error 0x800ccc67

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

08 jan 2018, 20:50

Hallo,
Eerste maal dat ik deze fout tegenkom (bij mijn weten) : 0x800ccc67.
Heb alle antivirusprogramma's laten lopen : Malwarebytes, CCleaner, SAS en Avast.  Zonder resultaat.  Wat staat er vervolgens op het programma ?
Groetjes Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 jan 2018, 10:22

Ccleaner is helemaal ongeschikt als antivirus.
Welk mailprogr?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

09 jan 2018, 10:50

Heb CCleaner er maar bijgezet, omdat ik die ook altijd laat mee "opkuisen", maar 'k weet wel dat dit geen antivirusprogramma is.  Mijn mails komen binnen via Windows Live Mail en - Hotmail (@skynet.be).  Vraag mij niet waarom ik dat indertijd eens gedaan heb (dus zowel WLM als -Hotmail), want dat weet ik niet meer.  Daarom ook dat ik steeds het dubbel aantal mails binnenkrijg. Dan staat er rechtsonder 8 mails, als ik er maar 4 heb.  Maar soit, dat is een ander probleem, dat mij eigenlijk niet stoort.
 
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 jan 2018, 11:28

--Ccleaner wel laten opkuisen door de "borstel", nooit het register laten opschonen.

--Je geeft wel de foutcode, maar dat is onvolledig.
Post een schermafdruk vd ganse melding in je antwoord.

--Probeer het probleem zo te verhelpen.
Klik op het blauwe vakje linksboven in LiveMail - klik Opties - klik Accounts.


Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

09 jan 2018, 12:11

CCleaner laat ik altijd opkuisen met de "borstel".
Zodra ik de foutmelding nog eens krijg, zet ik hem in mijn knipprogramma.
De 3de ingreep die je voorstelt, pcekspeer, ga ik zo meteen doen (maar eerst eventjes de patatjes schillen en de ballekes in tomatensaus opwarmen).
Trouwens, bij Proximus moet er een defect geweest zijn voor de TV én mailverkeer, las ik in de krant deze morgen en de radio was het in het nieuws !!  Daar iets mee te maken ???
Ik mail terug, zo ik meer resultaat heb.
Groetjes Joerky. 
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

09 jan 2018, 12:24

pcekspeer,
Heb punt 3 toch meteen gedaan en bij mij staat geen telenet (zoals in uw voorbeeld), maar windows live mail.  Bij "accounts" en "geavanceerd" staat bij mij reeds 587 !!
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 jan 2018, 13:20

OK.
Wijzig die dan eens naar 25
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

09 jan 2018, 14:56

Oké,
Gewijzigd naar 25.
Voorlopig afwachten dus.
Bedankt alvast.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

10 jan 2018, 15:24

Zojuist foutmelding binnen gekregen :

Afbeelding
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

10 jan 2018, 18:15

@joerky

-Zo te zien gebruik je als mail;  @skynet.be?
Ja?
Neen?
Vertel eens wat er achter het @ teken staan (hetgeen er voor staat niet in je antw.plaatsen).
Dan moet je daar eens gaan nalezen hoe de instelling moeten staan, want daar loopt het ergens mis volgens de laatste foutmelding?

-Plaats de poort terug van 25 naar 587.

Welke foutmelding krijg je dan?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

10 jan 2018, 20:33

pcekspeer,
Zoals ik in mijn mailtje van vorige dinsdag (9/1 om 10u50) vermeldde, mail ik inderdaad met .....@skynet.be.

Achter @ staat dus skynet.be

Dan is het volkomen Chinees voor mij, wanneer je zegt : "Dan moet je daar eens nalezen, hoe de instelling moet staan".  Hoe gaat dat in zijn werk (daar nalezen hoe de instelling moet staan)?  

Ondertussen heb ik de poort terug naar 587 gezet.
Joerky.   
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

10 jan 2018, 21:22

Chinees?

Configureer uw account van skynet op de manier zoals skynet dat verlangt.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

11 jan 2018, 15:46

Ik ben in de instellingen geraakt van mijn email (WLM).

Adres : ................@skynet.be
Wachtwoord : ........
Inkomende mail : servertype POP.  Serveradres (staat niks ingevuld).  Poort 995.  Vereist beveiligde verbinding (SSL) aangevinkt.
Uitgaande mail : serveradres niks ingevuld.  Poort 25.  Vereist beveiligde verbinding (SSL) aangevinkt.
Betreft POP, staat POP3 !!
Bij tabblad "Servers" : inkomende mail : (POP3) pop.skynet.be
                                       uitgaande mail : (SMTP) relay.skynet.be

Heb testje verstuurd naar mijn eigen mailadres.  Krijg het niet binnen.  Fout.
Rarara, .......... plan B ? 
'k Ga nog wat voort experimenteren.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 jan 2018, 16:41

joerky,
Hoe Windows Live Mail configureren?
Klik in de menubalk op Accounts en vervolgens op E-mail.
Klik op E-mailaccount en vervolgens op Volgende.
Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.
E-mail address: vul uw e-mailadres in.
Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.
Schermnaam voor verzonden berichten: vul uw naam in.
Uw contactpersonen krijgen deze naam te zien als ze mails van u ontvangen.
Serverinstellingen handmatig configureren: vink dit vakje aan.
Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.

Informatie over de server voor inkomende e-mail
Servertype: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
Serveradres: vul imap.proximus.be in.
Poort: 993
Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.span>
Gebruikersnaam voor aanmelden: vul uw e-mailadres in.

Informatie over de server voor uitgaande e-mail
Serveradres: vul relay.proximus.be in.
Poort: 587
Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
Vereist verificatie: vink dit vakje aan.
Klik op Voltooien en vervolgens op Sluiten.
Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Windows Live Mail.
Staat op onderstaande link:
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... #/section3

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

11 jan 2018, 16:58

Hey Sony, 
Fijn je ook nog eens in mijn items terug te vinden.
Bedankt voor je informatie.  Ik ga kijken wanneer ik ermee aan de slag ga, want ik werk nl. morgen en het WE.  Dat zal dus zijn voor begin volgende week.  Ik ken dat, ...... je denkt, gauw eens iets te gaan flikken en voor je het weet is het middernacht.
Nogmaals bedankt.  Ik hou je op de hoogte alleszins.
Joerky. 
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.