vertolkt. Oude dametjes die meestal aan het thee drinken zijn en lekker roddelen over de mannen. Heerlijk.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

29 jan 2018, 10:16

Robol schreef:Outlander vind ik een prachtige reeks, een vleugje romantiek, gemengd met historiek.
Ik kom bij het zappen wel eens terecht bij een zender, de naam ontschiet me, bij een reeks en ook hier kom ik niet op de naam. Maar ik geniet van de typische Engelse humor. Een clan oude heertjes, met o.a. ex-kapitein Peacock die er een rol in vertolkt. Oude dametjes die meestal aan het thee drinken zijn en lekker roddelen over de mannen. Heerlijk.
Die Engelse humor staat echt boven alles !  Onevenaarbaar !!!

Van een andere orde is "Taboe" (VRT - Geubels), maar wie daar koud voor  blijft, is niet van deze wereld !
Zo aangrijpend !

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

29 jan 2018, 11:25

benq schreef:Inderdaad, dan is er voor U niets op TV, je kan beter uwTV wegdoen spaar je veel geld uit. :P
Wel integendeel, maar toegegeven: ik ben geen doorsneekijker. Eens kijken waar ik zo allemaal al van genoten heb en nog geniet:
Fortitude tweede seizoen, nu met Ken Stott  (Messiah 1&2; Rebus e.a.) als opvolger grote namen van sir Michael Gambon uit de eerste reeks.
Heel veel Scandi drama (The Bridge, Borgen, Follow the Money, Wallander - de originele, niet het Britse afkooksel, Millennium e.v.a.
Peaky Blinders met o.a. Sam Neill.
Shetland, Happy Valley, Line of Duty, Luther, Vera, Silent Witness nadat de schier onuitstaanbare Amanda Burton eruit verdween, plus nog wat verstand-op-nul-maar-wel-leuk Midsomer Murders.
Natuurdocumentaires over beesten, pfff, als er toevallig niets anders is want ik weet nu zo langzamerhand wel hoe twee- en viervoeters "het" doen.
Als ik het zo een beetje bekijk hier is zowat alles wat niet uit een Angelsaksisch land komt taboe terwijl ik regelmatig ga grasduinen bij onze zuiderburen van Thalassa, Des Racines et des Ailes, Pièces à Conviction, Complément d' Enquète en Cash Investigation met de onverwoestbare Elise Lucet, boegbeeld van een uitstervende generatie journalisten met haar op de tanden.
Nu Teleslet beslist heeft het dikwijls genietbare Robert Redford-project Sundance Channel van de buis te halen (achterlijke bende Neanderthalers!) schiet er eigenlijk alleen nog Arte over voor non-mainstream film en thema-avonden. Gelukkig is er nog steeds de VPRO met een eigenzinnige programmering. Ik zal maar niet vragen of er iemand de reportage over Aaron Swartz gezien heeft, zeker?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

29 jan 2018, 11:53

Wiana schreef:Die Engelse humor staat echt boven alles !  Onevenaarbaar !!!

Ha ja? Wie er in slaagt een hele aflevering van Little Britain uit te kijken zonder kotszakje in de aanslag verdient een medaille.
Wat tegengif: https://www.youtube.com/watch?v=hZBHkJFcYII

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 jan 2018, 12:16

kitten schreef:Ha, Outlander, het kan zijn dat MichelN daar niet van houdt, maar zo te lezen heeft hij een zéér beperkte smaak.
Ik ben er gek op, alhoewel ik alles op DVD heb, kon ik niet nalaten om nog eens te kijken naar deze prachtige aflevering. Voor deze aflevering is Catriona Balfe ( Claire) verleden jaar genomineerd voor een Golden Globe, spijtig genoeg heeft ze het beeldje niet veroverd.
Het is inderdaad eindelijk is eens reeks die gaat over de gevoelens en standpunten van een sterke vrouw en niet de ene of de andere gezwijmel van een stomme actieheld. Natuurlijk is  mijn vrouwelijk oog ook wel gestreeld door de prachtige mannen in kilt, en soms ook wel zonder.
Vanaf nu gaat het weer richting Schotland en komt die onafwendbare historische ondergang van het Schotse volk dichterbij. Spannend!
Idd vanaf nu vind ik het dus weer terug interessant, nu we van die franse rommel af zijn!  Maar ze had dat beeldje echt wel verdiend want ze acteert voortreffelijk! Alhoewel hare Jaimie. Is toch ook een tof stukske zenne!  Maar de enige die je in andere series terug ziet is diene Frank Randall alias verkrachter/pooier en diens meer. En altijd zie je hem in een schurkenrol, hij heeft er dan ook de tronie voor.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 jan 2018, 12:17

MichelN schreef:
benq schreef:Inderdaad, dan is er voor U niets op TV, je kan beter uwTV wegdoen spaar je veel geld uit. :P
Wel integendeel, maar toegegeven: ik ben geen doorsneekijker. Eens kijken waar ik zo allemaal al van genoten heb en nog geniet:
Fortitude tweede seizoen, nu met Ken Stott  (Messiah 1&2; Rebus e.a.) als opvolger grote namen van sir Michael Gambon uit de eerste reeks.
Heel veel Scandi drama (The Bridge, Borgen, Follow the Money, Wallander - de originele, niet het Britse afkooksel, Millennium e.v.a.
Peaky Blinders met o.a. Sam Neill.
Shetland, Happy Valley, Line of Duty, Luther, Vera, Silent Witness nadat de schier onuitstaanbare Amanda Burton eruit verdween, plus nog wat verstand-op-nul-maar-wel-leuk Midsomer Murders.
Natuurdocumentaires over beesten, pfff, als er toevallig niets anders is want ik weet nu zo langzamerhand wel hoe twee- en viervoeters "het" doen.
Als ik het zo een beetje bekijk hier is zowat alles wat niet uit een Angelsaksisch land komt taboe terwijl ik regelmatig ga grasduinen bij onze zuiderburen van Thalassa, Des Racines et des Ailes, Pièces à Conviction, Complément d' Enquète en Cash Investigation met de onverwoestbare Elise Lucet, boegbeeld van een uitstervende generatie journalisten met haar op de tanden.
Nu Teleslet beslist heeft het dikwijls genietbare Robert Redford-project Sundance Channel van de buis te halen (achterlijke bende Neanderthalers!) schiet er eigenlijk alleen nog Arte over voor non-mainstream film en thema-avonden. Gelukkig is er nog steeds de VPRO met een eigenzinnige programmering. Ik zal maar niet vragen of er iemand de reportage over Aaron Swartz gezien heeft, zeker?
Wel met Vera zit je dan goed want half februari dacht ik beginnen ze alweer met een nieuwe jaargang.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

29 jan 2018, 12:26

In elke humor, ook in de Engelse, heb je  nuances.

Wel, hier kan ik om lachen.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

29 jan 2018, 12:42

Wiana schreef:
Van een andere orde is "Taboe" (VRT - Geubels), maar wie daar koud voor  blijft, is niet van deze wereld !
Zo aangrijpend !
En Philippe Geubels doet dat perfect. Met een flinke portie humor en veel inleving. Hoe hij gisteren die moeder kon geruststellen dat haar kinderen haar nooit zouden vergeten ...