Francken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 jan 2018, 19:06

""En Michel heeft het nu open en duidelijk gezegd dat Francken niet gelogen heeft. "

Even citeren: "Theo Francken heeft niet de volledige waarheid verteld, maar hij heeft ook niet gelogen." Dat vindt premier Charles Michel.

Alstublieft. Vanaf nu "liegen" wij niet meer, maar "vertellen we de volledige waarheid niet". Dat Trumpiaans woordgebruik - het blijft intrigerend.  :lol: :lol:

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

09 jan 2018, 19:55

Toen ik indertijd bij de pastoor ging biechten en ik zei dat ik gelogen had tegen vader of moeder, was mijn penitentie telkens 3 Weesgegroeten. Dat was de volledige waarheid niet, want eigenlijk had ik niet gelogen,
maar ik moest toch iets zeggen. Dus heb ik eigenlijk gelogen tegen de pastoor. Maar hij heeft mijn zonden vergeven en mijn ontslag niet gevraagd. Ik heb ook het zijne niet gevraagd ter compensatie.

Nog een zalige avond!
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jan 2018, 20:02

Robol schreef:Toen ik indertijd bij de pastoor ging biechten en ik zei dat ik gelogen had tegen vader of moeder, was mijn penitentie telkens 3 Weesgegroeten. Dat was de volledige waarheid niet, want eigenlijk had ik niet gelogen,
maar ik moest toch iets zeggen. Dus heb ik eigenlijk gelogen tegen de pastoor. Maar hij heeft mijn zonden vergeven en mijn ontslag niet gevraagd. Ik heb ook het zijne niet gevraagd ter compensatie.

Nog een zalige avond!
Ik hoop dat je dan toch niet te dikwijls moest gaan biechten!  :D
Gast

09 jan 2018, 21:40

Robol schreef:Toen ik indertijd bij de pastoor ging biechten en ik zei dat ik gelogen had tegen vader of moeder, was mijn penitentie telkens 3 Weesgegroeten. Dat was de volledige waarheid niet, want eigenlijk had ik niet gelogen,
maar ik moest toch iets zeggen. Dus heb ik eigenlijk gelogen tegen de pastoor. ......
:lol:  Idem , ik dacht dat ik ooit de enige was die dit moest liegen aan mijnheer pastoor , er liepen dus toch nog andere brave jongens rond ... :lol:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

09 jan 2018, 21:59

frits1955 schreef:Alstublieft. Vanaf nu "liegen" wij niet meer, maar "vertellen we de volledige waarheid niet". Dat Trumpiaans woordgebruik - het blijft intrigerend.  :lol: :lol:
Dat is niet Trumpiaans, in het Britse House of Commons is het zelfs verboden een parlementslid of een minister van leugens te beschuldigen, je mag hoogstens zeggen dat de right honourable MP Huppeldepup niet de waarheid spreekt. Wie die regel aan zijn of haar laars lapt kan door de Speaker zelfs voor bepaalde tijd geschorst worden en zijn/haar woorden worden geschrapt uit het parlementair verslag.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

09 jan 2018, 23:56

Een vrouw heeft een geheim wapen, hysterisch worden. Ik zou dat willen plakken op de huidige regering . En wat doe je er tegen?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

10 jan 2018, 01:07

Francken

Waar ik het meest van baal is dat een verraderlijke tsjeef zoals Beke tot driemaal toe op den VRT verklaart of Francken nog kan  "" functioneren ""  . Heeft dienne  Beke zich zelf dan gekroond en verheven als de ultieme psycholoog of psychiater van de huidige regering ? Volgt hij in de voetsporen van de , belegerende vingerwijzende , mierenneuker als ene Ivo Belet ? Iemand die altijd antwoordt met ; "" da mag nie van Europa " ??
Onlangs was er een verklaring van den Tobback dat hij in zijne tijd ook zo gehandeld zou hebben als Francken . Dat komende van een oude rat in de politiek wil al veel zeggen . Hij voegde er evenwel aan toe dat de Francken er een beetje teveel van genoot .

Ik heb het hierboven al gezeid; dat er sommigen in de politiek er baat bij hebben dat de regering valt want zo kunnen ze de dringende en netelige dossiers weg laten rotten . Immers het draait allemaal om de  "" poen ""  en het niet laten opdraaien van diegenen die gegokt hebben met overheidsgeld of anders gezegd met het geld uit de zak van de belastingbetalers zoals gijlie en ikke .

Joengens, joengens ; is het niet om van te huilen en bloed van te drinken ...? :twisted:
 
AMEN en AUM

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

10 jan 2018, 06:50

Misdienaarsmoeltje "Beke" is inderdaad "een tsjeef...."
En laat nu uitgesproken "dé tsjeven " al jaar en dag, niet enkel dat vertellingske over o.a. de klokken van Rome, maar ook over de zwarte dakenacrobaat "Piet" en ene SINT (?) Nicolaas blijven huldigen, en zich tevens achter die ster van Bethlehem en de drie koningen (met alles wat daarbij hoort) als waarheid blijven verkondigen en/of aankleven.
Tja, dan wordt de scheidingslijn tussen leugens en waarheid wel heel troebel natuurlijk.
En kan morgen iedere Belg i.p.v. de voet van "Jehova's getuigen" tussen de voordeur te klemmen, hen beter binnen uitnodigen om ook hun verhaaltjes als waarheid aanhoren... :idea:

De wereld wil schijnbaar belogen en zelfs bedrogen worden.
Mogelijk omdat de waarheid - voor de meerderheid van de homo sapiens - als erg pijnlijk zou kunnen overkomen.

sw

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jan 2018, 08:21

'Niet de volledige waarheid zeggen' staat inderdaad NIET gelijk aan 'liegen' , Frits 1955

Wanneer men aan jou of bvb. Di Rupo zou vragen of jij of hij  gespaard heeft en hoeveel.. en jij of hij antwoordt daarop ' Ja , ik heb een spaarboek'  en jij of hij zou zeggen   'ik heb véél gespaard' zonder daarbij het bedrag mee te geven dan 'zeg je niet de volledige waarheid ' maar ben jij of hij ook geen 'leugenaar'.

Zo kan men heel veel verschillende voorbeelden aanhalen uit het dagelijkse leven , werk  en meningen.
Als ik bvb. zou zeggen van mezelf dat  ik 'mooi' was en jij vind van niet dan ben ik  daarom nog geen leugenaar want 'schoonheid blijft nog altijd liggen in de ogen van de beschouwer '. Hetzelfde zou opgaan voor jou ..

Trump  hierbij halen is dus eigenlijk miscast van jou.  Het kadert alleen in de ondertussen gangbare 'bon ton' om de door God en klein Pierke  gecreëerde  'pispaal van de ganse (linkse?) wereld'  nog maar eens te gebruiken .


Michel, was dat hier in La Belgique ook vroeger niet zo dat het 'not done' was om leden van de regering  expliciet als 'leugenaar' te benoemen ?
Misschien zijn de normen  wat vervaagd sinds de coalitie een andere kleur gekregen heeft ?? :)


PS . Kan iemand mij vertellen hoe men die 'voorbijgestreefde' Kerstmuts op emoticons kan uitschakelen?
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

10 jan 2018, 08:37

Prima Vera schreef:... Maggietje was op asiel ook een schotelvod.
Natuurlijk, daarom was zij ook héél lange tijd de populairste politica hé ...  :roll:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jan 2018, 08:55

Natuurlijk was Maggie populair,  een gekoesterde hype zowaar, zeker  in eigen streek maar ....vooral in de Walen . Men herinnert zich toch nog haar blijde inkomst overal aldaar , zelfs  en ondanks haar zwakke kennis van de Franse taal ?  Le Roi des Belges kon aan haar populariteit aldaar  toen er bijna een puntje aan zuigen  Nu is dat effe wat minder  sinds haar  huidige bevoegdheid op Sociale Zekerheid .  Ze wordt bijna uitgespuwd in Wallonië..
In Vlaanderen heeft haar poppoll zich wat genormaliseerd mede omdat ze in haar eigen biotoop  'Sociale Zaken' en 'Volksgezondheid' weet waarover ze praat .

Een realistische en 'eerlijke' opmerker zal  voorzeker beamen dat Francken zich beter kwijt  van zijn taken in zijn bevoegdheid Asiel en Migratie  méér dan populaire Maggie het ooit gedaan heeft .
Dat Maggie überhaupt zo met stip geprezen werd destijds lag waarschijnlijk aan het feit dat Asiel en Migratie  jaren in handen van links verzameld tot dan toe een lachertje gebleven was.

Afijn, zo zie ik dat dan hé en met mij , ook in de Walen net als in Vlaanderen ,honderdduizenden anderen . Francken is nl.  bij 'les francofones' ook populair ...
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

10 jan 2018, 09:16

Phoebe schreef:
PS . Kan iemand mij vertellen hoe men die 'voorbijgestreefde' Kerstmuts op emoticons kan uitschakelen?
( gaat niet , dat moet de Sennet ICT'er doen - loopt waarschijnlijk nog met wat katers rond ) 

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jan 2018, 09:28

OK thanks. :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 jan 2018, 10:15

""ls ik bvb. zou zeggen van mezelf dat  ik 'mooi' was en jij vind van niet dan ben ik  daarom nog geen leugenaar want
'schoonheid blijft nog altijd liggen in de ogen van de beschouwer '.
Hetzelfde zou opgaan voor jou ..
"

Jij haalt een subjectief gegeven als " mooi" aan en hoe dat ervaren worden door jezelf en anderen.Dit slaat als voorbeeld nergens op en heeft volstrekt niets te maken met het topic.

"1. Francken beweerde dat de VN betrokken waren bij de uitwijzingen - en dat klopt niet. De bevoegde diensten bij de VN ontkennen dat.

2.Francken hield vol dat er geen repatriëringen meer waren tot eind januari en heeft dat ook door premier Michel in het parlement voor waar laten vertellen alhoewel Francken wist dat dat niet klopte- er was er namelijk nog één gepland. Francken praat zijn leugen goed door te zeggen dat hij " een communicatielijn" wou aanhouden - naar buiten uit dus verzwijgen dat de repatriëringen waren stilgelegd - uit schrik voor een aanzuigeffect(Ik citeer even Francken zelf)

Dit zijn zuivere feiten die kunnen gecontroleerd worden in de notulen van de debatten in de kamer. Hier is niets subjectiefs aan. Francken heeft gelogen ,hoe men zich nu ook draait of keert.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jan 2018, 10:58

 Och man , weet je , het wordt een beetje zielig .  Je wil het gewoon niet begrijpen  noch heb je waarschijnlijk geen kaas gegeten van  het gebruik van een metafoor zo nu en dan  . Ik had er trouwens 2 gegeven . De eerste zelfs  in knipoog  (humor weet je wel !) met een kleine ondertoon  en ook niet op jou ... 
 Francken heeft niet  echt gelogen  ; hij heeft enkel niet volledig de waarheid gezegd , om bestwil en in overrompeling  zoals iedereen dat misschien  zou doen en ondergaan.. Wanneer er echter altijd een meute afgunstige oppositie op vinkenslag ligt om van een muggenscheet een olifantenstront te maken zou hij meer op zijn qui vive moeten zijn .
 
Had hij dus dat interview niet gegeven aan de ingang van dat gebouw dan had er geen haan naar gekraaid want 'au fond' in het resultaat bleef het  krèk hetzelfde  : geen repatriëringen meer deze maand . Er was alleen maar een kruisen van gegevens . Tenslotte was die uitwijzing  hoe dan ook al geschrapt .
Ik kan Francken alleen maar de goeie raad geven om in de toekomst de journalisten en andere bevooroordeelden  'Geen commentaar' te geven als antwoord, net zoals de soms nogal eens botte Jean Luc Dehaene dat deed wanneer hij zich belaagd voelde en op de zenuwen gegeven werd door opdringerigheid rondom hem.

'Much ado about nothing'  dus waar links e.a. om partijpolitieke spelletjes, uit venijnigheid en  als je 't mij vraagt  ook niet vrij van zekere heksenjacht alles uit de hoek BLIJVEN halen om oeverloos blijven te kunnen lullen  , daarbij voorbijgaand aan de feiten elders in  andere Europese landen en de wetgeving en regels die tussen 28 landen en vertegenwoordigers uit Afrika ( waaronder ook die uit Soedan) gestemd werden in La Valletta in Malta . Ook voorbijgaand aan de uitwijzingen tijdens Di Rupo .

Echt hoor , zielige bende , dat 'links' verzameld .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....