Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
king

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 10 Jan 2018, 14:02  Onderwerp: met intersoc naar sankt moritz
Wij overwegen om met intersoc (= CM) naar Sankt Moritz op vakantie gaan in juni. Betreft een all in vakantie.
De keuze is met eigen vervoer of met de trein (groepsreis).
Kan iemand enige ervaring hiermee delen? Wij weten dat het gereserveerde plaatsen zijn op de trein maar "men zegt" dat men zelf moet zorgen om een lunchpakket + drank mee te nemen wegens geen minibar op de trein ...?
Weet iemand of de maaltijden via deze intersoc organisatie eniogszins 'op niveau' zijn ?

Dank alvast voor een seintje hieromtrent
Laptop Dell Insp. N5050 - Windows 10 - MS Office Click-to-run 2010 - Printer HP 3647 Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2,3 Ghz - 64 bits - Geheugen 4,00 GB
Mozilla Firefox - Windows defender & firewall
telenet modem/wifi
kitten

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 10 Jan 2018, 20:13 
Als je met de trein naar St Moritz gaat moet je 2 maal overstappen, je hebt dan wel even wat mogelijkheden om aan eten te komen. Je gaat met een reguliere dag trein, niet meer zoals vroeger met een speciale nachttrein voor Intersoc. Nachttreinen bestaan sowieso niet meer sinds de HST. Je mogelijkheden met de trein zijn zoals elke doorsnee treinreiziger. Wat is er moeilijk aan een lunchpakketje meenemen als je zeker wil zijn. Volgens mij heeft enkel het laatste traject met de smalspoortrein totaal geen voedselvoorzienigen . Je krijgt toch wel instructies voor de reis van Intersoc, zij hebben meestal een zeer goede organisatie
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 11 Jan 2018, 10:52 
juni is daar wél de regenmaand bij uitstek hoor , ik wil je dit toch even meegeven
ik kom daar nog regelmatig voorbij (st moritz)
vroeger bleef ik in maloja ,(en ons moeder kwam met de trein achterna) maar t'is te duur daar geworden , naar mijne portemonnee
zodat ik al afgezakt ben naar vicosoprano en bondo
en dan even winkelen in chiavenna (italy)
misschien dat ik dit jaar nog even ga verblijven in maloja voor één of twee dagen
kitten

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 11 Jan 2018, 18:20 
Het klimaat in Zwitserland is toch even wisselvallig als het onze. Ik ben jaren meegeweest met Intersoc , als reiziger met kinderen vroeger en later als vrijwillige medewerker. Je kan daar alles verwachten , weken regen of weken zon of van alles door elkaar, je moet gewoon geluk hebben.
Waar is wel dat het er zeer duur is, nu echter in de Intersoc hotels heb je nog Belgische prijzen en is alles , prima service en food, inbegrepen.
king

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 11 Jan 2018, 19:44 
dank voor de respons ! Er zijn nu toch heel wat twijfels gerezen want goed weer garantie is zeker moeilijk maar als we enige zekerheid kunnen inbouwen op een andere plaats liever dan die andere locatie ! Laptop Dell Insp. N5050 - Windows 10 - MS Office Click-to-run 2010 - Printer HP 3647 Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2,3 Ghz - 64 bits - Geheugen 4,00 GB
telenet modem/wifi
kwezelein

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 14 Jan 2018, 11:46 
Aan regen moet je je niet storen, het is er adem benemend mooi.  Trouwens je wordt er fijn bruin en het is er gezond. niks is eeuwig!
kitten

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 14 Jan 2018, 14:08 
Moet het dan perse zon zijn op vakantie? Ga je niet voor de omgeving, de natuur, de mensen ? Regen is natuurlijk niet tof, maar daar zijn wij Belgen toch op voorzien.
Zelfs in het zuiden heb je nog geen 100 % zon garantie. Ga gawoon naat Zwitseland en geniet van de adembenemende vergezichten en besneeuwde toppen. Maar vergeet je stappers, je fleece en je goede regenjas niet. Maar neem zeker je zonnebril en zonnecrème ook maar mee, want als het er zon is, dan is er geen mooiere plek op aarde als Maloja; En zoals Kwezelein al zegde, je wordt er mooier bruin dan in Spanje.
Zelf ben ik verliefd op Schotland, ik kan je verzekeren dat Zwitserland qua wisselvalligheid daar niet tegenop kan, maar je raakt dat gewoon, omdat het land zo mooi is.
Nog eens over Intersoc: ik zou veronderstellen dat de busreis comfortabeler is dan verschillende keren overstappen met de trein, ook de prijs is beter.
Goede reis!
king

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 15 Jan 2018, 8:52 
Dank voor deze mooie reacties van positief ingestelde mensen !
Zwitserland is idd. adembenemend mooi (we waren reeds overal een beetje behalve.... sankt Moritz !)
We maken er een mooie reis van !
Fijne dag voor iedereen
Laptop Dell Insp. N5050 - Windows 10 - MS Office Click-to-run 2010 - Printer HP 3647 Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2,3 Ghz - 64 bits - Geheugen 4,00 GB
telenet modem/wifi
Danny.

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 15 Jan 2018, 9:08 
Wij zijn vroeger, dat is nu toch zo bijna een 60tal jaren geleden, meerdere malen naar Anif bei Salzburg op verlof geweest, Salzburg is in Oostenrijk een bekend "regen gat".

Wel wij hebben daar in al die jaren slechts eenmaal een onweer mee gemaakt.

En volgens de inwoners van die streek is dit naar verluid dankzij het spreekwoord "wen Engel reisen, dann lacht der Himmel"

Ik wil daarin graag geloven Wink

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, veel daarvan hebben wij nu nog steeds.
Windows 10, Medion E6431, Firefox, Thunderbird

Ga naar: