Francken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 jan 2018, 20:50

Tof dat u dat beaamt!!

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

09 jan 2018, 06:51

Wie over Soedan wil schrijven.... :idea:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/2.31358

Maar...dan rijst de vraag, of ons al redelijk dicht bevolkte tochtgat aan de Noordzee, alle Soedanezen - (en ook zij die zich daarvoor willen laten doorgaan) - en die elders hun heil willen zoeken, moeten opvangen!?
En in aansluiting daarbij nog een resem mensen uit Ethiopië en/of Eritrea en...(waarom niet...) Somalië en alle andere haarden van conflict, waar meestal enkele dictatoriale potentaten hun zakken vullen en de bevolking verder hun oeroude stammenoorlogen beslechten, maar nu met moderne wapens.... :cry:

Maar, nu deze topic is afgedwaald naar zwarten (WO II) zullen alle Afrikanen zich hier weldra thuis voelen :wink:

Mocht de USA ooit beginnen aan het binnensluizen van allen, die in Midden én Latijns Amerika hun koffers willen pakken om op het grondgebied van "Uncle Sam" een betere toekomst te zoeken, zou er niet veel meer in huis komen van enige cohesie in een nu ook al soms verdeeld land.

Groot verschil blijft wel...en dat heeft niks met zwarten en of N-VA te maken.... dat hier een sociaal vangnet is opgebouwd,
dat al zwaar onder druk staat door de toenemende vergrijzing.
Maar goed, een toekomst als "leefloner" zullen heel wat potentiële migranten alleszins heel aanlokkelijk vinden.
De mensensmokkelaars leuren met dergelijke mooie voorwaarden   8)

sw

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

09 jan 2018, 10:13

Wanneer men van een schoolvoorbeeld wil spreken van een heksenjacht dan is dat wel het geval Francken en die enkele uitgewezen ILLEGALE Soedanezen .

Geen papieren , men weet niks van hen , willen geen asiel aanvragen. Hun zgn. martelingen in hun thuisland , vooralsnog niet voor waar aangetoond en sterk betwijfeld door een kopstuk bij Vreemdelingen zaken is de aanleiding, samen met die  door elkaar gekruiste communicatielijnen berustend op een misverstand vanuit de administratie van de staatssecretaris ,  met gretige graagte door verzameld links benoemd  als 'leugen' van Francken  waarna dit allemaal een leven op zichzelf gaan leiden is .
Smullen werd dat voor oppositie en de vettigheid en ranzigheid in hun  discours was geboren . Met volle verkiezingsmodus  in het achterhoofd dacht Beke en een paar acolieten mee te smullen en wrat zich, achteraf bekeken, zowaar een indigestie aan de schotel . Rutten liet zich zowaar ook bijna helemaal verleiden maar was wat minder gulzig aan de dis en hield haar bord vrij klein.

Wie gisteren De afspraak kon bekijken en Van Campenhoudt  die een realistisch beeld schetste over de zaak weet dat dit al lang niet meer over Soedanezen gaat , al dan niet gemarteld, maar om zuivere partijpolitiek bij de oppositie en in hun kielzog Beke e.a. die  alreeds gedreven door verkiezingskoorts meehuilde om ' ONTSLAG !! ONTSLAG ! en meende als regelrechte moraalridder /half pastoor de term deontologie te moeten opblinken en aanpraten . Francken wegzetten als onbetrouwbaar dat zou wel  goed aankomen bij de kiezers was waarschijnlijk de achterliggende gedachte.  
.../...
Laatst gewijzigd door Phoebe op 09 jan 2018, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

09 jan 2018, 10:36

.../...
Ondertussen na de laatste ontwikkelingen en de schrik die ze gepakt hebben   , na het besef dat ze in eigen voet schoten omdat BDW  en de 'realiteit itself ' hen wakker geschud hebben, slikken ze zowaar hun eigen  zuur braaksel weer in en zoeken hun toevlucht in slecht bijeengeraapte uitvluchten waar niemand buiten verzameld links in zijn vuistje om lacht .

Hoe gaan ze om met de andere landen in Europa waar hun zusterpartijen van links en centrum het absoluut niet moeilijk hebben om de  Europese wetgeving over uitwijzing naar Soedan uit te voeren en aantallen tussen 70 en 100 Soedanezen het land uitstuurden richting thuisland.
Ook hoorde men ze niet toen onder Di Rupo ook Soedanezen teruggestuurd werden .. Toen was de verontwaardiging compleet afwezig  en kon men bij verzameld links e.a. zowaar de stilte horen over zogenaamde mensenrechten.
Ik noem dat selectieve verontwaardiging en waarom wijst niemand hen daarop ?

Vergeet dus nu gemakshalve voor het geval  (of noem het hetze) Francken  in deze dat Europa met alle 28 lidstaten en Afrikaanse leiders samen zaten in La Valletta op Malta een paar jaar terug (ook met dus die zgn.dictatoriale afgevaardigde van Soedan itself) om terugwijzing e.a. wetgeving te regelen .
Hoe er daar  misschien financiële afspraken over steun gemaakt werden  daar heeft men het raden naar ?  Europa zit namelijk  denk ik ondertussen ook sterk verveeld met een ondertussen onoplosbaar migratieprobleem en een aantal Europese landen die hun grenzen sluiten en Europa de spreekwoordelijke middenvinger tonen.

Maar Francken ?! In alle hypocrisie  ..... die moet weg   !!!..alhoewel voor Beke/Peeters en Rutten ondertussen niet zo zeer meer .. :roll:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

09 jan 2018, 11:26

Phoebe schreef:.../...
Ondertussen na de laatste ontwikkelingen en de schrik die ze gepakt hebben   , na het besef dat ze in eigen voet schoten omdat BDW  en de 'realiteit itself ' hen wakker geschud hebben, slikken ze zowaar hun eigen  zuur braaksel weer in en zoeken hun toevlucht in slecht bijeengeraapte uitvluchten waar niemand buiten verzameld links in zijn vuistje om lacht .
......
Wat mij zuur opbreekt is dat De Wever himself zomaar lukraak kan beslissen of de NV(A) uit de regering zou stappen.   Blijft er nog wat democratie over binnen de NV(A) of is  De Wever er de dictator ?  8O

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 jan 2018, 12:11

Het beste dat ik in de 'gazetten' kon lezen over deze rotzooi ...
quote
Regeringscrisis na Soedanese kwestie: veel geblaf, maar niemand durft te bijten
unquote
Zo gaat dat in den Belziek ! Weer worden de Belgen hopeloos belachelijk gemaakt binnen Europa.
Afbeelding
Noteer dat ook in deze cartoon weer NV-A afgebeeld is als parodie op de NV-Antwerpen ! (de echte N-VA wordt bijna nooit gebruikt !)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jan 2018, 12:17

The Spirit of Flanders schreef:Wat mij zuur opbreekt is dat De Wever himself zomaar lukraak kan beslissen of de NV(A) uit de regering zou stappen.   Blijft er nog wat democratie over binnen de NV(A) of is  De Wever er de dictator ?  8O
Nadat je al een paar jaar de N-VA beticht van nazisme en fascisme - je begrijpt die termen niet eens - kom je nu tot de schokkende vaststelling dat BDW blijkbaar de democratische principes binnen de partij aan zijn laars lapt.
Ik zoek naar een woord hiervoor en het eindigt op  ....pocriet, maar ik kan er niet opkomen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jan 2018, 12:19

Flashback schreef: Noteer dat ook in deze cartoon weer NV-A afgebeeld is als parodie op de NV-Antwerpen ! (de echte N-VA wordt bijna nooit gebruikt !)
Nu Jan Hoet er niet meer is, ben jij wel een goede opvolger om in de beeldende kunsten dingen te zien die geen mens erin kan herkennen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 jan 2018, 12:34

Wil. schreef:... Nu Jan Hoet er niet meer is, ben jij wel een goede opvolger om in de beeldende kunsten dingen te zien die geen mens erin kan herkennen. :roll:
Gelukkig ben jij er dus nog om iedereen op het rechte spoor te houden, dat van jou natuurlijk ! 8)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jan 2018, 12:41

Wanneer de keizer geen kleren aan heeft, dan zegt deze jongen: hij loopt in zijn blote kont!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 jan 2018, 12:42

Silver Wolf schreef:... waar meestal enkele dictatoriale potentaten hun zakken vullen en de bevolking verder hun oeroude stammenoorlogen beslechten...
Als je ziet hoe het er hier in het 'tochtgat' aan toe gaat komen we terug op de bekende toespraak ... zij hadden/hebben goeie leermeesters !
Gast

09 jan 2018, 12:56

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Wat mij zuur opbreekt is dat De Wever himself zomaar lukraak kan beslissen of de NV(A) uit de regering zou stappen.   Blijft er nog wat democratie over binnen de NV(A) of is  De Wever er de dictator ?  8O
Nadat je al een paar jaar de N-VA beticht van nazisme en fascisme -
Van nazisme zou ik de NV(A) niet durven betichten , maar dat ze fascistische truken gebruiken en hebben gebruikt om kiesvee op te halen zal geen enkele objectieve historicus ontkennen. Misschien eens de mening van grote broer Bruno De Wever vragen ? :D

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 jan 2018, 16:02

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/2.31358#

Maar daar kan Theo Franken niets aan doen, dat moeten de grote wereld leiders daar gaan oplossen dat die mensen daar een menswaardig bestaan hebben,maar ze geven liever handenvol geld aan die dictators in de hoop om een schep van de rijkdom die in dat land zitten mee te pikken, het draait allemaal om geld,en hier maken ze er misbruik van omdat Franken een Soedanees die hier met niks in orde is en zich niet wilt laten registreren terug wil sturen,als dat moest doorgaan was de dijk gebroken en kwamen ze allemaal naar hier.
Wat zouden die brulapen die er nu plezier in hebben om Franken te kakken te zetten dan doen?
Het is van al de asielministers tot nu toe de enige die volgens de wet zijn werk doet,wie gaat er beter doen?
Ik vind dat ook erg voor die mensen, maar heel Afrika zit onder de knoet van die dictaors,dat kan het kleine België toch niet op de schouders pakken,al de omliggende landen sturen ze ook terug en daar kraait geen haan over,maar hier maken die kleuter parlementariërs zich vrolijk over,omdat er dan over hun eigen fouten zal gezwegen worden. :( :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 jan 2018, 17:17

tokkio schreef:... Het is van al de asielministers tot nu toe de enige die volgens de wet zijn werk doet,wie gaat er beter doen?
Maggie al vergeten ?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jan 2018, 18:51

Flashback schreef:
tokkio schreef:... Het is van al de asielministers tot nu toe de enige die volgens de wet zijn werk doet,wie gaat er beter doen?
Maggie al vergeten ?
Maggietje was op asiel ook een schotelvod. Nu het om onze eigen mensen gaat met haar ziekenbeleid is het een blok.


En Michel heeft het nu open en duidelijk gezegd dat Francken niet gelogen heeft. Einde dispuut zeker?