Redomex

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Taleke
Lid geworden op: 29 aug 2006, 15:31

13 jan 2018, 10:37

Heeft er iemand ervaring met het geneesmiddel Redomex? In heb een vernauwing in mijn nek. Het zou helpen bij zenuwpijn. Ik weet dat het een anti-depressiefmiddel is en ben bang om het in te nemen. Ik ben helemaal niet depressief en ben ook bang om verslaafd te geraken. De dokter zegt dat dit geneesmiddel minder erg is dan alle dagen Brufen nemen. 

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

13 jan 2018, 11:09

Brufen kan men maar een aantal dagen innemen, anders krijgt men ook nog serieuze maagproblemen, zoals maagbloeding enz.
Redomex is beter omdat dit langer kan en moet gegeven worden.  U hebt een vernauwing , geen ontsteking.
Brufen is een ontstekingsremmer.  Redomex werkt algemener, is geen ontstekingsremmer.
Het wordt ook gegeven bij een algemeen beeld van neerslachtigheid, zonder echt diep in een depressie te zitten.  Zo zijn er nog medicamenten die bij 'depressie' worden gegeven, maar in sommige gevallen ook omdat men slecht kan inslapen.  Er zijn medicamenten die soms voor meerdere klachten kunnen van nut zijn.

Je gaat zeker niet verslaafd geraken aan de redomex, en het helpt tegen specifieke pijnklachten zoals in uw case.  Ik zou het zeker verkiezen boven brufen.
Indien u twijfelt, 2de opinie vragen ? 
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

16 jan 2018, 09:33

@sanne, ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd. Wil je zo vriendelijk zijn het even te lezen aub? Bedankt

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

18 jan 2018, 23:10

Ik neem redomex al zeker 17 jaar,ook niet als antidepressiva.Ik neem s'avonds 3x25mg omdat ik anders bij de minste beweging in bed wakker werd van de pijn.Vorige huisdokter zei dat het tussen mijn oren zat.Van de nieuwe(ondertussen dik 17j)dit middel gekregen en ben er nog altijd héél blij mee.
lieve groetjes,mamacalypso

mayi
Lid geworden op: 29 jul 2006, 18:49
Locatie: lokeren

04 feb 2018, 22:25

Redomex is inderdaad ook werkzaam bij depressie, enz... maar vooral: het werkt op het centraal zenuwstelsel en dàt is het grote verschil met de reguliere pijnstillers zoals we die kennen.  Die werken niet op die manier.
Redomex gaat  dus via het centrale zenuwstelsel het pijncentrum in de hersenen beïnvloeden.
Inderdaad: het moet opbouwend opgestart worden waarbij de dosis opgedreven wordt.  Dat gaat traag zodat je niet teveel hinder ondervindt van eventuele nevenwerkingen.
Taleke, ik zou zeggen: geef dit geneesmiddel een kans.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 feb 2018, 10:23

Heeft er iemand al de bijwerkingen gelezen van Redomex ???

Dit is zeker geen snoepje hoor !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

mayi
Lid geworden op: 29 jul 2006, 18:49
Locatie: lokeren

05 feb 2018, 14:06

Ik lees ALTIJD de bijsluiter van om het even welk geneesmiddel.  
Als het voorgeschreven wordt (wat trouwens moet) dan moet je het niet als snoepje bestempelen.
Als het nodig is, dan volg je de raad van de dokter.

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

12 sep 2019, 16:51

hallo ik neem redomex 20 al jaren ik denk nu mee te stoppen ik heb wazig zicht al de tijd dat ik het neem veel onderzoeken laten doen nu nog maar de bijsleuter gelezen in ik kan het van deze medicatie krijgen

Leontientje
Lid geworden op: 28 mei 2017, 17:01
Locatie: Brugge

16 nov 2019, 18:23

Ik heb al meerdere keren geprobeerd met Redomex, omdat ik chronische pijnpatient ben.
Soms niet meer uit te houden, maar voor mij geen Redomex. De bijwerkingen zijn niet min.
Mechanische gang, suf, loop erbij als zombie. Ik durfde niet meer op straat komen.
Ik verbijt heel veel pijn, wat niet goed is, maar wat moet ik ? In uiterste nood tramadol+paracetamol.

meerkat
Lid geworden op: 09 jul 2006, 09:27
Locatie: Deinze

12 dec 2019, 09:06

Hallo allemaal,
Ik neem ook Redomex vanaf maandag, tegen migraine. Maar als de hoofdpijn te erg wordt neem ik een Dafalgan of Brufen. De dokter heeft mij helemaal onderzocht, maar niets gevonden. Ik heb vooral hoofdpijn en drukpijn aan oren (suizen), onder ogen, hals, mijn tong is ook niet in orde. Nu is het al 3 weken bezig, ben opgestaan met een griepgevoel en het betert niet. Als ik mijn handen stoot of te hard wring, komt er een pijnstoot die ik tot nu toe niet kende. Misschien ben ik hypergevoelig geworden? Reuma is ook onderzocht. Ik hoop dat het snel betert want normaal functioneren gaat niet, ik moet geduld hebben zegt de dokter. Veel groetjes en indien iemand dit herkent? Groetjes
een stap achteruit, twee vooruit

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

12 dec 2019, 10:20

al eens fysische geneeskunde geprobeerd, manipulatie door dr chiropractor ? pijn kan ook voorkomen door artrose nekwervels, drukt soms op zenuwen en aders

meerkat
Lid geworden op: 09 jul 2006, 09:27
Locatie: Deinze

14 dec 2019, 08:56

Hallo, er is een scan genomen van mijn hoofd en er is niets gevonden. De hoofdpijn is plots ontstaan tijdens een nacht en tot nu toe nog niet volledig weggegaan. Het is wel minder erg, maar het oorsuizen en pijn in gewrichten is er nog steeds. Het is nieuw voor mij, ik heb zelden hoofdpijn. De binnenkant van mijn mond en keel is ook heel gevoelig maar ik zie niets. Maandag ga ik op controle, misschien weet ik dan meer, vooral als ik hoor dat het niet blijvend zal zijn en kan genezen.... Nog even geduld (zegt de dokter steeds)....
een stap achteruit, twee vooruit

meerkat
Lid geworden op: 09 jul 2006, 09:27
Locatie: Deinze

29 dec 2019, 09:10

Ik ben ermee gestopt omdat de migraine is overgegaan en de huisdokter mij heeft onderzocht en gezegd dat ik artrose heb in al mijn gewrichten, waar ik nu kurkumatabletten voor moet nemen. Ik heb het meermaals gezegd bij de vorige onderzoeken maar ze vonden het bijkomstig of niet ernstig genoeg. Ik zal eens lezen op het onderwerp artrose hier.
een stap achteruit, twee vooruit