Inloggen in windows 10 zonder paswoord.

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

herman2
Lid geworden op: 29 apr 2011, 18:13

05 jan 2018, 19:44

Beste,

Het betreft laptop Acer Aspire E17 Windows 10 (versie 1709 / 8GB Memory / SSD256GB en 1TB HD)

Hierop heb ik 2 accounts geïnstalleerd. Nu wil ik me aanmelden zonder paswoord.
Heb via Uitvoeren  het commando netplwiz gebruikt. (ook commandocontrol userpasswords2 geprobeerd).
Het vakje  "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" uitgevinkt (voor beide accounts) en dit bevestigd met telkens tweemaal het wachtwoord in te geven.

Afbeelding


Wanneer ik de computer  nu opstart  kom ik rechtstreeks op het bureaublad van account 1 terecht zonder paswoord op te geven. Dat werkt dus.
Maar wanneer ik daarna onderling switch tussen de 2 accounts moet ik telkens terug het paswoord ingeven. (Switchen doe ik via startknop, dan naar cirkelvormig icoontje erboven waarna ik in het
aanmeldingsscherm kom. Daar moet ik terug paswoord invullen)

Afbeelding

Zonder paswoord aanmelden werkt dus alleen bij het opstarten van de laptop.

Nog even dit melden:
De Microsoftaccounts die ik gebruik op de laptop heb ik toegevoegd met "Gezin en
andere personen" aan te duiden en dan de optie "Iemand anders aan deze pc toevoegen" gekozen.

Afbeelding


Ook bij Aanmeldingsopties  vereist staat "Nooit" ingevuld.

Afbeelding
P.S.   Bij win7 kon ik gewoon switchen van account  1 naar account 2 zonder paswoord in te geven.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

herman2
Acer Aspire E17 Windows 10 64 bits Intel core i5-7200U
8GB DDR4 Memory 256GB SSD + 1000 GB HDD
Windows Defender

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 jan 2018, 21:46

Al bij het instellen ve lokaal account kan je al dan niet een WW vereisen.
Je kan dat nu ook nog doen:
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... t-password

https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-w ... -toevoegen

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

herman2
Lid geworden op: 29 apr 2011, 18:13

06 jan 2018, 15:42

Heb het volgende gedaan:

Een nieuw testaccount toegevoegd volgens uitleg in link:  https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-w ... -toevoegen

Dan terug met "Uitvoeren" het commando netplwiz gebruikt en paswoord uitgeschakeld via "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken"
Moest bij switchen van één naar ander account nog altijd een paswoord ingeven.
Dan heb ik van dat testaccount een lokaal account gemaakt en paswoord uitgeschakeld.
Nog altijd moet ik een paswoord opgeven.
Heb dat testaccount dan terug verwijderd. Een lokaal account heeft maar beperkte rechten lees ik ook.
Dus zal voorlopig paswoord maar blijven invoeren.

Bedankt voor de tussenkomst,
herman2
Acer Aspire E17 Windows 10 64 bits Intel core i5-7200U
8GB DDR4 Memory 256GB SSD + 1000 GB HDD
Windows Defender