niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

03 feb 2018, 19:21

kitten schreef:Robol, als je houd van de verhaallijn , lees dan ook de boeken, 9 stuks tot hiertoe, veel plezier!
Je kan ze uitlenen bij elke BIB.
Dank je Kitten, ik ben een fervent bezoeker van de bib. De boeken van Jean M.Auel heb ik verslonden, spijtig dat ze daar geen TV-reeks over maken.: Earth's childeren, de Aardkinderen, met als eerste boek, de stam van de holenbeer. Al moet ik rekening houden met mijn vrije tijd als gepensioneerde, met een teveel aan hobby's, waaronder zelf wat aan het verduldige papier vertrouwen, al of niet in dichtvorm.

mvg

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

04 feb 2018, 10:21

Het veldrijden met Sanne Cant op het hoogste schavotje was ook prachtige TV !
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 feb 2018, 10:53

En vanmiddag het veldrijden voor de mannen. Mijn man die supportert voor Van Aert, ik voor Van der Poel (dorpsgenoot) terwijl de halve gemeente die niet gaat kijken omdat ze kwaad zijn dat Pauwels niet mee mag rijden. Sport, het houdt de mens wel bezig.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

04 feb 2018, 13:39

MyriamC schreef:En vanmiddag het veldrijden voor de mannen. Mijn man die supportert voor Van Aert, ik voor Van der Poel (dorpsgenoot) terwijl de halve gemeente die niet gaat kijken omdat ze kwaad zijn dat Pauwels niet mee mag rijden. Sport, het houdt de mens wel bezig.
Kevin behoort nog steeds tot de 5 beste Belgische veldrijders en op dit parcours had hij podiumkansen. De bondscoach was niet onpartijdig.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 feb 2018, 14:47

Robol schreef: Kevin behoort nog steeds tot de 5 beste Belgische veldrijders en op dit parcours had hij podiumkansen. De bondscoach was niet onpartijdig.
"De bondscoach had Pauwels zijn laatste pretje wel gegund." lees ik een artikel op de Facebook pagina van de Kevin Pauwels fanclub. "Voor kopman Van Aert lag dat moeilijker. Die was Kevins ingefluisterde actie op het net niet vergeten. Een venijnige ziel had Pauwels vorig jaar gezegd zijn medische gegevens bloot te stellen. Vanwege volkomen blanco. Van der Poel raapte de handschoen op. Een door kniepijn ontregelde Van Aert niet. Die zette Pauwels op de persbabbel in zijn hemd. De orde mocht voortaan niet verstoord worden. Dus is hier nu een homogene selectie. "Zonder kliekjesvorming", zoals van Aert beweert. Zonder de braafste van alle crossers. Jammer voor Kevin. Nog 'ns de derde man, het was hem gegund."

Moet voor Kevin een hele harde noot zijn om te kraken.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

04 feb 2018, 17:47

Veldrijden is een uitmuntende televisiesport. Ik keek vandaag met gemengde gevoelens, omdat
mijn favoriet, de stille en brave Kevin niet geselecteerd was. Mathieu was niet in zijn gewone doen,
de Brabançonne mocht weerklinken, 2 Belgen op de 2 hoogste schavotjes. We mogen tevreden zijn, maar
mijn gemengde gevoelens blijven.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

04 feb 2018, 19:00

De mijne ook.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

05 feb 2018, 10:39

Ik keek verleden donderdag naar "Van algemeen nut" met Steven Van Herreweghe.
Op zich ontspannend, maar in mijn ogen toch een paar minpuntjes. Zoals de keuze van die oude Vlaamse liedjes, die een opknapbeurt ondergaan.
Die opknapbeurt is volgens mij een afknapbeurt.
Ik denk dat er mooiere dingen in de archieven zitten. Of zit er iets teveel Aalsters carnaval in het
hoofd van Steven? De Leeuw van Vlaanderen: het boek was beter.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

05 feb 2018, 10:52

Robol schreef:Ik keek verleden donderdag naar "Van algemeen nut" met Steven Van Herreweghe.
Op zich ontspannend, maar in mijn ogen toch een paar minpuntjes. Zoals de keuze van die oude Vlaamse liedjes, die een opknapbeurt ondergaan.
Die opknapbeurt is volgens mij een afknapbeurt.
Ik denk dat er mooiere dingen in de archieven zitten. Of zit er iets teveel Aalsters carnaval in het
hoofd van Steven? De Leeuw van Vlaanderen: het boek was beter.
Buiten dat is het voor de rest toch een programma zuiver van nostalgie. Dat laatste liedje, die opknapbeurt, daar gaat het geluid al direct van af. 


Wat ook hele mooie tv was was die aflevering met de familie Goris-Pfaff en hun kinderen. Dat was ook nog eens pure nostalgie. Bovendien was het ook mooi te zien hoe Sam Goris ten spijt van zijn schoonfamilie nog altijd zijn eigen zelve is gebleven. Het viel zelfs op hoe welgemanierd én beleefd hun kinderen waren.
Deze week is het met Jacques Vermeire, of dat zo mooi gaat zijn, betwijfel ik eerlijk gezegd alhoewel we dan veel verder in de tijd gaan en daarvoor alleen al gaan wij kijken.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

05 feb 2018, 15:24

Robol schreef:Veldrijden is een uitmuntende televisiesport. Ik keek vandaag met gemengde gevoelens, omdat mijn favoriet, de stille en brave Kevin niet geselecteerd was. Mathieu was niet in zijn gewone doen,
de Brabançonne mocht weerklinken, 2 Belgen op de 2 hoogste schavotjes. We mogen tevreden zijn, maar
mijn gemengde gevoelens blijven.
Oef! We zijn er nu al achter dat er wel degelijk "iets" op tv was (behalve het testbeeld) met name: modderkoers, de Brabançonne en 2 Belgen.
Ik hield het bij een single malt en de memoires van Gaston Eyskens (nog 400 pagina's te gaan).

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

05 feb 2018, 16:39

Heerlijk Helder.
Al hoewel ik me niet geroepen voel om mee te doen bij Tournée Minérale ben ik toch geen whiskydrinker, nog Schots, noch Iers. Ik moest  "single malt" dus even googelen.
Ik verdiep me niet in politieke levens. Of ze zouden in mijn geval Heemkundig verantwoord moeten zijn.

Voor de rest respecteer ik ieders voorkeur. Het beeldscherm of het boek.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

05 feb 2018, 18:47

Altijd genieten .. dat veldrijden ' an sich' ; al heb ik dan ook  gisteren met gemengde gevoelens gekeken . Mijn favoriet is nl.  Mathieu Van Der Poel .
Toch een heerlijke onbevangen sportieve jongen met frisse geest en open blik !? .  Althans zo voel ik dat dan .. Het was dan ook een afknapper voor mij toen ik hem gisteren als een schijn van zijn gewone zelve zag verliezen . Geen uitvluchten achteraf van hem . Gewoon : 'niet goed genoeg' was zijn commentaar . Dat moet je kunnen ,dit terwijl je in de ogen moet gaan kijken van iemand die hij dan al 27 keer eerder in het seizoen achter  zich gelaten had. Groot  kampioen ... al is het niet van de  'wereld' deze keer !!

Het is met wat hé met die fans .)

 Van Aert vind ik dan al eens een  'arrogantje ' .

Kevin Pauwels is  echter ook niet zo mijn dada .. men kan wat tè stil zijn hé en een groot causeur is ook niet in hem weggelegd. Zijn ' jôah ' waarmee hij elke zin begint tijdens een interview en wat  erop volgt geeft ook niet zo een verhelderende kijk op wat men mag en kan verwachten van de wedstrijd, voor de toehoorder. Hij weet ook nooit waar kijken ,vind ik .  Hij wordt al eens ' den bleken' genoemd wanneer wij in huiselijk 'over-en weer' gepraat over en tijdens een wedstrijd commentaar geven
. Ik moet zeggen dat hij vroeger wel wat meer op mijn systeem  werkte toen hij nog regelmatig won. Hij is nu wat bleekjes weggedeemsterd en ik vraag me af of hij in deze geselecteerde jonge , levendige Belgische ploeg nog paste ? Wat mij betreft had hij wel (nog eens) mogen meedoen .

Dat ' liedje' dan dat men  tijdens de podiumscene speelde voor de Belgen en dewelke  voor mij persoonlijk 'als een tang op een varken aanvoelt'   heb ik op 'mute 'gezet voor de duur van de melodie  .. maar dit terzijde :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

05 feb 2018, 18:56

Phoebe schreef:Altijd genieten .. dat veldrijden ' an sich' ; al heb ik dan ook  gisteren met gemengde gevoelens gekeken . Mijn favoriet is nl.  Mathieu Van Der Poel .
Hier nog een fan. Om dezelfde redenen. Zo'n gewone jongen, altijd vriendelijk als je hem tegenkomt tijdens zijn trainingen.
Ik moet Van Aert ook niet. Net zoals ik vroeger Sven Nys ook niet moest.
't Is wat bij ons thuis tijdens de cross ... mijn man supportert namelijk wel voor Van Aert, en vroeger voor Nys. 

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

05 feb 2018, 19:16

MyriamC schreef:
Phoebe schreef:Altijd genieten .. dat veldrijden ' an sich' ; al heb ik dan ook  gisteren met gemengde gevoelens gekeken . Mijn favoriet is nl.  Mathieu Van Der Poel .
Hier nog een fan. Om dezelfde redenen. Zo'n gewone jongen, altijd vriendelijk als je hem tegenkomt tijdens zijn trainingen.
Ik moet Van Aert ook niet. Net zoals ik vroeger Sven Nys ook niet moest.
't Is wat bij ons thuis tijdens de cross ... mijn man supportert namelijk wel voor Van Aert, en vroeger voor Nys. 
Ik ken die sfeer...Nys die ooit Kevin in de dranghekkens reed....bescheidenheid siert de mens. Wuyts legt Adri woorden in de mond die hij nooit gezegd heeft. Voor zijn straf: te voet naar Scherpenheuvel.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

05 feb 2018, 19:55

Robol schreef:Wuyts legt Adri woorden in de mond die hij nooit gezegd heeft. Voor zijn straf: te voet naar Scherpenheuvel.
Klopt. Insinuaties, van een journalist die onpartijdig moet zijn!